Gå til innhold

Kjæreste med fortid innen dop, dealing og som pengeinnkrever.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Fy så fordomsfulle noe av dere er. Jeg regner med dere er fri for bagasje selv alle sammen? Dumpe en for noe den gjorde for lenge lenge siden? Vi har vel alle gjort våre feil, og de fleste av oss har vel lært av feilene våre og utviklet oss?  

Mitt svar til TS: Gi han en mulighet til å forklare seg, og lytt til det han sier. Spør om han virkelig har forandret seg og ikke har dette i seg lengre. Si at du selv har nulltoleranse for dop og at du ikke ønsker han i livet ditt DERSOM han fremdeles har dette i seg. 

Øh - ja, de fleste av oss er uten de feilene at vi har drevet med tung rusmisbruk, dealet narkotika og truet/mishandlet andre gjennom pengeinnkreving. 

Hvilken planet bor du på? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har en fortid. Han har jo kuttet ut med dealing og det for 10 år siden. Alle fortjener en ny sjanse. Noen her oppfører seg som om han har drept noen.  Det er jo bra han er ærlig. 

Jeg ville gitt han en sjanse og se hvordan det går :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh - ja, de fleste av oss er uten de feilene at vi har drevet med tung rusmisbruk, dealet narkotika og truet/mishandlet andre gjennom pengeinnkreving. 

Hvilken planet bor du på? 

Er hasj tung rusmisbruk? Alkohol er farligere enn hasj da alkohol dreper hjerneceller mens hasj bedøver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Er hasj tung rusmisbruk? Alkohol er farligere enn hasj da alkohol dreper hjerneceller mens hasj bedøver.

Jeg blir ikke sammen med noen som drikker eller røyker hasj ofte, spiller ingen rolle hva slags rusmiddel det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er bare å gi opp forsøk på å gjenkjenne avhengighet. Du kommer til å bli fullstendig ødelagt om du skal lete etter tegn hele tiden, og at han har sluttet uten problemer er et gigantisk varsel på at han faktisk ikke har sluttet overhodet. Ingen slutter med rusmidler etter lang tids avhengighet uten problemer, det er en grunn til at flk drar på avrusning og er med resten av livet i AA/NA. 

Anonymkode: a2190...486

Ja, det er dette jeg tenker på også. Hvordan det vil påvirke mitt liv fremover. Mulig jeg ikke har latt meg bli forelsket nettopp pga fortiden. Vil ikke bli såra.

 

ts

Anonymkode: b0de5...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så fordomsfulle noe av dere er. Jeg regner med dere er fri for bagasje selv alle sammen? Dumpe en for noe den gjorde for lenge lenge siden? Vi har vel alle gjort våre feil, og de fleste av oss har vel lært av feilene våre og utviklet oss?  

Mitt svar til TS: Gi han en mulighet til å forklare seg, og lytt til det han sier. Spør om han virkelig har forandret seg og ikke har dette i seg lengre. Si at du selv har nulltoleranse for dop og at du ikke ønsker han i livet ditt DERSOM han fremdeles har dette i seg. 

ENIG !!!!

Anonymkode: 9f241...dc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vil jeg merke på han hvis han fortsatt er avhengig? 

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

Du vil lukte marihuana som lukter veldig sterkt kattepiss og skog, finne små rester på gulvet ved stuebordet der han eventuelt lager jointen sin (før han eventuelt går ut for å røyke den) , men utover det så er det ingen tegn som egenlig kan bevise det. Noen blir rødsprengte i øynene men det kan man jo bli av å ha klødd seg i øyet eller nå i kulda også.
Jeg er ganske sikker på at han ikke ville fortalt deg om denne fortiden hans om han ikke hadde greid å slutte.
Samme hvordan han sluttet vel, om det var fordi han ville eller fordi barnevernet sa han måtte, poenget og det bra er at han har klart å slutte, og lagt fortiden såpass mye ak seg at han kan snakke om den uten skam :)

