Gå til innhold

Når skal jeg bli fornøyd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trenger råd fra dere. Jeg er en jente på 27 år som har vært drevet og datet forskjellige gutter i snart to år. Ikke mange, er vel 5 - 6 stykker som jeg har datet over en stund av gangen. Det har vært flere anledninger hvor jeg har tenkt at jeg har funnet en jeg kunne tenke meg å ende opp med - vi har hatt det bra sammen, og jeg har trivdes i vedkommendes selskap ...meeen det er liksom ikke helt perfekt. Det er vel den klassiske tanken om at "gresset er grønnere på den andre siden", jeg tenker at det kanskje finnes en enda bedre fyr der ute. Jeg vet, det er dumt å tenke sånn, men jeg klarer heller ikke å la være. Det skjer nærmest ubevisst at jeg blir i tvil og så mister lysten. Så er spørsmålet til dere, har ingen av de jeg har truffet vært den rette så langt? Vil den rette gjør at jeg slutter å tvile? Blir jeg noen gang fornøyd? 

Anonymkode: b8dde...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Jeg tror Den Rette er en sosial konstruksjon, basert på disney-fortellinger, og et optimistisk, håpefullt, naivt syn på livet. Det er en vakker tanke, at det finnes Den Eneste Ene for alle, og at det øyeblikket man møter Den Rette så vil øyeblikket stoppe opp, det vil være sommerfugler i magen, og man hører fyrverkeri i det fjerne. Men det er ikke helt slik det funker i voksen-livet. Man må selv få det til å fungere. Man må slippe noen inn, gi de sjansen til å fortrylle oss. For noen kan det være momentant, helt i begynnelse, for andre må det skje over litt tid. Men det skjer ikke hvis vi ikke lar oss selv falle for dem, lar oss selv føle. Det er sjelden noen kan få deg til å elske dem om du ikke lar deg selv kjenne på følelsene, og lar deg selv stole på dem. 

Ja, du blir fornøyd, men du må justere forventningene. Ingen gir deg et perfekt menneske på et fat. Du finner ham, og du får det til å fungere, du satser, du stoler på, du lar deg selv bli emosjonelt knyttet til, og plutselig er det sterk kjærlighet. Med gnisten i bunn, og en interesse for det andre mennesket, så må du gi det litt tid til å la følelsene ta av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Den Rette er en sosial konstruksjon, basert på disney-fortellinger, og et optimistisk, håpefullt, naivt syn på livet. Det er en vakker tanke, at det finnes Den Eneste Ene for alle, og at det øyeblikket man møter Den Rette så vil øyeblikket stoppe opp, det vil være sommerfugler i magen, og man hører fyrverkeri i det fjerne. Men det er ikke helt slik det funker i voksen-livet. Man må selv få det til å fungere. Man må slippe noen inn, gi de sjansen til å fortrylle oss. For noen kan det være momentant, helt i begynnelse, for andre må det skje over litt tid. Men det skjer ikke hvis vi ikke lar oss selv falle for dem, lar oss selv føle. Det er sjelden noen kan få deg til å elske dem om du ikke lar deg selv kjenne på følelsene, og lar deg selv stole på dem. 

Ja, du blir fornøyd, men du må justere forventningene. Ingen gir deg et perfekt menneske på et fat. Du finner ham, og du får det til å fungere, du satser, du stoler på, du lar deg selv bli emosjonelt knyttet til, og plutselig er det sterk kjærlighet. Med gnisten i bunn, og en interesse for det andre mennesket, så må du gi det litt tid til å la følelsene ta av. 

Kloke ord:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har aldri vært forelsket, og det har tydeligvis ikke Rainstorm heller... Den dagen man blir forelsket innbiller man seg at den man er forelsket i er verdens beste partner og den eneste ene Mannen i ditt liv. Du vil gjøre absolutt ALT for denne personen, og du vil aldri kaste så mye som et blikk på andre menn.

Forelskelse går over til slutt, og da kommer denne kjærligheten inn i bildet som alle snakker om (forutsatt at forelskelsen er gjensidig). Jeg tror ikke på kjærlighet uten forelskelse, men mange andre gjør det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

TS, du har aldri vært forelsket, og det har tydeligvis ikke Rainstorm heller... Den dagen man blir forelsket innbiller man seg at den man er forelsket i er verdens beste partner og den eneste ene Mannen i ditt liv. Du vil gjøre absolutt ALT for denne personen, og du vil aldri kaste så mye som et blikk på andre menn.

