Gå til innhold

Når setter dere opp juletreet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vant med lillejulaften hjemmefra og når jeg ble samboer pyntet vi det lillejulaften. Men jeg synes det er litt sent, så i år tror jeg vi kommer til å pynte det rundt 20. Jeg tar det fort ned, for når det heter januar er jeg ferdig med julen. Jeg liker førjulstiden best. 

Anonymkode: 8a6db...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satte opp mitt i går :fnise:

Nå skal det sies at det er et 25 cm høyt plastikktre  og at det står på hybelen jeg reiser fra allerede andre helga i desember, men oppe er det! Jeg hadde ikke brydd meg om samboeren protester akkurat her! Skulle jeg reist 22. hadde nok treet kommet opp et par dager før, 20. kanskje! Så fikk han bare lide seg gjennom det ^^

Hjemme pynter jeg alltid minst tre forskjellige siden jeg har skilte foreldre og alltid hjelper besteforeldrene mine, men de kommer ikke opp før 22-23. fordi det er sånn det "skal" være hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula starter den 24. kl. 16 (det står i loven, faktisk). Da bør alt være klart, treet pynta osv., men presis kl. 16 tennes det. "Da tenner moder alle lys" (Men det var før. Dagens feminine mann passer i grunnen like godt til den jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært bare opp til meg så hadde det vært oppe neste uke,meeeeen vi pynter det kanskje 2-3 dager før julaften da :) Har en mann som holder på den tradisjonen så jeg lager ikke noe big deal ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å se at folk har like mye juleglede som meg! :D Får alltid høre fra de i rundt meg at jula begynner ikke før på desember, og at jeg må roe ned. men jeg vil ikke! Julepynten kommer opp nå på søndag, om samboeren har lagt seg ut av det, så juletreet kommer opp en gang mellom 15.og20. des! :) 

- ts 

Anonymkode: 96d13...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker desember og aller best liker jeg adventstiden. På søndag kommer krans, julestjerne, adventstake og lysene på balkongen på plass. Treet kommer nok helgen etter. Pleier å pakke gaver inn litt og litt og legge de under treet mens vi venter på julaften. Er ikke hjemme fra lille julaften og litt ut i romjulen, så da er det førjulstiden jeg pynter forI leiligheten. Åh som jeg gleder meg! 🎄🎁

Endret av Bokdamen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ut å hugge treet en helg rundt 2 uker før julaften, så med litt avklimatisering ser jeg for meg at treet kommer i hus 15 eller 16 desember i år😊 så driver jeg å pynter litt i dagene etter det🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter det opp første desember i år, første julen med samboer :)  men hjemme hos familien settes det opp 22 og pyntes 23 des :)

Anonymkode: 8ccb4...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos besteforeldrene mine hvor vi som regel feirer jul, setter de opp juletreet noen dager før jul, og pynter det på lille julaften!

Mens hjemme hos meg og samboeren min hvor vi ikke feirer jul, setter vi opp plastikk treet og pynter ca første desember! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg pynter alltid huset til første søndag i advent, og pynter juletreet helgen før julaften. Pga mye jobb i desember er dette som er best for oss, orker ikke stresset med å pynte huset rett opp i jula, ei heller å pynte treet lillejulaften. Akkurat lillejulaften er det bare deilig å kjenne på at julen starter!

 

Oi, nå gleder jeg meg veldig til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns pynting av juletreet er veldig koselig, og vil ha ferdig den kjipe vaskejobben før eg koser meg med pynting av treet. Hos oss kjem det derfor opp på ettermiddagen lille julaften.

Heilt ærlig ser eg ikkje greia med ekte juletre når ein uansett reiser bort i jula. Og kjedelig for samboaren, om han ikkje ser sjarmen med juletre, men må vera den som har ansvar for vanning og passing av treet heile jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå, gleder meg til å pynte treet. Det må være et ekte juletre ❤️❤️❤️

Pynter 23. Vi, så slipper det å drysse og tørke ut💫⭐️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plastikktre. Monterer og pynter det i begynnelsen av desember, helst før ca den 10.

Det startet vel med at jeg synes det var så dumt å sette opp treet lille julaften for så å ta det ned bare etter noen få dager (jeg er veldig ferdig med jul 5.-6. juledag). Nå er det blitt tradisjon for meg å pynte treet tidlig.

Anonymkode: c0a46...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år vil jeg gjerne ha det opp så tidlig som mulig, men vi skal få oss spisestue så må utsette det litt :( Gleder meg sånn til jul og juletre:tree::tre::nisselue::nissegutt::nissevink::nisseblunk::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må droppe juletreet i år, jr på ett år kommer bare til å rive det ned :( 

Men pynten kommer opp til søndag :fnise:

trenger ikke droppe det. Jeg har to tvillinger, og de lærte fort den første julen at de ikke skulle rive i treet og at det stakk. Kulene er spennende, men da får de noen egne på et minitre av plast. 

Anonymkode: b220c...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...