Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trur det var Krogsveen som "pyntet" hvert rom med lime.

Hvem har en lime liggende på ethvert rom, bortsett fra de i Krogsveen da 😊

Anonymkode: 8ff7c...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater også idiotiske detaljbilder av blomster og vann som renner fra kjøkkenkranen. Det gir meg virkelig ingenting. Skrivefeil irriterer meg også. Det samme gjelder når det ikke er tatt nok bilder av boligen. Var på en visning forrige helg og da vi kom inn i boligen var den nesten dobbelt så stor som den fremstod på bildene i annonsen. Bildebruken var rett og slett elendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvis det er noe galt med boligen (vannskade på bad, brannfarlig elektrisk anlegg, lekk tak, el) så må du isteden for å gjøre opp med SELGER (som er en vanlig mannen i gata) gjøre opp med forsikringsselskapet fra helvete (protector el.) Tror knapt det finnes eksempler på forbrukere som har vunnet en rettsak mot denne gjengen.

Videre er eierskifteforsikring et tydelig tegn på at det er noe galt med boligen. Er man sikker på at boligen er i orden tegner man jo selvfølgelig ikke eierskifteforsikring...

Nå sitter jeg ikke med noe tall på dette,men det er da helt vanlig og normat å tegne eierskifteforsikkring. INGEN er HELT sikker på at ALT er i nrden. Selv om alt skal være "på stell" så er det sykt kjipt å, to år etter, få ett krav rettet mot deg for en leilighet du eide tidligere. Jeg ville aldri turt å selge bolig uten eierskifteforsikkring. Tegn "kjøperforsikkring" så er det to profesjonelle parter mot hverander om det skulle være noe.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud tidenes koseligste annonse!!

Likte den jeg :lillesky:

Åh, for en herlig annonse! Vil flytte dit, nå! 

Seriøst? Ja, da er det jo tydeligvis en grunn til at de lager slike annonser om folk går på slike salgstriks som det der. Jeg syns den var virkelig tåpelig. Jeg vil se nøkterne bilder av et hus, ikke høre et helt eventyr. Og så de teite klærne. Husets utside passet jo virkelig ikke inn med det eventyret de prøvde å selge på innsiden.

Anonymkode: b4db2...1b2

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Seriøst? Ja, da er det jo tydeligvis en grunn til at de lager slike annonser om folk går på slike salgstriks som det der. Jeg syns den var virkelig tåpelig. Jeg vil se nøkterne bilder av et hus, ikke høre et helt eventyr. Og så de teite klærne. Husets utside passet jo virkelig ikke inn med det eventyret de prøvde å selge på innsiden.

Anonymkode: b4db2...1b2

Ble mest satt ut av barten jeg.. ikke en veldig innbydende annonse. Syns det er jålete og tar fokuset vekk fra det som skal selges, nemlig boligen. 

Anonymkode: 6c474...d35

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett ørten av de der vannkran bildene der spruten står. Er det stemningsbilde de kaller det? 

Hater når det er bilde av alt untatt badet. Da vet man det er fra 50 tallet. 

Hvorfor er boliger på allerede utattraktive strøk de som bruker minst effort? Virker som de ikke vil selge engang. Det er rotete, mangler bilder av viktige rom som bad og kjøkken, bilder tatt med en gammel mursteinmobil. Manglene romtegning/planløsning plager meg mest!!

Har sett annonser liggende ute i månedsvis. Kanskje et halvt år til og med. Får nesten lyst å selge boligen for de.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok stemningsbildene som irriterer meg mest også. En ting er dekkede bord og nærbilde av kaffemaskinen, med det tåpeligste var bilde av toalettet med sammenbrettede håndklær og en potteplante på lokket. Kaffemaskin er det hvertfall normalt at folk har på kjøkkenbenken, det er da ingen som pynter opp badet med potteplanter på dolokket!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bolig til leie-annonser irriterer det meg når utleier ikke klarer den enkle oppgaven å få bildene rett vei. Det er slitsomt å se på annonser der bildene er liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok stemningsbildene som irriterer meg mest også. En ting er dekkede bord og nærbilde av kaffemaskinen, med det tåpeligste var bilde av toalettet med sammenbrettede håndklær og en potteplante på lokket. Kaffemaskin er det hvertfall normalt at folk har på kjøkkenbenken, det er da ingen som pynter opp badet med potteplanter på dolokket!