Jaja, det var jo også en konklusjon man kan trekke av det jeg skrev, til tross for at jeg skriver om å la oss fortrylle, jaja. Jeg har definitivt vært forelsket. Alt smakte bedre, alt luktet bedre, fargene var sterkere, jeg ville gjort alt for ham! Men jeg tror ikke på at den eneste måten man kan bli forelsket er momentant, forelskelse ved første øyekast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du virkelig at "den rette" er å finne blandt 5-6 gutter?
Folk kan date hundrevis og fremdeles ikke finne den rette, så det er nok bare å forberede seg på tolmodighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig i at man ikke har vært skikkelig forelska hvis man er i den situasjonen at man lurer på om gresset er grønnere på den andre siden når man dater en fyr. Jeg hadde datet lenge og masse, var mange ålreite fyrer, likte dem godt og alt det der, men noe manglet og jeg klarte ikke slå meg helt til ro med at det var riktig. Så møtte jeg HAN. Han som bare kom som lyn fra klar himmel, jeg visste at det var han jeg ville ha. Det var ingen tvil. Alt var riktig (for meg). Jeg tenkte ikke et sekund lenger på andre menn, jeg kunne se menn som var mye kjekkere enn han her, men alikevel var det han jeg ville ha. Sånn har jeg aldri følt verken før eller senere. 

Han følte det desverre ikke sånn for meg da. Etter 7 mnd avsluttet han det fordi han ikke følte det var rett.

Anonymkode: b31e0...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Skulle ønske jeg kjente deg i virkeligheten. Du har ofte mange reflekterte og gode vinklinger jeg liker godt :)

Å, tusen takk. Det var en veldig hyggelig ting å lese akkurat nå! :) :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusting vil gjøre deg mer fornøyd og få deg i kontakt med ditt indre og da finner du lettere utav hva som er riktig for deg.

Anonymkode: cb77e...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har aldri vært forelsket, og det har tydeligvis ikke Rainstorm heller... Den dagen man blir forelsket innbiller man seg at den man er forelsket i er verdens beste partner og den eneste ene Mannen i ditt liv. Du vil gjøre absolutt ALT for denne personen, og du vil aldri kaste så mye som et blikk på andre menn.

Forelskelse går over til slutt, og da kommer denne kjærligheten inn i bildet som alle snakker om (forutsatt at forelskelsen er gjensidig). Jeg tror ikke på kjærlighet uten forelskelse, men mange andre gjør det... 

Litt av noen bastante påstander du slenger rundt deg. Påstander som du umulig selv vet noe om. Tror du at du er synsk? At du er et såkalt orakel som vet alt om TS og Rainstorm sine opplevelser med kjærlighet og forelskelse?

Nei tenkte meg ikke det. Så hvorfor spekulerer du? 

Det du beskriver er heller ikke fasiten på hvordan folk opplever forelskelse så disse påstandene dine er strengt tatt veldig subjektive. Slutt å bruk subjektive følerier basert på egne erfaringer som fakta , det er ikke fakta. Du er ikke fasiten på hvordan alle mennesker opplever forelskelse uansett hvor høye tanker du har om deg selv så er det ikke slik det fungerer i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et problem med datingkulturen idag. Det er for mange personer involvert. Man utvikler tunnellsyn. Hvordan skal man kunne dyrke kjærlighet og la seg overraske når romantikken er som en jævla svingdør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har aldri vært forelsket, og det har tydeligvis ikke Rainstorm heller... Den dagen man blir forelsket innbiller man seg at den man er forelsket i er verdens beste partner og den eneste ene Mannen i ditt liv. Du vil gjøre absolutt ALT for denne personen, og du vil aldri kaste så mye som et blikk på andre menn.

Forelskelse går over til slutt, og da kommer denne kjærligheten inn i bildet som alle snakker om (forutsatt at forelskelsen er gjensidig). Jeg tror ikke på kjærlighet uten forelskelse, men mange andre gjør det... 

ER det virkelig sant, da har ikke jeg heller vært forelsket. Blir man å ikke kaste et blikk på andre menn? HAllo det har ikke jeg opplevd i denne lifetime.

Anonymkode: cb77e...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av noen bastante påstander du slenger rundt deg. Påstander som du umulig selv vet noe om. Tror du at du er synsk? At du er et såkalt orakel som vet alt om TS og Rainstorm sine opplevelser med kjærlighet og forelskelse?

Nei tenkte meg ikke det. Så hvorfor spekulerer du? 

Det du beskriver er heller ikke fasiten på hvordan folk opplever forelskelse så disse påstandene dine er strengt tatt veldig subjektive. Slutt å bruk subjektive følerier basert på egne erfaringer som fakta , det er ikke fakta. Du er ikke fasiten på hvordan alle mennesker opplever forelskelse uansett hvor høye tanker du har om deg selv så er det ikke slik det fungerer i virkeligheten.

Jaja, du får google forelskelse da...:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Enig med Knirke! Den "rette" trenger virkelig ikke sånn fornuftsmessig å være "den rette" - men følelsesmessig er man ute av kontroll til å ta et slikt standpunkt da man bare vet.. VET.. At "this is the guy"...

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk idag spiller og holder på med for mange menn samtidig gjennom ulike kanaler.

Da er det klart det blir vanskelig for dem da...

Anonymkode: 12ec6...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...