Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg kjøpte leilighet selv for ikke lenge siden har jeg sett på veldig mange boligannonser, stort sett på finn. Veldig mange fine leiligheter som virker innbydende og fine. Men har reagert på noen av de:

- eiendomsmeglerfirma som bruker en sau (kosedyr) som liksom har fest med ballonger, ostepop og brus i en leilighet for at det skal se litt "festlig" ut. Tror det er Krogsveen. 

- samme eiendomsmeglerfirma bruker unge modeller i bikini som står i dusjen og ser erååtiske ut. OG fyller dassen med isbiter og øl :ohmy:

- detaljbilder, av f.eks en kjøkkenkran eller en interiørbok.. det gir meg ikke så mye.

- pådekkede bord med mat nok til en militærleir. jeg syns bare det er jålete og tar fokuset vekk fra annonsen. helt ok med en enkel pådekning, brød etc.

- Privatmegleren syns jeg generelt er veldig jålete og har mye unødvendig i boligannonsene sine, ref det jeg skrev over. I tillegg var de dyre, noe som gjorde at jeg ikke valgte de.

- Stygge sengetepper og lamper. Vet det er subjektivt, men mange rer opp senga i full fart før de tar bilde ser det ut som. Med noe billig ræl fra Rusta i grelle farger. 

Hva syns dere er negativt i en bolig-annonse?

Anonymkode: 6c474...d35

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri lagt merke til noe egentlig, men nå skal jeg jaggu meg lete litt og se om jeg finner noe spennende :fnise: ser for meg en kosesau med ballonger og godis!:laugh:

Anonymkode: 3c952...0bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse rot og nips som ikke er ryddet vekk. Spesielt på bygda er det tydelig at noen ikke bryr seg så veldig om å gjøre det fint før bildene skal tas. Har sett flere annonser med shampo, balsam og alt som hører til stående i dusjen/ved badekar og masse smånips i hyller 😣😣 Da blir jeg litt sånn, æsj, det der har jeg ikke lyst på....

Anonymkode: 7be86...3fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ballong- og strandfestbildene er helt idiotiske. Det virker som om meglerne er desperate etter å få oppmerksomhet. Det gjør meg mest skeptisk på om de prøver å skjule noe. 

Detaljbilder tatt skjevt har ingen betydning for meg. Hvorfor skal jeg fristes til å kjøpe en leilighet med skjeve bilder av eierens kaffemaskin, som jeg uansett aldri kommer til å eie..?

Typiske meglerord som: 

  • Unik (sær)
  • Sjarmerende (eldgammel og sliten)
  • Arealeffektiv (bitteliten)
  • Nyere (ingenting gjort de siste ti år, minst)
  • Potensial (total renovering)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detaljbilder av en blomsterkvast med uklar bakgrunn. Hallo? Det er da ikke blomsten jeg skal kjøpe?

Rot. Er det så vanskelig å flytte kleshaugen bak deg mens du tar bildene? Og stappe alle vaskemidlene i en boks og sette den vekk mens det fotograferes?

Ekstrem vidvinkel. Hater å se "det perfekte hus", og når vi har kommet oss på visning, så er det knapt plass til et nattbord ved siden av sengen på soverommene!

Samme putene og blomsterkvasten på alle bildene. Du kan tydelig se at de har kjøpt nips på europris og flyttet rundt på alle bildene så de slapp å kjøpe flere :P

Legg et forbanna sengeteppe på sengen før du tar bilde! Jeg vil ikke se den krøllete dritne dyna di!

Anonymkode: be56e...71b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skeptisk med en gang de skriver: Sjarmerende bolig, eller bolig med sjel... det betyr basicly: Tidenes oppussingsprosjekt...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bilder av blomster..

Utsikts- og friområder 6 kilometer unna huset

Den er jeg så sinnsykt enig i! De skriver så ofte xxx kjøpesenter et steinkast unna, og det viser seg ofte å være 5-10 minutter kjøretur med bil... Jeg tror de eiendomsmeglerne burde meldt seg på OL i steinkast (DET burde vært en ny gren i OL!). De er jo åpenbart sinnsykt flinke til å kaste stein!

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Skitten oppvask i oppvaskkummen er ikke GREIT på bildene. Den visningen gikk vi ikke på! :) 

Feilmerking av steder. Legge inn et sted som ligger i nærheten, som har populær beliggenhet for å reklamere. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ekstrem vidvinkel. Hater å se "det perfekte hus", og når vi har kommet oss på visning, så er det knapt plass til et nattbord ved siden av sengen på soverommene!

 

Anonymkode: be56e...71b

Haha, ja! Når leiligheten har samme fasong som mummihuset, da vet du at noe ikke stemmer helt. Og flisene på den ene badeveggen er rektangulære mens de på den andre er kvadratiske. Og toalettet er halvannen meter bredt... :ler:

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke rot (selv om det bare skulle dreie seg om en boks med sjokoladekjeks på en hylle på kjøkkenet), disse idiotiske "detaljbildene" av en blomsterkvast eller en god flaske oliven ved siden av kjøkkenvasken, eller masse dill som skal vise hvor "koselig" eller "festlig" man kan ha det i boligen (pent dekket bord med servietter og servise som ikke følge med boligen, ballonger og ikke minst høyhelede sko og en Mulberry eller LV veske "tilfeldigvis" hengende igjen i gangen) 

Anonymkode: 7ed6d...da3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja! Når leiligheten har samme fasong som mummihuset, da vet du at noe ikke stemmer helt. Og flisene på den ene badeveggen er rektangulære mens de på den andre er kvadratiske. Og toalettet er halvannen meter bredt... :ler:

Enig.  Vi lar oss da ikke lure av at IKEA-møblene er dobbelt så lange. Tåpelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste denne tråden før i dag, og nå dukket denne annonsen opp på facebook, siden en av mine venner hadde likt den. LItt overkill på stylingen og regien her.... Må jo bare le av de.

Anonymkode: c8c2b...904

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off! 

Det hjalp ikke at de har skrevet en stil over hvert bilde. Jeg er ikke interessert i å høre at samboer din er glad i klær og sko så lenge hun ikke kommer med på kjøpet.  

Anonymkode: 69580...cdf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innlegget over er forresten svar på annonsen som det ble linket til 

Anonymkode: 69580...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotete i boligen.

Sånne data animerte bilder på området og blokket før leiligheten engang er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljbilder av en blomsterkvast eller en krydderplante eller annet nips. Jeg vil se leiligheten/huset, ikke pyntefjaset til de som bor der nå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...