Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, ambivalentReaction skrev:

At det er barnevennlig og at det er lekeplasser i nærheten. Er det noe jeg ikke vil ha i nærheten av mitt hjem er det barn og lekeplasser. Men jeg har ennå ikke funnet en annonse som sier det er et barnefiendtlig område som er rolig og har høy takhøyde for fyll og fanteri.

Enig! Jeg bor i det som må være norges mest barnevennlige område, og makan til støy skal du lete lenge etter. Hva slags ord i boligannonsen røper at et område IKKE er barnevennlig?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Alice123 skrev:

Enig! Jeg bor i det som må være norges mest barnevennlige område, og makan til støy skal du lete lenge etter. Hva slags ord i boligannonsen røper at et område IKKE er barnevennlig?

Jeg aner ikke! Det kan godt hende jeg har gått glipp av de hemmelige uttrykkene, men jeg er ganske frustrert av at alle er så jævlig barnevennlig.

Den ene utleieren min (jeg leier to leiligheter, ferieleilighet er en genial ide, ikke sant?) fikk barn, det er det jævligste jeg har vært med på. Fra å være en herlig mancave der jeg kan sove hele dagen etter en rangel ble det gjort om til lekerommet på McDonalds (i støynivå). Det var siste dråpen så da bestemte jeg meg for at hvis jeg vil bli forstyrret med støy kan jeg jo bare sove på hotell (billigere blir det også).

Jeg har lyst på et hus der jeg kan sove i hengekøye i hagen, eller med vinduet åpent eller med ansiktet ned i plenen uten å bli forstyrret av masse mennesker i miniatyr. Barnevennlige strøk kan jeg ikke forstå, og spesielt når det er en lekeplass som nærmeste nabo, selv mennesker med barn vil vel foretrekke at den er et par hus unna slik at man slipper støyen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne boligannonsen, pas på bla gjennom alle bildene og les teksten! Et godt argument for hvorfor det er evrdt å spandere på seg en megler fremfor å fikse selv :fnise:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74255819

Anonymkode: 341ce...a15

Jeg håper de har spurt passasjeren som venter på bussen om lov til å bruke han i annonsen. Jeg hadde blitt ganske sur hvis noen la ut bilde av meg slik uten lov!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne boligannonsen, pas på bla gjennom alle bildene og les teksten! Et godt argument for hvorfor det er evrdt å spandere på seg en megler fremfor å fikse selv :fnise:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74255819

Anonymkode: 341ce...a15

Jeg klarer ikke slutte å le. Annonsen er helt fantastisk! Nesten så jeg bestiller en flybillett til Bergen for å få se "UNIK LEILIGHET MED SINE MYE MER MODERNE STANDARDER ENN DAGENS", "de ekte fargene i leiligheten" og "furudører som  skaper et meget behagelig inntrykk for beboere og besøkende." 

Hvorfor bruke megler når du kan gjørra jobben like godt sjøl?:danse:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maovli skrev:

Jeg klarer ikke slutte å le. Annonsen er helt fantastisk! Nesten så jeg bestiller en flybillett til Bergen for å få se "UNIK LEILIGHET MED SINE MYE MER MODERNE STANDARDER ENN DAGENS", "de ekte fargene i leiligheten" og "furudører som  skaper et meget behagelig inntrykk for beboere og besøkende." 

Hvorfor bruke megler når du kan gjørra jobben like godt sjøl?:danse:

Bussen har gått. Bussholdeplassen blir nå tom. 😂😂😂😂

Anonymkode: ee9cc...66b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
6 timer siden, Maovli skrev:

Jeg klarer ikke slutte å le. Annonsen er helt fantastisk! Nesten så jeg bestiller en flybillett til Bergen for å få se "UNIK LEILIGHET MED SINE MYE MER MODERNE STANDARDER ENN DAGENS", "de ekte fargene i leiligheten" og "furudører som  skaper et meget behagelig inntrykk for beboere og besøkende." 

Hvorfor bruke megler når du kan gjørra jobben like godt sjøl?:danse:

Samme tenkte jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! gud som jeg ler! :ler:

Oppmerksomhet får da leilighetene ja. Kanskje det er det de forsøker? Leiligheten er så lite attraktiv at de må lokke med litt gærne annonser. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg aner ikke! Det kan godt hende jeg har gått glipp av de hemmelige uttrykkene, men jeg er ganske frustrert av at alle er så jævlig barnevennlig.

Den ene utleieren min (jeg leier to leiligheter, ferieleilighet er en genial ide, ikke sant?) fikk barn, det er det jævligste jeg har vært med på. Fra å være en herlig mancave der jeg kan sove hele dagen etter en rangel ble det gjort om til lekerommet på McDonalds (i støynivå). Det var siste dråpen så da bestemte jeg meg for at hvis jeg vil bli forstyrret med støy kan jeg jo bare sove på hotell (billigere blir det også).

Jeg har lyst på et hus der jeg kan sove i hengekøye i hagen, eller med vinduet åpent eller med ansiktet ned i plenen uten å bli forstyrret av masse mennesker i miniatyr. Barnevennlige strøk kan jeg ikke forstå, og spesielt når det er en lekeplass som nærmeste nabo, selv mennesker med barn vil vel foretrekke at den er et par hus unna slik at man slipper støyen?