Var på en visning hvor det var håndklær på dolokket både på bilde og på visningen. Årsaken var at lokket var rosemalt MED etseskader (sikkert pga feil vaskemiddel eller lignende). Men nå er ikke et dolokk det dyreste å erstatte, da... ;-) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når sengene ikke er skikkelig oppreidd og frottelakenet ikke er tredd ordentlig på engang! Det viser for meg at her har det bodd folk med slendriantendenser.

Og så dette med "havutsikt". Hvis man strekker seg på tå i baderomsvinduet og ser til venstre, kan man skimte noe langt borte som minner om hav. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Köhler vasen.

Mener du Kähler? Jeg er enig i den. Er så typisk nordmenn, de er som sauer hele gjengen når det gjelder interiør og klær. 

Anonymkode: 6c474...d35

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verste jeg ser, eller ikke ser er plantegning. For meg sier den faktisk en del. Irriterer meg litt når de tydelig har tegnet den feil også....

Forsikring kommer jeg nok alltid til å tegne, både ved kjøp og salg... Har akkurat solgt, og selv om jeg ikke vet om feil eller mangler er det godt å vite at skulle noe dukke opp så slipper jeg å ta tak i det!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Først og fremst detaljbilder. Bilder av en blomster, en vannkran, et maleri, et lys, osv. Hva er vitsen? Det er ikke annet enn irriterende! 

- Nærbilder av området rundt. Jeg er bare interessert i huset og hagen, ikke skolen, lekeplassen eller nærmeste butikk. Dette er jo slikt jeg selvfølgelig sjekker ut i området om boligen er interessant nok. Når jeg ser på bilder av boligen, så vil jeg se nettopp det - boligen. 

- Dårlige bilder og bilder som er tatt fra en dårlig vinkel slik at man ikke får sett hele rommet. F.eks om det er bildet av bare sofaen rett foran linsen, jeg vil gjerne se hele rommer sofaen står i fra flere vinkler.

- Når det unnlates bilder fra enkelte rom som f.eks soverom eller bad. 

- Annonser som ikke innebærer bilder av boligen utenfra, eventuell hage og utsikt. Dette er store pluss om det er med i annonsen.

- Og sist, men ikke minst, rot! Man burde da gjøre en innsats og rydde, vaske og tørke litt støv før man skal få tatt bilder til et boligsalg. Det er det minste man kan gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljbilder av blomster, en sofapute eller en bok. Who cares? Eller misvisende ord som ikke sier stort, men skjuler negativer. Moderniseringsbehov er visst det nye ordet for oppussingsobjekt.

Husker særlig et hus vi dro på visning for å se da vi var på boligjakt hvor det sto ''noe moderniseringsbehov'' i tittelen/annonsen, men da vi dro var det ikke et eneste rom som ikke trengte grundig oppussing - kjøkken, 2 bad, alle gulv, veggene, eldgamle garderobeskap som måtte rives, drenering, kraftig oppgradering av el.anlegg, isolering, kjelleren, vaskerommet i kjelleren, osv. Huset ble bygd et sted rundt 1940 og det var ikke gjort en dr..tt siden. ''Noe moderniseringsbehov'' skulle koste rundt 1.3 mil totalt ifølge ca pris selger hadde fått fra diverse fagfolk. Prisantydning var som om man skulle nesten flytte rett inn uten å måtte gjøre mye på forhånd. Det var ikke rart huset var på markedet i et halvt år før det ble solgt - i et område hvor boligene blir gjerne kuppet før visning.

Et annet hus jeg særlig godt husker er et rivingsobjekt hvor det faktisk sto igjen ''moderniseringsbehov'' i annonsen. Dette huset var fra 30-tallet et sted og alt inne hadde stivnet i tiden uten en eneste forandring, kjeller luktet forferdelig, alt måtte rett og slett rives og bygges nytt. Men bildene i annonsen var ganske beskjedne og mest fra utsiden og hagen (som begge så bra ut) pluss noen få detaljbilder av gamle objekter inne. Vi dro på visning for å se og jammen var det som å reise tilbake i tid nesten 100 år. Mens vi var ute og tittet i hagen, hørte vi lyden av tbanen som suste forbi omtrent 5 meter fra husets vegg. Skinnene var godt dekket med noe grønt fra hagens side og jeg tenkte ikke at det gikk tbane der, men gjett om tbane ved siden av huset ble nevnt i annonsen?   

Man ser mye rart og er man lenge på boligjakt, blir man vant til å lese all slags merkelige beskrivelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...