Gå til innhold

Kjæreste med fortid innen dop, dealing og som pengeinnkrever.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt endel samtaler om hasj-misbruket. Og da er det til stadig "jeg skjønner ikke at folk kan bli schizofrene eller kan få psykose, jeg har aldri reagert". Sier også at alkohol er mye farligere. Og at han kun tok det for å roe ned. Altså roet seg med i 12 år da. Hver kveld. Dønn avhengig, og innser fortsatt at det ikke er skadelig. Når det kom til dealingen er det "Nei, det jeg holdt på med var kun småtteri". Og nå til torpedo-greia så "Var det jo bare to år".

 

Så jo, han har så absolutt bagatellisere det meste. Han syns ikke hasj er skadelig. 

Anonymkode: b0de5...7d6

Det finnes de som kan røyke i mange år og slutte på dagen uten noe problem. Mange klarer der i mot ikke det. Noen utløser underliggende psykoser, mange gjør ikke det. Den uttalelsen fra han om hasj vitner om både uvitenhet og idioti. Mest det siste. Og "bare to år", i tillegg til å bagatellisere det så kan det jo virke som det var greit det han gjorde. Ikkje bra...

Skal ikke hyle "løp!" slik som er et gjentakende svar i kjærestetrådene her inne, men ville vurdert sterkt å gå forsiktig ut av døren om jeg var deg.. Om han fortsatt røyker eller ikke er ikke sikkert du vil finne ut av, men det du vet er hva han sier og er dette holdninger du kan akseptere at en kjæreste har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vil jeg merke på han hvis han fortsatt er avhengig? 

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

Hvis han begynner å forandre personlighet. Feks blir mer og mer selvsentrert så ville jeg blitt mistenksom. Tenker at handlinger sier mer enn ord så hvis han hevder å være rusfri, men lever som om han er avhengig så er det et stort rødt flagg. 

Anonymkode: d580c...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han begynner å forandre personlighet. Feks blir mer og mer selvsentrert så ville jeg blitt mistenksom. Tenker at handlinger sier mer enn ord så hvis han hevder å være rusfri, men lever som om han er avhengig så er det et stort rødt flagg. 

Anonymkode: d580c...3a4

Har han røyket i 14 år så er det vel lite sannsynlig at han begynner å endre personlighet nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han røyket i 14 år så er det vel lite sannsynlig at han begynner å endre personlighet nå 

Jo, forsåvidt, men hvis man er på sin beste oppførsel i begynnelsen av et forhold og når hverdagen kommer så er man tilbake til gamle vaner (avhengighet).

Anonymkode: d580c...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som kan røyke i mange år og slutte på dagen uten noe problem. Mange klarer der i mot ikke det. Noen utløser underliggende psykoser, mange gjør ikke det. Den uttalelsen fra han om hasj vitner om både uvitenhet og idioti. Mest det siste. Og "bare to år", i tillegg til å bagatellisere det så kan det jo virke som det var greit det han gjorde. Ikkje bra...

Skal ikke hyle "løp!" slik som er et gjentakende svar i kjærestetrådene her inne, men ville vurdert sterkt å gå forsiktig ut av døren om jeg var deg.. Om han fortsatt røyker eller ikke er ikke sikkert du vil finne ut av, men det du vet er hva han sier og er dette holdninger du kan akseptere at en kjæreste har?

Nei, det funker jo ikke med så store fundamentale forskjeller. Merker ihvertfall at korttidsminne er påvirket av årevis med hasjbruk, da jeg ofte får høre samme  historier både fire og fem ganger.  Jeg tror vel egentlig jeg lister meg ut av døra.... 

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har et eget barn også så er det nok sikkert like greit å rive av plasteret med en gang, enn å bruke tiden til finne ut om han fortsatt holder på.. Det beste forbildet til et barn er han mest trolig ikke. Vet selv at det føles litt enklere å gjøre slike vanskelige valg når man vet det også er til barnets beste, som jo er det viktigste :) Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hasj tung rusmisbruk? Alkohol er farligere enn hasj da alkohol dreper hjerneceller mens hasj bedøver.

