Gå til innhold

Burde jeg dumpe ham for hans egen del?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen/datet en mann noen måneder. Jeg har vel vært den som har holdt tilbake. Jeg er usikker på om jeg er en drittsekk. Jeg har vært ærlig med ham hele tiden, men kanskje jeg burde gi alt eller bryte?

 

Jeg liker å være med ham og snakke med ham, men ser ingen framtid med ham. Han har tatt opp ”hva er vi?”, der han sa han hadde følelser for meg og begynte å bli knyttet til meg. Jeg sa da at for meg var dette nåtidig og at jeg ikke så noen framtid med ham. Jeg tok seinere dette opp igjen og forklarte dette igjen mer grundig. 

 

Senere har jeg spurt om vi er eksklusive og hvor hans grenser er. Han sa han ikke har et sjalut bein i kroppen og at jeg kan gjøre det jeg vil med andre, men at han selv bare fokuserer på meg. Etter dette har jeg begynt å date en kompis litt på sida.

 

Nå har han tre ganger spurt om vi kunne tatt en lengre reise sammen. Jeg har sagt nei, at det blir for seriøst for meg, og at det kan ende opp med at han blir skuffa. Dog har dro vi på en weekendtur sammen (da han uansett skulle dra og jeg egentlig bare kunne kjøpe flybillett og slenge meg på).

 

På denne turen ble vi skikkelig fulle sammen, noe vi ikke har vært siden vi først møttes. Vi endte opp på hotellet, koste, snakka. Han sa noe sånt som dette: ”Jeg elsker deg. Jeg elsker deg. Jeg har hatt lyst til å si det så lenge nå.” Jeg svarte med å bare kysse ham. Litt senere merket jeg på stemmen hans at det var noe galt. Han sa ”Huff, jeg skulle ikke ha sagt det. Jeg skulle ikke ha sagt at jeg elsker deg.” Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre så jeg svarte at jeg ikke visste helt hva jeg følte, men at ”jeg elsket deg her og nå” (jeg elsker å være med ham).

 

Så, er det jeg driver med ok? At jeg dater ham casually, men at det virker som han har mye mer følelser involvert? Jeg er jo åpen om dette, og han er med på leken. Men samtidig så er det jo sånn at om man er forelsket, så kan man ta dårlige beslutninger. Kanskje hans beslutning om å fortsette å være med meg faller i denne kategorien, og at jeg burde bestemme for ham ved å gå fra ham?

 

Beklager for lang post. Det er kanskje ikke så komplisert, men det føles sånn fra mitt ståsted.

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør slutt. Han har sterke følelser for deg, det har ikke du og du dater en annen på sida av han. Det er jo åpenbart at fyren vil ha noe seriøst. Jo lenger dere holder på, jo vanskeligere blir det. Trur neppe det vil komme noe godt ut av dette her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke noe ansvar for han og du er ærlig. :)

Men dette høres ut som en fyr som ikke vet hva som er best for seg selv, og hvis du bryr deg om han så avslutter du det. 

Anonymkode: 3afc6...79a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør slutt. Han har sterke følelser for deg, det har ikke du og du dater en annen på sida av han. Det er jo åpenbart at fyren vil ha noe seriøst. Jo lenger dere holder på, jo vanskeligere blir det. Trur neppe det vil komme noe godt ut av dette her.

Takk for svar. Ja, jeg tenker at det kanskje er best. Jeg er jo utrolig glad i ham, men han er mer moro og fyllstoff enn mannen i mitt liv. Og jo lengre vi holder på, jo tristere blir det kanskje. At jeg ikke gjør det, er vel rett og slett bare egoisme og usikkerhet på hvordan jeg skal gå fram.

 

Men hvordan skal jeg eventuelt gjøre det? Hvis jeg sier at vi må gjøre det slutt, siden han virker for involvert, er jeg ganske sikker på at han kommer til å si det ikke er noe problem for ham. Og burde jeg gjøre det så fort som mulig, eller vente litt? Jeg vil jo ikke at han skal bli redd for å si "jeg elsker deg" til noen...

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så var han full når han sa det med at han elsket meg. Jeg vet ikke hvordan han vanligvis er når han er full. Han var utrolig hyggelig og koselig, men noen kan si ting som "ååå, du er så pen" når de er fulle, eller til og med "jeg elsker deg!" (har opplevd det fra en fremmed og en kompis). Jeg vet ikke engang om han husker det. Vi har ikke snakket om akkurat den biten, og dagen etterpå hadde vi det kjempekoselig. Kanskje det ikke er en big deal? 

 

Denne mannen har forresten vært i seriøse forhold før og er verken ung eller desperat (som jeg merker), så han burde jo samtidig kunne passe på seg selv. Som dere kanskje forstår, har veldig lyst til å fortsette å date ham...

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, jeg tenker at det kanskje er best. Jeg er jo utrolig glad i ham, men han er mer moro og fyllstoff enn mannen i mitt liv. Og jo lengre vi holder på, jo tristere blir det kanskje. At jeg ikke gjør det, er vel rett og slett bare egoisme og usikkerhet på hvordan jeg skal gå fram.

