Gå til innhold

Jeg er notorisk utro, vil ha hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har den materielle tryggheten i familie, hus og hjem, og får seg fremmedpikk når hun ønsker. Høres ut som hun er vinneren på den adressen...

Anonymkode: f3f99...127

Regnet med at noen kom med den vinklingen også ja.
Jeg forlater ikke hjemmet med en visshet om at "i kveld skal jeg få meg pikk". Jeg går ikke inn for det.

Anonymkode: 28c2a...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal fortelle samboeren din om det. For det første fortjener han å vite det og ta et valg om han vil fortsette å være sammen med deg, og for det andre åpner det døren for at dere kan fikse forholdet deres. Alle kortene på bordet, 100 % ærlighet. Dere kan nøste opp ting derfra med hjelp fra familievernkontoret.

Anonymkode: f6d68...800

Har tatt kontakt med familievernkontoret og fått time alene. Så får vi finne utav hva som er best for situasjonen.
Tror ikke forholdet har noe sjans om jeg legger alle kortene på bordet, men jeg vil iallefall forsøke å finne utav hva jeg vil. Prøve å fikse meg selv og så fikse forholdet, og om det ikke lar seg fikse - gå.

Anonymkode: 28c2a...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med familievernkontoret og fått time alene. Så får vi finne utav hva som er best for situasjonen.Tror ikke forholdet har noe sjans om jeg legger alle kortene på bordet, men jeg vil iallefall forsøke å finne utav hva jeg vil. Prøve å fikse meg selv og så fikse forholdet, og om det ikke lar seg fikse - gå.

Anonymkode: 28c2a...57e

Men syns du ikke at han burde få vite det? Det du har gjort er jo et stort svik, uansett hva grunnen er. Jeg kunne aldri tenke meg å leve i et forhold med en så stor hemmelighet. Jeg vil vite - så jeg vet hvilket forhold jeg er i. Du må ta hensyn til mannen din oppi dette også, ikke bare fikse deg selv og dine problemer.

Anonymkode: f6d68...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å flørte litt i hverdagen, klipe han i rumpa, kysse han, holde rundt han når han lager mat, vere fysisk nær han uten at det nødvendigvis handler om sex. Jeg legger merke til når han har nye klær, spør når han kommer hjem etter 2.økt for dagen på arbeid, om jeg skal vente på han.

Jeg tar intitiativ til turer sammen, bare oss to.. Prøve å få litt alenetid uten barna.

Anonymkode: 28c2a...57e

Det er bra at du tar initiativ til nærhet og kos. Men hvorfor er det så mye verre at din mann vil ha sex med deg enn at fremmede menn vil det? Menn og kvinner har ulike behov, og de fleste menn trenger sex for å vise nærhet. 

Anonymkode: 85d70...787

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er ærlig og åpen og ønsker å gjøre noe med det! Psykolog som andre sier er et godt sted å begynne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt kontakt med familievernkontoret og fått time alene. Så får vi finne utav hva som er best for situasjonen.Tror ikke forholdet har noe sjans om jeg legger alle kortene på bordet, men jeg vil iallefall forsøke å finne utav hva jeg vil. Prøve å fikse meg selv og så fikse forholdet, og om det ikke lar seg fikse - gå.

Anonymkode: 28c2a...57e

Du er både selvbevisst, reflektert, klok og ikke minst intelligent. Jeg skulle til å si at jeg ikke skjønner hvorfor du ber om hjelp, du treffer blink med svarene dine selv. Men jo, det er godt å høre andre tenke det samme som en selv og ikke minst, at andre har samme opplevelser og erfaringer som en selv har. Så en vet at en ikke er gal...

Jeg er bare så enig med deg i meningene dine og tankene dine. Du gjør helt rett som du gjør det.

Og du? Du er ikke alene om å bli solgt av gode, varme ord...

