Gå til innhold

Hvorfor i helvette må jeg betale for NRK lisens?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til og med uten noen kanal pakke? Har aldri likt NRK ...

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plomber tven, eller kjøp en tv som er ferdig plombert. Så slipper du å betale den lisensen. Kan ikke gjøre stort med den, men du kan velge å komme unna den. Å plombere tven er gjort på 2 timer og for meg kostet det ca 1000 kr. Angrer ikke et sekund på det ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må man betale for en kanal man ikke har? Det hadde føltes bedre om det var TV2 lisens man betalte

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er prinsipielt motstander av NRK lisens. Jeg ser aldri på NRK og bruker aldri radiokanalene. Jeg syntes det er tull å skulle betale for et tilbud jeg ikke ønsker og som jeg allerede betaler for gjennom programpakken jeg har. Ville mye heller hatt reklamefinansiert NRK som de andre kanalene har. Reklamen irriterer meg mindre enn den regningen som to ganger i året deiser ned i postkassa. I tillegg betaler vi to lisenser på husstanden noe som heller ikke er riktig men som NRK ALDRI får ryddet opp i!!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som irrirerter seg over dette?

Anonymkode: 70126...5da

Nei, betaler ikke lisens. 

Har ikke TV. Ser netflix, NRK, nett-tv på maccen. Så får jeg plass til andre ting i stua også samt sparer flere tusen i året ;) PLUSS at man kan si "jeg har ikke tv jeg"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så kvitt deg med heile TV-apparatet da vel!

Fullt mulig å se på TV over datamaskinen...

Anonymkode: ca201...ef3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ikke lisens. Har ikke TV og nyter det!  Eneste jeg ser på, er netflix. Om noen hadde krevd at jeg skulle betale lisens hadde det klikket for meg... Heldigvis får jeg lov til å bruke internettet til huseieren min, så offisielt sett har jeg ikke internett en gang, så de hadde ikke kunnet kreve det av meg :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så kvitt deg med heile TV-apparatet da vel!

Fullt mulig å se på TV over datamaskinen...

Anonymkode: ca201...ef3

I TEORIEN så skal de visstnok kunne kreve deg for lisens så lenge du har pc med internett, men håper/tror ikke det praksiseres

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg hadde TV. Jeg klarer meg fint med nett-TV på PC og mobil. I motsetning til TS, bruker jeg NRK mye. Siden de ikke er reklamefinansiert, har de også muligheten til å lage smalere programmer. 

I TEORIEN så skal de visstnok kunne kreve deg for lisens så lenge du har pc med internett, men håper/tror ikke det praksiseres

Nei, det stemmer ikke. Jeg har hatt besøk av lisenskontrollen flere ganger, og trenger ikke betale lisens så lenge jeg kun ser TV via nettet og ikke eier TV selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg hadde TV. Jeg klarer meg fint med nett-TV på PC og mobil. I motsetning til TS, bruker jeg NRK mye. Siden de ikke er reklamefinansiert, har de også muligheten til å lage smalere programmer. 

Nei, det stemmer ikke. Jeg har hatt besøk av lisenskontrollen flere ganger, og trenger ikke betale lisens så lenge jeg kun ser TV via nettet og ikke eier TV selv.

Ok. Da fikk jeg feil beskjed av lisenskontrolløren, men godt mulig han bare prøvde å skremme meg... Så da trenger jeg ikke bekymre meg neste gang de ringer :) Takk for infoen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler med glede. Liker du det ikke får du plombere tv-en eller droppe den. Det er mange andre muligheter får å se på serier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da fikk jeg feil beskjed av lisenskontrolløren, men godt mulig han bare prøvde å skremme meg... Så da trenger jeg ikke bekymre meg neste gang de ringer :) Takk for infoen! :) 

Jeg kom nettopp på at noen typer intetnettabonnent kan være lisenspliktige. Det er ikke mange ukene siden jeg hadde en kontrollør på døra, og da nevnte han det. Abonnementer hvor man har tilgang til de samme kanalene både på vanlig TV og nett, kan være lisenspliktige.

http://www.dinside.no/932593/hvordan-slippe-nrk-lisens

Abonnerer du på det Lysfjord kaller et «fullverdig TV-abonnement», vil utstyret du bruker til å se på dette anses som en lisenspliktig fjernssynsmottaker. Uavhengig av om du bruker en vanlig TV, en iPad eller en plombert TV-skjerm. Netflix er ikke et fullverdig abonnement. Men abonnementer hos for eksempel Canal Digital og Get, som ofte lar deg se både tradisjonelle sendinger på TV og nett-TV på nettbrett, vil trolig være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så kvitt deg med heile TV-apparatet da vel!

Fullt mulig å se på TV over datamaskinen...

Anonymkode: ca201...ef3

Og se serier på en liten dataskjerm? Aldri, serier fortjener en stor skjerm

Det er mange år siden jeg hadde TV. Jeg klarer meg fint med nett-TV på PC og mobil. I motsetning til TS, bruker jeg NRK mye. Siden de ikke er reklamefinansiert, har de også muligheten til å lage smalere programmer. 

Nei, det stemmer ikke. Jeg har hatt besøk av lisenskontrollen flere ganger, og trenger ikke betale lisens så lenge jeg kun ser TV via nettet og ikke eier TV selv.

Kanaler må ha reklame for å finanisere kanalene sine og holde kvaliteten, det er sikkert derfor nrk er så forpult rævva...

Anonymkode: 70126...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HATER det forbanna NRK systemet. kvitta meg med både TV og mottagerne. dæven det var godt. krangla med nrk i 3 mnd før de klarte å slette regninga mi. Møkkakanal! 

betaler ikke 1300 i halvåret når det ENESTE man får sett på nrk gjennom vinteren er den jævla vintersporten. så nei jeg har det veldig fint med nett og pc 

Anonymkode: 65231...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater NRK. Hadde det vært lisens til TVNorge så hadde jeg gledelig betalt, for de har ihvertfall innhold som er verdt å se på! Men NRK er den mest ubrukelige kanalen som finnes. De få programmene de har som er brukbart å se på, som er 1 program vært 3.år, ligger ut på nettet gratis (deres hjemmeside). Men hadde gledelig betalt 50kr for et uke abonnement for å se det ene programmet, så lenge de driter i den forbaskede lisensen! 

 

Tror du det hadde ligget gratis på nett om vi ikke betalte lisens?

Anonymkode: 023cf...bea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER det forbanna NRK systemet. kvitta meg med både TV og mottagerne. dæven det var godt. krangla med nrk i 3 mnd før de klarte å slette regninga mi. Møkkakanal! 

betaler ikke 1300 i halvåret når det ENESTE man får sett på nrk gjennom vinteren er den jævla vintersporten. så nei jeg har det veldig fint med nett og pc 

Anonymkode: 65231...29e

Hva sa du for å bli kvitt det? Jeg vil aldri betale en eneste krone for det helvettes forbanna dritt greiene...

Anonymkode: 70126...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...