 

Men hvordan skal jeg eventuelt gjøre det? Hvis jeg sier at vi må gjøre det slutt, siden han virker for involvert, er jeg ganske sikker på at han kommer til å si det ikke er noe problem for ham. Og burde jeg gjøre det så fort som mulig, eller vente litt? Jeg vil jo ikke at han skal bli redd for å si "jeg elsker deg" til noen...

Anonymkode: 7a261...c0c

Gjør det så fort som mulig. På telefon, melding eller i person, du bestemmer selv hva som føles best. Men jeg trur neppe det er en god ide å dra ut på det.

Du har ikke noe ansvar for han og det er opp til han selv hvordan han vil takle framtide forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det så fort som mulig. På telefon, melding eller i person, du bestemmer selv hva som føles best. Men jeg trur neppe det er en god ide å dra ut på det.
Du har ikke noe ansvar for han og det er opp til han selv hvordan han vil takle framtide forhold.

Burde jeg spørre om den natta han sa han elsket meg først? For hvis det bare var fyllesnakk, så er det ikke så veldig ubalansert mellom oss. At han har lyst til å dra på ferie sammen, kan jo komme av at han liker å reise mer enn meg for eksempel. Hvis han virkelig var interessert i noe seriøst, så burde han jo ha sagt det. 

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TSX80

Sorry TS - men med måten du beskriver dette på, så tenker jeg at denne tråden bare er del 1.

Og så kommer del 2-tråden om noen uker: "Angrer på at jeg brøyt med date, hvordan få han tilbake?".

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han er mer interessert enn deg, utifra det du beskriver. Er det gøy å være med en du hele tiden må sette grenser for i den forstand at du er redd for å gi han forhåpninger? Jeg synes det høres slitsomt ut.

Anonymkode: ee668...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager unnskyldninger for deg selv for å beholde en mann du egentlig ikke vil ha, det synes jeg er litt ugreit.

La mannen gå, finn på de unnskyldningene som kreves, f.eks. at du dater en annen. Selvfølgelig vil det svi for ham, men det vil svi enda mer jo mer han vil ha deg, og når du ikke ser en fremtid med ham så tenker jeg "jo før, jo bedre". Han knytter seg til deg, og du ser det, men velger å forklare det bort. Du gjør ikke noe galt ved å fortsette, men du gjør ingenting riktig ved å fortsette det heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han er mer interessert enn deg, utifra det du beskriver. Er det gøy å være med en du hele tiden må sette grenser for i den forstand at du er redd for å gi han forhåpninger? Jeg synes det høres slitsomt ut.

Anonymkode: ee668...d32

Jeg elsker virkelig å være med ham. Han er så snill med meg, morsom, vi har super sex osv. Jeg tror jeg kunne valgt ham og bare ham om livssituasjonenene våre var anderledes. Desverre er nok dette også en situasjon jeg fort havner i, at jeg ikke får like sterke følelser som mennene jeg dater. Denne gangen har jeg vært ærlig hele veien, men det er fremdeles følelsesmessig vanskelig.

 

Sorry TS - men med måten du beskriver dette på, så tenker jeg at denne tråden bare er del 1.

Og så kommer del 2-tråden om noen uker: "Angrer på at jeg brøyt med date, hvordan få han tilbake?".

Kan godt hende jeg vil angre i starten. Å ikke kunne sende ham meldinger, å ikke ha ham i armene mine. Det er jo det som gjør det så dritt å slå opp, fordi jeg trives med ham. Samtidig går jeg rundt med følelsen "Jeg vil bare dra på den konserten med ham, så kan jeg gjøre det slutt" osv. 

 

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoores ut som TS har tilknyttningsangst.  Sannsynligvis vil hun angre som en hund senere.   Om hun virkelig elsker aa vaare med han og sexen er fantastisk?     Hoores veldig bra ut i mine ooyne. Men kanskje TS er litt selvdestruktiv og saboterer  bra opplegg for seg selv.  For sent aa angre naar du blir lurt trill rundt av en player senere som mangler 90%av de gode egenskapene denne mannen antageligvis har. Og han har funnet en annen. 

Anonymkode: fa678...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg dette ts : hvordan ville du reagert hvis han traff ei annen han ble forelsket i?

Anonymkode: ee668...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde jeg spørre om den natta han sa han elsket meg først? For hvis det bare var fyllesnakk, så er det ikke så veldig ubalansert mellom oss. At han har lyst til å dra på ferie sammen, kan jo komme av at han liker å reise mer enn meg for eksempel. Hvis han virkelig var interessert i noe seriøst, så burde han jo ha sagt det. 

