Gå til innhold

Blør enda etter medisinsk abort, normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det snart 4 uker siden medisinsk abort og jeg blør enda. Hver gang jeg er på do så kommer det mye blod med slim og klumper og ekle greier. Nå har jeg vondt i hodet og er kvalm og svimmel. 
Det ser ikke ut til å minske tvert imot. Har ikke menssmerter eller noe som tyder på at det kan være en menstruasjon.

Er dette normalt?

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra min erfaring med medisinsk abort så er ikke dette normalt. Den første dagen skal det komme mye slim og klumper, men etterhvert skal dette avta. Det som derimot er vanlig er å blø 4 uker etterpå men da veldig lite, som ved slutten av en menstruasjon. Kontakt lege i mårn! 

Anonymkode: aed05...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningene var ikke store etter aborten, jeg brukte disse svære bleiene men kunne nok brukt vanlig bind, blødde relativt lite de første to ukene uten noen klumper, men så økte blødningen og det kom mer og mer småkkumper. Nå blør jeg mye hver gang jeg er på do, og (ekle detaljer) det kommer laaange blodslimtråder ut 😶 

Jeg er så dritlei av å blø og gå med bind hver dag og jeg blør mer og mer føler jeg 😕

Skal ringe legen imorgen å høre! 

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde utover de fire ukene med klumper. Jeg dro til volvat for å sette inn spiral og fikk beskjed at alt ikke hadde kommet ut, ble videresendt til sykehuset og fikk narkose og utskraping. Så lurt å snakke med lege. Lykke til😊

Anonymkode: 1ec37...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er legetime-materiale. Man skal ikke blø mer og mer, ihvertfall ikke så lenge etter. Nevn hodepinen og det andre. 

Kanskje ikke alt er kommet ut ennå, som det nevnes her.

Anonymkode: 8d90b...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør få sjekket med innvendig ultralyd om det er rester igjen i livmoren. I tillegg ville jeg fått tatt en blodprøve for å sjekke at blodprosent og jern-nivået ditt er bra etter en så langvarig (og stor) blødning som du beskriver - kanskje det er derfor du er svimmel?

Jeg tenker at du bør be om hastetime hos legen allerede i morgen. Hvis det skulle være rester igjen, så kan du utvikle infeksjon i livmoren - får du feber og/eller smerter, så hadde jeg ikke nølt med å haste til legevakten. En større infeksjon kan i verste fall ødelegge egglederne dine, og da må de ta knekken på infeksjonen med antibiotika så fort som mulig.

Mulig du kan kontakte sykehuset der du fikk utført aborten direkte også... på helsedirektoratet sine sider står det at du skal kontakte sykehuset dersom du har kraftig blødning med klumper i mer enn 14 dager.

 

Anonymkode: 00e35...163

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hjelp nå ble jeg faktiskt redd! 

Jeg har ingen smerter, men hadde smerter av og på en uke etter aborten, men ingenting nå 😕 men blør og blør og blør som sakt. 

Jeg skal ringe så fort jeg våkner imorgen å be om hastetime! Er veldig redd for å ødelegge noe der inne som kan gjøre graviditet vanskelig 😕

 

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelp nå ble jeg faktiskt redd! 

Jeg har ingen smerter, men hadde smerter av og på en uke etter aborten, men ingenting nå 😕 men blør og blør og blør som sakt. 

Jeg skal ringe så fort jeg våkner imorgen å be om hastetime! Er veldig redd for å ødelegge noe der inne som kan gjøre graviditet vanskelig 😕

 

Anonymkode: fa88b...d5d

Send sms nå! Og eventulet også ring i morgen.

Anonymkode: 41113...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alvorlig nok til å ringe sentralbordet som har døgnåpent eller skal jeg vente til imorgen? 

 

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send sms nå! Og eventulet også ring i morgen.

Anonymkode: 41113...9f9

sms? Går det ann?

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sms? Går det ann?

Anonymkode: fa88b...d5d

Ja, det burde å være det, sjekk på hjemsiden der du har fastlegen.

Anonymkode: 41113...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde å være det, sjekk på hjemsiden der du har fastlegen.

Anonymkode: 41113...9f9

fastlegen får jeg hvertfall ikke kontakt med ettersom hun kun jobber onsdag-fredag, så jeg må kontakte stedet der jeg tok abort. 

De har en døgnåpen telefon men vet ikke om jeg skal ringe nå eller vente til imorgen.

