Gå til innhold

Hvem får arven din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om det blir noe å arve fra meg så kommer det til å testamenteres til mine tantebarn. Har ikke egne barn, kommer heller aldri til å få det, så da føles det mest naturlig for meg å dele arven på tantebarn istedenfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen, evt dyrevern hvis han ikke er i live mer.

Hvordan løser du det i praksis dersom dyrevernet skal arve?

Man har jo gjerne et hjem, private ting osv. Er det noen andre som går gjennom alt før det som er av verdi blir solgt og donert til dyrevernet, eller kan en representant fra dyrevernet bare valse inn i hjemmet ditt og gjøre hva hen vil etter du død?

Har tenkt på å kanskje gi arven til en organisasjon, men jeg føler ikke for at fremmede kan rote rundt i mine private ting, og at familie ikke kan f.eks kreve å få bilder eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Jeg sier som Terje Tysland: "det fins itj nå arv ætti mæ, æ-bæ".  Det oppfattes kanskje som litt flåsete sagt, men det er mest sannsynlig realiteten.

Jeg vil heller gi med varme hender enn med kalde, og derfor er det lite sannsynlig at det finnes noe, ut over det som har sentimental verdi, etter meg.  Det meste vil nok være fordelt til barna før jeg tar kvelden for godt.

Hvis det derimot blir slik at jeg etterlater meg økonomiske verdier, blir det mann og barn som får dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstrene mine får arven min. Når barna deres blir større vil jeg vurdere om de også skal få arv. Jeg er også med i en veldedig organisasjon som jeg fra tid til annen lurer på om jeg skal gi arv til, men ingen endringer gjort i testamentet foreløpig. Jeg kommer selv til å leve som enslig hele livet, det er mitt valg. Det er mer riktig at søstrene mine arver hvis jeg faller fra. Jeg satte opp testament da jeg var såvidt passert 20. Der og da kjentes det som et nesten litt latterlig sprøtt påfunn. Men i dag, tiåret senere gjør det meg veldig trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Hvordan løser du det i praksis dersom dyrevernet skal arve?

Man har jo gjerne et hjem, private ting osv. Er det noen andre som går gjennom alt før det som er av verdi blir solgt og donert til dyrevernet, eller kan en representant fra dyrevernet bare valse inn i hjemmet ditt og gjøre hva hen vil etter du død?

Har tenkt på å kanskje gi arven til en organisasjon, men jeg føler ikke for at fremmede kan rote rundt i mine private ting, og at familie ikke kan f.eks kreve å få bilder eller lignende

Har ingen anelse om hvordan det gjøres i praksis, har ikke tenkt  på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...