Hasj ødelegger den kjemiske balansen i hjernen. Har en røykt hasj hver dag I 14 år, sier det seg selv at hjernen hans er påvirket og nedsløvet. Mao, han er bedøvet for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok å avslutte. Tusen takk for innspill alle sammen ☺️ Ha en nydelig førjulstid 🎄🎅🏻☺️

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på med en i ett år. Fikk tidlig vite at han hadde røyka hasj daglig i over 12 år. I tillegg så dealet han. Han sluttet å røyke i fjor, uten problemer sier han. Jeg tror derimot at han måtte slutte da datteren hans hadde sagt til læreren at hun trodde "pappa røyka hasj", han ble derfor innkalt, og måtte slutte.

Nå har det også kommet frem at han har drevet som pengeinnkrever over ett par år. Dette er over ti år siden, men jeg kjenner jo at jeg tviler.

kan folk forandre seg sånn? Er han noe å samle på? Burde man sette pris på at han har sluttet? Sliter med å stole på han nå, merker jeg.

Anonymkode: b0de5...7d6

Denne fortidemeldingen hadde jeg skygget unna. Snik deg vekk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok å avslutte. Tusen takk for innspill alle sammen ☺️ Ha en nydelig førjulstid 🎄🎅🏻☺️

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

Godt å høre. Lykke til videre TS!

Anonymkode: b3ed4...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj ødelegger den kjemiske balansen i hjernen. Har en røykt hasj hver dag I 14 år, sier det seg selv at hjernen hans er påvirket og nedsløvet. Mao, han er bedøvet for alltid.

Det gjør kaffe, sigaretter, solarium, e-stoffer i mat også, ja og tannkremen din i mye større grad enn hasj. Bare at disse kjemiske forandringene aksepterer man som normalt og naturlig siden ingen av disse tingene heter "rusmiddel".

Anonymkode: 9f241...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør kaffe, sigaretter, solarium, e-stoffer i mat også, ja og tannkremen din i mye større grad enn hasj. Bare at disse kjemiske forandringene aksepterer man som normalt og naturlig siden ingen av disse tingene heter "rusmiddel".

Anonymkode: 9f241...dc7

Du må ikke kommed her å fortelle eventyr. Mennesker som røyker hasj daglig over lenge tid, blir sløve da hjernecellene blir nedsløvet. Denne sløvheten forsvinner ikke med hasj stopp. Du både ser og hører at vedkommende er treg. Dine argumenter holder ikke, da det ikke kan sammenlignes. Hasj er også mer kreftfremkallende enn sigaretter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør kaffe, sigaretter, solarium, e-stoffer i mat også, ja og tannkremen din i mye større grad enn hasj. Bare at disse kjemiske forandringene aksepterer man som normalt og naturlig siden ingen av disse tingene heter "rusmiddel".

Anonymkode: 9f241...dc7

Hvilke stoffer er det du mener er sammenlignbare med hasj? Forandrer man personlighet av å pusse tenner? Gjelder det alle e-stoffer eller bare noen av de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger nok å avslutte. Tusen takk for innspill alle sammen ☺️ Ha en nydelig førjulstid 🎄🎅🏻☺️

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

Lykke til videre 😊 Jeg har fulgt tråden din og er enig i valget ditt. At han ikke tar total avstand fra ulovlig rus, dealing og torpedovirksomhet viser et syn på rett og galt jeg ikke mener kan kombineres med barn. God førjulstid til deg og. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke stoffer er det du mener er sammenlignbare med hasj? Forandrer man personlighet av å pusse tenner? Gjelder det alle e-stoffer eller bare noen av de? 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Jeg er sikkert litt slem som sier dette nå, men jeg har lest endel om hasj og konsekvensene av det. Og nedover i kommentar-feltene der hasj-misbrukere har kommentert kan du banne på at nr 1: Ukonstruktivt argument. Nr 2: Kommentaren begynner ofte med "Fy FAEN det er det dummeste jeg har hørt. Hvilken iq har du, har du ikke fått med deg noe, jalla-jalla melding, osv osv". Nr 3: Neeeeeeeeeidaaaaa, hasj er så absolutt ikke farlig det!" 

 

Og når man leser at kronisk hasjmisbruk fører til at man rett og slett blir litt "treig" i toppen, da humrer jeg godt over diverse kommentarfelt. 

