Gå til innhold

ADHD Pårørende Forum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Er ny her, og ukjent med dette forumet. Er i en situasjon der jeg nå bestemte meg for å google "ADHD+Pårørende+Forum", som da tok meg hit, uten jeg helt føler jeg fant det jeg er ute etter. Men, kanskje noen vet om et forum for pårørende til familiemedlemmer med ADHD som trenger råd, veiledning og støtte?

Håper det finnes..

Anonymkode: 5573e...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det finnes en ADHD forening. Tror det heter ADHD Norge. 

:)

Anonymkode: 21b59...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, har vært i kontakt med de, men de kunne heller ikke hjelpe. Og den linken virker ikke..

Håper på bedre forslag :)

Anonymkode: 5573e...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser seg at forumet til bokstavbarna.no er lagt ned og at de visstnok holder til på fb, men at man må kjenne noen for å bli invitert.

Da finnes det dessverre dårlig med aktive forum på norsk. Det finnes jo da engelske sider, men det er ikke alt av behandlingene eller tiltakene som er tilgjengelig I norge.

Blir litt nysgjerrig på hva du er på utkikk etter når adhd Norge sine sider ikke kan gi svar.

Vi fikk via sykehuset innlandet tilbud om adhd skolen. Dette er over 10 år siden så vet ikke om det eksisterer enda.

Det finnes også noe som heter innsikt.org her hender det at det dukker opp kurs og foredrag.

Og så har man jo bup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kjenner sikkert ingen som kan invitere meg dit på fb, men går like greit siden jeg ønsker å være anonym, men setter stor pris på link til engelske alternativer.

Jo, det jeg er ute etter er vel primært å lære meg å forholde meg til relasjoner med ADHD, for jeg tror jeg er i en spesiell situasjon. Kortest fortalt, startet det med at min sønn ble diagnostisert med ADHD. I kjølvannet av det ble det fortalt at dette var arvelig, så da startet sneballen å rulle. Min far som tidligere ble omtalt som psykopat, viste det seg å også ha ADHD, min bror ADD, men når jeg testet meg, hadde jeg ikke noe. Min samboer, samboers foreldre, mormor hadde alle ADHD. Svigerbror ADD.

Jeg synes det er tidvis svært slitsom å forholde meg til familien, og samtidig ønsker jeg å lære min sønn empati, som jeg opplever som nærmest umulig. Er nede på et regelnivå, men dette glemmer han like fort som regelen er påmint. Jeg har som sakt selv ikke ADHD/ADD, så har ingen egenforståelse å hente ut erfaring fra, er derfor ute etter et forum/sted hvor jeg kan spørre om råd fra dag til dag. Situasjon etter situasjon. Er lei av å føle meg så utmattet. Det ble faktisk mer slitsomt etter at jeg ble kjent med at alle hadde ADHD, for tidligere trodde jeg at bare jeg tenkte på feil måte, så unngikk situasjoner.

Anonymkode: 5573e...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bup er jo der for nettopp veiledning. Så at de ikke har ressurser til dette er litt merkelig, men det er jo store forskjeller fra fylke til fylke.

Sitter på telefon så er vanskelig å like,  er bare å søke på adhd forum. 

Det er vanskelig å forholde seg til mennesker med adhd. Det er ikke til å stikke under en stol.

Det aller viktigste er å huske at har du sett 1 med adhd så har du sett nettopp 1.

Jeg har 2 barn med diagnosen og de er så ulike at det er som natt og dag. Den eldste som også har en autismespekterdiagnose er en lettvint type å ha med å gjøre. Skoleflink, empatisk og en ambisiøs gutt.  Han har adhd hyperaktiv type.

Den yngste er fortsatt under utredning. Han har fått adhd uoppmerksom type. Han har flere fysiske sykdommer og er nå under utredning innen psykiatrien.  Han har alltid Vært en håndfull og litt til.

Selv om jeg har lest meg opp og tatt noen kurs og foredrag så har jeg måtte prøvd og feilet for å finne ut hvordan jeg skal forholde meg til hver av dem. Det er dessverre ingen magisk oppskrift for å forstå som fungerer på alle. 

Derimot så har du jo en gylden mulighet iom at du har så mange voksne du faktisk kan snakke med som har erfaring med adhd

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...