Anonymkode: 7a261...c0c

Det er ikke nødvendigvis en sier "jag vil ha noe seriøst". At han spør deg "hva er vi", ønsker å dra på ferietur med deg og sier at han elsker deg, fylle eller ei, er for meg sterke markører for at han vil ha noe seriøst. Har han for eksempel dratt på denne ferieturen som han forslo med noen annen? Hvis han bare liker å reise så ville/vill han nok ha tatt den turen uten deg og. Her høres du ut som du må ta en gjennomgang med deg selv og finne ut av hva du faktisk vil. Er det bare spenningen/bekreftelsen av at noen er på 'jakt' etter deg som gjør det vanskelig å slippe taket? Eller ser du faktisk et potensial her?

Endret av karlakarl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om du bare ikke vil innrømme for deg selv at du har følelser for ham, jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det umiddelbare inntrykket jeg får av dette er at han er eldre enn deg og muligens derfor og av andre personlige grunner som at du er veldig pen gjør at han har falt hardt for deg, og da når de er endel eldre så blir de gjerne litt sånn needy og sånt.Så jeg leser inn at det er aldersforskjellen som gjør utslaget negativt for deg? Hvis ikke dette er tilfellet, så tenker jeg at da vet jeg ikke. Da er dere kanskje ikke kompatible men at du elsker å være med han er jo bra da. Aner ikke.

Anonymkode: f69fe...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns også det høres ut som at du liker ham TS men du bare vil ikke innrømme det, for det er jo ingenting å utsette på forholdet deres. og ja dere er i et forhold, for ellers hadde man ikke trengt å slå opp som du så fint sier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hoores ut som TS har tilknyttningsangst.  Sannsynligvis vil hun angre som en hund senere.

...

Anonymkode: fa678...c4b

 Kanskje. Jeg har vært oppi lignende situasjoner før. Men har ikke angret spesialt mye. Jeg er forholdsvis attraktiv og sosial og møter mange spennende mennesker, så det går jo ikke lenge før jeg finner noen andre og i det minste beundre.

 

Mannen jeg dater er super å være med og han får meg til å føle meg bra, men han er virkelig ikke noen jeg vil være sammen med om et år.  Jeg vil ikke liste kvalitetene jeg misliker, men det er en del. For noen vil de sikkert være ubetydelige, men for meg spiller de faktisk en avgjørende rolle. 

 

Se for deg dette ts : hvordan ville du reagert hvis han traff ei annen han ble forelsket i?

Anonymkode: ee668...d32

Ville nok fått følelsen: ”Å, så du gikk bare hen å forelsket seg i noen andre. Jeg betydde altså så lite.” Det er en dum tanke, men det er vel det jeg ville følt. Samtidig tror jeg ville blitt lettet og ikke minst glad på hans vegne. Jeg håper han finner noen som virkelig kan sette pris på hvor flott han er. Det er også en av grunnene til at jeg vurderer å dumpe ham, at han får mer tid på seg til å finne en ordentlig og snill kjæreste.

 

Det er ikke nødvendigvis en sier "jag vil ha noe seriøst". At han spør deg "hva er vi", ønsker å dra på ferietur med deg og sier at han elsker deg, fylle eller ei, er for meg sterke markører for at han vil ha noe seriøst. Har han for eksempel dratt på denne ferieturen som han forslo med noen annen? Hvis han bare liker å reise så ville/vill han nok ha tatt den turen uten deg og. Her høres du ut som du må ta en gjennomgang med deg selv og finne ut av hva du faktisk vil. Er det bare spenningen/bekreftelsen av at noen er på 'jakt' etter deg som gjør det vanskelig å slippe taket? Eller ser du faktisk et potensial her?

 Bekreftelsen og spenningen betyr nok en del. Men først og fremst at han er en bra ”mellomstasjon”. Huff, det høres så fælt ut.

Det umiddelbare inntrykket jeg får av dette er at han er eldre enn deg og muligens derfor og av andre personlige grunner som at du er veldig pen gjør at han har falt hardt for deg, og da når de er endel eldre så blir de gjerne litt sånn needy og sånt.Så jeg leser inn at det er aldersforskjellen som gjør utslaget negativt for deg? Hvis ikke dette er tilfellet, så tenker jeg at da vet jeg ikke. Da er dere kanskje ikke kompatible men at du elsker å være med han er jo bra da. Aner ikke.

Anonymkode: f69fe...780

Oi. Jeg føler meg litt truffet. Han er en del eldre, 10-15 år mer enn meg (for mye for meg). Og også at han ikke kan flytte på seg. Jeg vet ikke om jeg er veldig pen, men har en tendens til at endel menn blir ganske forelsket i meg (jeg er blid og rar, og kanskje litt sjelden på en del ting).

 

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er kjæresten min / han jeg holder på med tatt mindre kontakt enn vanlig. Jeg har vært på besøk hos en venninne i en annen by, men han har ikke ringt og vi har bare sendt noen små meldinger fram og tilbake. Føler det er mindre enn det pleier når vi er fra hverandre 3-4 dager. Har ikke vært spesielt flørete eller romantisk heller (vanligvis er det en del av dette). Tror dere det kan komme av at han forstår tegninga? Det hadde jo vært det beste.

Anonymkode: 7a261...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...