Gå til innhold

Jeg liker ike islam og muslimer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke islam. Jeg har ikke noe til overs for en religion som dette. Jeg har forsåvidt ikke noe til overs for religion i det hele tatt, da jeg ikke kan forstå hvordan mennesker skal innrette livene sine etter et eventyr.

Jeg liker ikke muslimer, som kommer hit til landet med fremmedkultur og med ovennevnte religion. Jeg liker Norge som det er, uten fremmedkultur og fremmede religioner.

Jeg liker heller ikke migranter som kommer hit og jakter velferdspenger.

Er dette feil av meg og gjør meg til et dårlig menneske? At jeg er glad i landet mitt, kulturen vår og folkene som er født og oppvokst her? At jeg ikke ønsker å se folkeslag, språk, kultur, verdier og vårt velferdstilbud vannes ut til ingenting?

 

Jeg bare spør....?

Anonymkode: 2a31a...846

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du spør så får jeg vel svare da! 

Ja, jeg syns det vitner om at du (i mine øyne) er et dårlig menneske når du sier at du "ikke liker muslimer". Du fremstår som lite utdannet, respektløs og at du tror DU tror du sitter med et svar her, mens alle andre tar feil.

Jeg syns du fremstår som en som ikke ønsker å dele på de godene du er blitt utlevert, jeg syns du virker som en som er så livredd for forandringer at du tyr til fremmedfrykt og hat for å rettferdiggjøre følelsene dine. Og det er kvaliteter jeg personlig anser som DÅRLIGE.

 

Jeg bare svarte..... :)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er mest imponerende at du klarer å mislike nesten 2 mrd mennesker, de fleste kommer du aldri til å møte en gang.

Vanne ut norsk kultur? Okei..  Regner med du kjører norskprodusert bil? Kun spiser mat med Norge som opprinnelsesland? Aldri rører Taco, pizza, cola? Du bruker aldri engelske slangutrykk? Aldri ser på utenlandske serier på tv? Ønsker du forbud mot å bli sammen med folk av annen farge/kultur? Vil du nekte folk å formere seg med hvem de vil? Synes du ting som matematikk (arabisk) og demokrati er greit?  Vil du nekte at fremmedspråk skal læres i skolen? Bruker du Apple produkter (utviklet av sønnen til en syrisk flyktning😮)? Android, Microsoft etc? Skal vi kun sitte igjen med det vi har funnet opp selv (ostehøvel, binders og sprayflaske er for all del nyttig men...)

Eller vil du at Norge skal kunne være med i utviklingen sammen med resten av verden?

Det gjør vi andre og som følger blir Norge påvirket og før innput fra annen kultur daglig, noe som er helt nødvendig om vi skal ha relasjoner til resten av verden. 

Anonymkode: e6214...668

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du er ikke alene. Brunskjorter som er stappfulle av fordommer og generaliseringer sprer seg som ild i tørt gress i Norge i dag. For noen år siden var "Norge for nordmenn" forbeholdt Hvit Valgallianse og ble sett på som en fæl og ekstrem minoritet. Nå er dette helt normalisert - jeg skammer meg over å være nordmann slik det har blitt.

Anonymkode: b291c...ace

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du er ikke alene. Brunskjorter som er stappfulle av fordommer og generaliseringer sprer seg som ild i tørt gress i Norge i dag. For noen år siden var "Norge for nordmenn" forbeholdt Hvit Valgallianse og ble sett på som en fæl og ekstrem minoritet. Nå er dette helt normalisert - jeg skammer meg over å være nordmann slik det har blitt.

Anonymkode: b291c...ace

Og jeg/vi skammer meg/oss over folk som dere, som ønsker å ødelegge den norske kulturen og landet.

Anonymkode: 4a223...35e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mitt inntrykk at amerikansk kultur har påvirket og "ødelagt" norsk kultur mye mer enn det muslimsk kultur har gjort.

Anonymkode: 34806...9c2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt inntrykk at amerikansk kultur har påvirket og "ødelagt" norsk kultur mye mer enn det muslimsk kultur har gjort.

