Gå til innhold

Hvorfor i helvette må jeg betale for NRK lisens?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du det hadde ligget gratis på nett om vi ikke betalte lisens?

Anonymkode: 023cf...bea

Så slutt å betal lisens! jeg vil faen meg ikke betale over 2000 i året bare fordi dere skal se på møkka programmer med aller lavest kvalitet gratis på nettet! Vi nrk hatere burde sende inn mange klager og ta nrk til sak, fy faen...

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du det hadde ligget gratis på nett om vi ikke betalte lisens?

Anonymkode: 023cf...bea

Så slutt å betal lisens! jeg vil faen meg ikke betale over 2000 i året bare fordi dere skal se på møkka programmer med aller lavest kvalitet gratis på nettet! Vi nrk hatere burde sende inn mange klager og ta nrk til sak, fy faen...

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa du for å bli kvitt det? Jeg vil aldri betale en eneste krone for det helvettes forbanna dritt greiene...

Anonymkode: 70126...5da

at TV'en lå på dynga og at mottagerne var pakka ned, å at de mer en gjerne måtte komme å sjekke for det siste jeg skulle betale for igjen var NRK. noe i den duren. klarer de ikke å drifte seg på at folk frivillig betaler for kanalene de vil ha så får de legge ned eller pakke det inn i andre tv pakker

Anonymkode: 65231...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler IKKE lisensen, med glede :)

Anonymkode: 3fff2...c39

Hvordan?

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at TV'en lå på dynga og at mottagerne var pakka ned, å at de mer en gjerne måtte komme å sjekke for det siste jeg skulle betale for igjen var NRK. noe i den duren. klarer de ikke å drifte seg på at folk frivillig betaler for kanalene de vil ha så får de legge ned eller pakke det inn i andre tv pakker

Anonymkode: 65231...29e

Får jeg en faktura av dem igjen så skal de få høre, de skal få høre at jeg faen i helvette med ikke har tenkt å betale for den forbanna dritt kanalen som jeg ALDRI ser på eller kommer aldri til å se på!

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt å betal lisens! jeg vil faen meg ikke betale over 2000 i året bare fordi dere skal se på møkka programmer med aller lavest kvalitet gratis på nettet! Vi nrk hatere burde sende inn mange klager og ta nrk til sak, fy faen...

Anonymkode: 70126...5da

Det er ikke alle som gidder å se på amerikansk dritt hele døgnet, derfor ønsker vi å ha NRK. Det skader jo ikke å se noe skikkelig en gang i blant vet du ;)

Anonymkode: 023cf...bea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg en faktura av dem igjen så skal de få høre, de skal få høre at jeg faen i helvette med ikke har tenkt å betale for den forbanna dritt kanalen som jeg ALDRI ser på eller kommer aldri til å se på!

Anonymkode: 70126...5da

tror ikke jeg så på den kanalen en eneste gang mens jeg hadde tv. alt de har er repriser, DÅRLIGE tv show eller vintersport. 

Anonymkode: 65231...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kom nettopp på at noen typer intetnettabonnent kan være lisenspliktige. Det er ikke mange ukene siden jeg hadde en kontrollør på døra, og da nevnte han det. Abonnementer hvor man har tilgang til de samme kanalene både på vanlig TV og nett, kan være lisenspliktige.

http://www.dinside.no/932593/hvordan-slippe-nrk-lisens

Hva betyr det da? Om man betaler for å ha tv2 og slikt å nett? Så hvis jeg kjøper abonnement på nettet på TV2 Sumo for eksempel, så må jeg betale lisens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 23.11.2015 den 21.14):

Tror du det hadde ligget gratis på nett om vi ikke betalte lisens?

Anonymkode: 023cf...bea

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

NRK-lisensen koster vel over 2 500 kroner i året?

Kjøper man TV2 Sumo, så må man ut med så vidt over 1 000 kroner for ett år. TV Norge og fleire andre kanaler kan man også se over internett. Det er i alle fall mulig å se ett utvalg av slike TV-kanaler for mindre enn 2 000 kroner i året.

Med NRK-lisens, så må man vel også betale for en eller annen TV-pakke Canal Digital, Altibox eller lignende opplegg. Så man risikerer å måtte ut med minimum 3 000 kroner for NRK-lisens + TV-pakke....

Anonymkode: ca201...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg skriver. At det er da bedre å ta penger for det på nett, enn å må betale blodpris for lisens. 

enig. da har man valget om man vil betale for å se på, eller ikke ha muligheten til å se på fordi man ikke vil betale. 

