Gå til innhold

Hvem får arven din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem skal du testamentere penger og eiendom til når du dør?

Anonymkode: 9d655...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen regner jeg med. Dvs at det går til mine barn. 

Dersom det er noenting som bør ordnes før man går eller evt. mister kontrollen bør man ha klargjort det, feks. ved å overføre ting tidligere, men per nå ser jeg ingen slike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine arver alt etter meg og det gleder meg stort at det blir en god slump på begge to 😊

Anonymkode: 39c2b...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes barna bør jobbe for pengene sine, og ikke bare få en stor sum penger rett i lomma for ingenting. Tror ikke det er sunt å arve masse penger. Derfor vurderer jeg å gi arven til en veldedighetsorganisasjon. 

Anonymkode: 9d655...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Bruker pengene på meg selv og har ikke eiendom

Anonymkode: 41a0e...3db

Du kan kjøpe eiendom og selge den når du må på sykehjem.

Anonymkode: 9d655...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det blir barna som arver etter meg. Mulig jeg lar noe gå videre til neste generasjon om det blir noen neste. Selv er jeg over 40 og godt etablert, og jeg håper det er mange år til jeg arver foreldrene mine. Fikk en slump penger da mormor døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine. Pr i dag er summen liten, men håper jo at jeg lever til jeg blir gammel og grå, og har da betalt ned huslånet. Så da blir det en del til barna. 

Anonymkode: 6d36c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine. Pr i dag er summen liten, men håper jo at jeg lever til jeg blir gammel og grå, og har da betalt ned huslånet. Så da blir det en del til barna. 

Anonymkode: 6d36c...6cd

Husk at banken selger huset ditt hvis du dør før huset er nedbetalt. Så hvis du har lån på 2 millioner og huset selges for 3 millioner, så går 1 million til arv. 

Anonymkode: 9d655...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at banken selger huset ditt hvis du dør før huset er nedbetalt. Så hvis du har lån på 2 millioner og huset selges for 3 millioner, så går 1 million til arv. 

Anonymkode: 9d655...bd8

Ehm... Man kan da fint ta over huset og gjelden. Vet om mange som har gjort det

Anonymkode: 3b1ff...8d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg faller om død idag så blir det vel foreldrene mine som er arvinger. Om jeg dør av alderdom ønsker jeg nok å gi arven til barnebarn om mine egne barn har god og etablert økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes barna bør jobbe for pengene sine, og ikke bare få en stor sum penger rett i lomma for ingenting. Tror ikke det er sunt å arve masse penger. Derfor vurderer jeg å gi arven til en veldedighetsorganisasjon. 

Anonymkode: 9d655...bd8

Du kan ikke testamentere bort alt, barna har rett på noe. 

For å svare på tråden; siden jeg bare er 23 har jeg ikke barn, men regner med at det eventuelle barnet (eller hvis noen klarer å overbevise meg; barna) arver alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann og barn. Vi har skrevet et gjensidig testament, slik at egne og stebarn arver like mye.

Anonymkode: 905eb...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARV ER EN NATURLOV OG ER NATURENS NATURLIGSTE LOV.

Barna mine skal arve alt. De skal arve mine penger, innflytelse og politisk makt. De skal arve alt jeg har jobbet opp.
Makt har alltid gått i arv. De som mener noe annet er idioter.

La meg gi dere et eksempel om Bush Dynastiet.
Verdens mektigste familie i USA hvor alt av penger og politisk makt går i arv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_family

Endret av Jetlag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...