Anonymkode: 5b374...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, TS. Du er sterk og tøff. Jeg er sikker på at du klarer å gjøre det som, for deg, er rett. Om det er å jobbe med forholdet og bli i det eller å bryte ut av det, jeg er uansett sikker på at du klarer å gjøre det, som for deg, er rett.

Jeg mener ikke å overøse deg med komplimenter her altså. Men samtidig mener jeg hvert ord.

Lykke til og vær sterk! 

Anonymkode: 5b374...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvsagt veldig glad i han, han har vert i livet mitt i 11 år. Vi har hatt våre problem, men siden kommunikasjonen er såpass dårlig så har vi ikke løst dei, men skubbet de under teppet.
Eg er en person som er avhengig av å få bekreftelse, enten via småflørting i hverdagen, små kompliment eller bare det å få et kyss når vi skal vere fra hverandre i flere dager. Har i løpet av de 11 år aldri fått en klem av han.


Så når en fremmed gir meg både flørting, kompliment og berøring, så er eg solgt.

Jeg får bestille meg en legetime og ta ting derfra. Vet jo at dette ikke går i lengden. Skjønner jo at om det kommer ut så har eg ødelagt alt, både for meg selv, han og barna.

 

Anonymkode: 28c2a...57e

det er dessverre ikke "om" det kommer ut, men "når". Sånt kommer alltid for en dag.

Anonymkode: 943e1...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, TS. Du er sterk og tøff. Jeg er sikker på at du klarer å gjøre det som, for deg, er rett. Om det er å jobbe med forholdet og bli i det eller å bryte ut av det, jeg er uansett sikker på at du klarer å gjøre det, som for deg, er rett.

Jeg mener ikke å overøse deg med komplimenter her altså. Men samtidig mener jeg hvert ord.

Lykke til og vær sterk! 

Anonymkode: 5b374...f1a

Ja, en utrolig sterk person hun er. Ser sine feil når hun går rundt og har ons bak ryggen på mannen sin. At hun ser denne feilen og tar grep med å fikse sine feil? Herregud. Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Hva med og snakke med mannen din a? Blir nesten kvalm av damer som sitter her og støtter ei som dolker mannen sin så hardt i ryggen, men hun får tilgivelse fordi hun er? Dame, eller er det noe annet? 

Hva om en mann her hadde kommet og sagt at han hadde masse ons fordi dama hans ikke var nok intim og kosete.syns jeg ser hat meldingene allerede.

 

fortell nå mannen din hva du har gjort. Svarene dine sier seg selv at du har lyst og holde dette hemmelig for mannen din og kun føle deg bedre med noen timer med snakking? Mannen din fortjener sannheten, så han har muligheten og se utroskapen din å vite åssen person du egentlig er.

Anonymkode: a2047...008

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "pikk" hun ønsker, hun ønsker nærhet, varme, gode ord, bli satt pris på. Der er hun ingen vinner nei. Der er hun heller ikke forskjellig fra noen av oss andre. Det er et inneboende behov i alle oss mennesker. Vi trenger hverandre. Maslows behovspyramide.

Anonymkode: 5b374...f1a

Unnskyld meg, men hvor ihjel skal du forstå dette?

Det er backstabbing og tillitsbrudd. 

Mangel på "kos" i hverdagen er et kommunikasjonsproblem, ikke et svik. Pule på andre er et svik. Hvis du ikke ser forskjellen på potensiell skade av å kommunisere dårlig, og å svikte partneren sin på den (i mine øyne) verste måten man kan, håper jeg virkelig at noen jeg kjenner aldri trenger din empati. Den som trenger hjelp og støtte for å komme seg ut fra forholdet, er mannen her. Det eneste rette, vil være å skille seg, men SELVSAGT ikke fortelle den egentlige årsaken. Skyld på kommunikasjonen, og lev singellivet som singel. Det er et hav av kukk der ute, men den kan vel skaffes på en redelig måte. 