Anonymkode: 65231...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som gidder å se på amerikansk dritt hele døgnet, derfor ønsker vi å ha NRK. Det skader jo ikke å se noe skikkelig en gang i blant vet du ;)

Anonymkode: 023cf...bea

Amerikansk dritt? Haha gå å legg deg du...

 

Alt de viser på nrk er gift og piss, britisk dritt og gammelt svart og hvitt faenskap!

Anonymkode: 70126...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk dritt? Haha gå å legg deg du...

 

Alt de viser på nrk er gift og piss, britisk dritt og gammelt svart og hvitt faenskap!

Anonymkode: 70126...5da

hear hear! bestefar er glad i nrk på grunn av det der. NRK er ikke tilpasset alle aldre. å da burde de ikke ha LOV til å kreve penger av folk heller. 

Anonymkode: 65231...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 23.11.2015 den 21.27):

enig. da har man valget om man vil betale for å se på, eller ikke ha muligheten til å se på fordi man ikke vil betale. 

Anonymkode: 65231...29e

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer NRK-mannen på døra, så lyver jeg og sier at jeg ikke har TV. Han kan ikke komme inn i leiligheten for å sjekke, så problem solved :)

Anonymkode: 133c0...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 23.11.2015 den 21.50):

Kommer NRK-mannen på døra, så lyver jeg og sier at jeg ikke har TV. Han kan ikke komme inn i leiligheten for å sjekke, så problem solved :)

Anonymkode: 133c0...9cb

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og se serier på en liten dataskjerm? Aldri, serier fortjener en stor skjerm

Kanaler må ha reklame for å finanisere kanalene sine og holde kvaliteten, det er sikkert derfor nrk er så forpult rævva...

Anonymkode: 70126...5da

Stor skjerm?

Handler vel bare om hvor nære du sitter. Jeg ligger i sofaen med macen en halv meter unna. Er som å være på kino ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min TV ble kjøpt av mamma i innflytningsgave. Bruker den aldri, så det å betale tusen kr for å plombere den gidder jeg ikke. Ikke fått noen på døra. Får Get gratis via utleier. Altså inkludert i leien. Aner ikke hvordan jeg slår på TV'en en gang, for jeg har kun brukt den én gang, og da var det de som var på besøk som styrte TV'en. 

Jeg har ikke fått noen på døren enda... Bodd her i to år. Ikke fått noen regning på lisens heller. 
Er det slik at mamma må betale lisens, siden TV'en står i hennes navn? Eller får jeg den, siden jeg er registrert hos get? 
Måtte hente ut TV boksen da jeg hentet internettboksen. Får også internett inkludert, også fasttelefon men den ligger i en skuff og aldri blitt aktivert.  Ikke har jeg orket å kjøpe en telefon heller, så den boksen er ubrukelig. :P 
Men alt står jo i mitt navn, siden alt ble registrert hos utleierfirmaet da jeg flyttet inn... Alle boksene måtte jeg hente ut, da jeg hentet ut internettboksen, for det hører til leiligheten og må leveres inn den dagen jeg flytter. 

Hvis den er registrert på hennes navn og adresse, så går det under hennes lisens, mener jeg.

Jeg bodde i et stort hybelhus hvor det var egen dekoder, ruter osv som jeg måtte registrere på mitt eget navn da jeg flyttet inn for å få brukt det. TV-en min hadde jeg fått fra broren min, så den var registrert på han. Måtte ikke betale NRK-lisens. Vet ikke om det er pga noen spesiell mellom utleier og Canal Digital.

Anonymkode: 0aed8...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at NRK-lisensen bør avskaffes. Ser lite på NRK disse dager, ganske enkelt fordi jeg ikke liker det som sendes/produseres. At jeg likevel er nødt til å betale for dette irriterer meg. Det er også noe prinsipielt over det hele. NRK har den luksusen at hva enn de sender, hvor enn dårlig programmene er, eller antall seere, så får de den samme summen. Hele NRKs eksistensrett er ikke annet enn en gammel rest fra eldre tider. At reklame punktet skal rettferdiggjøres NRKs nåværende eksistens forstår jeg ikke, da det finnes kanaler uten reklame, der du betaler en bestemt sum. Skulle likt å sett at disse selskapene kunne tvinge deg til å skaffe seg deres kanal, samt betale en fast lisens. Det er nemlig akkurat det NRK driver på med.

 

Avskaff NRK lisensen, og få NRK til å bli markedsstyrt. Det er sikkert mange som er villig til å betale for NRK.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisensen er noe skikkelig tull og tøys! Glad jeg ikke har TV. Dessuten er nrk bare en propaganda-kanal som ikke formidler alle faktaene fra diverse sammenhenger. De er rett og slett for politisk vridd for min del.

Endret av Jolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...