Anonymkode: 9f241...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil lukte marihuana som lukter veldig sterkt kattepiss og skog, finne små rester på gulvet ved stuebordet der han eventuelt lager jointen sin (før han eventuelt går ut for å røyke den) , men utover det så er det ingen tegn som egenlig kan bevise det. Noen blir rødsprengte i øynene men det kan man jo bli av å ha klødd seg i øyet eller nå i kulda også.
Jeg er ganske sikker på at han ikke ville fortalt deg om denne fortiden hans om han ikke hadde greid å slutte.
Samme hvordan han sluttet vel, om det var fordi han ville eller fordi barnevernet sa han måtte, poenget og det bra er at han har klart å slutte, og lagt fortiden såpass mye ak seg at han kan snakke om den uten skam :)

Anonymkode: 9f241...dc7 

Ok, jeg får se an hva jeg gjør. Er skeptisk, men får bruker tid..... Takk for svar ☺️ TS

Anonymkode: b0de5...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh - ja, de fleste av oss er uten de feilene at vi har drevet med tung rusmisbruk, dealet narkotika og truet/mishandlet andre gjennom pengeinnkreving. 

Hvilken planet bor du på? 

Virkelig? Det er ingen som skriver noe om tung rusmissbruk her.

 

 

Anyway.Til TS: Ærlighet haralt å si her. Misstenker du noe, så spør han. Har han et problem med rus må du få vite om det og ta stilling til det selv, og vil han ikke slutte selv så nytter det ikke hvor mye DU enn vil han skal slutte. Har han bare en fortid med rus så må du ta det for det det er rett og slett, det er en del av han men som han såklart kan ha jobbet seg gjennom og lagt bak seg. Men ærlighet, ærlighet og ærlighet - det er det viktigste her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hasj tung rusmisbruk? Alkohol er farligere enn hasj da alkohol dreper hjerneceller mens hasj bedøver.

Hasj er rusmisbruk og ulovlig. Tung rusmisbruk er det nok ikke. Det er også alvorlig at han har dealet. Jeg synes det er ugreit og hadde aldri blitt sammen med en person som dreiv på sånn tidligere. Og du må akseptere at noen av oss har sånne krav. Jeg skal ikke bli sammen med deg heller, så er ingen grunn til å bli rasende fordi jeg har et annet syn på kriminalitet enn det du har. Jeg har plettfritt rulleblad, stor respekt for loven, aldri drevet med narkotika, drikker sjeldent (så det alkoholsnakket ditt kan du bare glemme) og krever faktisk at noen som er sammen med meg skal ha samme syn på det. Det har kjæresten min også. 

Anonymkode: b3ed4...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så fordomsfulle noe av dere er. Jeg regner med dere er fri for bagasje selv alle sammen? Dumpe en for noe den gjorde for lenge lenge siden? Vi har vel alle gjort våre feil, og de fleste av oss har vel lært av feilene våre og utviklet oss?  

Mitt svar til TS: Gi han en mulighet til å forklare seg, og lytt til det han sier. Spør om han virkelig har forandret seg og ikke har dette i seg lengre. Si at du selv har nulltoleranse for dop og at du ikke ønsker han i livet ditt DERSOM han fremdeles har dette i seg. 

Har ingen kriminell bakgrunn selv nei :) Det er ikke snakk om en liten ubetydelig feil her, men noe som er veldig alvorlig. Jeg gidder ikke sånt, lev med det. 

Anonymkode: b3ed4...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen kriminell bakgrunn selv nei :) Det er ikke snakk om en liten ubetydelig feil her, men noe som er veldig alvorlig. Jeg gidder ikke sånt, lev med det. 

Anonymkode: b3ed4...609

Så, vis du hadde truffet drømmemannen, og han hadde en slik type fortid, så hadde du droppet han tvert? :) bare nysgjerrig jeg :) Folk er forskjellige, det vet vi :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Fortid har mye å si for hva slags person man er. Jeg gidder ikke en gang være venn med folk som f.eks har kjørt bil i fylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy så fordomsfulle noe av dere er. Jeg regner med dere er fri for bagasje selv alle sammen? Dumpe en for noe den gjorde for lenge lenge siden? Vi har vel alle gjort våre feil, og de fleste av oss har vel lært av feilene våre og utviklet oss?  

