Gå til innhold

Må jeg ta på den ekle greia der??!


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest incognita

Dusjen min er tett. Og da mener jeg TETT. Greia er at jeg er livredd sluken, ja jeg vil faktisk påstå at det er en fobi. Derfor har jeg ikke noe lyst til å måtte løfte på den risten (?) som ligger over for å se hva som eventuelt skjuler seg der nede. Det interesserer meg ikke. Jeg vil ikke tenke på det.

Kan jeg helle "rør-åpner" rett på risten, la det ligge og godgjøre seg i henhold til bruksanvisningen, også skylle? Eller er det ingen vei utenom å måtte løfte på herligheten? 

(Beklager om tittelen på tråden er misledende og du klikket deg inn i god tro om at dette skulle være en juicy sex-tråd, jeg prøvde bare å generere klikk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du heller i plumbo kan du gjør vondt værre, så ikke gjør det iallfall. Det beste er å åpne risten å se om det er noe i slyket

Anonymkode: ae271...4cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjen min er tett. Og da mener jeg TETT. Greia er at jeg er livredd sluken, ja jeg vil faktisk påstå at det er en fobi. Derfor har jeg ikke noe lyst til å måtte løfte på den risten (?) som ligger over for å se hva som eventuelt skjuler seg der nede. Det interesserer meg ikke. Jeg vil ikke tenke på det.

Kan jeg helle "rør-åpner" rett på risten, la det ligge og godgjøre seg i henhold til bruksanvisningen, også skylle? Eller er det ingen vei utenom å måtte løfte på herligheten? 

(Beklager om tittelen på tråden er misledende og du klikket deg inn i god tro om at dette skulle være en juicy sex-tråd, jeg prøvde bare å generere klikk.)

Kan du få noen til å gjøre det for deg, mens du ser på?

Ofte er det ikke nok å fjerne det som du får tak i nedi sluket . Ofte må det rørlegger til, som kan spyle røret som går videre fra sluket

Midler som man heller nedi, forskyver bare som regel problemet

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en pinne eller noe sånt til å løfte opp sluket? Ligger det en hårpropp der må den ut, ellers skyver du den bare lenger ned. 

Anonymkode: e4f11...7e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg vil heller dø enn å løfte på risten. Og du som sier at håret må bort, vil ikke plumbo (eller tilsvarende) etse bort hår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ta på et par gummihansker og åpne og se i hvert fall da? Kan da umulig være så ekkelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil heller dø enn å løfte på risten. Og du som sier at håret må bort, vil ikke plumbo (eller tilsvarende) etse bort hår? 

Plumbo bør ikke brukes på slike steder, og i hvertfall ikke plumbo i pulverform (da det lager forsteinelser)

Har du en god nabo, venn eller slektning i nærheten som kan hjelpe deg? Eller vaktmester?

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumbo bør ikke brukes på slike steder, og i hvertfall ikke plumbo i pulverform (da det lager forsteinelser)

 

Anonymkode: 8a566...9fb

Dette!

Anonymkode: ae271...4cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Betal noen for å gjøre det, hvis ikke du får noen du kjenner til å gjøre det som en tjeneste. Du må uansett ta vekk risten og dra opp håret som sitter fast. Harke-harke. Hvis du tar på deg gummihansker, og bruker papir til å ta det med, går det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Kan du ikke bare ta på et par gummihansker og åpne og se i hvert fall da? Kan da umulig være så ekkelt.

Jeg kan tydeligvis ikke få sagt det tydelig nok. Jeg er livredd. 

Plumbo bør ikke brukes på slike steder, og i hvertfall ikke plumbo i pulverform (da det lager forsteinelser)

Har du en god nabo, venn eller slektning i nærheten som kan hjelpe deg? Eller vaktmester?

Anonymkode: 8a566...9fb

Vel, jeg får vel vente til mannen kommer tilbake fra jobbreise da, og nyte lange bad i badekaret i mellomtiden. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller dø enn å løfte på risten. Og du som sier at håret må bort, vil ikke plumbo (eller tilsvarende) etse bort hår? 

Jeg syntes også slikt var vemmelig tidligere. Men utstyr deg med skrujern (til å skru opp skruene rundt lokket til sluket), hansker (engangs eller gummi el.l.), en bøtte eller annen beholder til å legge hår og slam oppi.

Det svarte guggen du finner nedi sluket er for det meste såpe som blir svart av å ligge slik der

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller dø enn å løfte på risten. Og du som sier at håret må bort, vil ikke plumbo (eller tilsvarende) etse bort hår? 

Snakk ikke så flåsete! Du skulle skamme deg! Du risikerer absolutt ingenting ved å løfte unna risten.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan tydeligvis ikke få sagt det tydelig nok. Jeg er livredd. 

Jammen så får du bare leve med det da. Dette er ikke rocket science 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tydeligvis ikke få sagt det tydelig nok. Jeg er livredd. 

Vel, jeg får vel vente til mannen kommer tilbake fra jobbreise da, og nyte lange bad i badekaret i mellomtiden. :)

 

Renner vannet godt unna fra andre rør i huset (som på kjøkkenet, fra badekaret, vasken m.m.)?

Kommer ikke vannet fra badekaret via et rør rett ned til sluket? (slik at det vil svømme over når du tapper ut badevannet?

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumbo-gel har alltid funket for meg. Jeg ville prøvd. Løser opp fett, såpe og hår osv. Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for Plumbo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest incognita

Jeg syntes også slikt var vemmelig tidligere. Men utstyr deg med skrujern (til å skru opp skruene rundt lokket til sluket), hansker (engangs eller gummi el.l.), en bøtte eller annen beholder til å legge hår og slam oppi.

Det svarte guggen du finner nedi sluket er for det meste såpe som blir svart av å ligge slik der

Anonymkode: 8a566...9fb

Ellers takk.

Snakk ikke så flåsete! Du risikerer absolutt ingenting ved å løfte unna risten.

Flåsete kan du være selv. Jeg risikerer å brekke meg.

Jammen så får du bare leve med det da. Dette er ikke rocket science 

Nei, rocket science er noe ganske annet, det har du rett i. Takk for oppklarende bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Renner vannet godt unna fra andre rør i huset (som på kjøkkenet, fra badekaret, vasken m.m.)?

Kommer ikke vannet fra badekaret via et rør rett ned til sluket? (slik at det vil svømme over når du tapper ut badevannet?

Anonymkode: 8a566...9fb

Badekaret har eget sluk på undersiden. Vannet renner godt ellers, men det er et stort hus med mange rør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Plumbo-gel har alltid funket for meg. Jeg ville prøvd. Løser opp fett, såpe og hår osv. Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for Plumbo.

Ikke sant? Jeg var overbevist om at alle skulle skrive "kjør på!". Det er ikke blåsyre jeg vil helle nedi der liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badekaret har eget sluk på undersiden. Vannet renner godt ellers, men det er et stort hus med mange rør.

Ok

Det er bra! :)

Den fobien du nevnte; det hadde vært bra tror jeg, om du prøvde å bli kvitt fobien ved å prøve å gjøre det du har fobi for.

 

Anonymkode: 8a566...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...