Gå til innhold

Når begynte du å legge baby på eget rom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi la eldstemann over på eget rom i ti-månedersalderen. Han sov bedre, men ville ikke flyttet ham tidligere. 

Endret av Dorey
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la barna på eget rom når de ikke lenger spiste om natten. Det var alt fra 5-6 til 13 mnd tror jeg. Barna sov like godt som før, mens vi foreldre sov bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før hun var ett år, men det var på grunn av plassmangel, vi hadde flyttet henne tidligere om vi kunne.

Anonymkode: 727f4...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaar er 15.5 mnd, sover paa samme rom hos oss, pga plassmangel og fordi det har gaatt veldig fint. Flytter ham paa eget rom en gang neste aar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å flytte når hun slutter med nattmat/sover igjennom. Virker som det er lenge til ☺ 10 mnd nå

Anonymkode: f8d70...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby sov på eget rom fra hun fikk det, dvs rundt 6 uker gammel da vi flyttet. Før det sov hun i senga si på rommet vårt. Vet ikke om hun sov bedre av det, merket ikke så mye forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 3 har sovet bedre av eget rom. Jeg flyttet dem når jeg selv våknet av søvnlydene deres. Mor ligger våken mens baby sover : da ble det eget rom. Fra 3-5 mnd alder. Alle har vært gode nattsovere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over året, pga plassmangel. Det gikk greit likevel, de sov om natta. Begge to våkner som oftest en gang ila. Natten enda men vekker oss som regel ikke. 7 og 4 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet over ved ca 4.5 måneder. Da gikk vi umiddelbart fra 7-8 til 2-3 oppvåkninger om natten, så det var definitivt på tide :) Selv om det kjennes veldig langt å tasse de meterne bort til babyrommet om natten, er det verdt det når man får sove såpass mye mer. Kunne sikkert flyttet henne tidligere også, for vi har nok drevet og vekket hverandre med sovelydene våre også en stund. Nå våkner hun når hun faktisk er sulten, i stedet for av alt mulig annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet baby da hun var 4 måneder av samme grunn som miore over. Vi våknet av hverandres lyder. Nå våkner hun 1-2 ganger fra 19-7 og da kun for litt mat for så å sove videre. Går med glede de få meterene til rommet hennes da. 

Hadde i utgpkt tenkt å ha henne lenger inne på vårt rom (anbefales vel 6 mnd pga krybbedød), men alle har det bedre nå med bedre søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet baby da hun var 4 måneder av samme grunn som miore over. Vi våknet av hverandres lyder. Nå våkner hun 1-2 ganger fra 19-7 og da kun for litt mat for så å sove videre. Går med glede de få meterene til rommet hennes da. 

Hadde i utgpkt tenkt å ha henne lenger inne på vårt rom (anbefales vel 6 mnd pga krybbedød), men alle har det bedre nå med bedre søvn. 

Akkurat som oss - hadde tenkt å ha henne der inne i 6 måneder av den grunnen, men beit i oss den uttalelsen gitt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste fikk eget rom da hun var 9 mnd. Vi sov alle mye bedre om natta siden vi ikke vekte hverandre med lyder.

Yngste på nesten 6 mnd sover enda inne hos oss. Hun lager veldig lite lyder så holder ikke meg våken, og hun blir heller ikke vekt av mine lyder. Planen er å flytte henne over på eget rom utpå vårparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet han på eget rom da han var 1 år. Vi merket ingen forskjell på sovingen og for meg var det litt mer pes i starten i og med at han fortsatt ammet en gang om natten... Men uansett deilig å få soverommet sitt tilbake. Det er egentlig først nå i en alder av 2 at han absolutt sover bedre på sitt eget rom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi flyttet eldste på eget rom ved 7mnd. Da var det slutt på nattamming. Vet ikke om hun sov bedre, men det gjorde jeg. Våknet bare hun rørte på seg I senga.

 

Andremann siver enda hos oss, men er bare 7 uker da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har eget rom, men sover inne hos oss enda. Han spiser fortsatt om natten så vi avventer flytting til etter jul. Han er nå 8 månder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Når babyen ikke var baby lenger - 15 mnd ;) Ingenting å si for søvnen, fortsatt hyppige oppvåkninger frem til nesten 3 års alder. Minste sover fortsatt sammen med oss, og gjør det nok en god stund enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seks uker.  Og da begynte hun å sove gjennom natten. Frem til det vekket vi hverandre hele tiden. De første ukene sov imidlertid jeg ganske så dårlig,  for jeg måtte hele tiden inn og sjekke at alt var ok, at hun pustet og lå på ryggen etc. 

Anonymkode: 788da...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...