Gå til innhold

Årets navn - VG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er bare innledende runde for å få ti nominerte.  Så skal alle de nominerte presenteres i VG, før et gallupbyrå gjennomfører en undersøkelse basert på de ti nominerte.  

Anonymkode: 75dd5...84b

OK, da har ikke Hege mulighet uansett? Skal Gallupbyrået ringe rundt til folk og spørre hvilken av kandidatene de liker best?

Anonymkode: 5b88a...8ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 Hege Storhaug leder (foreløpig) med over 19 300 stemmer.
 Mats Zuccarello Aasen (på andre plass) har så vidt over 10 000 stemmer....
 VG kan sikkert finne på å manipulere stemmene en del, slik at hun i alle fall ikke ligger på første plass....

Anonymkode: ed01b...e54

Jeg tror det går an å stemme mange ganger hvis man er litt datakyndig. 

Helt ærlig så tror jeg Zucca vinner. Mange flere som vet om han enn Hege Storhaug. 

Anonymkode: 5b88a...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står du selvfølgelig fritt til å mene, jeg mener fortsatt at hun stort sett bare kaster ved på bålet, uten å på noe vis drive brannslukking. Altså er hun ikke til hjelp, om nå det hun sier er riktig.

 

Anonymkode: 75dd5...84b

Mener du at ingen skal snakke om problemene med masseinnvandring fra muslimsk jord?

Hun påpeker brannen. Det er riktig som du sier, at hun ikke gjør så mye for å slukke den, men én kvinne kan ikke gjøre alt! Du kritiserer ikke han som ringer 113 for å ikke ha brannbil og røykdykkerutstyr klart i garasjen. 

Anonymkode: 5b88a...8ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg idrettsutøvere bør være på en egen liste. Men så lenge de er med, er det Mats Zuccarello som bør vinne, og ingen andre bør være i nærheten. Men det er dessverre få nordmenn som er klar over hvilken prestasjon han egentlig står bak. For noen måneder siden lå han på sykehus med en potensiell livstruende skade, og kunne ikke snakke eller gå på flere dager. Nå er han Rangers soleklare beste utespiller, og topp 10 i verdens beste hockeyliga.

Anonymkode: 88876...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mener jeg idrettsutøvere bør være på en egen liste. Men så lenge de er med, er det Mats Zuccarello som bør vinne, og ingen andre bør være i nærheten. Men det er dessverre få nordmenn som er klar over hvilken prestasjon han egentlig står bak. For noen måneder siden lå han på sykehus med en potensiell livstruende skade, og kunne ikke snakke eller gå på flere dager. Nå er han Rangers soleklare beste utespiller, og topp 10 i verdens beste hockeyliga.

Anonymkode: 88876...21f

Det Hege Storhaug gjør er en like stor prestasjon om ikke større. Zuccarello blir neppe hetset av hele venstresiden på grunn av sin hard trening? Av alle på lista er det kun Hege Storhaug som får min stemme og jeg håper VG spiller ærlig nok for å la henne vinne på ærlig vis.

Anonymkode: a9b26...d30

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har ikke Hege mulighet uansett? Skal Gallupbyrået ringe rundt til folk og spørre hvilken av kandidatene de liker best?

Anonymkode: 5b88a...8ba

Hege Storhaug har vel like stor mulighet som alle andre, forutsatt at hun faktisk har så stor oppslutning blant folk som en del ser ut til å mene. Dette er måten VG har kåret Årets Navn på i mange år, du mener vel ikke at de skal endre det for at Storhaug skal vinne?

Og alle 10 nomnerte med flest stemmer får vel et dobbeltsidig oppslag i VG før ringerunden, så hun får uansett lagt frem sitt budskap på lik linje med de andre nominerte.

Mener du at ingen skal snakke om problemene med masseinnvandring fra muslimsk jord?

Hun påpeker brannen. Det er riktig som du sier, at hun ikke gjør så mye for å slukke den, men én kvinne kan ikke gjøre alt! Du kritiserer ikke han som ringer 113 for å ikke ha brannbil og røykdykkerutstyr klart i garasjen. 

Anonymkode: 5b88a...8ba

Nå blander du mange ting her. Jeg har aldri noensinne tatt til orde for å ta fra Hege Storhaug ytringsfriheten, jeg har heller aldri sagt at hun ikke skal få komme frem i mediene med sitt syn. Jeg mener at man i det minste bør forsøke å slukke brannen for å være en verdig vinner av Årets Navn, du er uenig, jeg tviler på at vi blir mer enige enn det :)

Det Hege Storhaug gjør er en like stor prestasjon om ikke større. Zuccarello blir neppe hetset av hele venstresiden på grunn av sin hard trening? Av alle på lista er det kun Hege Storhaug som får min stemme og jeg håper VG spiller ærlig nok for å la henne vinne på ærlig vis.

Anonymkode: a9b26...d30

VG spiller ærlig ved å gjennomføre kåringen på akkurat samme måte som de gjør hvert år.

Anonymkode: 75dd5...84b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blander du mange ting her. Jeg har aldri noensinne tatt til orde for å ta fra Hege Storhaug ytringsfriheten, jeg har heller aldri sagt at hun ikke skal få komme frem i mediene med sitt syn. Jeg mener at man i det minste bør forsøke å slukke brannen for å være en verdig vinner av Årets Navn, du er uenig, jeg tviler på at vi blir mer enige enn det :)

 

Anonymkode: 75dd5...84b

Bare for å spesifisere dette litt, jeg hadde ikke hatt noe imot at Hege Storhaug fikk Fritt Ords pris, selv om jeg er dypt uenig med henne, så ser jeg at det må koste å stå frem slik hun gjør. Fritt Ords pris skal bygge oppunder alles ytringsfrihet. 