Anonymkode: 34806...9c2

Nå er det slik engang at vi skiller mellom god/ønsket kultur og dårlig/uønsket kultur. Vi ønsker ikke en underutviklet kultur fra 500-tallet tilbake til Norge. Holdninger fra middelalderen hørte hjemmer i middelalderen.

Anonymkode: 4a223...35e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige svar jeg får her...jeg er altså et lite utdannet, respektløst menneske fordi jeg ikke liker islam og muslimer?

 

Er jeg da like lite utdannet og respektløs ang alle andre ting jeg ikke liker også? Som f.eks fisk, rapmusikk, whisky, dårlig vær osv.

 

Eller er det forbeholdt at man er automatisk respektløs og underutdannet fordi man ikke liker en type religion og en fremmedkultur? Og hvor er logikken i det?

Anonymkode: 2a31a...846

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige svar jeg får her...jeg er altså et lite utdannet, respektløst menneske fordi jeg ikke liker islam og muslimer?

 

Er jeg da like lite utdannet og respektløs ang alle andre ting jeg ikke liker også? Som f.eks fisk, rapmusikk, whisky, dårlig vær osv.

 

Eller er det forbeholdt at man er automatisk respektløs og underutdannet fordi man ikke liker en type religion og en fremmedkultur? Og hvor er logikken i det?

Anonymkode: 2a31a...846

Fordi fisk, rapmusikk, whisky og dårlige klær er TING, mens muslimer er MENNESKER. Skjønte du virkelig ikke det? :ironi:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

 

Fordi fisk, rapmusikk, whisky og dårlige klær er TING, mens muslimer er MENNESKER. Skjønte du virkelig ikke det? :ironi:

Så, om man ikke liker ALLE mennesker, og alt det medfører, så er man ett dårlig menneske?
Jeg forstår godt de som ikke ønsker ekstreme ideologier, som Islam, inn i vårt frie og fredelige samfunn.
Det viser igjen og igjen gjennom historien hva det medfører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi fisk, rapmusikk, whisky og dårlige klær er TING, mens muslimer er MENNESKER. Skjønte du virkelig ikke det? :ironi:

Men islam er da heller ikke mennesker? Så hvordan er det da mulig å like mennesker som liker islam?

 

Dette skjønte visst ikke du heller?

Anonymkode: 2a31a...846

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, om man ikke liker ALLE mennesker, og alt det medfører, så er man ett dårlig menneske?
Jeg forstår godt de som ikke ønsker ekstreme ideologier, som Islam, inn i vårt frie og fredelige samfunn.
Det viser igjen og igjen gjennom historien hva det medfører.

....Nei :balltre:. Det var ikke det jeg sa.

Jeg sier at når man generaliserer og sier at man misliker ALLE som tror på islam, da representerer det i MINE ØYNE et menneskesyn som gjør TS til et dårlig menneske. Noe han/hun spurte om.

 

Men jeg skjønner at dere som er livredde for forandringer kommer til å se sort/hvitt, og legge mange ord i min munn.

 

Men islam er da heller ikke mennesker? Så hvordan er det da mulig å like mennesker som liker islam?

 

Dette skjønte visst ikke du heller?

Anonymkode: 2a31a...846

 

Les HI igjen da. Du skrev da såvisst "Jeg liker ikke muslimer". Hva du syns om religion var ikke noe jeg uttalte meg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

 

....Nei :balltre:. Det var ikke det jeg sa.

Jeg sier at når man generaliserer og sier at man misliker ALLE som tror på islam, da representerer det i MINE ØYNE et menneskesyn som gjør TS til et dårlig menneske. Noe han/hun spurte om.

 

Men jeg skjønner at dere som er livredde for forandringer kommer til å se sort/hvitt, og legge mange ord i min munn.

 

 

Les HI igjen da. Du skrev da såvisst "Jeg liker ikke muslimer". Hva du syns om religion var ikke noe jeg uttalte meg om.

Jeg misliker ikke folkene, jeg misliker selve Islam, og alle religioner for den saks skyld.
Religion har aldri vært noe annet enn ett verktøy politikere har brukt for å utnytte den mindre begavede delen av befolkningen til å utføre sine handlinger, slik som Daesh og flere gjør i disse dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør så får jeg vel svare da! 

