Gå til innhold

nettbrett-hjelp


tørkestativ

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nettbrett til kjæresten i julegave, men har absolutt null peiling på slike ting, så her kommer et mulingens litt dumt spm.

Hvordan fungerer det egentlig? Er det bare til å kjøpe et nettbrett liksom? Koble det til hjemmenett så funker det? Eller må man ha simkort eller andre ting? Og jeg må jo nesten registrere det på han når jeg kjøper der, men håper ikke han får mail/melding som kan avsløre at jeg har kjøpt det da?

Siste spørsmål: har noen et nettbrett å anbefale? Det må være samsung. Det skal hovedsaklig brukes til tv-titting og spilling (kun på apper) og må helst ikke koste så mye over 4000 kr. Skal ut å kjøpe på black friday men er helt blank på hvilke som er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke ha sim-kort nei, men da kan det kun brukes på wi-fi. Det går an å få et klonet simkort av det han bruker i telefonen senere. Så bare å kjøpe et nettbrett. :)

Søstern har samsung galaxy note, litt usikker på hvilken versjon, men hun er ihvertfall veldig fornøyd. Kommer jo litt an på hva man er ute etter, hun bruker den medfølgende pennen mye. Se litt videoer og sånn på youtube, pluss sjekk ut diverse tester for å finne ett som passer til hans bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) da kan han ordne simkort selv når han får lyst til det :) jeg har lest mye på nett men blir aldri klokere... aller helst vil jeg kjøpe samsung galaxy tab S men den koster over 5000, så det blir litt i dyreste laget.. men har et håp om at den kommer på tilbud på black friday. det står vel egentlig mellom galaxy 4 og galaxy tab A..ikke de mest avanserte men duger liksom til hans bruk og til en overkommelig pris. Hadde også litt lyst å kjøpe galaxy tab S2, men den hadde bare 8' skjerm og jeg syns det ble litt lite faktisk.. vil helst ha med rundt 10 tommer :) hvis noen har erfaring med noen av disse nettbrettene så vær så snill å hyl ut, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til! Ser det står feks 4G eller wifi bak noen. Altså samsung galaxy tab A 4G. Hva vil det si? Går det kun an å bruke den på 4G? Ikke wifi? Og den det står wifi bak bare kan brukes på wifi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan brukes på wifi, mens de som det står 4g på kan du putte simkort i, og bruke mobilnett på også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeeey takk for svar :) så det lønner seg egentlig å kjøpe 4G da? Så man kan bruke den over alt. Som sagt så er det en julegave, og er usikker på om han gidder å kopiere simkortet sitt,men det er jo greit å ha muligheten da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke kjøper simkort så er det ikke noe poeng å velge 4g, siden jeg antar at den versjonen vil koste mer enn den med wifi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeeey takk for svar :) så det lønner seg egentlig å kjøpe 4G da? Så man kan bruke den over alt. Som sagt så er det en julegave, og er usikker på om han gidder å kopiere simkortet sitt,men det er jo greit å ha muligheten da :)

Tja, det spørs jo om han synes det er verdt det. Jeg bruker mitt overalt, bare lager et tilknytningspunkt på mobilen, så har jeg nett på brettet selv om det ikke har mulighet for simkort.

Jeg hadde faktisk større brett før, men gikk ned til 8 tommer fordi jeg endte opp med å ikke bruke det store. Alt jeg trengte stor skjerm til, innebar en del skriving, og da endte jeg opp på pc i stedet for brettet. 8 tommer er en perfekt mellomting mellom mobilen og pcen.

Anonymkode: 743cb...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 10' og syns det er en fin størrelse :) greit hvis jeg skal se film og ikke har mulighet til å koble det til tv. Tenkte først å kjøpe 4G så har han muligheten, siden han brukte mitt flittig når vi var på ferie i utlandet, men kom på at man sjeldent bruker mobilnett der pga pris og at hotellet vi var på hadde wifi..haha... får tenke litt på saken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...