Gå til innhold

Når setter dere opp juletreet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et lite dilemma. Når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine var det tradisjon tro at juletreet skulle pyntes lillejulaften. Slik er det i år også. 
Men jeg har flyttet hjemmefra, og bor nå sammen med min kjære samboer, og forlovede. Vi har en liten diskusjon om når treet skal settes opp. Jeg drar 22. Desember hjem til mine foreldre og blir der noen dager utover i jula. Jeg vil derfor sette opp juletreet litt tidligere, slik at jeg kan få se litt på mitt første, egne juletre! Dette er ikke samboeren enig i, og vil at juletreet skal opp senest mulig. Han bryr seg foresten lite om jula, får ikke julestemning og bryr seg generelt lite om den. Jeg derimot, er i full julestemning og har vært det siden slutten av August haha! Så, hva synes dere? Når er det rimelig å sette opp juletreet? Vil så gjerne se mitt eget juletre noen dager før jeg reiser, og kjenne lukta av ekte juletre for første gang på mange år (da min lillesøster er allergisk og vi må bruke plastikktre hjemme hos mamma og pappa).

Anonymkode: 96d13...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ja, lurer jeg også på når dere setter opp deres juletre? På lillejulaften, eller setter dere opp tidligere? :)

Anonymkode: 96d13...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke er så glad i jula hvorfor spiller det noen rolle for ham når treet kommer opp? :klo: Personlig setter jeg det opp den 23., men hadde jeg skulle hatt tre hjemme og så reist bort så hadde jeg nok satt det opp litt på forhånd ja.

Anonymkode: 43101...7d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvorfor spiller det noen rolle for han når treet kommer opp? Virker rart at han setter seg på bakbena når det et en så liten ting som kan gjøre deg glad. 

Jeg reiser fra studiebyen rundt den 21/22, og pynter hele leiligheten min noen dager før det, inkludert tre eller trollhassel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke er så glad i jula hvorfor spiller det noen rolle for ham når treet kommer opp? :klo: Personlig setter jeg det opp den 23., men hadde jeg skulle hatt tre hjemme og så reist bort så hadde jeg nok satt det opp litt på forhånd ja.

Anonymkode: 43101...7d5

Signerer denne :)
 

Anonymkode: c3798...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jul ikke betyr noe for ham, men betyr mye for deg - hvorfor ikke bare sette opp juletreet 1 desember da?

vi pynter ingenting hos oss, gidder ikke. men hadde jeg vært sammen med en som elsket julepynt og ble glad av det (og selv satte det opp og ryddet det ned etterpå), så ville det vel vært julepynt overalt da. whatever makes you happy. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å sette mitt tre opp den 20., hjemme ble det satt opp den 21. eller 22. da vi var barn.

Anonymkode: e192b...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter ikke opp tre hjemme fordi vi som deg drar hjem noen dager før jul og treet ikke skal opp så tidlig. Hos mine foreldre er det vel 22/23 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos foreldrene mine pyntes treet alltid lille julaften. Jeg skal også ha tre hjemme i år, og kommer nok til å sette det opp rundt 19./20. desember, siden jeg har fri da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. eller 22. desember, kommer litt an på hva som skjer de dagene og når det faller seg best :)
I år blir det nok 21. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var små så pynter mamma treet når vi la oss lillejulaften, våknet til praktfull tre, helt magisk for en liten kropp. Nå pynter vi enten den 22 eller 23. Må og nevne at min mann brydde seg ikke om jul før han møte meg og min barnslige juleglede. Nå må han være med å pynte og er like nøye som meg, han vil og henge på første kula (velger så klart den fineste) og sette på stjerna til slutt! Det er koselig å pynte sammen og drikke gløgg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir første jul med samboer i vår leilighet, vi skal sette opp juletre(kunstig sådan) til helgen er planen. Men vi tar det nok fort ned etter jul. Kanskje litt amerikansk der, men det er så koselig å gå å glede seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må droppe juletreet i år, jr på ett år kommer bare til å rive det ned :( 

Men pynten kommer opp til søndag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir første jul med samboer i vår leilighet, vi skal sette opp juletre(kunstig sådan) til helgen er planen. Men vi tar det nok fort ned etter jul. Kanskje litt amerikansk der, men det er så koselig å gå å glede seg!

Det er SÅ koselig med juletreet, liker også å pynte det en stund før jul. Vil liksom se på det lengst mulig, men etter jul er jeg "ferdig" så da blir det ryddet vekk :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå som vi feirer jul hjemme, pynter vi 23. slik vi begge er vant til fra vi var barn. Men da vi reiste hver for oss  «hjem til jul» hadde vi i minijuletre i leiligheten i hele desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig streng med at det ikke skal opp før 23, men siden vi skal bort i jula kommer det sikkert opp noen dager før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er å sette det opp en gang etter 20. desember, uten å vente helt til lille julaften. Det er mer enn nok andre ting som skal ordnes den dagen, og siden jeg kan være ganske var for stress (og pynting til jul skal være kos) velger jeg å gjøre det tidligere enn tradisjonen vår tilsier. Akkurat hvilken dag kommer helt an på hva annet som skjer, har blant annet noen tradisjoner uken før jul sammen med andre.

Vi har faktisk satt opp juletre så sent som andre juledag, men det var på grunn av sykdom. (Og hatt det stående til palmesøndag, også på grunn av sykdom og fordi jeg insisterte på å ta det ned selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter det opp lille julaften. Har prøvd å foreslå tidligere, men mannen er veldig bestemt på at det er lille julaften som er riktig. :P Hadde vi reist bort i jula så hadde vi ikke hatt juletre.

Anonymkode: 29cb3...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...