Gå til innhold

Er jeg for jålete ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg ville bare vite hva dere synes om denne stilen ? Dette er min hverdagsstil. Noen har salt til meg at de synes det er for mye til hverdags, og at jeg er for jålete. Så jeg lurer, er jeg det ?

Dette her er ett vanlig hverdags antrekk for meg:

https://bikbok.com/no/7172327_F390

https://bikbok.com/no/7175430_F810
 

http://www.bianco.dk/til-hende/støvler/ankelstøvler/basic-boot-jja15/grey/532951  ( Har samme bare hele skoen er i skinn )

Har også alltid stelt hår, stelte negler og fint sminket. Er dette for mye ? Her om dagen fortalte jeg venninnen min at vi prøver å få barn, og da fikk jeg en kommentar slengt ansiktet " stakkars deg da, du som alltid er så jålete, Hehe. Du kommer ikke til å takle å være hjemme ustelt i joggebuksa " Foresten så er jeg 23 år :)

Anonymkode: a2c66...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunflower-Delight

Du kler deg på den måten du liker best. Synes da at det var litt dumt sagt av venninna di, kunne virke mer som noe som var sagt på en spydig måte. Vanskelig å vite hva slags tone som ble brukt da ho fortalte deg dette, hvis det ble sagt på en ertete men vennlig måte da kan du vel se på det mer som en spøk og ikke tenke noe mer på det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det er jo bare kult å bruke skjørt til hverdags,alt for få jenter som gjør det her i Norge.Synes stilen din ser veldig bra ut jeg.

Høres ut som en litt misunnelig venninne,spør du meg.Du trenger selvsagt ikke endre stil,eller gå rundt som en slask fordi om du får barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og stilen din virket veldig bra ut. Fikk jo nesten lyst på det samme. Men det spørs vel hvor sminket og stylet du er på håret. Noen ser jo ut som de har 5 lag med sminke på, og over bleket hår.

Og selv om du skulle få barn, å kan du da kle deg pent. Jeg er selv veldig glad i kjoler og skjørt. Og det endret seg ikke bare fordi jeg fikk barn. Hæl høyden gikk ned da, siden jeg skulle bære på en baby, og etter hvert løpe etter et lite barn. Men det finnes jo mange fine sko, med lavere hæl og. Nå sminker jeg meg aldri mye da, så det lille jeg gjør, hadde jeg fortsatt tid til etter jeg fikk barn. 

Anonymkode: a383c...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det her er fint om det ikke er for kort på deg(rumpekort skjørt og magetopp i november), men anstendig og i rett str, at skoene er sko som er gode som du kan gå i, og at du ikke har sminket deg som beskrevet ovenfor med fem lag med sminke. Tror absolutt du bare er fin da, og ikke jålete, og kanskje bare venniner med barn som er litt småsjalu, for at du kanskje har litt bedre tid enn dem til slikt! :)

Anonymkode: fa7a3...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at du er jålete, men dette er jo en smakssak. Når det er sagt så er det ikke noe galt i å stelle seg og å ønske å se presentabel ut i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt du er jålete, men er det noe galt i det? Antrekket du viste er noe jeg kunne gått med når jeg pynter meg, aldri til hverdags.. Men det betyr ikke at jeg tenker noe som helst negativt om de som kler seg sånn til hverdags. Jeg kunne nok fint tenkt noe av det samme som venninna di, skal du bruke like mye tid på å pynte deg med en liten baby? Sprade rundt i høye hæler til hverdags? Hvordan kommer hun til å takle en gulpebaby? Det er jo bare logisk å tenke dette, ikke frekt! Håper ikke hun sa det i en frekk tone? 

Anonymkode: 64341...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker masse skjørt og kjoler til hverdags! Har alltid stelt hår også (men ikke typ krøller og oppsatser hver dag), og ofte neglelakk. Bruker sjelden mer enn maskara og evt litt flytende eyeliner eller leppestift til hverdags da. Ser mange i studiebyen min som går omtrent som meg og mange som er mye mer pyntet, så vil ikke si det er noe unormalt. Kanskje venninnen din synes du blir litt jålete fordi du bruker mye sminke og gjør veldig mye ut av håret hver dag, i alle fall mer enn hva akkurat hun mener er "normalt"? Vanskelig å si mer, siden vi ikke ser hele deg. Men jeg synes nå uansett du skal kle deg som du vil og trives best! Hva så om noen synes du er jålete? Det er du og evt partneren din som telles uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, 23 år, og kler meg ganske likt som deg. Det gjør forsåvidt veldig mange jeg kjenner og. Syns ikke klesstilen er jålete. Nå vet jeg ikke hvordan du sminker deg osv, så er vanskelig å svare på om du er jålete eller ikke. Jeg syns for eksempel det er jålete om du bruker veldig mye sminke og har extentions i hår og på vipper, falske negler osv (alt dette kombinert altså). Men å være jålete trenger ikke være negativt :)

