Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skrev jeg bare hva som irriterte meg mest. Og hvis du ser etter skrev jeg "folk" foran de andre punktene, men ikke på det ene punktet der jeg skrev om fellesutgifter og kommunale avgifter.

Det er utrolig mange som flytter inn her og sender meg RASENDE meldinger om at det er oppgitt feil... Hvor de tar dette beløpet fra aner jeg ikke, men feil er det iallefall. Megler er også pliktig å sjekke om fellesutgifter skal økes, og det gjør de heller ikke så dette blir også et problem stadig vekk. 

Husordensreglene pleier vi å sende nye beboere, hvor de da blir veldig overrasket over at tidligere beboer har sagt ditt og datt.

Anonymkode: a3f1f...e4a

Jeg er også styreleder og har nøyaktig samme erfaring. Ser stadig vekk at boliger blir annonsert med muligheter som ikke finnes (f. eks bygge på loftet som ikke er lov). I tillegg er det flere som har kjøpt her som ikke er blitt informert om de ganske store prosjetene som sameiet må ta framover. Dette er de pliktig til å sjekke, men det står ingenting i annonsen eller prospektet. Hat til stadighet fortvilte kjøpere på tråden. 

Har i alle fall lært meg å ikke stole et sekund på meglere. 

Anonymkode: 80782...b8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skikkelige faktafeil i forhold til avstand til skole, butikk osv.

Her ble det nylig solgt en bolig der det sto at det var 500 m til helt nybygd barne- og ungdomsskole. Den riktige avstanden var 10 km..

Anonymkode: 37940...e3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en gang på visning kun fordi det så helt forferdelig ut. Var så rotete og skittent at jeg rett og slett ble nysgjerrig, og lurte på om den kunne bli et kupp. Var like rotete og skittent på visning, og det største sjokket var da de fortalte at de hadde hatt barnedåp der hjemme dagen før visning. Altså, den doen var ikke vasket på et år, garantert! Og haugene med klær og rot var antagelig like gamle. 

Jeg kjenner de som kjøpte. Fikk leiligheten skambillig, og rev ut alt. Ble en fantastisk bolig. Av og til er det en fordel for kjøper at mange skremmes bort av presentasjonen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 22.01, Trolltunge skrev:

Jeg gikk en gang på visning kun fordi det så helt forferdelig ut. Var så rotete og skittent at jeg rett og slett ble nysgjerrig, og lurte på om den kunne bli et kupp. Var like rotete og skittent på visning, og det største sjokket var da de fortalte at de hadde hatt barnedåp der hjemme dagen før visning. Altså, den doen var ikke vasket på et år, garantert! Og haugene med klær og rot var antagelig like gamle. 

Jeg kjenner de som kjøpte. Fikk leiligheten skambillig, og rev ut alt. Ble en fantastisk bolig. Av og til er det en fordel for kjøper at mange skremmes bort av presentasjonen. :)

Det opplevde jeg faktisk med min egen bolig! Bildene på annonsen var helt jævlige, så vi gikk på visning bare for morro skyld (vi skulle på en annen visning i nabolaget uansett). På selve visningen var det fullt av spindelvev, hybelkaniner, ASKEBEGRE MED SNEIPER på kjøkkenet, to søppelposer (!!) med tomme ølbokser i stua etc etc. Det så ut som et reir. Men både badet og el-anlegget var relativt nytt, og ganske mye kunne fikses med litt maling.

Vi la inn et skambud og fikk boligen. Vi var de eneste som bød, selv om tilsvarende boliger i området gikk for flere hundre tusen over takst.

(Hadde dog problemer i mange måneder etter overtagelse med både politi og "gamle venner" av tidligere eier på døra natt og dag)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eie sitt nitriste gråfilter, som de bruker i samtlige annonser. Hvorfor skal alt se så grått, kaldt og trist ut? 

Det selskapet som nå har fått det for seg å inkludere mennesker i annonsene sine. Gjerne blurry mens det er på vei opp en trapp e.l. 

Kjønnsstereotyper i teksten. Som at walkincloset er enhver kvinnes drøm, at det er kjekt med kjellerstue for da kan far sitte der og se på fotball mens mor har venninner på skravlekveld i hovedstuen, osv. Jeg spyr av sånt... 

Anonymkode: a81dd...e08

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg så en annonse på et hus hvor det sikkert var 50 nærbilder av forskjellige oppsatser av lys på bord / stearinlys og slikt, og den oppredde senga til de som skulle selge.

dette var ikke en annonse som var lagt ut privat heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega hadde huset sitt for salg, mye fine bilder, men bet meg merke i nærbilde  et nystekt brød som så meget delikat ut der det lå på kjøkkenbenken, litt spesielt får man vel si

Anonymkode: e97c6...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...