Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, NumberSix skrev:

Synes hunden var litt søt jeg! Heller bilder av hund enn ananas! :fnise:

Ja eller store poteplanter overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har ikke link nå, men så annonse for en knøttliten leilighet (30 kvm eller mindre), hvor kjøkken og stua var i samme rom. kjøkkenet besto av vask, lite kjøleskap og én benkplass (dvs et kjøkkenskap i bredde). Stue-området var så lite at det var plass til en toseters sofa og et lite bord. Det var på grunn av romløsningen ikke plass til TV eller steriobenk. Og prospektet besto av ikke mindre enn FEMTEN bilder av dette rommet, tatt i ulike vinkler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
På 31.10.2016 den 9.52, Angelheart2 skrev:

Når en ser bort fra garasjebygget,så syns jeg dette var fint jeg da,både løvet,sauen og det andre. Men nå leste jeg ikke teksten,og hva den eventuellt manglet. Var litt idyll og morsomt ellers syns nå jeg. Men nå er jeg litt rar,eller,som det står på t-skjorten min datter ga meg : I am not normal :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En annen ting jeg har reagert på er når det skrives f.eks "Kjøkkenet fremstår velholdt". Da ville jeg tolket det som "det ser bra ut, men det er noe rusk her som du ikke ser....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett gjennom en god del boligannonser i det siste...

-Om en bolig har flere boenheter, at det ikke står spesifisert hvilken enhet bildene er fra (og at bildene gjerne hulter til bulter, så stue i enhet 1 kommer rett etter bilder av badet til enhet 2).

-Generelt at det ikke er tekst til bildene som forklarer hvilket rom som er avbildet (særlig siden så mange maler alle rom i samme fsrge... Er dette soverom nummer 2, eller bare en annen vinkel av soverom 1?)

-Når det ikke er bilde av alle rom

-Når det kun er bilde fra én vinkel av et rom (lite kult å komme på visning og oppdage at det var en veldig teksturert tapetsert vegg på soverommet som ikke var avbildet i annonnsen; det går ikke ann å bare male over den tapeten!)

-Når alle rom er helt tomme, ELLER det bare er slengt inn noe vilkårlig møbel (et eksempel; en rottingsofa som egentlig er utemøbel, uten puter, og et furubord fra 90-tallet). Det er verdt å hyre inn noen til å gjøre noe enkel styling av rom så man får et bedre inntrykk av romstørrelse enn tomme rom (fordi jeg stoler ikke på den vidvinkellinsa til fotografene).

-Bilder som er veldig klart forvrengt av vidvinkellinse. Alle vet at et toalett er ikke en meter bredt, eller at en TV er to meter lang.

-Bilder som er tydelig manipulert (når det er utebilder av huset i forskjellige vinkler, men himmelen er helt lik på alle bildene fordi de har manipulert inn samme fine blå, lettskyede himmelen på ALLE utebildene).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2016 den 9.52, Angelheart2 skrev:

Det ene soveromsbildet (bilde 15) ser ut som om det er tatt av huseier akkurat idét hun/han våknet opp på soveromsgulvet dagen etter en heidundranes fest! Men det var kanskje meningen? "Se så gøy man kan ha det i dette huset!", liksom.

Og for litt ekstra moro i hverdagen, prøv å klikk fort frem og tilbake mellom bilde 18 og 19! Nesten litt skrekkfilmaktig :ler:

Endret av Ardwinna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2015 den 21.08, AnonymBruker skrev:

leste denne tråden før i dag, og nå dukket denne annonsen opp på facebook, siden en av mine venner hadde likt den. LItt overkill på stylingen og regien her.... Må jo bare le av de.

Anonymkode: c8c2b...904

Følger gubben med?

Anonymkode: 652b8...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av dere som har lekt dum noengang? Gikk liksom gjennom triksene her som barn og skjønner ikke hva som er morsomt. Lo av slikt rundt 10-12 år. 

Anonymkode: dcbc2...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingen av dere som har lekt dum noengang? Gikk liksom gjennom triksene her som barn og skjønner ikke hva som er morsomt. Lo av slikt rundt 10-12 år. 

Anonymkode: dcbc2...94b

Feil tråd, eller var du uvanlig interessert i boliginnredning da du var liten? :sprettoy:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kanskje ikke det verste... bare litt latterlig. Når det står "Romslig soverom" og så er det bilde av et rom hvor de har presset inn den minste dobbeltsengen du finner, og det knaptnok er plass til å stå på den ene siden av den.... Hva er et "lite" soverom når et "romslig" inneholder 20cm gulvplass og en seng? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en leilighet i fjor, som jeg ikke glemmer ordlyden på når det gjaldt kjøkkenet. Jeg vil tippe kjøkkenet er fra midten av 90-tallet en gang, men i annonsen stod det "strøkent kjøkken"..... det er gammelt, fullt av merker, riper og sår i benkeplatene, mangler halve sokkel-lista, morkne skapdører nederst (tyder på vannskade en gang) og elendig løsning på stikk-kontakt til kjøleskap og ovnsvifte. Det er i tillegg ulike, hvite skapdører på hhv høyre og venstre side av kjøkkenet. Åpenbart har de satt inn flere skaper på veggen til høyre senere, men da var vel de første utgått og ikke ble solgt mer, så de valgte noen andre hvite.

Det er så langt i fra "strøkent", selv om det kan brukes. Det var det det skulle stått; "brukbart kjøkken", ikke "strøkent".

Endret av Million
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, altflyter skrev:

Kanskje ikke det verste... bare litt latterlig. Når det står "Romslig soverom" og så er det bilde av et rom hvor de har presset inn den minste dobbeltsengen du finner, og det knaptnok er plass til å stå på den ene siden av den.... Hva er et "lite" soverom når et "romslig" inneholder 20cm gulvplass og en seng? :klo:

 

Hahahaha, nå måtte jeg inn å dobbeltsjekke på vår annonse, gud bedre meg om megleren hadde skrevet det :fnise:

Ellers kan jeg tale for min egen annonse sånn sett, fotografen gadd ikke å si i fra eller spørre om vi kunne henge opp stigen på utsiden eller fjerne det helvetes brannslukkningsaparatet som de forrige eierne hadde kastet fra seg, det er ikke slikt jeg tenker på når jeg i hui og hast måtte på jysk for å kjøpe et jævla tvbord, og sette det sammen en time før han kom. Men igjen, OCD og fotograf, så jeg ser små detaljer kanskje litt bedre enn det vanlige mennesket.. som den ene puten.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Dette er det rareste jeg har sett. Annonsen begynner med "hei. jeg er huseier. dere sparer mye penger hvis dere kjøper hus fra meg". Og det blir bare "bedre".

https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=90681887

" dere trenger ikke å betale gebyr av eiendommegler. " Jeg tror kanskje han der skulle ha kostet på seg en eiendomsmegler...og jeg er ikke veldig fan av den overprisa bransjen, men her trengs det - han har jo ikke orket å rydde engang, og bildekvaliteten er type whisky&engangskamera :fnise:

Og tenk, for et kupp - kjøpe hus og få med tidligere huseier som leieboer! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærbilde av en kjent vase. Og kaffemaskin. Hva skal det illustrere?

Har noen sagt til selger noen fang: denne kaffemaskin og vase skal jeg ha. .  Var bilde i annonsen

Anonymkode: d0c86...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...