Gå til innhold

Problemer i forholdet - erfaring med å ha tid fra hverandre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å være fra hverandre ved problemer i forholdet? Da tenker jeg på å være fysisk fra hverandre over ei tid (i vårt tilfelle 1,5 mnd), men likevel ha kontakt. Altså ikke slik enten "straffe den andre" ved å være tyst, eller revurdere om man gidder dette noe mer, men å kunne puste litt, prøve å se ting litt på avstand og i perspektiv, og bygge opp igjen ting med omtanke, fine ord, gode samtaler over telefon. Altså ikke noe brudd, halv-singel eller noe slik. 

Interessert i å høre din 'story'. Altså hvorfor, hvor lenge, hva dere gjorde/ikke gjorde i tiden fra hverandre, og ikke minst om det ga noen endring når dere kom sammen igjen. 

 

Anonymkode: 7da5d...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er redd det ofte kan være forstadie til å avslutte forholdet, spesielt om det har vore problem i forholdet som gjer at ein ønsker avstand. Då kan det være at problema blir gjordt så store i tankelivet at ein gløymer alt det som er bra. 

Anonymkode: f9f4a...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er nemlig den at vi nå har vært 2,5 uker fra hverandre. Men sms og telefonsamtale nesten hver dag. Akkurat nå er det ingen tvil om at alt er mye bedre. Vi har fine samtaler (altså koselige, med latter og god stemning), der vi prater om hyggelige ting. Selvsagt vet vi at problemene er der, men akkurat nå trenger forholdet vårt veldig påfyll av gode ting, uansett hva det er. Problemene må hanskes med, men når uforholdsvis mye tid tidligere har gått med til tunge samtaler og hvordan løse problemer, føles det himmelsk å bare la det være for ei stund, og kjenne på connectionen mellom oss. For for mye av seriøsitet driver oss fra hverandre, fordi det rett og slett ikke er spesielt moro eller hyggelig å være sammen mer. Så det jeg føler denne tiden så langt har gjort med oss, er å drive oss nærmere hverandre. Noe som gjør oss sterkere, som igjen - forhåpentligvis! - gjør oss bedre rustet til å ha seriøse og tunge stunder. 

Erfaringer?

 

TS

Anonymkode: 7da5d...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært sammen i tre år tok vi pause på 2 mnd etter ca 6 mnd med svært mye krangling. Pause fungerte IKKE for å si d et sånn. Vært slutt i halvannet år nå og det har vært det beste valget jeg har gjort til nå. Han gjorde meg aldri noe vondt men vi bare passet ikke sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen personlig erfaring med dette men jeg vet om mange par som har vært i en lignende ordning som du beskriver.

Det ble slutt i alle forholdene med forklaring at de fant ut at de hadde det bedre på egenhånd og at de siste følelsene forsvant under den perioden hvor man ikke var fysisk sammen. Og det er jo forøvrig også logisk, for om man trenger en slik periode uten at man ser hverandre fysisk over lengre tid så er det noe så fundamentalt ødelagt i forholdet at det sjeldent er liv laga.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen personlig erfaring med dette men jeg vet om mange par som har vært i en lignende ordning som du beskriver.

Det ble slutt i alle forholdene med forklaring at de fant ut at de hadde det bedre på egenhånd og at de siste følelsene forsvant under den perioden hvor man ikke var fysisk sammen. Og det er jo forøvrig også logisk, for om man trenger en slik periode uten at man ser hverandre fysisk over lengre tid så er det noe så fundamentalt ødelagt i forholdet at det sjeldent er liv laga.

Har du hatt kjæreste noen gang?

Anonymkode: 2cabb...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 8. Hvordan det?

Ser bare ikke helt hvordan noen kvinner gidder det.

Anonymkode: 2cabb...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare ikke helt hvordan noen kvinner gidder det.

Anonymkode: 2cabb...ccd

Gidder hva? Ta fysisk pause fra et forhold? Nei det skjønner ikke jeg heller, men nå har jeg som kjent ikke noe personlig erfaring med det så kanskje det fungerer for noen til tross for at jeg bare har sett slike ordninger ende i fiasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært borte fra kjæresten i 3 måneder nå, og har 6 måneder igjen før jeg ser han. Studerer på andre siden av jorda. Får ikke møtt hverandre en eneste gang under mitt opphold her. Men som jeg sier, er ilden for liten, kan den slukkes. Men om ilden er stor nok, kan den blusse opp og bli enda større. Altså, tenk når dere får se hverandre igjen, det blir som å være forelska igjen og dere må nesten bli kjent med hverandre på nytt.

Anonymkode: 5f1ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder hva? Ta fysisk pause fra et forhold? Nei det skjønner ikke jeg heller, men nå har jeg som kjent ikke noe personlig erfaring med det så kanskje det fungerer for noen til tross for at jeg bare har sett slike ordninger ende i fiasko.

Har noen av de tatt selvmord?

Anonymkode: 2cabb...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av de tatt selvmord?

Anonymkode: 2cabb...ccd

Av de jeg kjenner som hadde pause i relasjonene og ikke ble sammen igjen? Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av de jeg kjenner som hadde pause i relasjonene og ikke ble sammen igjen? Nei

Ok, så alle dine ekser har det bra nå?

Anonymkode: 2cabb...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så alle dine ekser har det bra nå?

Anonymkode: 2cabb...ccd

Er det meg og mine forhold du diskuterer nå eller diskuterer du trådens tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så alle dine ekser har det bra nå?

Anonymkode: 2cabb...ccd

Hvis det var mine ekser du lurte på om har tatt livet sitt, hva i alle dager får deg til å spørre om noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...