Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig og dra på byen når man er i et forhold?


urlm

Anbefalte innlegg

Er mye alkoholsosialisering i starten av studiet, mulig hun drar mindre ut når det tar slutt

Kanskje hun er mer interessert i å være med deg uten alkohol om dere finner på noe morsomt sammen med venner? Det kan jo være enten være med alkohol(uten å være fyllekalas) eller uten alkohol.

Det at hun synes byturer er bedre enn roligkvelder med deg betyr ikke at byturer er bedre enn alt mulig annet. Mange som drar på byen som egentlig synes det er gøyere på før og etterfesten.

 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å på forhånd snakke om HVOR full hun skal bli?! Det var alle i min vennekrets for lengst ferdig med da vi bikka 20, altså. For meg er det en umoden greie som de som ikke er gamle nok til å drikke holder på med for å tøffe seg, og noe som vitner om et mindre sunt forhold til alkohol.

Yes, nesten hele min vennekrets var grazy!! Utrolig nok er de voksne og ansvarlige folk i dag. Selv om de festa vilt slutten av tenårene og begynnelsen 20 årene og hele poenget var å bli fullest mulig ;)

Grazy People!!!  

 

Anonymkode: b4072...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som om dere, tross liten alderforskjell, er på ganske ulike nivå mentalt sett. Du formulerer deg godt for en 22-åring, mens hennes oppførsel (dersom den er korrekt beskrevet) er ekstremt umoden.

Da tenker jeg eksempelvis på;

  • - Hun kan ikke, en eneste gang, drikke noen glass vin eller drinker uten at det blir altfor mye. Man har noen fyllefester som ung, men man klarer som regel en ha en fredagskveld der man ikke blir mer enn brisen.
  • - Hun snakker i forkant om hvor full hun skal bli, som da man var 16 og det var noe utrolig kult ved å ha tilgang til alkohol
  • - Det blir "drama" når dere er ute sammen, hun blir sjalu eller vil gjøre deg sjalu. Alkoholen gjør alle negative personlighetstrekk verre, uten at hun begrenser seg av den grunn

Så kan man si at det er tidlig i studiene og alt det der, men hun er nok likevel - selv for sin aldersgruppe - ganske umoden. 

Dette er jo neppe din fremtidige livspartner uansett, så jeg sier gjør som du vil. Det er nok av andre jenter der ute, hvorav noen antakelig passer deg bedre. Kanskje har du det bedre med denne jenta enn uten. Jeg ville ikke tenkt for mye over det - bare vær ærlig med henne ift. hva du tenker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kaster vel ikke akkurat sten i glasshus. Har jo forklart at det er fremover jeg snakker om, har jo ikke klaget over at hun har festet mye i høst, jeg er jo gjort det selv. Selv om jeg føler at mye av festingen har vært litt for å holde takt med henne, og det har blitt et par byturer der jeg egentlig ikke hadde lyst til å drikke.
Selvfølgelig skal hun få dra ut, men synes det hadde vært passende og moderere seg litt når man faktisk er i et forhold med noen. Blir rett og slett vanskelig å se henne pga dette. Har ikke veldig mye tid til å se henne i hverdager pga skole og jobb.

Jo, når du klager over hvor mye hun fester men så gjorde du det samme selv i samme alder. Det blir å kaste sten i glasshus. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor du skal lage så mye drama rundt det å gå ut? Hun er 20 år, ikke 30 eller 40. Da hadde saken stilt seg litt annerledes. Når jeg var 20, var jeg ute MYE mer enn hva jeg gjør nå som jeg er i slutten av 20-årene. Ting forandrer seg med tiden, men jeg er jaggu glad for at jeg har hatt mine festperioder! Dersom du anser det som et så stort problem, snakk med henne. Dessuten er det jo ikke lett for å henne å vite at du anser det som et problem, når du ikke engang har forslag til ting dere kan gjøre sammen.

Hvorfor er det ikke "passende" å feste når man er i et forhold? Hva er egentlig problemet med det? Hun er ikke eldre enn 20 år, da synes jeg slettes ikke du kan kreve det av henne, verken direkte eller indirekte. Dette er grunnen til at par snakker sammen om sånne ting, ikke bare går rundt å sutrer i seg selv om det.

