Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det folk driver med, det er å slut-shame William. Det at han har ligget med mange gjør han til en dårlig person som ikke fortjener ekte kjærlighet. Det han måtte føle og tenke blir avskrevet siden han er en slut. Tåpelig. Og ja, han var vanvittig frekk mot Vilde i skolegården da han sa at hun ikke var fin nok. Og det er ikke OK å oppføre seg sånn. Men Vilde hang jo etter han hele tiden, og hadde som plan å ligge med han fra første stund hun så han. Om en gutt hadde oppført seg på samme måte hadde de fleste syntes det var fortjent å få "du er ikke fin nok" tilbake.

jAnonymkode: 33d94...e36

Tror det er ytterst få av de som er i mot William som er det fordi han har ligget mye rundt? Å ligge rundt er ikke et stort problem i 2016 og noe utrolig mange gjør. Det er en del av ungdomslivet fra vgs og igjennom universitetsutdannelse og er noe som er så "vanlig" at de aller fleste respekterer det. Problemet er heller hvordan man behandler personen man har hat sex med i ettertid. Det er lov til å være hyggelig, om så avvisende uten å være unødvendig frekk. 

Anonymkode: a63e4...b3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hekta! Også må jeg bare fortelle om da jeg svitsja innom NRK 3 en gang, og skam var på. Det var da Noora og William kyssa. Jeg trodde han var en emokid som var så heldig å få seg en populær kjæreste :ler: Det lange håret i panna, og mørk hettegenser over hodet :P Dette var jo selvfølgelig før jeg begynte å se da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde burde snart kommentere bildet William la ut på insta? 

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt regnet er det kun kommet ut 10min med klipp denne uka, som betyr at vi får et langt klipp i morgen fra rullingen! Jeg spår Vilde-drama endelig! Selv om jeg har shippet Noora og Wilhelm en stund, så blir det litt kjedelig med samme gamle klininga. Også veldig spent på hva som skjer ettersom Noora nekter å ha sex med william. Ryker hun i russetiden eller ikke? Syntes derimot det med broren er veldig kjedelig og påtatt. Familiedrama? Blir litt mange linjer å trekke i en så "liten" serie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vackra skrev:

Kjapt regnet er det kun kommet ut 10min med klipp denne uka, som betyr at vi får et langt klipp i morgen fra rullingen! Jeg spår Vilde-drama endelig! Selv om jeg har shippet Noora og Wilhelm en stund, så blir det litt kjedelig med samme gamle klininga. Også veldig spent på hva som skjer ettersom Noora nekter å ha sex med william. Ryker hun i russetiden eller ikke? Syntes derimot det med broren er veldig kjedelig og påtatt. Familiedrama? Blir litt mange linjer å trekke i en så "liten" serie. 

Satser på Vilde-drama jeg også 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Vackra skrev:

Kjapt regnet er det kun kommet ut 10min med klipp denne uka, som betyr at vi får et langt klipp i morgen fra rullingen! Jeg spår Vilde-drama endelig! Selv om jeg har shippet Noora og Wilhelm en stund, så blir det litt kjedelig med samme gamle klininga. Også veldig spent på hva som skjer ettersom Noora nekter å ha sex med william. Ryker hun i russetiden eller ikke? Syntes derimot det med broren er veldig kjedelig og påtatt. Familiedrama? Blir litt mange linjer å trekke i en så "liten" serie. 

Har vært sendt ca. 16 minutter siden forrige episode (var et klipp på lørdag også). I følge TV-guiden skal episoden i morgen være på 25 minutter, så da vil vel klippet i morgen være på omtrent 9 minutter. Jeg håper også på Vilde-drama i morgen!

Anonymkode: 8c4c2...f9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. april 2016 at 12.53, FruVestland skrev:

Er mektig imponert over hvor mange perfekte og feilfrie mennesker det er her inne :P Hvordan får dere det til?? 

Selv har jeg gått på mange smeller i mitt liv: 

Falt for feile gutter, "glemt" venninner i forelskelsens rus, blitt for full, baksnakket og sladret +++  

Så lykke til videre med deres feilfrie liv, høres kjedelig ut spør dere meg :laugh:

 

Jeg synes det er tåpelig at det er så mange her som ikke tillater andre å kritisere serien med velformulerte argumenter. Det er meningen at serien skal engasjere, både i positiv og negativ retning. At du fordømmer brukere som kritiserer fiktive roller og uttaler deg om hvordan livet deres er synes jeg er umodent og usaklig. Det får meg til å undre meg over hva slags mennesker som faktisk skriver her i tråden. 

Og nei, jeg har ikke hatt et dramafylt liv, men innholdet i livet mitt er rikt og spennende nok for det. Det er faktisk flere som klarer å leve et interessant og givende liv fritt for drama. Selv om livet mitt ikke inneholder drama liker jeg dramaserier, men igjen, selv om jeg gjør det er det jo roller og handlinger som jeg ikke liker og engasjerer meg i. Dersom serien ikke vekker noen slike reaksjoner kan det vel ikke kalles god tenåringsdrama. 

