Gå til innhold

Må jeg ta på den ekle greia der??!


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Dusjen min er tett. Og da mener jeg TETT. Greia er at jeg er livredd sluken, ja jeg vil faktisk påstå at det er en fobi. Derfor har jeg ikke noe lyst til å måtte løfte på den risten (?) som ligger over for å se hva som eventuelt skjuler seg der nede. Det interesserer meg ikke. Jeg vil ikke tenke på det.

Kan jeg helle "rør-åpner" rett på risten, la det ligge og godgjøre seg i henhold til bruksanvisningen, også skylle? Eller er det ingen vei utenom å måtte løfte på herligheten? 

(Beklager om tittelen på tråden er misledende og du klikket deg inn i god tro om at dette skulle være en juicy sex-tråd, jeg prøvde bare å generere klikk.)

Du gjør det sået at du tar en eller to nye, tette brødplastikkfryseposer utenpå hånden og godt opp over armen. Åpner risten ogputter hånden ned i sluken etter å ha fjernet risten. Alt i fast form tar du opp, vrenger posen over dritten og knyter igjen. Er der mer gjentar du prosessen til det er tomt. Deretter kan du heller en egnet rørløser i sluket under risten. 

Dette er noe dritt, men det følger med å bo for seg selv, med mindre du kan ri ge pappa og få han til å ordne opp. Heller du rørrens opp på gørra uten å fjerne den, lager du propp lengre nede i røret. Da pleier det å resultere i rørleggertilkalling og dertil egnede faktura....

Anonymkode: 0f9de...c60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En slik (Stakefjær) brukte rørleggeren hos meg i det røret som går videre fra nedi sluken (pga at jeg ikke fikk vannet til å renne etter ved å kun rense nedi sluket) , og jeg skal kjøpe en slik (koster ca 350 hos Clas Ohlson el.l.)Stakefjær, rensespiral, tette rør

http://www.klikk.no/bolig/vedlikehold/article863726.ece

 

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Nå var det DIN hverdag jeg snakket om. Du får ikke tatt en dusj før mannen din kommer hjem fra jobbreise. Det er en kjip hverdag. Hilsen en med ren dusj. 

Kjære vene. Jeg har flere dusjer, men jeg skulle selvsagt helst brukt den aktuelle dusjen. Dette er med andre ord ingen krise.

Ingen skjede skadd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite ante jeg når jeg åpnet denne tråden at et spørsmål om å rense sluket skulle åpne for denne typen eksistensielle diskusjoner ...  

Anonymkode: db4b6...2e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Du gjør det sået at du tar en eller to nye, tette brødplastikkfryseposer utenpå hånden og godt opp over armen. Åpner risten ogputter hånden ned i sluken etter å ha fjernet risten. Alt i fast form tar du opp, vrenger posen over dritten og knyter igjen. Er der mer gjentar du prosessen til det er tomt. Deretter kan du heller en egnet rørløser i sluket under risten. 

Dette er noe dritt, men det følger med å bo for seg selv, med mindre du kan ri ge pappa og få han til å ordne opp. Heller du rørrens opp på gørra uten å fjerne den, lager du propp lengre nede i røret. Da pleier det å resultere i rørleggertilkalling og dertil egnede faktura....

Anonymkode: 0f9de...c60

Takk men ringer faktisk heller pappa. Morsomt at du antar jeg er en liten drittunge, kan ikke kvinner i alle aldre ha slukfobi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Lite ante jeg når jeg åpnet denne tråden at et spørsmål om å rense sluket skulle åpne for denne typen eksistensielle diskusjoner ...  

Anonymkode: db4b6...2e8

Svaret på livet ligger i de små spørsmålene. Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjorde jeg. Det er ikke så veldig lenge siden jeg selv holdt på å dø. Det skyldtes alvorligere ting enn å rense et sluk. Så tullprat om at du heller vil dø enn å fjerne risten over sluket, synes jeg er å skjemmes over, også det at du må vente til mannen din kommer hjem. Store. sterke mannen som trår til for den stakkarslige, hjelpeløse kvinnen!

Jeg forstår TS

Du viser her at du ikke har forståelse for TS. Det er ikke tullprat det som hun skriver.

Du skriver ekle ting til henne!

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Jeg har flere dusjer, men jeg skulle selvsagt helst brukt den aktuelle dusjen. Dette er med andre ord ingen krise.

Ingen skjede skadd. 

Men du måtte poste her som om det var krise....:dry:

Håper du klarer å skifte bleier på barna dine. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjen min er tett. Og da mener jeg TETT. Greia er at jeg er livredd sluken, ja jeg vil faktisk påstå at det er en fobi. Derfor har jeg ikke noe lyst til å måtte løfte på den risten (?) som ligger over for å se hva som eventuelt skjuler seg der nede. Det interesserer meg ikke. Jeg vil ikke tenke på det.