Forøvrig er det mange ting man kan gjøre sammen som par, men dette avhenger av interesser. Man gjør jo ting sammen fordi det er hyggelig. La meg gi deg noen forslag:

  • Spise lunch sammen en dag det passer for begge (dette kan være kantina på skolen, café, nistemat, etc)
  • Spise middag sammen (lage mat hos en av dere, restaurant)
  • Gå tur sammen
  • Trene sammen
  • Dra i skogen
  • Dra på fjellet
  • Studere sammen på skolen/hjemme
  • Kino
  • Bowling
  • Konsert
  • Filmkveld
  • Reise bort sammen
  • Overnatte på hotell
  • Ta en biltur sammen
  • Sykle sammen
  • Dra i svømmehallen/badeland
  • Være med venner
  • Sex
  • Spille brettspill/nintendo/playstation

Listen er endeløs, det er bare fantasien som setter grenser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som om dere, tross liten alderforskjell, er på ganske ulike nivå mentalt sett. Du formulerer deg godt for en 22-åring, mens hennes oppførsel (dersom den er korrekt beskrevet) er ekstremt umoden.

Da tenker jeg eksempelvis på;

  • - Hun kan ikke, en eneste gang, drikke noen glass vin eller drinker uten at det blir altfor mye. Man har noen fyllefester som ung, men man klarer som regel en ha en fredagskveld der man ikke blir mer enn brisen.
  • - Hun snakker i forkant om hvor full hun skal bli, som da man var 16 og det var noe utrolig kult ved å ha tilgang til alkohol
  • - Det blir "drama" når dere er ute sammen, hun blir sjalu eller vil gjøre deg sjalu. Alkoholen gjør alle negative personlighetstrekk verre, uten at hun begrenser seg av den grunn

Så kan man si at det er tidlig i studiene og alt det der, men hun er nok likevel - selv for sin aldersgruppe - ganske umoden. 

Dette er jo neppe din fremtidige livspartner uansett, så jeg sier gjør som du vil. Det er nok av andre jenter der ute, hvorav noen antakelig passer deg bedre. Kanskje har du det bedre med denne jenta enn uten. Jeg ville ikke tenkt for mye over det - bare vær ærlig med henne ift. hva du tenker. 

Eller så er hun en helt normal 20-åring som nettopp har fått tilgang til 20-års steder, bor hjemmefra for første gang og synes typen er blitt litt vel "satt" allerede som 22-åring. Jeg er enig med deg at de ikke passer sammen. Hun oppfører seg som den alderen hun er, TS virker som en litt "satt" gubbe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

Hvorfor er det ikke "passende" å feste når man er i et forhold? Hva er egentlig problemet med det?

Jeg er vanligvis enig med mye du skriver på KG, men her tror jeg du enten ikke forstår hva TS mener eller er for farget av egne opplevelser og tar det personlig.

TS har ikke skrevet at hun (eller han) ikke skal dra ut på byen overhodet. 

Det eneste han har problemer med er at hun virker som en utpreget festjente (mer enn snittet, selv for sin aldersgruppe) og er usikker på om de derfor passer sammen. Da snakker vi ikke om en som tar seg en god fest iblant. Men en som MÅ ut flere ganger hver uke, enn som ikke kan bli brisen men må bli stupfull, og en som lager drama og dritt i fylla. En som synes alkohol er "stor stas" og utrolig kult, selv om hun er gammel nok til å kjøpe det selv og ikke må låne falsk leg av kusinen. 

Dette er delvis kanskje kulturelt - da jeg var tenåring festet vi, men ikke to-tre ganger i uken, det holdt med en. Vi kunne drikke for mye iblant, men etter påfølgende skallebank og fylleangst begrenset man seg litt dagen etter. Hvis man skapte drama og sjalusi i fylla og oppførte seg som en idiot, var man flau dagen etter framfor å gjøre det samme igjen.

Jeg synes ikke TS' dame er typisk 20, mer typisk 17. Jeg kjenner derimot noen fra bygde-Norge som var slik til de var 27, eller lenger. Så dette er forskjellig fra person til person. 

