Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nytt ord for for kjedet enebolig/tomannsbolig/rekkehus er "familiebolig", og klassifiserer den som enebolig. 

Det syns jeg er så irriterende! Er det bare familier som kan bo der da? 

Anonymkode: 97b66...d72

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Boliger som ser ut til å ha fått en kraftig gjennomgang av "interiør-designer" hvor alt sammen er i forskjellige nyanser av grått, svart, brunt, beige og "off white" eller hva det nå heter.   

 Veldig lite variasjoner når det kommer til farger altså..    

Anonymkode: 97537...cf9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en liten ting, men syns det er rart når selgere ikke lukker skap og skuffer på kjøkkenet før bilder blir tatt. Får meg til å tro at de er ødelagte og ikke lar seg lukke, når det kanskje bare er fordi de ikke har giddet å gjøre det. 

Anonymkode: e0234...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt makk når det blir tatt dårlige bilder. Dette gjelder mest for boliger som er til leie. Mørke bilder og ikke bilder av alle rom. Skal jeg flytte inn i en leilighet, så vil jeg gjerne se bilder av alle rom FØR jeg gidder å se på den. Greit å vite ting på forhånd, så jeg slipper noen overraskelser. At badet ser ut som en rønne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei, det er ikke sjarmerende med dusj på kjøkkenet. Oppussingsobjekt, heter det. 

8EE161F9-0B57-4896-A2B5-9FE4E7CD055F.png

Anonymkode: e0234...5b5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synte det ser veldig dumt ut når det er to bilder av ett rom, tatt i to forskjellige vinkler. Noe annet du ser er at på det ene bildet er det brukt vidvinkel, mens det andre bildet er tatt med vanlig linse. Da tenker jeg at det rommet må være EKSTRA lite, siden de gjør det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sjarmerende med dusj på kjøkkenet. Oppussingsobjekt, heter det. 

8EE161F9-0B57-4896-A2B5-9FE4E7CD055F.png

Anonymkode: e0234...5b5

Veldig sosialt, da! Neida, men dette kan da ikke være lovlig? Er det ikke sånn nå at man ikke kan ha kjøkken og bad vegg-i-vegg?

Anonymkode: 0e714...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sosialt, da! Neida, men dette kan da ikke være lovlig? Er det ikke sånn nå at man ikke kan ha kjøkken og bad vegg-i-vegg?

Anonymkode: 0e714...9b9

Nei, hvor tar du det fra? 

Er mange som har bad og kjøkken vegg i vegg. Det er det enkleste rørmessig.

Anonymkode: 17536...bfe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sjarmerende med dusj på kjøkkenet. Oppussingsobjekt, heter det. 

8EE161F9-0B57-4896-A2B5-9FE4E7CD055F.png

Anonymkode: e0234...5b5

Oi! Denne leiligheten egner seg nok mest for nyforelskede par uten barn, som heller aldri har besøk :fnise: 

Ser for meg at jeg kommer hjem og behøver en rask dusj etter trening og mannen har kompisene på besøk eller naboungene er her for å leke med barna. «Nei, ingen får middag, snacks eller drikke nå! Mor er i dusjen!» :fnise: 

Anonymkode: 7ed6d...da3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg opp i faktafeil i annonser. Særlig når det gjelder boliger i området som jeg tilfeldigvis har noe detaljkunnskap om. Der megler har oppført feil areal på bolig, feil etasje, feil kommunale avgifter og evt fellesutgifter.

Jeg trodde meglere var pålagt å trippelsjekke fakta de legger ut i annonsene sine? Og ikke bare stole blindt på eiere som ikke engang har bebodd boligene eller har inngående kunnskap om disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg syntes er veldig teit er de meglerene som forsøker å vri et åpenbart kompromiss eller mangel ved boligen til noe positivt. Eksempelvis et bøttekott av en leilighet hvor du så vidt fikk plass til å snu deg. "Denne leiligheten passer perfekt for deg som ønsker å leve minimalistisk". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yeans skrev:

Jeg henger meg opp i faktafeil i annonser. Særlig når det gjelder boliger i området som jeg tilfeldigvis har noe detaljkunnskap om. Der megler har oppført feil areal på bolig, feil etasje, feil kommunale avgifter og evt fellesutgifter.