Ja, jeg syns det vitner om at du (i mine øyne) er et dårlig menneske når du sier at du "ikke liker muslimer". Du fremstår som lite utdannet, respektløs og at du tror DU tror du sitter med et svar her, mens alle andre tar feil.

Jeg syns du fremstår som en som ikke ønsker å dele på de godene du er blitt utlevert, jeg syns du virker som en som er så livredd for forandringer at du tyr til fremmedfrykt og hat for å rettferdiggjøre følelsene dine. Og det er kvaliteter jeg personlig anser som DÅRLIGE.

 

Jeg bare svarte..... :)

For eksempel jeg liker ikke at muslimske menn og muslimske kvinner omskjærer barna deres når de er små.

Etter min mening bør det være forbudt å omskjære barn/mennesker som ikke selv ønsker å omskjæres. Dette valget bør mennesker over 15 år ha frivillig.

Du da, - hva synes du om dette her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel jeg liker ikke at muslimske menn og muslimske kvinner omskjærer barna deres når de er små.

Etter min mening bør det være forbudt å omskjære barn/mennesker som ikke selv ønsker å omskjæres. Dette valget bør mennesker over 15 år ha frivillig.

Du da, - hva synes du om dette her?

Virkelig? Du spør hva jeg syns om omskjæring? Selvsagt syns jeg ikke det er greit. Men du kan ikke si at du ikke liker muslimer, fordi en ørliten prosent utøver slike overgrep. Det blir det samme som å si at jeg ikke liker noen kristne folk, fordi bibelen oppforder til steining. Argumentet holder ikke, dude!

 

Det tok jammen ikke lang tid før argumentene deres svant ut i usaklig svada folkens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

....Nei :balltre:. Det var ikke det jeg sa.

Jeg sier at når man generaliserer og sier at man misliker ALLE som tror på islam, da representerer det i MINE ØYNE et menneskesyn som gjør TS til et dårlig menneske. Noe han/hun spurte om.

 

Men jeg skjønner at dere som er livredde for forandringer kommer til å se sort/hvitt, og legge mange ord i min munn.

 

 

Les HI igjen da. Du skrev da såvisst "Jeg liker ikke muslimer". Hva du syns om religion var ikke noe jeg uttalte meg om.

Muslimer er mennesker som tror på Islam, ikke sant...?

Anonymkode: 2a31a...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Virkelig? Du spør hva jeg syns om omskjæring? Selvsagt syns jeg ikke det er greit. Men du kan ikke si at du ikke liker muslimer, fordi en ørliten prosent utøver slike overgrep. Det blir det samme som å si at jeg ikke liker noen kristne folk, fordi bibelen oppforder til steining. Argumentet holder ikke, dude!

 

Det tok jammen ikke lang tid før argumentene deres svant ut i usaklig svada folkens.

Hmm, finnes det uomskjærte muslimske gutter og menn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer er mennesker som tror på Islam, ikke sant...?

Anonymkode: 2a31a...846

Skjønner du ikke forskjellen på å mislike en religion, og å mislike alle som tror på religionen?

Hmm, finnes det uomskjærte muslimske gutter og menn?

Selvsagt finnes det muslimer som ikke praktiserer omskjæring av gutter, sånn som hos jødene. De er individer vet du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ikke forskjellen på å mislike en religion, og å mislike alle som tror på religionen?

Selvsagt finnes det muslimer som ikke praktiserer omskjæring av gutter, sånn som hos jødene. De er individer vet du.

Eeh, nå misliker du jo alle som misliker islam da? Hvorfor har ikke du den samme forståelse og samme motstand mot fordommer mot en som misliker islam, som en som liker islam?

Jeg er litt skeptisk til overtroiske  mennesker jeg, - det er derfor jeg ikke liker noen som har abraham og omskjæring som sitt store forbilde.

Kan du legge frem en artikkel eller innlegg fra internett om en muslim som ikke er omskjært? Å være troende muslim betyr at man omskjærer seg, - å være omskjært er beviset for å være muslim.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...