Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, missdior skrev:

ååh, sana er så kul ! likte henne ikke noe særlig i sesong 1, men nå!! :pls:

Jeg er helt motsatt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tolker traileren til sesong 2 som en slags drøm/mareritt/symbol. Vi har Noora som våkner opp i en seng omringet av surralistiske situasjoner, masse jenter som ligger strødd, alkohol og sigaretter. Etter hvert ser hun at det er Vilde som ligger i sengen sammen med henne, og begge er nakne. Inn kommer William. Det er nok et symbol på hvor kaos Noora kan føle det når hun er sammen med William. Det er bare de to, men samtidig ikke, for Vilde vil alltid være der som en irriterende situasjon i fortiden og alle jentene William har hooket med tidligere. I dont know, bare gjetting her.

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

alle jentene William har hooket med tidligere.

Eventuelt ligget med. Han lå jo rundt i hele sesong 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventa meg sinnsykt mye mer drama i den dialogen i dag, mens synes Vilde taklet det på en moden måte. Noora også forsåvidt. Sana hadde nok rett i alt det hun sa om Vilde i forrige episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marimba skrev:

Forventa meg sinnsykt mye mer drama i den dialogen i dag, mens synes Vilde taklet det på en moden måte. Noora også forsåvidt. Sana hadde nok rett i alt det hun sa om Vilde i forrige episode.

Det som bekymrer meg nå er at det garantert blir mye drama med William. Trodde dramaet nå skulle utspille seg rundt jentene, og at forholdet til William roet seg og fant en balanse. Får se i morgen da, men dette lover ikke godt for Noora og William.

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som bekymrer meg nå er at det garantert blir mye drama med William. Trodde dramaet nå skulle utspille seg rundt jentene, og at forholdet til William roet seg og fant en balanse. Får se i morgen da, men dette lover ikke godt for Noora og William.

Anonymkode: 33d94...e36

Tenkte det samme her, håper det blir en lykkelig gjenforening og at resten av sesongen handler om noe annet dramatisk. 

Anonymkode: bbd6f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poussey

:goodbye:

Jeg elsker Skam! Har et girlcrush på både Noora og Eva, synes de er fantastisk pene begge to, på hver sin måte.

Noen som vet om det kommer en sesong 3?

Jeg er over 30 forresten, så jeg er 15 år eldre enn målgruppen :5:

Endret av Poussey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er dialogene mellon skuespillerne stort sett ganske unaturlig? Tenker spesielt på klippet som ble lagt ut i dag. Unaturlig mye stillhet og pauser i samtalen, og Noora sa jo nesten ingenting. Hun kunne jo forklart seg litt bedre, og hvertfall spurt om hvorfor Vilde visste om det fra før. Jeg iallefall vært nysgjerrig på det hvis jeg var henne. Og det irriterer meg at Noora ikke svarer ordentlig på spørsmål! "Vil du spise lunsj etterpå?" *laaang pause og et bittelite nikk*. Syns alt går så treeeigt 🙈

Anonymkode: f1fa5...607

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det går tregt for tiden. Har mistet litt interessert for Noora og liker både Sana og Vilde mer og mer. Men tror det har noe med at jeg blir litt lei hovedpersonen og da blir de andre rundt mer interessant. Overrasker meg at jeg liker Vilde så godt nå, irriterte meg over hun tidligere. Det Sana sa om Vilde var egentlig ganske sant føler jeg, hun holder motet oppe når hun møter motgang. Spennende å se videre, håper bare tempoet blir skrudd litt opp, de siste episodene har vært kjedelig og trege.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg, eller er dialogene mellon skuespillerne stort sett ganske unaturlig? Tenker spesielt på klippet som ble lagt ut i dag. Unaturlig mye stillhet og pauser i samtalen, og Noora sa jo nesten ingenting. Hun kunne jo forklart seg litt bedre, og hvertfall spurt om hvorfor Vilde visste om det fra før. Jeg iallefall vært nysgjerrig på det hvis jeg var henne. Og det irriterer meg at Noora ikke svarer ordentlig på spørsmål! "Vil du spise lunsj etterpå?" *laaang pause og et bittelite nikk*. Syns alt går så treeeigt 🙈

Anonymkode: f1fa5...607

Tror Noora var stille og rar fordi hun ble så sjokka over måten Vilde tok det på. Hun ble sikkert litt stum av at samtalen gikk så greit, at Vilde allerede visste det og ar hun stilte et veldig konkret, skummelt spørsmål: "er han god nok for deg?".

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det blir med drama, siden det er mange episoder igjen, men kanskje ikke helt der vi tror? Noora har jo ikke fortalt så mye til Eva enda? Det kan jo være at Eva synes Noora viser mangel på tillit dem imellom?

Anonymkode: 39798...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå... Noora som har sagt hun aldri ville rørt William, har løyet, gått bak ryggen og hooket opp med en fyr hun visste sin såkalte venninne var helt vanvittig betatt av er nå helt tilgitt? Uten noe form for drama? Ingen som føler hun har oppført seg falskt og uærlig? Det hele virker såååå unaturlig!

Mister mer og mer troen på hele serien. Må si jeg likte sesong 1 mye, mye bedre. Håper det tar seg opp.

