Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.10.2016 den 14.24, pinar skrev:

Tenker Vilde kanskje får siste sesong, eller den sesongen hvor de er russ. Fordi Vilde har vært så opptatt av alt det sosiale og russetiden. Tror Sana er en aktuell kandidat for en sesong, enten neste eller senere. Det å være ung kvinnelig muslim i et vestlig land med forventninger fra både familie og samfunn. Religion, integrering, etc. Er absolutt et tema for tiden. 

Syns forøvrig denne sesongen lover veldig bra. Tenker på fredagens klipp, uavhengig av legning er det veldig spot on- den følelsen av å endelig være rundt den man liker, føle på den gleden av kontakt og nærvær. For så å bli skikkelig skuffa. Det er nok veldig relaterbart for mange. 

Jeg har også tenkt at Vilde kanskje får siste sesongen. Det året de er russ. Tema i den sesongen blir kanksje psykisk helse. Da har de bygget opp til russetiden. Alle forventningene man har til den som kanskje ikke innfrir, de har samtidig eksamener og hennes sosiale liv ( som hun er veldig opptatt i alle sesongene) står kanskje i fare for å endre seg da vennene hennes kanskje kommer inn på skoler hun ikke gjør.  Generasjon prestasjon og alt det presset. mulig først da vi får vite mer om moren til isak, hvis han blir en støtte for Vilde, hvis hun begynner og slite psykisk.

Anonymkode: c7684...a67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nesten alle i skam enebarn forresten? Vi har ikke sett eller hørt noe om søsken av Noora, Eva, Vilde, Isak, Jonas, Chris... Ja, you name it. Sana har nevnt broren sin, men jeg kan ikke huske å ha hørt noe særlig om familien til resten av gjengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
3 timer siden, Margit Spat skrev:

Det står at det er ti episoder på NRKs nett-TV, i alle fall. (Det står at gårsdagens episode var 3:10) 

Åja. Hos meg står det bare 1, 2, 3 og 4 :) men ti episoder, så bra da.

Ble sittende og tenke litt på hun korte mørkhåret som Isak utvekslet spytt med. Hvordan ville hun reagert hvis han kom ut av skapet? Det fremstår jo som de har en flørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tweet skrev:

Er nesten alle i skam enebarn forresten? Vi har ikke sett eller hørt noe om søsken av Noora, Eva, Vilde, Isak, Jonas, Chris... Ja, you name it. Sana har nevnt broren sin, men jeg kan ikke huske å ha hørt noe særlig om familien til resten av gjengen. 

Jonas har en søster hvertfall... Eva ble jo sjalu på Jonas da hun trodde hun så Jonas være utro men i virkeligheten hang han bare med søsteren sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Plexus skrev:

Jonas har en søster hvertfall... Eva ble jo sjalu på Jonas da hun trodde hun så Jonas være utro men i virkeligheten hang han bare med søsteren sin. 

Isak har en søster. Stod på postkassen eller ringeklokka da Eva stod på døra. Hun het Lea, tror jeg. 

Anonymkode: c265f...5f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det ble pause mellom Noora og William. Hadde håpet at de løste problemet med at Hayes slutta på en annen måte, siden de bygget opp forholdet så mye i sesong 2... Og skulle ikke William egentlig i fengsel? 

Anonymkode: 00f4e...b82

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker at jeg ikke har savnet Noora faktisk. Hvorfor.... må..... hun.... snakke..... så...... sakte. Gjør alt hun sier fryktelig uinteressant. Ellers er jeg veldig positiv til denne sesongen. Liker plottet, synes karakterene er interessante og Even er mye kjekkere enn William var. Eneste jeg savner er jente-Chris. Håper generelt jentene blir mer involvert etterhvert, evt at jentene får en sesong fra nyttår igjen. 

Anonymkode: 019cd...a5a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 17.40, tweet skrev:

Er nesten alle i skam enebarn forresten? Vi har ikke sett eller hørt noe om søsken av Noora, Eva, Vilde, Isak, Jonas, Chris... Ja, you name it. Sana har nevnt broren sin, men jeg kan ikke huske å ha hørt noe særlig om familien til resten av gjengen. 

