Gå til innhold

Volvo V50 vs VW Passat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd, trenger tilbakemeldinger rundt erfaringer rundt disse bilene. Volvo V50 2008 mod, 110 000 km, 2.0 diesel (summum) vs VW Passat stv 1.6/109 HK (Bluemotion) 2010 mod, 95 000 km. Jeg er klar over forskjellene mtp på plass og ytelse, jeg lurer på hvilken av bilene som er et best kjøp/er mest driftssikre. Prismessig ligger de noenlunde likt :)

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart Volvo. Motoren er vel Volvo sin egen D5? Litt usikker på de der, men de holder lenge. Unngå PSA dieselmotoren (den med såvidt over 100hk). Volkswagen er gode nye biler, men taper seg veldig med tiden - det blir etter hvert mye feil på de. Dette ser du ved å studere bruktbilpriser på VW sammenliknet med andre, tilsvarende biler. Markedet "vet"... :)

Anonymkode: ab78f...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, folk sier så forskjellige ting. Når jeg nevner Volvo V50 så er det mange som steiler og sier det motsatte av det du gjør nå; mye problemer med motor. Er det rart man blir forvirret :)

Er forøvrig 2 års garanti på Passaten, og 1 år på Volvoen. Ulempen med volvoen er at det må byttes dpf på intervall?

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt grunnleggende: Ingen kan garantere at en bruktbil ikke skaper hodebry. Det kan alltid være feil!

Mitt råd er ikke å kjøpe dirsel i det hele tatt. Vinninga går opp i spinninga med brukte dieselbiler: Det er ofte flere feil på de enn på bensinbiler, mer komplekse motorer. I Volvos tilfelle har du de dårlige dieselmotorene fra Peugeot vs Volvos egne, solide bensinmotorer. Kjøreforbud i storbyer er en reell fare for dieselbiler.

Forbruk er en liten bit av regnestykket. Verditap, verksteder, forsikring og bommer har vel så mye å si.

Anonymkode: ab78f...7aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt grunnleggende: Ingen kan garantere at en bruktbil ikke skaper hodebry. Det kan alltid være feil!

Mitt råd er ikke å kjøpe dirsel i det hele tatt. Vinninga går opp i spinninga med brukte dieselbiler: Det er ofte flere feil på de enn på bensinbiler, mer komplekse motorer. I Volvos tilfelle har du de dårlige dieselmotorene fra Peugeot vs Volvos egne, solide bensinmotorer. Kjøreforbud i storbyer er en reell fare for dieselbiler.

Forbruk er en liten bit av regnestykket. Verditap, verksteder, forsikring og bommer har vel så mye å si.

Anonymkode: ab78f...7aa

Hehe, det har du helt rett i :)

Jeg bor ikke i noen storby og ferdes uhyre sjeldent i storbyer, så akkurat det er ikke noe problem for meg. Det er dessverre lite egnede biler i bensinutgave tilgjengelig nå, men hadde det vært det så hadde jeg nok trolig gått for bensin. Men nå er det VW Passat vs V50 jeg er litt nysgjerrig på, i forhold til driftssikkerhet/erfaringer :)

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt funnet ut at Passaten har "juksemotor". Er dette egentlig noen krise?

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsåvidt funnet ut at Passaten har "juksemotor". Er dette egentlig noen krise?

Anonymkode: 8d106...01a

Nei. Det blir ordna opp i kostnadsfritt, og kommer ikke til å gå utover ytelse eller forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det blir ordna opp i kostnadsfritt, og kommer ikke til å gå utover ytelse eller forbruk.

Hvordan ordnes det?

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for volvoen, helt klart :)

Anonymkode: 2aca7...4d3

kan dy utdype hvorfor? :)

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det blir ordna opp i kostnadsfritt, og kommer ikke til å gå utover ytelse eller forbruk.

Det kan du ikke mene? De fleste er enige om at det kommer til å gå utover ytelsen. Hadde det vært så enkelt å produsere diss motorene med de angitte ytelsene innenfor den lovlige utslippsramma, hadde ikke VW behøvd å jukse til å begynne med.

Anonymkode: ab78f...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du ikke mene? De fleste er enige om at det kommer til å gå utover ytelsen. Hadde det vært så enkelt å produsere diss motorene med de angitte ytelsene innenfor den lovlige utslippsramma, hadde ikke VW behøvd å jukse til å begynne med.

Anonymkode: ab78f...7aa

Hva mener du jeg bør gjøre? Er det grunn nok til å la være å kjøpe bilen?

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke noe mening om. Som sagt, jeg ville ikke ha kjøpt diesel til å begynne med, og i hvert fall ikke Volkswagen, som har så mange feil. Her er løsningen til Volkswagen i Europa.

Anonymkode: ab78f...7aa

Hva slags feil mener du VW har foruten dette med motoren? Uansett hvilket bilmerke jeg spør om så har jo "alle" mange feil :/

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen er kjent for mye sensorfeil (2000kr her, 3000kr der), Pumpe/Düse-Motorene svikter, noen spesielle girkasser og elektronikken generelt drar snittet ned. Gå inn på carsurvey.org eller bare søk på Google etter den modellen du vil ha + "used car review" eller + "reliability" så finner du nok ut av det. :)

Anonymkode: ab78f...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagen er kjent for mye sensorfeil (2000kr her, 3000kr der), Pumpe/Düse-Motorene svikter, noen spesielle girkasser og elektronikken generelt drar snittet ned. Gå inn på carsurvey.org eller bare søk på Google etter den modellen du vil ha + "used car review" eller + "reliability" så finner du nok ut av det. :)

Anonymkode: ab78f...7aa

Og Volvo er kjent for mye feil med motoren, og andre biler er kjent for mye feil med ditt og datt ser det ut til :) Får lang garanti på bilen, så jeg tenker det går bra.

Anonymkode: 8d106...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...