Gå til innhold

Kjæreste med fortid innen dop, dealing og som pengeinnkrever.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holdt på med en i ett år. Fikk tidlig vite at han hadde røyka hasj daglig i over 12 år. I tillegg så dealet han. Han sluttet å røyke i fjor, uten problemer sier han. Jeg tror derimot at han måtte slutte da datteren hans hadde sagt til læreren at hun trodde "pappa røyka hasj", han ble derfor innkalt, og måtte slutte.

Nå har det også kommet frem at han har drevet som pengeinnkrever over ett par år. Dette er over ti år siden, men jeg kjenner jo at jeg tviler.

kan folk forandre seg sånn? Er han noe å samle på? Burde man sette pris på at han har sluttet? Sliter med å stole på han nå, merker jeg.

Anonymkode: b0de5...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde gått. ville mistet respekten for et sånt menneske og ville konstant gått å tenkt på om fortiden ville innhentet han

Anonymkode: e8c3f...ab4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde gått. ville mistet respekten for et sånt menneske og ville konstant gått å tenkt på om fortiden ville innhentet han

Anonymkode: e8c3f...ab4

ja, jeg kjenner på den jeg og. Og mener i tillegg det er noe fundamentalt galt når man kan opptre som pengeinnkrever. 

Anonymkode: b0de5...7d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg kjenner på den jeg og. Og mener i tillegg det er noe fundamentalt galt når man kan opptre som pengeinnkrever. 

Anonymkode: b0de5...7d6

ser for meg at han møter gamle kunder ovs... nei det hadde ikke gått

Anonymkode: e8c3f...ab4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har altså fortsatt å røyke hasj daglig, selv etter at han fikk barn. Å få ansvar for et annet lite menneske var altså ikke nok til å få ham til å slutte, men han har fortsatt å prioritere røykingen, uten den villeste tanke på at det kunne koste ham barnet. Det ville vært den virkelige deal-breaker'n for min del.

(Jeg tror på at noe han drev med for 10 år siden kan være fortid ja)

Anonymkode: a2a20...9c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har en fortid, jeg ville ikke dumpet han om nåtiden gjorde meg glad.

Anonymkode: 9f241...dc7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan forandre seg, spesielt på 10 år.

Mange jeg kjente i tenårene som var kriminelle er idag kjærlige familiefedre med barn, fine hus og alrighte jobber. 

Noen ganger kan det være lurt å la fortid være fortid. Alle mennesker har sikkert tatt noen veivalg eller valg generelt som vi angrer på. Det er hvordan vi er idag som teller.

Det jeg derimot hadde vært bekymret for var hasj bruken som du sier var daglig i 12 år. Hadde det vært et par ganger i måneden så hadde jeg ikke sett problemet men det her høres ut som rus avhengighet og ikke moderat brukt til rekreasjon og velvære.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker du han så gi han en sjanse. For hva hvis han virkelig har endre seg? Du vil bare angre hvis du ikke gir han en sjans. Angre og tenke om hvordan det hadde blitt hvis dere hadde fått sjanse til å prøve å leve lykkelig i lag. Hadde han sviktet deg eller gjort deg noe så hadde det vert kjempegod grunn til å gi han opp og ikke gi han en liten sjanse en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er INGEN som slutter med noe man er avhengi av uten problemer! Det er bullshit!! Jeg hadde absolutt ikke ville gått inn i noe fremtid med en som drev med dealing/dop før, uavhengi av hvor mange år siden det er. Miljøet han levde i er farlig!! Å det kan innhente han på nytt. Jeg hadde ikke turt!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har altså fortsatt å røyke hasj daglig, selv etter at han fikk barn. Å få ansvar for et annet lite menneske var altså ikke nok til å få ham til å slutte, men han har fortsatt å prioritere røykingen, uten den villeste tanke på at det kunne koste ham barnet. Det ville vært den virkelige deal-breaker'n for min del.

