Gå til innhold

Solgte bil på finn - kjøper skulle levere salgsmelding, men har ikke gjort det..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skriver dette innlegget i håp om å kunne hjelpe kjæresten min som gjorde en liten men ganske stor feil da han solgte en mopedbil av alle ting på finn.no.

Han solgte denne lille mopedbilen i slutten av november-begynnelsen av desember 2014, han og kjøper skrev salgsmelding og ble enige om at kjøper skulle levere denne siden kjæresten min hadde veldig hastverk og skulle reise bort dagen etterpå - men kjøper har selvfølgelig ikke levert salgsmeldingen og kjæresten min får nå postkassen full av parkeringsbøter osv fra denne mopedbilen. (Så ja, han har lært og har ikke gjort samme feil igjen for å si det sånn) Pga overgang til ny mobil like etter han solgte mopedbilen så har ikke kjæresten min lenger kontaktinformasjon (mobilnummer eller navn) på personen.

Vi har prøvd å ringe rundt til alt for å få ordnet opp i dette men kommer ingen vei. Prøvde å ringe politiet i Mandal (hvor mange av bøtene er fra) og blir møtt med "hva forventer du at vi skal gjøre med saken da?", så alt virker litt håpløst.

Har snakket med biltilsynet, kontaktet finn i desperat forsøk å få tak i gamle meldinger for å finne ut av navnet til vedkommende, ringt falck, bymiljøetaten i kristiansand og mandal, men vi kommer ingen vei.

Prøvde å anmelde til politiet, men de har ikke "kapasitet til å etterforske saken", så nå prøver vi til og med her - kanskje noen vet hva vi kan gjøre? 

Anonymkode: c98dd...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn mopedbilen og ta den med hjem. Så beholder dere den til salgsmelding er levert inn.

Anonymkode: 7bcb7...63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn mopedbilen og ta den med hjem. Så beholder dere den til salgsmelding er levert inn.

Du er genial. (Leste du i det hele tatt innlegget?)

Anonymkode: 5f395...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn mopedbilen og ta den med hjem. Så beholder dere den til salgsmelding er levert inn.

Anonymkode: 7bcb7...63b

Hadde vi bare hatt adressen eller visst om han oppholder seg i kristiansand, mandal eller fredrikstad da det er 3 steder vi har mottatt bøter fra. Bor selv i Oslo, så er ikke å bare dra dit heller.

Anonymkode: c98dd...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere melde bilen stjålet, siden den er fremdeles på din samboers navn? Så dere har bedre sak mtp bøter og slikt. Eller kontakte telefonselskapet din samboer bruker/brukte og få komplett fakturaoversikt fra den tiden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere melde bilen stjålet, siden den er fremdeles på din samboers navn? Så dere har bedre sak mtp bøter og slikt. Eller kontakte telefonselskapet din samboer bruker/brukte og få komplett fakturaoversikt fra den tiden? 

Har tenkt på å melde den stjålet, men har ikke gjort det pga at vi har prøvd å anmelde selve saken i seg selv tidligere. Men vet ikke om det vil ha noe å si? Skal be han kontakte mobilselskapet sitt og høre om det er mulig å få full fakturaoversikt fra den tiden. Takk for tips :)

TS

Anonymkode: c98dd...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, håper virkelig dere finner ut av dette. Dette er jo en utrolig kjip situasjon, hvor bøtene kan bare fortsette å hagle inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje trafikkstasjonen kan sjekke hvem som har forsikring på kjøretøyet?? Det er vel ikke kjæresten din?

 

jeg ville dratt ned på trafikkstasjonen og søkt råd en gang til, dette har skjedd mange ganger før.

Anonymkode: be624...430

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har kommunisert via meldingstjenesten til Finn så er samtalen lagret der og sikkert også telefonnummeret. 

Anonymkode: b0c38...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket med statens vegvesen hvem som har forsikring registrert på bilen, hvis det ikke er noen som har det så hadde jeg meldt den stjålet, frem til salgsmelding er levert så er det jo din samboers...

Anonymkode: 7fbc7...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din nå sende en skriftlig søknad til statens vegvesen hvor han forklarer hva som har skjedd og hva som er gjort for å forsøke og finne kjøperen. Etter noen år i "karantene", kan bilen bli avregistrert i systemet. 

Jeg vil tro det er vanskelig å melde en bil man faktisk har fått penger for stjålet. Det er selgers ansvar å melde eierskifte. Dere får krysse fingrene for at bilen blir stoppet i kontroll.

Anonymkode: ff61a...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje trafikkstasjonen kan sjekke hvem som har forsikring på kjøretøyet?? Det er vel ikke kjæresten din?

 

jeg ville dratt ned på trafikkstasjonen og søkt råd en gang til, dette har skjedd mange ganger før.

Anonymkode: be624...430

Enig med deg, dette har de vært borti før og bør kunne hjelpe dere med riktig fremgangsmåte, syntes også dere skal melde fra til politiet slik at de har den i sine registre at bilen er begjært avskiltet, vis de møter på den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen er ikke begjært avskiltet siden de bare har sittet med hendene i fanget i et år mens bøtene har strømmet inn. De står fortsatt som eier så de burde gjort det for lenge siden.

Anonymkode: eb56c...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville sjekket med statens vegvesen hvem som har forsikring registrert på bilen, hvis det ikke er noen som har det så hadde jeg meldt den stjålet, frem til salgsmelding er levert så er det jo din samboers...

Anonymkode: 7fbc7...f57

Såvidt jeg har fått med meg, så kan ikke eier/selger ta av forsikringen på bilen før kjøper/selger har sendt inn salgsmelding, med mindre skiltene er levert inn? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg, så kan ikke eier/selger ta av forsikringen på bilen før kjøper/selger har sendt inn salgsmelding, med mindre skiltene er levert inn? Eller tar jeg feil?

Dette kan jeg ikke godt nok, men de som jobber på trafikkstasjonen er borti denne problemstillingen stadig vekk så de bør kunne komme med gode råd :)

Anonymkode: be624...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den burde vært meldt stjålet fra første bot som kom inn!! 

Anonymkode: a2b73...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva med oppgjøret? Ble det betalt kontant eller bankoverføring? 

Anonymkode: 5a97c...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...