I mine øyne er Årets Navn noen som gjør noe konkret for samfunnet, for å skape et bedre samfunn, noe jeg altså mener at Storhaug ikke gjør. Men når det er sagt, jeg er enig med noen over her som sier at man ikke burde blande idrett og samfunn, for det blir rett og slett bare rart. Jeg mener jo ikke at idrettsstjernene (iallfall ikke i dette tilfellet) gjør noe mer konkret og bra for samfunnet enn Storhaug.

Anonymkode: 75dd5...84b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer avstemningen? Jeg ser for meg at Hege ikke kommer til å vinne hvis den varer lenge, for venstresiden kan mobilisere og stemme frem en annen kandidat for å sabotere. VG kan også bestemme seg for å fjerne Hege som kandidat. 

Anonymkode: 5b88a...8ba

Mobiliser selv da! Spre til venner og bekjente som du tror kan stemme på henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at VG selv har nominert organisasjonen Refugees Welcome to Norway. Det sier vel det meste om hvor VG står. 

Anonymkode: 5b88a...8ba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I skrivende stund har Hege Storhaug faktisk fått litt over 32 000 stemmer, og mer enn dobbelt som mange som han ishockey-spilleren som ligger på andre plass.....

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/innenriks_ntb/Bokhandel-avlyser-boksignering-med-Hege-Storhaug-2925501.html

 Hege Storhaug sier at hun ble bedt om å signere bøker ved en Norli-butikk som ligger inne på et kjøpesenter.
 Men etterpå fikk hun faktisk kontrabeskjed....

Anonymkode: ed01b...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok hun får en liten oppsving siden kåringen er såpass nær Paris-terroren. Likevel er det ikke til å unnlate at dette indikerer en sterk holdningsendring i Norge. Man trenger ikke gå bak mange årene før Hege Storhaug og rights ble ansett som noe veldig stygt, noe som det fortsatt blir i mange kretser. Tipper det er mange som leser rights, og er enig i mye, samtidig som at de ikke vil at familie og kjente skal vite om det.

Personlig synes jeg Nina Hjerpset-Østli skriver bedre på rights, der hun er flink å dokumentere med statistikk og mer. Men det blir nå bare min mening.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 Hege Storhaug lever suverent. (og velfortjent :duskedame:)

 Hun har vel nærmere 2,5 ganger fleire stemmer enn den som ligger på andre plass....

Anonymkode: ed01b...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snille å linke til noe av det verste som hun har uttalt/skrevet. Har lest lite av hva hun har skrevet og  orker ikke å pløye gjennom mengder for å finne alt det rasistiske eller kommentarer som heller bensin på innvandringsbålet.

 

Skulle være en grei sak hvis hun er så ille som noen påstår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan noen være så snille å linke til noe av det verste som hun har uttalt/skrevet. Har lest lite av hva hun har skrevet og  orker ikke å pløye gjennom mengder for å finne alt det rasistiske eller kommentarer som heller bensin på innvandringsbålet.

 

Skulle være en grei sak hvis hun er så ille som noen påstår.

Jeg har lest det meste av det hun har skrevet, men har ikke funnet ene eneste rasistiske uttalelse. Kun godt gjennomtenkte og ærlige beskrivelser av Norges nåtid. Så hvis du finner ''rasismen'', del lenke med oss, takk.

Anonymkode: a9b26...d30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det meste av det hun har skrevet, men har ikke funnet ene eneste rasistiske uttalelse. Kun godt gjennomtenkte og ærlige beskrivelser av Norges nåtid. Så hvis du finner ''rasismen'', del lenke med oss, takk.

Anonymkode: a9b26...d30

Hmmm, enkelte omtaler henne som rasist på ulike sosiale medier, andre kommer med ganske tøff karakteristikk av henne, og hvor forferdelig hun er/meningene hennes er. Hadde håpet på å få lest noe av det mer drøye så jeg kan få gjort meg opp en mening selv, uten å måtte lese alt hun har skrevet.

Endret av Steele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, enkelte omtaler henne som rasist på ulike sosiale medier,

Det betyr ingenting, rasismebeskyldinger sitter svært løst blant mange. En svært utbredt form for hersketeknikk og demonisering av meningmotstandere. '

 http://www.dagbladet.no/2015/11/24/nyheter/as/asylkrisa/flyktninger/42102072/

 

Her er et eksempel på ei jente som blir beskyldt for å være rasist, pga. å ha uttrykt skepsis over at over 600 asylsøkere flytter inn i bygda hennes med 40 innbyggere.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snille å linke til noe av det verste som hun har uttalt/skrevet. Har lest lite av hva hun har skrevet og  orker ikke å pløye gjennom mengder for å finne alt det rasistiske eller kommentarer som heller bensin på innvandringsbålet.

 

Skulle være en grei sak hvis hun er så ille som noen påstår.

Det verste er vel den gangen hun sa at 10 000 innvandrere ville bety 8000 IS-sympatisører. Der baserte hun seg på en undersøkelse fra Al-Jazeera der 81% hadde sympati med IS. Det var en av rights sine dårlige artikler, og tok disse tallene for god fisk. Vil dog ikke kalle det rasistisk, bare platt arbeid. De la seg paddeflat etter den saken, noe som synes å være unik i disse diskusjonene. Det skal de ha kreds for. 

 

Ellers er de som regel flinkere med statistikk, og jeg synes at kritikerne av rights.no alt for lett dropper den biten, og istedet slenger rundt seg antydninger om rasisme og annet. 

 

Hvis noen andre kommer på noe bedre; Then bring it on.

Kan være interessant. 

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...