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre 😊 Jeg har fulgt tråden din og er enig i valget ditt. At han ikke tar total avstand fra ulovlig rus, dealing og torpedovirksomhet viser et syn på rett og galt jeg ikke mener kan kombineres med barn. God førjulstid til deg og. 

Tusen takk. Det er gått ett par dager uten kontakt nå, og det går overraskende bra☺️

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Jeg er sikkert litt slem som sier dette nå, men jeg har lest endel om hasj og konsekvensene av det. Og nedover i kommentar-feltene der hasj-misbrukere har kommentert kan du banne på at nr 1: Ukonstruktivt argument. Nr 2: Kommentaren begynner ofte med "Fy FAEN det er det dummeste jeg har hørt. Hvilken iq har du, har du ikke fått med deg noe, jalla-jalla melding, osv osv". Nr 3: Neeeeeeeeeidaaaaa, hasj er så absolutt ikke farlig det!" 

 

Og når man leser at kronisk hasjmisbruk fører til at man rett og slett blir litt "treig" i toppen, da humrer jeg godt over diverse kommentarfelt. 

 

Ts

Anonymkode: b0de5...7d6

😂 Ikke sant. 

Egentlig er det litt trist når man i kommentarfeltene i den grad får bekreftet akkurat det hasj-misbrukerne prøver å motbevise. Nemlig at de fleste av dem blir helt blåst av misbruket sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke kommed her å fortelle eventyr. Mennesker som røyker hasj daglig over lenge tid, blir sløve da hjernecellene blir nedsløvet. Denne sløvheten forsvinner ikke med hasj stopp. Du både ser og hører at vedkommende er treg. Dine argumenter holder ikke, da det ikke kan sammenlignes. Hasj er også mer kreftfremkallende enn sigaretter.  

Samme gjør fluor som er i tannkremen din. Lite som doper ned hjernen "umerket"(gradvis) slik som fluor!
Hasj er IKKE kreftfremkallende i det hele tatt, faktisk brukes cannabis i kreftbehandling så ikke kom her med helseskadelig løgn.
MEN når man blander hasj og marihuana med tobakk, så er kreftfaren der som ved vanlig tobakk.

Hvilke stoffer er det du mener er sammenlignbare med hasj? Forandrer man personlighet av å pusse tenner? Gjelder det alle e-stoffer eller bare noen av de? 

Nei ikke av å pusse tenner, men fluoren. Man forandrer ikke personlighet på 123, ei heller på hasj, men kjemikaliene anriper forskjellige hjernesentere og sløver ned hjernen på en måte som folk flest anser som normalt, fordi vi er vant med fluor fra vi er barn.

Anonymkode: 9f241...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjør fluor som er i tannkremen din. Lite som doper ned hjernen "umerket"(gradvis) slik som fluor!
Hasj er IKKE kreftfremkallende i det hele tatt, faktisk brukes cannabis i kreftbehandling så ikke kom her med helseskadelig løgn.
MEN når man blander hasj og marihuana med tobakk, så er kreftfaren der som ved vanlig tobakk.

Nei ikke av å pusse tenner, men fluoren. Man forandrer ikke personlighet på 123, ei heller på hasj, men kjemikaliene anriper forskjellige hjernesentere og sløver ned hjernen på en måte som folk flest anser som normalt, fordi vi er vant med fluor fra vi er barn.

Anonymkode: 9f241...dc7

Har du kontroll på hvilke forbindelser som dannes ved den ufullstendige forbrenning av hasj og marihuana? Det er ikke uvanlig at ufullstendig forbrenning lager utilsiktede kjemiske forbindelser. 

Kanskje du kan legge inn den seriøse dokumentasjonen jeg går ut i fra du har på at tannbørsing med flourtannkrem gir personlighetsforandringer? Og den om alle e-stoffene takk 😊

edit: omformulerte til et spørsmål i stedet. 

Endret av Inocybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Det er den jeg kjenner mest på. Daglig i nesten 14 år var det faktisk. Det må da også gjøre noe med huet ditt?

Jeg kjenner jo jeg er skeptisk, og når forelskelsen aldri har kommet heller, da må jeg bare revurdere hele situasjonen.

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

største årsak til å at du burde gå er ikke at han har hatt en chady fortid men at du ikke er forelsket engang.. Hva er poenget da..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...