Anonymkode: 07b78...464

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er tåpelig at det er så mange her som ikke tillater andre å kritisere serien med velformulerte argumenter. Det er meningen at serien skal engasjere, både i positiv og negativ retning. At du fordømmer brukere som kritiserer fiktive roller og uttaler deg om hvordan livet deres er synes jeg er umodent og usaklig. Det får meg til å undre meg over hva slags mennesker som faktisk skriver her i tråden. 

Og nei, jeg har ikke hatt et dramafylt liv, men innholdet i livet mitt er rikt og spennende nok for det. Det er faktisk flere som klarer å leve et interessant og givende liv fritt for drama. Selv om livet mitt ikke inneholder drama liker jeg dramaserier, men igjen, selv om jeg gjør det er det jo roller og handlinger som jeg ikke liker og engasjerer meg i. Dersom serien ikke vekker noen slike reaksjoner kan det vel ikke kalles god tenåringsdrama. 

Anonymkode: 07b78...464

 

Nå er det ikke bare de fiktive rollene som har blitt diskutert her inne og det var det jeg reagerte på.   

 

 

 

 

 

 

Endret av FruVestland
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.4.2016 at 1.19, Koy skrev:

Så bra for deg da, men det hadde blitt en ubegripelig kjedelig ungdomsserie :P 

 

Jeg er enig i det, men jeg uttrykte bare hvor tåpelig jeg syns det er at enkelte fremstiller at det er så vanlig å oppføre seg slik i den alderen, for det gjelder langt ifra alle. Det er kun de som var ille i den alderen som rettferdiggjør oppførselen sin ved å si at det er vanlig å gjøre visse ting når en er i den aldersgruppen. Når det er sagt, syns jeg ikke SKAM-ungdommene gjør så ille ting, men hvorfor skulle det overraske noen at de blir dømt utfra oppførselen sin? Det er bare rart. Det er sånn det fungerer i samfunnet, lik det eller ikke. 

Jeg personlig syns det er turn-off med en mann som har mange sexpartnere, for det sier noe om vedkommende, noe som ikke er attraktivt i mine øyne. Det betyr dermed ikke at jeg vil utelukke vedkommende sånn uten videre, men det er ingen god start. 

Anonymkode: ca37e...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg har ikke hatt et dramafylt liv, men innholdet i livet mitt er rikt og spennende nok for det. Det er faktisk flere som klarer å leve et interessant og givende liv fritt for drama. Selv om livet mitt ikke inneholder drama liker jeg dramaserier, men igjen, selv om jeg gjør det er det jo roller og handlinger som jeg ikke liker og engasjerer meg i. Dersom serien ikke vekker noen slike reaksjoner kan det vel ikke kalles god tenåringsdrama. 

Anonymkode: 07b78...464

Enig. Jeg reagerte litt på at brukeren du siterer assosiserte et morsomt og givende liv med drama, baksnakking, sladring og roting med menn som var feil. Det er ikke det bilde jeg har av et morsomt liv, for min del handler det om reising, møte nye folk, positive handlinger overfor andre, etc., det er jo slike ting som gjør livet gøy - drama, krangling og slike ting forbinder jeg med å ha et kjipt og lite innholdsrikt liv (dermed slik ungdomsskoledrama). Nå var dette en avsporing, men syns det er litt rart og vittig at  noen folk i denne tråden faktisk syns slik drama i hverdagen gir livet mening. Jeg liker SKAM og syns det er morsomt å se på, heldigvis er jeg ikke involvert og ønsker heller ikke å være involvert i sånt IRL :P

Anonymkode: ca37e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg reagerte litt på at brukeren du siterer assosiserte et morsomt og givende liv med drama, baksnakking, sladring og roting med menn som var feil. Det er ikke det bilde jeg har av et morsomt liv, for min del handler det om reising, møte nye folk, positive handlinger overfor andre, etc., det er jo slike ting som gjør livet gøy - drama, krangling og slike ting forbinder jeg med å ha et kjipt og lite innholdsrikt liv (dermed slik ungdomsskoledrama). Nå var dette en avsporing, men syns det er litt rart og vittig at  noen folk i denne tråden faktisk syns slik drama i hverdagen gir livet mening. Jeg liker SKAM og syns det er morsomt å se på, heldigvis er jeg ikke involvert og ønsker heller ikke å være involvert i sånt IRL :P

Anonymkode: ca37e...e54

 

 

 

 

 

Må jo bare få oppklare litt her... 

Jeg ønsker de FEILFRIE lykke til videre i livet. Altså ingen 😉 Vel, kanskje de som tror de er feilfrie. Om ikke livet deres blir kjedelig, så blir det ihvertfall slitsomt. 

Har aldri skrevet at drama er meningen med livet.  Bare at det er en del av livet for mange. 

