Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En verdig og fin slutt på en fantastisk serie i går. Kommer virkelig til å savne Skam med alt det medfølger. 

Julie Andem har levert på øverste hylle, med et amazing manus og ikke minst utrolig flinke unge skuespillere.

Selv om 4. og siste sesong for min del, ble litt skuffende, så har serien alt-i-alt stått til terningkast 6.

 

Anonymkode: 7b4d6...13c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, med alle postene på instagram og de siste scenene i siste klipp var jo perspektivet i går seernes eget :cry3:

Anonymkode: af334...47b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg hater hun helsesøsteren i siste episoden. Hun er lite sympatisk, er ganske frekk egentlig. Synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Helsesøster på skolene rundt om i landet, de er viktige. 
Mange elever som drar til dem når de sliter på skolen eller hjemme. For mange er helsesøster en trygg plass å gå til. Slik som de har gjort det i skam, kan skremme mange unge. Skremme dem fra å søke hjelp og råd. 
En elev på barneskolen kan bli lett påvirket. Ungdomskolen.. kanskje, men ikke videregående vil jeg tro. For de er voksne nok til å vite at det er fiktivt. Slik tenker ikke en 9 åring. Ja, 9 åringer ser på Skam. 
 

Anonymkode: 52532...b44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg hater hun helsesøsteren i siste episoden. Hun er lite sympatisk, er ganske frekk egentlig. Synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Helsesøster på skolene rundt om i landet, de er viktige. 
Mange elever som drar til dem når de sliter på skolen eller hjemme. For mange er helsesøster en trygg plass å gå til. Slik som de har gjort det i skam, kan skremme mange unge. Skremme dem fra å søke hjelp og råd. 
En elev på barneskolen kan bli lett påvirket. Ungdomskolen.. kanskje, men ikke videregående vil jeg tro. For de er voksne nok til å vite at det er fiktivt. Slik tenker ikke en 9 åring. Ja, 9 åringer ser på Skam. 
 

Anonymkode: 52532...b44

Herregud slik jeg ser det er helsesøstra i skam et humoristisk innslag. Trir ungdommer skjønner det at helsesøstre ikke er sånn til vanlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg hater hun helsesøsteren i siste episoden. Hun er lite sympatisk, er ganske frekk egentlig. Synes ikke det er morsomt i det hele tatt. Helsesøster på skolene rundt om i landet, de er viktige. 
Mange elever som drar til dem når de sliter på skolen eller hjemme. For mange er helsesøster en trygg plass å gå til. Slik som de har gjort det i skam, kan skremme mange unge. Skremme dem fra å søke hjelp og råd. 
En elev på barneskolen kan bli lett påvirket. Ungdomskolen.. kanskje, men ikke videregående vil jeg tro. For de er voksne nok til å vite at det er fiktivt. Slik tenker ikke en 9 åring. Ja, 9 åringer ser på Skam. 
 

Anonymkode: 52532...b44

Hun er en comic relief, noe nesten alle serier trenger :) 

Anonymkode: dc85c...3bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett.

Endret av Maleficenta
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett.

Jonas leste vel talen fordi det var slik sesong 1 begynte. Slik jeg tolket det brøt Skam den fjerde veggen i dette klippet (meta referanse) og talen var ment til oss seere i tillegg til Sana. Derfor var de siste scenene filmet av en skjerm og lyden var spilt av med høytalere!

Anonymkode: af334...47b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett.

Talen var ikke til Sana, den var til oss seere. Flere av klippene som blir vist er filmet av en skjerm, som er liksom vårt synspunkt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Svartedauden skrev:

Talen var ikke til Sana, den var til oss seere. Flere av klippene som blir vist er filmet av en skjerm, som er liksom vårt synspunkt. 

Det skjønte jeg jo. Men de snakket jo om at de hadde laget tale til sana. Og de ville jo vise henne hvor mye hun betydde for de. Da ble jo talen bare helt meningsløs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg har en ting å kritisere i siste klipp og det vsr talen. Altså hvem holder en tale som inneholder en skolestil til en god venninne? Talen var jo bare masse politisk greie som ikke hadde noe med Sana å gjøre. Syns det var en svørt kald og upersonlig tale. Jeg hadde håpt på noe rørende som handlet om Sana som person. Og så syns jeg det var rart at det vsr Jonas og ikke en av venninnene som holdt talen. Sana har da aldri hatt noe close vennskap med Jonas utfra det jeg har sett.

Talen var til oss, Maleficenta.  Til seerne.  Eller egentlig til målgruppen da. 15-16 åringene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kalevala skrev:

Talen var til oss, Maleficenta.  Til seerne.  Eller egentlig til målgruppen da. 15-16 åringene. 

Ja men som sagt. De sa på forhånd at de ville holde en tale for å vise sana hvor mye hun betydde for de. Og da syns jeg ikke den talen passet inn. Vet de prøvde seg på noe moralsk piss de skulle dele med alle seerne men jeg syns det var unødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Phaedra skrev:

Ryddet for latterliggjøring.

Phaedra,adm

Visste noen skulle svare frekt tilbake ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Det skjønte jeg jo. Men de snakket jo om at de hadde laget tale til sana. Og de ville jo vise henne hvor mye hun betydde for de. Da ble jo talen bare helt meningsløs.

vi vet jo at talen i tillegg til det vi fikk høre, også hadde et innhold som var personlig til Sana, for det har vi jo hørt i de klippene som kom tidligere uken, mens de har snakket om den og jobbet med den. Men vi fikk ikke høre akkurat de klippene nå.

Anonymkode: 696ce...28e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.6.2017 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ord for for dumt det klippet var. Linn går og sturer fordi Noora skal dra?

Anonymkode: 26b03...697

Linn og Eskild er oss seere, Noora er Skam. Vi er lei oss fordi Skam er over, men vi har hverandre. 

Anonymkode: da7fd...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Linn og Eskild er oss seere, Noora er Skam. Vi er lei oss fordi Skam er over, men vi har hverandre. 

Anonymkode: da7fd...deb

Man kan selvsagt tolke alt som blir sagt på alle mulige måter. Om Andem hadde brukt et helt klipp på å filme en hundebæsj som lå på en papptallerken, så er det sikkert noen som hadde ment at det er en dyp mening bak og at det er god underholdning. Den som leter - den finner. 

Anonymkode: 26b03...697

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan selvsagt tolke alt som blir sagt på alle mulige måter. Om Andem hadde brukt et helt klipp på å filme en hundebæsj som lå på en papptallerken, så er det sikkert noen som hadde ment at det er en dyp mening bak og at det er god underholdning. Den som leter - den finner. 

Anonymkode: 26b03...697

:fnise:

For Andem er et geni og aldri, aldri, aldri i verden om noen andre hadde klart å fortsette Skam sesongene!

Anonymkode: d13b7...b3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...