Chris har vel en søster. Hun studerte i Stockholm med broren til William.

Eva har halvsøsken i Bergen.

Isak har en søster. 

Jonas har en søster han og. 

Spørsmålet er mer. Hvor er foreldrene? Vet jo at vi har fått forklaringer på det, men er dette normalt? Var ikke det når jeg var 16. Jeg hadde en i klassen (2 Vgs) som bodde på hybel fordi han hadde sinnsykt lang reisevei, men han var nesten litt eksotisk. Hadde aldri hørt om at noen på vår alder kunne gjøre sånt.  🙈  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...

Eneste jeg savner er jente-Chris. Håper generelt jentene blir mer involvert etterhvert, evt at jentene får en sesong fra nyttår igjen. 

Anonymkode: 019cd...a5a

Ina Svenningdal har kommet inn på Teaterhøyskolen, så kanskje ikke så rart om rollen hennes har blitt noe mindre.

Men det har jo Carl-Martin Eggesbø og. Uten at man ser så mye mindre til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk bad boys/fuck boys. De sjarmerer damer i senk også ditcher de henne når de får mulighet til å tilbringe tid med pappa.

Anonymkode: 36ff7...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at Isak går gjennom det mange gjøre på vgs. Man har venner fra ungdomsskolen som man tror man skal være best friends forever med! Men så møter man andre mennesker, nye livsfaser og seg selv i løpet av vgs og oppdager at man ikke har så mye til felles med eller trives sammen med dem fra ungdomsskolen. Tror det er litt det som skjer mellom Isak og Jonas nå. Kanskje.

Forresten! Har dere hørt den siste episoden av SKAMpod? At Emma på badet i første episode sier "Vi røyka noe piller hjemme hos Sana." Altså, Sana?! Hva er greia med Sana?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
11 minutter siden, maipai skrev:

Tenker at Isak går gjennom det mange gjøre på vgs. Man har venner fra ungdomsskolen som man tror man skal være best friends forever med! Men så møter man andre mennesker, nye livsfaser og seg selv i løpet av vgs og oppdager at man ikke har så mye til felles med eller trives sammen med dem fra ungdomsskolen. Tror det er litt det som skjer mellom Isak og Jonas nå. Kanskje.

Forresten! Har dere hørt den siste episoden av SKAMpod? At Emma på badet i første episode sier "Vi røyka noe piller hjemme hos Sana." Altså, Sana?! Hva er greia med Sana?

SKAMpod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wanda Maximoff
1 time siden, maipai skrev:

Tenker at Isak går gjennom det mange gjøre på vgs. Man har venner fra ungdomsskolen som man tror man skal være best friends forever med! Men så møter man andre mennesker, nye livsfaser og seg selv i løpet av vgs og oppdager at man ikke har så mye til felles med eller trives sammen med dem fra ungdomsskolen. Tror det er litt det som skjer mellom Isak og Jonas nå. Kanskje.

Jeg bare spekulerer litt nå, men kan det ha litt med å gjøre at Isak jo går gjennom en usikker fase i livet hans, også syns jeg det fremstår et slags press fra guttegjengen om at han liker damer som han jo ikke gjør. Han dumpet jo guttegjengen for å være sammen med Even. Dette kan jo være en av grunnene til at det blir anspent mellom dem? 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Jonas også må ta et valg senere i sesongen? Dersom Isak kommer ut av skapet, og de andre gutta gir han litt pes for det, så må Jonas velge mellom å støtte Isak eller velge safe og henge seg på de andre gutta? 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje Jonas også må ta et valg senere i sesongen? Dersom Isak kommer ut av skapet, og de andre gutta gir han litt pes for det, så må Jonas velge mellom å støtte Isak eller velge safe og henge seg på de andre gutta? 

Anonymkode: 152fb...a53

Det er vel ikke egentlig noe valg - enten å ditche bestekompisen som han alltid har hatt eller to kompiser han ikke har kjent særlig lenge...

Noen som tok skapsymbolikken i formiddagens klipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...