Gå til innhold

Hyttekjøkken, oppvaskmaskin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger nytt hyttekjøkken. Har pr dags dato en oppvaskmaskin som sto igjen da vi overtok,  men den er håpløst plassert i forhold til vask/vann.

 

Nå skal vi ha helt nytt kjøkken,  og jeg sliter skikkelig med å få plassert vask, oppvaskmaskin og komfyr på en hensiktsmessig måte samtidig som jeg unngår å stykke opp benkeplaten for mye. Plassen er begrenset og jeg vik gjerne ha litt oppbevaringsplass også.

 

Vurderer å rett og slett være litt gammeldags og droppe hele oppvaskmaskinen.  Men kommer vi til å angre mon tro?  Vi er to voksne, har to store barn som relativt sjeldent er med på hytta, men det kan jo selsagt endre seg.

 

Noen med innspill? Dumt å droppe? Det er jo et spørsmål om prioritering,  plassen tilsier at vi ikke kan få alt. 

Anonymkode: c409d...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri i livet droppa oppvaskmaskinen på hytta. Er bare så glad vi har. Kunne ikke tenkt meg til å skulle stå over oppvasken mer en høyst nødvendig når vi er der. På hytta vil jeg bruke tida på annet enn husarbeid.

Anonymkode: 5018e...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at med voksne barn kan det fort bli kjæreste og ditto familie senere som kommer på middag på hytta deres..jeg ville aldri droppet oppvaskmaskin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med benkoppvaskmaskin? Eller så har jeg sett kombinasjoner av stekeovn og oppvaskmaskin, hvor sistnevnte var i den nederste halvdelen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg kjøkkenet på hytta uten oppvaskmaskin. Vil ikke bruke mye tid på husarbeid når vi er der. Med besøk blir det fort mye å vaske, så nei, jeg vil absolutt ha oppvaskmaskin. Få mer oppbevaringsplass i høyden hvis du kan. Lettere å finne løsninger og ideer hvis du lager en tegning med litt mål og hvor vann, vask og ting er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs egentlig hvor mye besøk dere har utenom barna. Jeg har bodd uten oppvaskmaskin i mange år, og det går helt fint uten, også da vi var to. Det var egentlig ganske koselig å ta oppvasken sammen også :) Jeg ser egentlig ikke på det som husarbeid, det har bare blitt en vane, og det går veldig fort. Jeg gjør litt mens jeg lager mat, og resten tar bare noen få minutter. Men jeg hadde sikkert ikke tenkt det samme dersom jeg hadde mange gjester hver helg... 

Bodde en kort periode i en leilighet MED oppvaskmaskin, og syntes ikke at jeg sparte noe særlig med tid siden man må vaske en del ting for hånd uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...