Gå til innhold

Har ingen å være sammen med på nyttårsaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

igjen er det tid for å planlegge julen, og igjen har jeg samme problem som før: jeg har ingen å feire nyttår med. I år fylte jeg 30 år og er singel. Jeg har de siste årene vært sammen med mine foreldre og tanter og onkler på nyttårsaften, men synes dette er flaut i år da jeg er 30 år. Jeg burde jo vært ute med venner. Mine venner og jevnaldrende kusiner og fettere har alle kjærester og feirer med dem, enten i par eller på reise i et annet land, på fjellet osv. Det er lett å glemme hun ene som er alene.

vet ikke hva jeg vil med dette. Kanskje noen er i samme situasjon? Hva skal dere evne gjøre på nyttår? 

Anonymkode: e1eb9...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært alene på nyttårsaften de siste fire årene. Jeg ignorerer at det er en partydag for andre, men koser meg med god mat og en film, og gjør de tingene jeg liker aller best. Tror det handler mest om innstilling, de første årene syntes jeg det var kjempetrist, men nå koser jeg meg egentlig ganske mye med det, selv om det også er litt vemodig når jeg begynner å tenke over hvorfor jeg sitter der alene på en sånn dag. Jeg er veldig bestemt på at jeg skal ha den beste dagen jeg kan ha hjemme alene. Velger gjerne ferdigmat fremfor å lage selv, av en egentlig så tåpelig grunn at jeg slipper å tenke over at jeg skulle delt maten med noen når jeg har lagt så mye arbeid i den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 og skal feire nyttår med familien min helt frivillig! Hvorfor skulle det være flaut? Det er da mye mer kos enn å traske rundt på byen eller sitte på en hjemmefest og vente i taxikø og irritere seg over de som alltid drikker for mye osv osv.

Endret av peppermyntete
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, nyttårsaften for meg har alltid vært, og vil nok alltid være, årets mest oppskrytte dag. Alle blir alt for fulle og gjør idiotiske ting, samtidig som de leker med fyrverkeri, og det ender alltid i at en eller annen griner. Også starter man det nye året med en helvetes hangover og en fylleangst fra helvete.

De gangene jeg har feiret selv har jeg storkost meg, bestilt pizza og sett en god film (eller binge-watched en hel tv-serie), før jeg setter meg til i vinduet så jeg får sett fyrverkeriet. Så har jeg lagt meg, og våknet tidlig neste dag, UTEN hangover, og kost meg med en god frokost. Og det har vært så deiiiiilig! Hvis du ikke har utsikt til fyrverkeriet fra der du er, kan du alltids gå ut til der folk samler seg for å se. Der kommer du alltid i kontakt med noen :) 

Det jeg prøver å si er at du kan ha tidenes triveligste kveld, bare du endrer litt på hva slags forventninger du har til den. :) Jeg tror du kan klare å kose deg masse.

Anonymkode: 73bff...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har vært hos foreldrene mine nesten alle nytårsaftener etter jeg ble 22, har ingenting i mot det, og hellerikke en kveld for meg selv. Orker hvertfall ikke fest kaos og frysing ! Du får prøve å finne på noe , lage noen smykker den kvelden eller lignende og kose deg med ansiktsmaske og luksus mens de andre er ute å fryser rumpa av seg ;)
Ellers så skader det jo ikke å ta kontakt med noen av vennene dine å høre om de vet om noe du kan bli med på, eller lage en tråd på KG her for å samle alenesittere til en felles feiring. Er ofte personer som finner hverandre her for å dra ut på byen sammen .

Anonymkode: 70901...5c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurte litt på å desperat lete etter en fest, men det funker jo aldri. Vurderer å ordne imperial stout og pandalakris, spille Fallout 4 i tolv timer og kanskje forbanne verden litt. Av og til må man bare velte seg i elendigheten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fortsatt god tid til å finne noen å være med på nyttårsaften da. Spør naboene, folk  på jobben, osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Slapp av. Vi etablerte med partner og barn synes det kan være styr, stress og oppskrytt vi også. Kommer mest sannsynlig til å dasse rundt store deler av dagen i pysj, drikke litt for mye vin og sovne like etter rakettene..  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å gå på fest/byen. Bare ikke på nyttår. Er kjempesær akkurat der. I fjor satt jeg alene, og gikk og la meg 23.45. Så film, spiste digg og la meg når den var ferdig. Storkoste meg. Er 29, og har ingen planer denne nyttårsaften heller:-)

Anonymkode: 6450c...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri vært noen fan av nyttårsaften jeg heller, verken som singel eller når som jeg har mann og barn. Som singel feiret jeg alene flere ganger, og synes det var helt greit. Nå så pleier vi alltid å bare være hjemme, mannen, barnet og jeg og vi koser oss med fred og ro. Så man må ikke på død og liv feste på nyttårsaften. 