Usnobbete miljø er et av de. Da er det ofte litt belastet og uegnet for barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. mai 2016 at 2.17, Maovli skrev:

Jeg klarer ikke slutte å le. Annonsen er helt fantastisk! Nesten så jeg bestiller en flybillett til Bergen for å få se "UNIK LEILIGHET MED SINE MYE MER MODERNE STANDARDER ENN DAGENS", "de ekte fargene i leiligheten" og "furudører som  skaper et meget behagelig inntrykk for beboere og besøkende." 

Hvorfor bruke megler når du kan gjørra jobben like godt sjøl?:danse:

Bilder fra bad:

Bilde 1: Her ser vi bedre på glasskap.

Bilde 2: Enda bedre å se

Bilde 3: Skapet er åpent og glassdørene påvirker synet.

:hoho:

Anonymkode: a28c2...054

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilder fra bad:

Bilde 1: Her ser vi bedre på glasskap.

Bilde 2: Enda bedre å se

Bilde 3: Skapet er åpent og glassdørene påvirker synet.

:hoho:

Anonymkode: a28c2...054

Digger annonsen! Satt på jobb og lo meg skakk. Lurer på om selger skrev den sånn med vilje? Eller bare mangel på fantasi? 

Anonymkode: 6c474...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de "stemningsbildene" av feks et dekket bord med masse mat, nærbilde av olivenoljen på benken eller microbølgeovnen osv... det kan de droppe.

Endret av Nuttery
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2016 at 9.57, visp skrev:

Usnobbete miljø er et av de. Da er det ofte litt belastet og uegnet for barn.

Takke meg til en knivslosskamp mellom to heroinister i slow-motion, enn terrasse ut mot lekeplassen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en annonse som var litt søt, men rimelig spesiell..

På bilde nr.2 i annonsen var det et nærbilde av en sauebamse, og sto under bildet "her har sauen Sheep trivdes" eller noe sånn.. Jaja tenkte jeg, mange annonser med bilder av blomster, juice eller annet tøv som ikke har noe med boligen å gjøre, så bladde videre.

Men så dukket sauen opp i alle bilder.. Altså, den var plassert diskret på alle bildene. Ble veldig "finn Willy" preg. I bilde av gangen sto den i trappen, i bilde av badet stakk hodet ut av vaskemaskinen, i bilde av kjøkkenet så satt den på en stol, osv osv. Ble litt mye sau.. Husker ikke hvordan boligen så ut, men husker sauen! Fokuset ble helt feil.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.11.2015 at 22.43, Ennasus skrev:

Å herregud tidenes koseligste annonse!!

Likte den jeg :lillesky:

Jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.5.2016 at 11.25, AnonymBruker skrev:

Denne boligannonsen, pas på bla gjennom alle bildene og les teksten! Et godt argument for hvorfor det er evrdt å spandere på seg en megler fremfor å fikse selv :fnise:

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74255819

Anonymkode: 341ce...a15

Tror den selgeren har sans for humor. Jeg ler hvertfall godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juami
Den 6. mai 2016 at 2.17, Maovli skrev:

Jeg klarer ikke slutte å le. Annonsen er helt fantastisk! Nesten så jeg bestiller en flybillett til Bergen for å få se "UNIK LEILIGHET MED SINE MYE MER MODERNE STANDARDER ENN DAGENS", "de ekte fargene i leiligheten" og "furudører som  skaper et meget behagelig inntrykk for beboere og besøkende." 

Hvorfor bruke megler når du kan gjørra jobben like godt sjøl?:danse:

Haha! Ja, tenk deg å være på visning med de som har lagd den boligannonsen der. Tipper vi får en enda mer detaljert og levende beskrivelse da! Og å få se bussene som tar med seg passasjerene i real life! Oh my, for et eventyr! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9. mai 2016 at 16.35, Juami skrev:

Haha! Ja, tenk deg å være på visning med de som har lagd den boligannonsen der. Tipper vi får en enda mer detaljert og levende beskrivelse da! Og å få se bussene som tar med seg passasjerene i real life! Oh my, for et eventyr! 

Hahaha lo høyt av den siste kommentaren der 😂😂😂

Anonymkode: 9d1a5...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

 Selger som har fotografert (tatt nær-bilder) av nøkkel-knippe som ligger på ett spisebord eller kjøkken-benk! 

Anonymkode: 97537...cf9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Selger som har fotografert (tatt nær-bilder) av nøkkel-knippe som ligger på ett spisebord eller kjøkken-benk! 

Anonymkode: 97537...cf9

Har det blitt vanlig nå? Sånne usaklige detaljbilder liker jeg ikke. 

Anonymkode: 6c474...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste jeg ser er styling som bryter med all logikk. Ser for eksempel stadig vekk bilder av dusjhjørner der forhenget er fjernet og det er satt inn planter/duftlys/etc, á la dette. Det gir jo overhodet ingen mening, INGEN ville hatt pyntegjenstander inne i dusjen i virkeligheten?!

Endret av Doe Deer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...