Gå til innhold

Koffeindrikker fungerer ikke på meg!?


Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

Jeg er i en periode der jeg har behov for koffein, men koffein fungerer f.en ikke på meg i det heletatt. Kan bælme en redbull eller burn og kjenne NULL effekt. I beste fall begynner jeg å skjelve. Mer våken? Ikke søren. Like trøtt etterpå. 

Før fungerte sånt på meg, er det noe gærent eller? Noe annet som faktisk fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje utviklet toleranse dersom du har drukket mye av det? Jeg husker jeg ble nærmest hyperaktiv av en kopp cappuchino da jeg først begynte å drikke kaffe, mens nå merker jeg ikke så mye effekt.

Anonymkode: 6e3ff...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein er jo en form for stimulans, men den er falsk i den fortsand at den ir deg et kick, men så faller du ned igjen. Man skal ikke drikke for mye koffein. 

Høres ut som du nesten har blitt "immun" mot koffein, fordi du kanskje har drukket for mye av det tidligere? Hva med å ta en pause ifra koffein, drikke mer urteteer, grønn te har mindre koffein osv. Så vil du kanskje kjenne mer effekt etterpå?

Anonymkode: fb0f1...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Kanskje utviklet toleranse dersom du har drukket mye av det? Jeg husker jeg ble nærmest hyperaktiv av en kopp cappuchino da jeg først begynte å drikke kaffe, mens nå merker jeg ikke så mye effekt.

Anonymkode: 6e3ff...ff7

Åja, det kan hende. Visste ikke at man kan utvikle toleranse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Koffein er jo en form for stimulans, men den er falsk i den fortsand at den ir deg et kick, men så faller du ned igjen. Man skal ikke drikke for mye koffein. 

Høres ut som du nesten har blitt "immun" mot koffein, fordi du kanskje har drukket for mye av det tidligere? Hva med å ta en pause ifra koffein, drikke mer urteteer, grønn te har mindre koffein osv. Så vil du kanskje kjenne mer effekt etterpå?

Anonymkode: fb0f1...215

problemet er vel at jeg har behov for det nå, dvs jeg kan ikke ta pause på mer enn én dag av gangen. Eller, kan og kan. Ønsker ikke er vel mer rett. Men skjønner at jeg burde kutte det ut litt mer, da.

Nå er det ikke sånn at jeg går rundt og drikker burn og redbull hver dag, eller tilsvarende, så synes det igrunn er litt merkelig at det ikke har noen effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein er jo en form for stimulans, men den er falsk i den fortsand at den ir deg et kick, men så faller du ned igjen. Man skal ikke drikke for mye koffein. 

Høres ut som du nesten har blitt "immun" mot koffein, fordi du kanskje har drukket for mye av det tidligere? Hva med å ta en pause ifra koffein, drikke mer urteteer, grønn te har mindre koffein osv. Så vil du kanskje kjenne mer effekt etterpå?

Anonymkode: fb0f1...215

Koffein er en stimulant, den er på ingen måte falsk, og effekten varer lenge. Det er umulig å drikke for mye koffein, både sukkeret og vannet i energidrikken vil drepe deg lenge før koffeinet gjør det.

Te inneholder også koffein, dersom hun vil unngå toleranse bør hun avstå fra koffein helt, i en periode, helst på rundt en uke.

Men koffein er en bedriten stimulant for å bruke over tid, det du får i dag, taper du i morgen på redusert søvnkvalitet. 

 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte å drikke mye energidrikker som ungdom, men ikke mye idag, kaffe blir jeg bare dårlig av..

Jeg tar ginseng for mer energi ^_^

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein er en stimulant, den er på ingen måte falsk, og effekten varer lenge. Det er umulig å drikke for mye koffein, både sukkeret og vannet i energidrikken vil drepe deg lenge før koffeinet gjør det.
Te inneholder også koffein, dersom hun vil unngå toleranse bør hun avstå fra koffein helt, i en periode, helst på rundt en uke.

Men koffein er en bedriten stimulant for å bruke over tid, det du får i dag, taper du i morgen på redusert søvnkvalitet. 

Jeg mente ikke at det var en bra stimulant, og når jeg nevnte urtete, finnes et mange koffeinfrie urteteer, grønn te har mindre koffein enn sort te, kaffe osv. Når jeg skrev at den er en falsk stimulant, mente jeg at den lurer kroppen til å væte våken, men egentlig tærer den på kroppen. Koffein bør man som sagt ikke drikke for mye av, det er hardt for nyrene.

Anonymkode: fb0f1...215

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Koffein er en stimulant, den er på ingen måte falsk, og effekten varer lenge. Det er umulig å drikke for mye koffein, både sukkeret og vannet i energidrikken vil drepe deg lenge før koffeinet gjør det.
Te inneholder også koffein, dersom hun vil unngå toleranse bør hun avstå fra koffein helt, i en periode, helst på rundt en uke.