Jeg trodde meglere var pålagt å trippelsjekke fakta de legger ut i annonsene sine? Og ikke bare stole blindt på eiere som ikke engang har bebodd boligene eller har inngående kunnskap om disse. 

Jeg irriterer meg over sånn standardtekst om området, særlig når denne ikke hører til nærområdet boligen ligger i. Har sett samme tekst om et tjern som har ligger langt unna boligene som skal selges, samt nada niks om tjernet som ligger nærmest boligene (og som er mye finere med tanke på bademuligheter osv.) Klipp og lim irriterer meg. Samt boliger med «potensiale». 

Anonymkode: 7ed6d...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste? Folk som stapper vaskemaskinen full av skittetøy og så får tatt boligsalgsbilder. Eller ikke klarer å vaske glasset i dusjen før de får tatt bilder. 

Anonymkode: 914b5...73f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som styreleder i et sameie irriterer dette meg garantert mest:
- Folk som unnlater å oppgi skader de vet om i egenmeldingen.
- Feil i fellesutgifter eller kommunale avgifter.
- Folk som lyver om hva som er lov og ikke lov her. 
- Folk som anbefaler nye kjøpere å bryte regler fordi de har gjort det selv og mener derfor det er "greit" eller gir de "lure" tips til regelbrudd. 

Fordi alt dette gir meg ekstra jobb, problemer og kjøperne er da gjerne (forståelig nok) sure.

Anonymkode: a3f1f...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det verste? Folk som stapper vaskemaskinen full av skittetøy og så får tatt boligsalgsbilder. Eller ikke klarer å vaske glasset i dusjen før de får tatt bilder. 

Anonymkode: 914b5...73f

Eller de gule listene på dusjveggene, hvorfor ikke bare fjerne de om man ikke har råd til å kjøpe nye..

Anonymkode: 17536...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.8.2017 den 11.25, penny_ skrev:

Haha, flamingohodet i døråpningen :skratte:

Hahaha, var inne og kikket på det nå- priceless :skratte::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som styreleder i et sameie irriterer dette meg garantert mest:
- Folk som unnlater å oppgi skader de vet om i egenmeldingen.
- Feil i fellesutgifter eller kommunale avgifter.
- Folk som lyver om hva som er lov og ikke lov her. 
- Folk som anbefaler nye kjøpere å bryte regler fordi de har gjort det selv og mener derfor det er "greit" eller gir de "lure" tips til regelbrudd. 

Fordi alt dette gir meg ekstra jobb, problemer og kjøperne er da gjerne (forståelig nok) sure.

Anonymkode: a3f1f...e4a

Fellesutgifter og kommunale utgifter skal megler se fakturaen på, så detnkan du ikke skylde på selgerne. 

Hva som er lov og ikke lov reguleres av husordensregler og vedtektene i brl/sameiet. Det skal megleren og gå igjennom på kontraktsmøte. Så her klager du over ting selger ikke er ansvarlig for men megler og ny kjøper.

Anonymkode: 914b5...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sosialt, da! Neida, men dette kan da ikke være lovlig? Er det ikke sånn nå at man ikke kan ha kjøkken og bad vegg-i-vegg?

Anonymkode: 0e714...9b9

Jeg har kjøkken og bad vegg-i-vegg.

 

 

Men jeg har ikke dusjen inne på kjøkkenet altså. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fellesutgifter og kommunale utgifter skal megler se fakturaen på, så detnkan du ikke skylde på selgerne. 

Hva som er lov og ikke lov reguleres av husordensregler og vedtektene i brl/sameiet. Det skal megleren og gå igjennom på kontraktsmøte. Så her klager du over ting selger ikke er ansvarlig for men megler og ny kjøper.

Anonymkode: 914b5...73f

Nå skrev jeg bare hva som irriterte meg mest. Og hvis du ser etter skrev jeg "folk" foran de andre punktene, men ikke på det ene punktet der jeg skrev om fellesutgifter og kommunale avgifter.

Det er utrolig mange som flytter inn her og sender meg RASENDE meldinger om at det er oppgitt feil... Hvor de tar dette beløpet fra aner jeg ikke, men feil er det iallefall. Megler er også pliktig å sjekke om fellesutgifter skal økes, og det gjør de heller ikke så dette blir også et problem stadig vekk. 

Husordensreglene pleier vi å sende nye beboere, hvor de da blir veldig overrasket over at tidligere beboer har sagt ditt og datt.

Anonymkode: a3f1f...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...