Mitt svar til TS: Gi han en mulighet til å forklare seg, og lytt til det han sier. Spør om han virkelig har forandret seg og ikke har dette i seg lengre. Si at du selv har nulltoleranse for dop og at du ikke ønsker han i livet ditt DERSOM han fremdeles har dette i seg. 

Typisk kg damer det. Jeg har vert rusmisbruker, men jeg har da fått en sjans av de fleste for det. De har også lyttet og pratet med meg og ikke vært  bitch og bare gått sin vei. Det er hvis veldig enkelt for kg damene og dumpe og finne en ny erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, vis du hadde truffet drømmemannen, og han hadde en slik type fortid, så hadde du droppet han tvert? :) bare nysgjerrig jeg :) Folk er forskjellige, det vet vi :) 

En mann som har en slik type fortid er ikke en drømmemann for meg. En drømmemann er jo i grunn en mann som er som i mine drømmer. Jeg har aldri drømt om en mann med kriminell bakgrunn. Drømmemannen min som jeg har truffet er en politimann. :) 

Anonymkode: b3ed4...609

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortid har mye å si for hva slags person man er. Jeg gidder ikke en gang være venn med folk som f.eks har kjørt bil i fylla.

Veldig glad for at jeg ikke er slik..eller har venner og familie som er slik. Alle kan gjøre feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig glad for at jeg ikke er slik..eller har venner og familie som er slik. Alle kan gjøre feil.

Det er ikke "en feil". Det er ikke et engangstilfelle. Det er noen som har VALGT å drive med narkotika og dealing. Å gjøre en feil er f.eks å pusse tenna med feil tannbørste på kvelden eller noe sånt. Det er en feil. Det er ikke en feil når du gjør noe med viten og vilje. 

Anonymkode: b3ed4...609

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "en feil". Det er ikke et engangstilfelle. Det er noen som har VALGT å drive med narkotika og dealing. Å gjøre en feil er f.eks å pusse tenna med feil tannbørste på kvelden eller noe sånt. Det er en feil. Det er ikke en feil når du gjør noe med viten og vilje. 

Anonymkode: b3ed4...609

Ja men et slikt valg bør ikke være utilgivelig, i mine øyne. Jeg mener at dersom en person aktivt går inn for å endre seg og den man har vært - så skal man kunne få lov til det og faktisk få muligheten til å bevise at man har endret seg. Man ER ikke fortiden sin, men ja, man kan være preget av fortiden sin - men man kan jobbe med å bli en bedre versjon av seg selv :) min mening da men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men et slikt valg bør ikke være utilgivelig, i mine øyne. Jeg mener at dersom en person aktivt går inn for å endre seg og den man har vært - så skal man kunne få lov til det og faktisk få muligheten til å bevise at man har endret seg. Man ER ikke fortiden sin, men ja, man kan være preget av fortiden sin - men man kan jobbe med å bli en bedre versjon av seg selv :) min mening da men :)

Er for så vidt enig i det du skriver, men det må vel være lov være skeptisk?

jeg synes slike valg sier mye om ett menneske, er du penge inn krever eller vært pimp har du skadet mennesker

Anonymkode: a87be...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men et slikt valg bør ikke være utilgivelig, i mine øyne. Jeg mener at dersom en person aktivt går inn for å endre seg og den man har vært - så skal man kunne få lov til det og faktisk få muligheten til å bevise at man har endret seg. Man ER ikke fortiden sin, men ja, man kan være preget av fortiden sin - men man kan jobbe med å bli en bedre versjon av seg selv :) min mening da men :)

Men at noen ikke vil være kjæreste med en som tidligere jar vært kriminell betyr ikke at det ikke er utilgivelig eller at man ikke har lov til å endre seg. Det går fint an å endre seg. Jeg er bare ikke interessert i å være sammen med noen som driver eller har drevet med narkotika og dealing. Det må du bare akseptere. 

Anonymkode: b3ed4...609

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...