Men koffein er en bedriten stimulant for å bruke over tid, det du får i dag, taper du i morgen på redusert søvnkvalitet. 

For å si det sånn så handler inntak av koffein om at søvnen allerede er forstyrret og at jeg ar behov for å overleve det.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Brukte å drikke mye energidrikker som ungdom, men ikke mye idag, kaffe blir jeg bare dårlig av..

Jeg tar ginseng for mer energi ^_^

 

og det fungerer umiddelbart?

det er snakk om en booster. Trening og sunt kosthold vil ikke gi meg en boost når jeg trenger det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det fungerer umiddelbart?

det er snakk om en booster. Trening og sunt kosthold vil ikke gi meg en boost når jeg trenger det 

Ikke helt umiddelbart, ikke sånn, du spiser det også funker det 1sekund senere :)
Men jeg føler at det funker etter 30min-1times tid.. Også varer det ei stund også.
En periode hvor jeg jobbet doble skift, og kvelds og morgen skift etter hverandre, så tok jeg ginseng for å klare å holde meg oppegående iløpet av dagen :)

Det finnes utallige mange produkter med ginseng i, men bare noen få av de fungerer, fordi det er mer kosttilskudd proppet med vitaminer + ginseng. Men finn heller produkter som har nesten ren ginseng i seg. Eller ginsengrot og brygge te på det :)

Ginseng er blitt brukt flere 1000år i Asia, nettopp på grunn av sin oppkvittende effekt, så er jo bare å prøve ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ikke helt umiddelbart, ikke sånn, du spiser det også funker det 1sekund senere :)
Men jeg føler at det funker etter 30min-1times tid.. Også varer det ei stund også.
En periode hvor jeg jobbet doble skift, og kvelds og morgen skift etter hverandre, så tok jeg ginseng for å klare å holde meg oppegående iløpet av dagen :)

Det finnes utallige mange produkter med ginseng i, men bare noen få av de fungerer, fordi det er mer kosttilskudd proppet med vitaminer + ginseng. Men finn heller produkter som har nesten ren ginseng i seg. Eller ginsengrot og brygge te på det :)

Ginseng er blitt brukt flere 1000år i Asia, nettopp på grunn av sin oppkvittende effekt, så er jo bare å prøve ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deg over, klarer ikke å sitere.. Fr se etter det inen lifebutikk eller noe, da :) 

Ja den siteringen er irriterende til tider... :(
Noen internasjonale butikker bruker også å selge ginseng..Men spørs hvilken type "asiatisk" butikk det er, noen har mest produkter fra -Stan, India, noen typer Thai. Andre selger mer kinesiske,koreanske, japanske produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FruPotter

Jeg reagerer heller ikke på koffein. Men jeg har aldri gjort det, så aner egentlig ikke hva det kommer av.... Kanskje du har drukket deg immun? Haha :) Jeg aner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer heller ikke på koffein. Men jeg har aldri gjort det, så aner egentlig ikke hva det kommer av.... Kanskje du har drukket deg immun? Haha :) Jeg aner ikke...

Jeg måtte søke meg opp det her x)

http://www.caffeineinformer.com/caffeine-sensitivity

Så det er jo da nesten slik at noen av oss er så (u-)heldige å kunne bryte ned koffein raskere enn resten av befolkningen, derfor funker ikke koffein for oss... Om det er en bra ting...Det vet jeg ikke :)

 

 

(Ja, jeg kan drikke energidrikker, men blir ikke hyper, eller mer våken av de, de bare smaker godt :fnise: Svart kaffe tåler jeg ikke, latte/cappuccino kan jeg drikke i små mengder, men drikker det ikke for koffein, men for smaken..Og ikke blir jeg mer våken heller :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Jeg måtte søke meg opp det her x)

http://www.caffeineinformer.com/caffeine-sensitivity

Så det er jo da nesten slik at noen av oss er så (u-)heldige å kunne bryte ned koffein raskere enn resten av befolkningen, derfor funker ikke koffein for oss... Om det er en bra ting...Det vet jeg ikke :)

 

 

(Ja, jeg kan drikke energidrikker, men blir ikke hyper, eller mer våken av de, de bare smaker godt :fnise: Svart kaffe tåler jeg ikke, latte/cappuccino kan jeg drikke i små mengder, men drikker det ikke for koffein, men for smaken..Og ikke blir jeg mer våken heller :))

Jeg har det helt likt som deg! Drikker det kun for smakens del, men blir ikke mer våken eller hyper. Jeg har aldri reagert på koffein. Husker første energidrikk; bare ventet til jeg skulle bli hyper... Det skjedde ikke, og jeg ble så skuffet. Haha! Var vel 12 da, tenker jeg. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...