Anonymkode: f3f99...127

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal begynne alene hos psykolog og når du har fikset opp i oroblemene dine så går dere over til parterap for å forsøke å fikse forholdet.  Etter min mening bør du holde kjeft om utroskapen for evig tid dersom du ønsker at dere skal fortsette samlivet.  

Du kan bestille time hos privat psykolog til å begynne med, og så kan den private psykiologen vurdere om du har behov for langvarig terapi og da evt sende et brev til legen din og be legen om å sende en henvisning til offentlig psykiatri. Og så kan du gå til den private psykoligen inntil du kommer til hos det offentlige. 

 

Anonymkode: a76b3...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med familievernkontoret og fått time alene. Så får vi finne utav hva som er best for situasjonen.Tror ikke forholdet har noe sjans om jeg legger alle kortene på bordet, men jeg vil iallefall forsøke å finne utav hva jeg vil. Prøve å fikse meg selv og så fikse forholdet, og om det ikke lar seg fikse - gå.

Anonymkode: 28c2a...57e

Med all respekt for familievernkontoret så mener jeg at de ikke er kvalifisert for å hjelpe deg i det hele tatt. Du beskriver senskader etter mobbing, familievernkontoret har ikke kompetanse på slikt. Det er bedre om du finner deg en privat psykolog. I tillegg vil jo familievernkontoret ha det du forteller i saksmappene dine, noe som kan bli problematisk i forhold til om du senere ønsker å gå til parterapi der.

Det beste er om du finner en psykolog til å jobbe med deg selv først, og så får du sammen med psykologen finne ut av om du 1: Bør bruke en annen terapeut/familievernkontoret, som ikke vet noe om utroskapen din, til parterapi og 2: I det hele tatt bør fortelle han at du har vært utro.

Jeg er av den mening at om det ikke er sjanse for at han får vite om utroskapen og du ønsker å fortsette forholdet med han så er dette noe du bør holde for deg selv. Det er du som har ansvaret for denne sorgen, og den skal ikke lempes over på han. Med så mye utroskap kan jeg ikke tenke meg at forholdet har en sjanse til å overleve om du forteller det.

Anonymkode: a76b3...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med all respekt for familievernkontoret så mener jeg at de ikke er kvalifisert for å hjelpe deg i det hele tatt. Du beskriver senskader etter mobbing, familievernkontoret har ikke kompetanse på slikt. Det er bedre om du finner deg en privat psykolog. I tillegg vil jo familievernkontoret ha det du forteller i saksmappene dine, noe som kan bli problematisk i forhold til om du senere ønsker å gå til parterapi der.

Det beste er om du finner en psykolog til å jobbe med deg selv først, og så får du sammen med psykologen finne ut av om du 1: Bør bruke en annen terapeut/familievernkontoret, som ikke vet noe om utroskapen din, til parterapi og 2: I det hele tatt bør fortelle han at du har vært utro.

Jeg er av den mening at om det ikke er sjanse for at han får vite om utroskapen og du ønsker å fortsette forholdet med han så er dette noe du bør holde for deg selv. Det er du som har ansvaret for denne sorgen, og den skal ikke lempes over på han. Med så mye utroskap kan jeg ikke tenke meg at forholdet har en sjanse til å overleve om du forteller det.

Anonymkode: a76b3...2d5

Blir provosert av sånt.. Er han et barn som trenger beskyttelse mot sanneten I sitt eget forhold? Umyndigjort slik at han ikke er istand til å foreta egne vurderinger mtp hvem han skal dele sitt liv med...

Han er allerede sviktet en rekke ganger så illojal oppførsel og holde for narr I tillegg spiller ingen rolle???

Sikkert mange som går rundt med kunnskap og syntes synd på han allerede. Det gjør han til narren i eget liv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir provosert av sånt.. Er han et barn som trenger beskyttelse mot sanneten I sitt eget forhold? Umyndigjort slik at han ikke er istand til å foreta egne vurderinger mtp hvem han skal dele sitt liv med...