Men nok om det! Gleder meg til kveldens episode jeg :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke krangle da!! Det er ikke gøy. Gleder meg til episoden i kveld ja. Mannen skal på fest med jobben, og jeg krysser fingrene for sovende barn. Når begynner det? Også må jeg bare få ut at jeg syns det er teit at Noora heter Noora og ikke Nora. Får da være måte på hvor spesiell og mytisk hun skal være :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, missdior skrev:

Ikke krangle da!! Det er ikke gøy. Gleder meg til episoden i kveld ja. Mannen skal på fest med jobben, og jeg krysser fingrene for sovende barn. Når begynner det? Også må jeg bare få ut at jeg syns det er teit at Noora heter Noora og ikke Nora. Får da være måte på hvor spesiell og mytisk hun skal være :P

Det ser ut som de legger ut episoden til uliker tider, men iom. at de skal rulle med russen, antar jeg det blir tidlig kveld en eller annen gang. Jeg gleder meg også (og mannen min, som sender meg meldinger og spør når det skjer i kveld)! Håper på en skikkelig konfrontasjon med Vilde og de andre jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, missdior skrev:

Ikke krangle da!! Det er ikke gøy. Gleder meg til episoden i kveld ja. Mannen skal på fest med jobben, og jeg krysser fingrene for sovende barn. Når begynner det? Også må jeg bare få ut at jeg syns det er teit at Noora heter Noora og ikke Nora. Får da være måte på hvor spesiell og mytisk hun skal være :P

Foreldrene virker litt spesielle og ikke så tradisjonelle, så kan jo være at det er derfor hun har fått en mindre vanlig variasjon av det navnet. Sånn rent praktisk er det veldig greit at de skriver navnet på denne måten i serien, for da er det veldig lett å vite når noen omtaler Skam-Noora. 

Er igjen veldig spent på hvor mye statestikken over norske personer med navnet "Noora" vil stige de neste 5-15 årene. Blir interessant å følge med på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Det ser ut som de legger ut episoden til uliker tider, men iom. at de skal rulle med russen, antar jeg det blir tidlig kveld en eller annen gang. Jeg gleder meg også (og mannen min, som sender meg meldinger og spør når det skjer i kveld)! Håper på en skikkelig konfrontasjon med Vilde og de andre jentene.

Men går ikke episoden på NRK 3 i kveld, eller har jeg misforstått? :P Jeg har ikke sett noen klipp denne uka, så bli spennende å få alt på en gang i kveld 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, rosiealex skrev:

Foreldrene virker litt spesielle og ikke så tradisjonelle, så kan jo være at det er derfor hun har fått en mindre vanlig variasjon av det navnet. Sånn rent praktisk er det veldig greit at de skriver navnet på denne måten i serien, for da er det veldig lett å vite når noen omtaler Skam-Noora. 

Er igjen veldig spent på hvor mye statestikken over norske personer med navnet "Noora" vil stige de neste 5-15 årene. Blir interessant å følge med på det. 

Jo,  det er sant. For å være litt kritisk så syns jeg at karakteren Noora er den som er minst realistisk. Hun sa jo til William at hun ble lei av Mjøndalen og flytta til Madrid,med trykk på jeg. Så virker som hun flytta alene. Og det er ikke helt vanlig at 12-13 åringer får lov til :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, FruVestland skrev:

 

 

Må jo bare få oppklare litt her... 

Jeg ønsker de FEILFRIE lykke til videre i livet. Altså ingen 😉 Vel, kanskje de som tror de er feilfrie. Om ikke livet deres blir kjedelig, så blir det ihvertfall slitsomt. 

Har aldri skrevet at drama er meningen med livet.  Bare at det er en del av livet for mange. 

Men nok om det! Gleder meg til kveldens episode jeg :laugh:

Jeg synes du er urettferdig når du er så nedlatende til brukere som kritiserer dårlig oppførsel. Jeg ser ikke hvorfor angriper brukere personlig. 

Jeg er ferdig med denne avsporingen nå, men generelt sett synes jeg man skal være åpen for andre meninger enn det man selv har - spesielt på et internettfora. Det er ikke noe hyggelig å se slike kommentarer som du lirer fra deg kun fordi man er uenig. 

Anonymkode: 07b78...464

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, missdior skrev:

Men går ikke episoden på NRK 3 i kveld, eller har jeg misforstått? :P Jeg har ikke sett noen klipp denne uka, så bli spennende å få alt på en gang i kveld 😁

Jo, nå så jeg at det sendes kl 20.35. Jeg har bare sett det på nett hittil, først som hele episoder på nrk nett-tv, og siste uka som mindre klipp på p3.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera Vinge skrev:

Jo, nå så jeg at det sendes kl 20.35. Jeg har bare sett det på nett hittil, først som hele episoder på nrk nett-tv, og siste uka som mindre klipp på p3.no.

Takk for svar! :)  gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, missdior skrev:

Ikke krangle da!! Det er ikke gøy. Gleder meg til episoden i kveld ja. Mannen skal på fest med jobben, og jeg krysser fingrene for sovende barn. Når begynner det? Også må jeg bare få ut at jeg syns det er teit at Noora heter Noora og ikke Nora. Får da være måte på hvor spesiell og mytisk hun skal være :P

Det synes jeg også! Skjønner ikke hvorfor hun heter Noora, ser bare merkelig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...