Anonymkode: ca0bd...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på å desperat lete etter en fest, men det funker jo aldri. Vurderer å ordne imperial stout og pandalakris, spille Fallout 4 i tolv timer og kanskje forbanne verden litt. Av og til må man bare velte seg i elendigheten. :P

Det høres ut som en perfekt nyttårsaften for meg!

Har aldri vært spesielt glad i den dagen. Har aldri festet, kun vært med foreldrene mine og spist god mat og sett på fyrverkeri. I år blir den i Edinburgh og søstera mi kommer på besøk, men tror ikke det blir mye festing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nyttårsaften er litt oppskrytt...Et slags antiklimaks av en dag på en måte.Etter at jeg fylte 30 har nyttårsaften stort sett vært tilbragt sammen med familie eller venner.Festing på denne dagen er jeg ferdig med.De senere år har jeg vært med familie,fordi det er rolig og avslappende og gir meg mest glede.Sånt blir vel mer viktig etterhvert som man blir eldre kanskje,og jeg synes det er godt å våkne uten hangover dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk nok av fyll og rølp i 20-årene, så når jeg var rundt 30 så valgte jeg å feire alene eller bortgjemt langt vekk til skogs med en annen likesinned. 

Nå er jeg eldre og feirer med en fast gjeng. De fleste er par men  ingen klissing. Vi er en gjeng med single/gifte og ingen blir ekskludert. 

Anonymkode: ca4f3...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri sett på nyttårsaften som noe stort. Inntil for 2 år siden så hadde jeg alltid planer for nyttårsaften ettersom jeg så og si hele tiden har vært i ett forhold. Mens jeg nå som singel benytter muligheten til å bare se på det som en daffedag, inviterer noen venninner på besøk, drikker bobler, ser på film og venter på fyrverkeriet ute. Mye kosligere synes nå jeg :)

Tror faktisk at det er flere enn du tror som ikke har planer for nyttårsaften, bare hør med venner og bekjente om dere kan finne på noe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri sett på nyttårsaften som noe stort. Inntil for 2 år siden så hadde jeg alltid planer for nyttårsaften ettersom jeg så og si hele tiden har vært i ett forhold. Mens jeg nå som singel benytter muligheten til å bare se på det som en daffedag, inviterer noen venninner på besøk, drikker bobler, ser på film og venter på fyrverkeriet ute. Mye kosligere synes nå jeg :)

Tror faktisk at det er flere enn du tror som ikke har planer for nyttårsaften, bare hør med venner og bekjente om dere kan finne på noe sammen.

jeg har vel etterhvert skjønt at jeg ikke har noen å spørre:( 

mine venninner er i forhold og skal feire med sine menn (noe jeg skjønner godt). Noen skal utenlands, noen på hyttetur, andre skal være med andre par. 

 

Anonymkode: e1eb9...eec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har vel etterhvert skjønt at jeg ikke har noen å spørre:( 

mine venninner er i forhold og skal feire med sine menn (noe jeg skjønner godt). Noen skal utenlands, noen på hyttetur, andre skal være med andre par. 

 

Anonymkode: e1eb9...eec

Hvorfor kan du ikke bli med de da? Det er jo ingen feil å feire sammen med et annet par. Har gjort det flere ganger jeg. 

Anonymkode: ca4f3...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Du, nyttårsaften er fryktelig oppskrytt spør du meg. Jeg har ikke hatt en bra nyttårsaften siden 2010. Hvert eneste år maser folk i hytt og pine på at jeg må bli med på nyttårsmiddag, fest etc. Og hvert eneste år våkner jeg fyllesyk 1.januar og forbanner meg selv for at jeg drakk for mye, stresset for mye og brukte altfor mye penger. Og har oftest hatt en kjip kveld. I år skal jeg holde meg hjemme. Får besøk av broren min, vi skal lage god mat, drikke champagne og kose oss. Ikke noe fest, ut på byen eller mas for en gangs skyld. 

Skjønner det kan være litt sårt om du ikke har noen venner å feire med år etter år, men det er da nok av arrangementer rundt omkring på nyttårsaften, hvertfall i byene. Søk på singelgrupper på facebook f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bli med de da? Det er jo ingen feil å feire sammen med et annet par. Har gjort det flere ganger jeg. 

Anonymkode: ca4f3...a2f

har ikke blitt invitert :sjenert: 

Anonymkode: e1eb9...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke blitt invitert :sjenert: 

Anonymkode: e1eb9...eec

Det er lov å ta ansvar for eget liv. Si ifra at du ikke har noen å feire nyttårsaften med og ønsker å feire med de. Ikke sitt på rumpa og synes synd på deg selv. Gå ut og ta for deg det du vil ha. De kommer garantert til å synes det er hyggelig å ha deg med. 

Anonymkode: ca4f3...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...