Anonymkode: 94a38...824

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg, eller er dialogene mellon skuespillerne stort sett ganske unaturlig? Tenker spesielt på klippet som ble lagt ut i dag. Unaturlig mye stillhet og pauser i samtalen, og Noora sa jo nesten ingenting. Hun kunne jo forklart seg litt bedre, og hvertfall spurt om hvorfor Vilde visste om det fra før. Jeg iallefall vært nysgjerrig på det hvis jeg var henne. Og det irriterer meg at Noora ikke svarer ordentlig på spørsmål! "Vil du spise lunsj etterpå?" *laaang pause og et bittelite nikk*. Syns alt går så treeeigt 🙈

Anonymkode: f1fa5...607

Jeg syns tvert i mot at pauser er mer realistisk enn at replikkene kommer på løpende bånd, tenker at det er sånn det ville vært i virkeligheten når noen skal snakke om noe vanskelig. Men litt annerledes enn man ofte ser i serier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis William er på russetreff i helgen, hva tror dere siste klipp handler om? Ekte russ drar jo enten i dag eller i morgen tror jeg. Enten til Lillehammer eller Stavanger på Landstreff.

Anonymkode: 33d94...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Forventa meg sinnsykt mye mer drama i den dialogen i dag, mens synes Vilde taklet det på en moden måte. Noora også forsåvidt. Sana hadde nok rett i alt det hun sa om Vilde i forrige episode.

Enig, derfor ble også dialogen veldig lite troverdig. 

Med en gang han har fått Noora i seng kommer han til å dumpe henne. Er 100 % sikker på det. Slik han gjorde med samtlige jenter han lå med i sesong 1, inkludert Vilde.

Wilhelm er bad news, og både Noora, Sana og Vilde er veldig naive og blåøyde virker det som dessverre. Hadde trodd f.eks Sana hadde hatt mer "baller" og at Vilde virkelig klikket. Men neida.

Akkurat nå fremstår serien dessverre lite troverdig. Mange jenter på den alderen, i hvert fall da jeg gikk på videregående, baksnakket hverandre, klikket og laget masse drama om en gutt. Spesielt når det oppstod situasjoner som trekantdramaet mellom N - W - V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Poussey skrev:

:goodbye:

Jeg elsker Skam! Har et girlcrush på både Noora og Eva, synes de er fantastisk pene begge to, på hver sin måte.

Noen som vet om det kommer en sesong 3?

Jeg er over 30 forresten, så jeg er 15 år eldre enn målgruppen :5:

Det kommer en sesong 3 :hjerte:

Og jeg er også over 30 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såååå... Noora som har sagt hun aldri ville rørt William, har løyet, gått bak ryggen og hooket opp med en fyr hun visste sin såkalte venninne var helt vanvittig betatt av er nå helt tilgitt? Uten noe form for drama? Ingen som føler hun har oppført seg falskt og uærlig? Det hele virker såååå unaturlig!

Mister mer og mer troen på hele serien. Må si jeg likte sesong 1 mye, mye bedre. Håper det tar seg opp.

Anonymkode: 94a38...824K

Kunne ikke vært mer enig!!

Meget skuffende utvikling, av samtlige karakterer i sesong 2, utenom Eva og Chris (men de har til gjengjeld ikke vært særlig profilert denne sesongen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer til å bli mer drama mellom Noora og Vilde. Synes Vilde virka veeldig ironisk i det siste klippet. Kanskje hun har en hevn på gang? Hun virka ganske sur for at Noora hadde holdt det hemmelig og latt henne gått rundt å snakke om William osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ankara skrev:

Kunne ikke vært mer enig!!

Meget skuffende utvikling, av samtlige karakterer i sesong 2, utenom Eva og Chris (men de har til gjengjeld ikke vært særlig profilert denne sesongen).

Jeg syns faktisk det er litt merkelig at det skal så lite til for at du blir skuffa over karakterer i en serie. Dette er jo tv-seriers natur (og i virkeligheten også), at ingen karaterer er "perfekte". I så fall ville det blitt kjedelige serier med lite drama og lite gjenkjennelesverdi. Altså, det er selvsagt lov å ikke like karakterer, men at det skal komme som noen overraskelse at karakterer tar avgjørelser preget av følelser framfor fornuft, kan da ikke komme som noen overraskelse på noen.

I tillegg er jo jeg en av de som mener at det kan være bra for Noora å ta flere avgjørelser basert på følelser, framfor at hun skal være som en slags robot som kun ytrer politisk korrekte meninger, at ingen mennesker blir lykkelige av å følge prinsippene sine i alt og ett. Og der syns jeg William-karakteren utfordrer henne på en bra måte, som når han sier noe sånt som "Vil du bare at jeg skal være ærlig når det jeg sier er politisk korrekt?"

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg, eller er dialogene mellon skuespillerne stort sett ganske unaturlig? Tenker spesielt på klippet som ble lagt ut i dag. Unaturlig mye stillhet og pauser i samtalen, og Noora sa jo nesten ingenting. Hun kunne jo forklart seg litt bedre, og hvertfall spurt om hvorfor Vilde visste om det fra før. Jeg iallefall vært nysgjerrig på det hvis jeg var henne. Og det irriterer meg at Noora ikke svarer ordentlig på spørsmål! "Vil du spise lunsj etterpå?" *laaang pause og et bittelite nikk*. Syns alt går så treeeigt 🙈

Anonymkode: f1fa5...607

Sånn har det vært hele sesongen, mener jeg. Helt fra første scene. De bruker 3 minutter på å si det jeg og mine venninner ville sagt på 30 sek. VGS-jenter som snakker om gutter, snakker i munnen på hverandre. Det er ikke så veldig bra skuespill, syns jeg. Spesielt Nora-karakteren er veldig unaturlig i måten hun spiller på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...