Anonymkode: e95c9...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er for jålete. Noen klarer bare ikke å kle seg daft, synes også det er mest komfortabelt når man føler seg fin. Får jo kommentarer som "skal du på fest? :D" hvis jeg har på en hvit skjorte og skjørt til vanlig, trist at det er så traust i Norge at man blir sett på som for jålete bare fordi man liker å være fin til hverdags og ikke bare ved spesielle anledninger.

så lenge man ikke sminker seg til det ugjenkjennelige ser jeg ingen grunn Til å reagere. Det venninnen din er ofte sant da, man får mindre til til sitt eget utseende når man blir mamma, men mange mødre som kler seg fint og sminker seg også så tror ikke det blir noe problem  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Syns du skal gå i det du trives best med,syns også at det var fine klær og sko du bruker,fin stil,ellers så er det ingenting gale i å være litt jålete,kos deg med det du,og jeg er helt sikker på at du klarer deg fint som mor fordi om du går i fine klær og bruker sminke

Varme klemmer Ronja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge stilen og klærne dine ikke er til hinder for deg eller andre i hverdagen kan du da være så jålete du bare vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt du er jålete, men er det noe galt i det? Antrekket du viste er noe jeg kunne gått med når jeg pynter meg, aldri til hverdags.. Men det betyr ikke at jeg tenker noe som helst negativt om de som kler seg sånn til hverdags. Jeg kunne nok fint tenkt noe av det samme som venninna di, skal du bruke like mye tid på å pynte deg med en liten baby? Sprade rundt i høye hæler til hverdags? Hvordan kommer hun til å takle en gulpebaby? Det er jo bare logisk å tenke dette, ikke frekt! Håper ikke hun sa det i en frekk tone? 

Anonymkode: 64341...98e

Kommer til kle meg som jeg alltid har gjort etter at jeg har fått en baby :) gulper ungen er dt ikke være enn å skifte, tenker jeg. Høyer heler kan man vell bruke. Men man må ha på seg sko etter forholdene, til hverdags som butikk senter osv kan jeg fint bruke høyhælte sko, men en tur ut eller på lekeplassen bruker jeg sko etter været. Men er jo selvfølgelig forbredd på dager hjemme i joggisen. Men mange tror jeg bruker 2 timer på badet, men egentlig bruker jeg bare 20-25 tilsammen. 5 min i dusj, 5 min på hudpleie og 10 min på hår, Krølling, retting etc. Og 5 min på sminke. Klær finner jeg alltid kvelden føre.

Anonymkode: a2c66...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for jålete, nei. Selv går jeg med skjørt og fine gensere/bluser til hverdags, og jeg har flere ganger opplevd å høre: "Hva er anledningen?" eller "Har du pyntet deg for meg?" når det rett og slett er dette som er stilen min.

Jeg synes det er fint å kunne kle seg pent. Går gjerne med jeans også, men liker å se pen og pyntet ut. Tror ikke jeg anses som jålete, bare veldig fin.

Anonymkode: fe191...b90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter på badet bør du være forberedt på å droppe i allefall ;) Jeg sier ikke at man skal la seg forfalle etter å ha fått barn, men man får ofte andre prioriteringer. 

Anonymkode: 77157...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter på badet bør du være forberedt på å droppe i allefall ;) Jeg sier ikke at man skal la seg forfalle etter å ha fått barn, men man får ofte andre prioriteringer. 

Anonymkode: 77157...96c

25 min er vell ikke lang tid, hvis man dusjer vasker hår osv. Kan vell bare ta med ongen inn på badet eller la mannen min ta babyen :)

Anonymkode: a2c66...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sminke så bruker jeg foundation, solpudder, blush og mascara. Sminker meg veldig naturlig. Og når det kommer til hår så enten krøller jeg det, retter det eller bruker rullebørste :)

ts

Anonymkode: a2c66...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å pynte meg litt i hverdagen med skjørt. Synes stilen din så veldig bra ut :) Alt for mange kvinner bare drite ri hvordan de ser ut og går i slitte joggebukser og svære gensere. Fint at du er litt forfengelig, det er jeg også . Bare positive kommentarer fra menn, men har selv fått høre at jeg ikke trenger å pynte meg hver dag. Nei, det trenger jeg ikke, men jeg VIL det :)

Anonymkode: f57a8...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...