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fastlegen får jeg hvertfall ikke kontakt med ettersom hun kun jobber onsdag-fredag, så jeg må kontakte stedet der jeg tok abort. 

De har en døgnåpen telefon men vet ikke om jeg skal ringe nå eller vente til imorgen.

Anonymkode: fa88b...d5d

Da ville jeg har ringt nå.

Anonymkode: 41113...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg har ringt nå.

Anonymkode: 41113...9f9

ok.. jeg ringte nå, og når jeg sa " hei det er *navn* som ringer" så ble hun i andre enden kjempe glad og sa " heeei heiii" på en kjempe lykkelig måte.. 

Når jeg fortsatte å sa " jeg har tatt abort for noen uker siden og..." så fikk jeg ikke sakt noe før hun sa utydelig og fort " det har komt noe ring om hallime time" så la hun bare på kjempe surt!!

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. jeg ringte nå, og når jeg sa " hei det er *navn* som ringer" så ble hun i andre enden kjempe glad og sa " heeei heiii" på en kjempe lykkelig måte.. 

Når jeg fortsatte å sa " jeg har tatt abort for noen uker siden og..." så fikk jeg ikke sakt noe før hun sa utydelig og fort " det har komt noe ring om hallime time" så la hun bare på kjempe surt!!

Anonymkode: fa88b...d5d

Og da ringer du om en halvtime.

Anonymkode: 41113...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal da ikke ringe fastlegen for dette. Da du tok aborten fikk du med et skriv med telefonnummer som du skulle ringe hvis det var nødvendig eller du hadde spørsmål. Som oftest nummeret til både gynekologisk poliklinikk (dagtid), samt sengeposten med vakthavende. Så ring sentralbordet, be om å snakke med gyn, forklar at du hadde medisinsk abort for fire uker siden. 

Blir litt paff over hvor tafatte folk er jeg.. Gå og blø i fire uker uten å tenke på å spørre sykehuset om det er normalt. Du har vel uansett etterkontroll nå, den skal være etter fire uker om jeg husker rett.

Anonymkode: d7d94...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skal da ikke ringe fastlegen for dette. Da du tok aborten fikk du med et skriv med telefonnummer som du skulle ringe hvis det var nødvendig eller du hadde spørsmål. Som oftest nummeret til både gynekologisk poliklinikk (dagtid), samt sengeposten med vakthavende. Så ring sentralbordet, be om å snakke med gyn, forklar at du hadde medisinsk abort for fire uker siden. 

Blir litt paff over hvor tafatte folk er jeg.. Gå og blø i fire uker uten å tenke på å spørre sykehuset om det er normalt. Du har vel uansett etterkontroll nå, den skal være etter fire uker om jeg husker rett.

Anonymkode: d7d94...f84

jeg tenkte å vente en stund før jeg skulle spør, for jeg har ikke gått 4 fulle uker, men det er 3 dager til jeg har gått 4 hele uker så da er det påtide tenker jeg. Hun sa at jeg kom til å blø litt klumper og heller skulle ringe om jeg fikk feber. Men igår og idag har jeg hatt vondt i hodet og idag begynte jeg å bli kvalm og svimlete.

Er livredd for å få kjeft for å ringe dem nå og komme med noe så lite akutt når di sikkert har viktigere ting å gjøre 😕

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å vente en stund før jeg skulle spør, for jeg har ikke gått 4 fulle uker, men det er 3 dager til jeg har gått 4 hele uker så da er det påtide tenker jeg. Hun sa at jeg kom til å blø litt klumper og heller skulle ringe om jeg fikk feber. Men igår og idag har jeg hatt vondt i hodet og idag begynte jeg å bli kvalm og svimlete.

Er livredd for å få kjeft for å ringe dem nå og komme med noe så lite akutt når di sikkert har viktigere ting å gjøre 😕

Anonymkode: fa88b...d5d

Pøh ring dem.de er der for deg.

Anonymkode: 41113...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh ring dem.de er der for deg.

Anonymkode: 41113...9f9

ja, men føler dette kanskje kan vente til imorgen 😕 hun virka så sint 

Anonymkode: fa88b...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men føler dette kanskje kan vente til imorgen 😕 hun virka så sint 

Anonymkode: fa88b...d5d

So.. du er bekymra, du fortjener ett svar, hun er på JOBB.

Anonymkode: 41113...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...