Han er allerede sviktet en rekke ganger så illojal oppførsel og holde for narr I tillegg spiller ingen rolle???

Sikkert mange som går rundt med kunnskap og syntes synd på han allerede. Det gjør han til narren i eget liv. 

Det blir vell litt sånn at det han ikke vet har han heller ikke vondt av.

Jeg mener at TS ikke bør fortelle mannen dette, Ihvertfall ikke omfanget av hvor mange ONS det er. Hadde det ikke vært barn i bildet kan det være jeg hadde tenkt annerledes. Hvis hun forteller det tror jeg ikke de har håp om noen framtid samt at det sikkert da blir vanskelig å samarbeide om barna. 

Hvis derimot TS ikke klarer å stoppe dette så bør hun gå fra mannen sin. For å svike sin partner på denne måten kommer til å komme ut for en dag. 

Anonymkode: 1e31a...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir provosert av sånt.. Er han et barn som trenger beskyttelse mot sanneten I sitt eget forhold? Umyndigjort slik at han ikke er istand til å foreta egne vurderinger mtp hvem han skal dele sitt liv med...

Han er allerede sviktet en rekke ganger så illojal oppførsel og holde for narr I tillegg spiller ingen rolle???

Sikkert mange som går rundt med kunnskap og syntes synd på han allerede. Det gjør han til narren i eget liv. 

Vi får være enige om å være uenige. Som sagt så er det TS som er ansvarlig for å bære denne sorgen og å lempe den over på samboeren kun for å lette på sin egen samvittighet mener jeg er feil, dersom TS har planer om å forsøke å fortsette forholdet.

Som en annen AB skriver: Det man ikke vet, har man ikke vondt av.

Anonymkode: a76b3...2d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Unnskyld meg, men hvor ihjel skal du forstå dette?

Det er backstabbing og tillitsbrudd. 

Mangel på "kos" i hverdagen er et kommunikasjonsproblem, ikke et svik. Pule på andre er et svik. 

Anonymkode: f3f99...127

Du kan ikke definere hva som er et svik for andre.

Total mangel på nærhet og manglende interesse for å gi næring til et forhold er et gigantisk svik for meg og veldig mange andre. Ikke til forskjell fra utroskap, men i tillegg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men har du sjekket deg for kjønnsykdommer? 

Ja, det har eg. Sluppe unna der.

Anonymkode: 28c2a...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du tar initiativ til nærhet og kos. Men hvorfor er det så mye verre at din mann vil ha sex med deg enn at fremmede menn vil det? Menn og kvinner har ulike behov, og de fleste menn trenger sex for å vise nærhet. 

Anonymkode: 85d70...787

Nei, si det.. Helt ærlig så har jeg ikke noe godt svar på det. Men når dagen går sin gang uten at vi har hatt noe særlig kontakt, ikke noe god samtale, ingen berøring og iallefall ikke noe kyssing.. Når vi da legger oss så er det desverre rett og slett turn-off å få ei hand rett der som tror og håper at "nå er hun klar". Og iallefall når dette har foregått over flere år..

Anonymkode: 28c2a...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, TS. Du er sterk og tøff. Jeg er sikker på at du klarer å gjøre det som, for deg, er rett. Om det er å jobbe med forholdet og bli i det eller å bryte ut av det, jeg er uansett sikker på at du klarer å gjøre det, som for deg, er rett.

Jeg mener ikke å overøse deg med komplimenter her altså. Men samtidig mener jeg hvert ord.

Lykke til og vær sterk! 

Anonymkode: 5b374...f1a

Tusen takk :)

Overrasket hvor snille folk er med meg her inne.. Hadde regnet med å bli halshugget.
Men som sagt, jeg jobber med saken! Håper ting kan bli bedre, eller at vi finner ut hva vi vil gjøre videre. Hvilke det blir vet jeg ikke enda.

Anonymkode: 28c2a...57e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...