(Jeg tror på at noe han drev med for 10 år siden kan være fortid ja)

Anonymkode: a2a20...9c2

Det er den jeg kjenner mest på. Daglig i nesten 14 år var det faktisk. Det må da også gjøre noe med huet ditt?

Jeg kjenner jo jeg er skeptisk, og når forelskelsen aldri har kommet heller, da må jeg bare revurdere hele situasjonen.

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan forandre seg, spesielt på 10 år.

Mange jeg kjente i tenårene som var kriminelle er idag kjærlige familiefedre med barn, fine hus og alrighte jobber. 

Noen ganger kan det være lurt å la fortid være fortid. Alle mennesker har sikkert tatt noen veivalg eller valg generelt som vi angrer på. Det er hvordan vi er idag som teller.

Det jeg derimot hadde vært bekymret for var hasj bruken som du sier var daglig i 12 år. Hadde det vært et par ganger i måneden så hadde jeg ikke sett problemet men det her høres ut som rus avhengighet og ikke moderat brukt til rekreasjon og velvære.

Hvordan vil jeg merke på han hvis han fortsatt er avhengig? 

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg ikke giddet. Det er NULL problem å finne en fantastisk fyr uten noen av disse sidene, folk flest har jo ikke holdt på slik. 

 

Anonymkode: d78e3...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så fordomsfulle noe av dere er. Jeg regner med dere er fri for bagasje selv alle sammen? Dumpe en for noe den gjorde for lenge lenge siden? Vi har vel alle gjort våre feil, og de fleste av oss har vel lært av feilene våre og utviklet oss?  

Mitt svar til TS: Gi han en mulighet til å forklare seg, og lytt til det han sier. Spør om han virkelig har forandret seg og ikke har dette i seg lengre. Si at du selv har nulltoleranse for dop og at du ikke ønsker han i livet ditt DERSOM han fremdeles har dette i seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy så fordomsfulle noe av dere er. Jeg regner med dere er fri for bagasje selv alle sammen? Dumpe en for noe den gjorde for lenge lenge siden? Vi har vel alle gjort våre feil, og de fleste av oss har vel lært av feilene våre og utviklet oss?  

Mitt svar til TS: Gi han en mulighet til å forklare seg, og lytt til det han sier. Spør om han virkelig har forandret seg og ikke har dette i seg lengre. Si at du selv har nulltoleranse for dop og at du ikke ønsker han i livet ditt DERSOM han fremdeles har dette i seg. 

Det har jeg gjort. Sagt at jeg har null-toleranse for dop. Han drar som regel hjem etter jobb også, istedet for å svinge innom meg. Det gjør at jeg mistenker ytterligere at han fortsatt røyker.

 

ts

Anonymkode: b0de5...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den jeg kjenner mest på. Daglig i nesten 14 år var det faktisk. Det må da også gjøre noe med huet ditt?

Jeg kjenner jo jeg er skeptisk, og når forelskelsen aldri har kommet heller, da må jeg bare revurdere hele situasjonen.

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

Det er da grunn nok til å gå alene.. Ingen av dere fortjener at du fortsetter å holde på med/blir sammen med en mann du ikke er forelsket i. Da blir han jo en mann du er sammen med fordi du er redd for å være alene/ikke orker å lete mer. Når det er sagt hadde jeg løpt andre veien så snart han nevnte ordene daglig, pengeinnkrever og mistet nesten datter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil jeg merke på han hvis han fortsatt er avhengig? 

 

TS

Anonymkode: b0de5...7d6

Altså, det er bare å gi opp forsøk på å gjenkjenne avhengighet. Du kommer til å bli fullstendig ødelagt om du skal lete etter tegn hele tiden, og at han har sluttet uten problemer er et gigantisk varsel på at han faktisk ikke har sluttet overhodet. Ingen slutter med rusmidler etter lang tids avhengighet uten problemer, det er en grunn til at flk drar på avrusning og er med resten av livet i AA/NA. 

Anonymkode: a2190...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...