Kan jeg helle "rør-åpner" rett på risten, la det ligge og godgjøre seg i henhold til bruksanvisningen, også skylle? Eller er det ingen vei utenom å måtte løfte på herligheten? 

(Beklager om tittelen på tråden er misledende og du klikket deg inn i god tro om at dette skulle være en juicy sex-tråd, jeg prøvde bare å generere klikk.)

 

 

d

Du må nok ta opp risten og bruke fingeren og dra opp lodotter og det som måtte være. Dette er ekkelt for alle, men også for menn.clue er å ikke stirre på det ekle, hold pusten ig bare gjør det. Slik har vi menn måttet lære å takle ekle ting fra vi var små. Vi kunne ikke løpe til mamma eller pappa og få de til å ordne opp. Neste gang er det lettere  og fobien er borte. 

 

Dette bør man hvertfall gjøre to ganger i halvåret, før problemet oppstår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mannen din hvor umoden, uselvstendig, hjelpeløs og bortskjemt du er?

Hva?!

Er det å ha en fobi tilsvarende for deg det som du skriver her?

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Vet mannen din hvor umoden, uselvstendig, hjelpeløs og bortskjemt du er?

Synes du det er greit å skrive slikt til andre mennesker? Jeg er faktisk den mest selvstendige personen jeg noensinne har kommet over. Men takk for konstruktivt bidrag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mannen din hvor umoden, uselvstendig, hjelpeløs og bortskjemt du er?

Man kan være redd for så ekle ting uten å være noe av det der, og det er faktisk tilfelle her

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Plumbo i geleform eller flytende og følg bruksanvisningen. Det ødelegger ikke rørene og skaper heller ikke propp lenger ned i rørene med påfølgende krisesituasjon. Vi pleier å bruke Plumbo-gele når sluken i vasken går tett og det funker helt utmerket.
Det er den gamle pulver-Plumboen som er litt skummel om man ikke vet hva man gjør.

For øvrig er det jo imponerende hvor provoserte folk blir av tråden og hvor slemme dere føler for å være bare fordi Incognita har en fobi dere ikke kjenner dere igjen i. Ro nå ned littegranne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Kjøp Plumbo i geleform eller flytende og følg bruksanvisningen. Det ødelegger ikke rørene og skaper heller ikke propp lenger ned i rørene med påfølgende krisesituasjon. Vi pleier å bruke Plumbo-gele når sluken i vasken går tett og det funker helt utmerket.
Det er den gamle pulver-Plumboen som er litt skummel om man ikke vet hva man gjør.

For øvrig er det jo imponerende hvor provoserte folk blir av tråden og hvor slemme dere føler for å være bare fordi Incognita har en fobi dere ikke kjenner dere igjen i. Ro nå ned littegranne.

Ikke sant? Skulle tro jeg promoterte IS eller noe, slik som folk oppfører seg!

Jeg vet at pulveret ikke er noe særlig. Men den "heavy gel"-saken, kan jeg helle den over risten tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte med en rørlegger nylig, for vasken på badet vårt var helt tett, selv etter å ha prøvd å fjerne hår etc. Han anbefalte Plumbo gel hvis vi ikke fikk tak i Mudin (som fåes i spesialbutikker). Det er visst ikke skadelig for rørene på samme måte som vanlig Plumbo. Og det hjalp, nå renner vannet ned i vasken akkurat slik det skal. :)

Les også mer her.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Du må nok ta opp risten og bruke fingeren og dra opp lodotter og det som måtte være. Dette er ekkelt for alle, men også for menn.clue er å ikke stirre på det ekle, hold pusten ig bare gjør det. Slik har vi menn måttet lære å takle ekle ting fra vi var små. Vi kunne ikke løpe til mamma eller pappa og få de til å ordne opp. Neste gang er det lettere  og fobien er borte. 

 

Dette bør man hvertfall gjøre to ganger i halvåret, før problemet oppstår.

Altså, et eller annet sted må mannen sanke manne-poeng. Jeg tenker jeg lar dette vente til han er tilbake. Men takk for tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En, etter eget utsagn, voksen kvinne som ikke er i stand til å gjøre rent et sluk, som sannsynligvis er tettet av hennes eget hår, shampoo og hårbalsam.  Hvordan kan en slik person være i stand til å ta seg av spebarn, normalt renhold, hagearbeid osv. Det er jo mye "ekkelt" involvert i denslags alminnelige gjøremål.....

 

Endret av Resignert
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...