 

Endret av Marie90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller så er hun en helt normal 20-åring som nettopp har fått tilgang til 20-års steder, bor hjemmefra for første gang og synes typen er blitt litt vel "satt" allerede som 22-åring. Jeg er enig med deg at de ikke passer sammen. Hun oppfører seg som den alderen hun er, TS virker som en litt "satt" gubbe.

So agree!

Anonymkode: b4072...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis enig med mye du skriver på KG, men her tror jeg du enten ikke forstår hva TS mener eller er for farget av egne opplevelser og tar det personlig.

TS har ikke skrevet at hun (eller han) ikke skal dra ut på byen overhodet. 

Det eneste han har problemer med er at hun virker som en utpreget festjente (mer enn snittet, selv for sin aldersgruppe) og er usikker på om de derfor passer sammen. Da snakker vi ikke om en som tar seg en god fest iblant. Men en som MÅ ut flere ganger hver uke, enn som ikke kan bli brisen men må bli stupfull, og en som lager drama og dritt i fylla. En som synes alkohol er "stor stas" og utrolig kult, selv om hun er gammel nok til å kjøpe det selv og ikke må låne falsk leg av kusinen. 

Dette er delvis kanskje kulturelt - da jeg var tenåring festet vi, men ikke to-tre ganger i uken, det holdt med en. Vi kunne drikke for mye iblant, men etter påfølgende skallebank og fylleangst begrenset man seg litt dagen etter. Hvis man skapte drama og sjalusi i fylla og oppførte seg som en idiot, var man flau dagen etter framfor å gjøre det samme igjen.

Jeg synes ikke TS' dame er typisk 20, mer typisk 17. Jeg kjenner derimot noen fra bygde-Norge som var slik til de var 27, eller lenger. Så dette er forskjellig fra person til person. 

 

Joda, jeg forstår hva TS mener.

Derimot så har jeg også vært student selv, sammen med venner og så hvordan min omgangskrets var. Når jeg var 17 festet vi ikke på samme måte, fordi vi rett og slett ikke fikk lov. Jeg er enig med deg at det kan ha en sammenheng med hvor man kommer fra, selv er jeg fra Østlandet og fra en forstad til Oslo. Der var det ikke mange utestedene, kun ett som var for de under 20. Dermed ble det mer moro i studietiden fordi vi da hadde tilgang til flere utesteder, også etter at vi ble 20. Selv festet jeg gjerne 4 ganger i uken, det var ikke uvanlig blant mine medstudenter i den byen vi bodde i.

Jeg mener derfor at de ikke passer sammen, fordi damen oppfører seg som en normal 20-åring, TS har lagt den type fest (hyppighet på fest altså) og moro bak seg. Derimot så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke tar dette opp med henne, dersom det plager han så. For det er mange ting man kan gjøre sammen som par, som ikke behøver å involvere alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva?  Det er ikke alle som har vært dritings fra de 14. Noen har veldig strenge foreldre.

Fra jeg var 16-18 hadde jeg vært full 2 ganger, thats it!

 

Anonymkode: b4072...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva?  Det er ikke alle som har vært dritings fra de 14. Noen har veldig strenge foreldre.

Fra jeg var 16-18 hadde jeg vært full 2 ganger, thats it!

 

Anonymkode: b4072...394

Ikke sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vennepar av meg som er ute minst en gang i uken. Personlig var jeg litt slik som hun du beskriver TS, da jeg var 20 (23 nå). Ble sammen med han som er samboeren min nå, på den tiden. Han er ikke typen som fester særlig mye og har aldri vært det. Jeg derimot var gjerne ute 2 ganger i uken da vi ble sammen. Men etter å ha vært i et forhold i er halvt år var det redusert til 3 ganger i mnd. Nå går jeg kanskje ut 1-2 ganger i mnd. Med andre ord, det er fult mulig at hennes drikkevaner endrer seg etterhvert i forholdet. 

Dersom dette er et stort problem for deg syns jeg du bør si det direkte til henne. Lite hjelp i å hente tydeligvis. Lykke til :)

Anonymkode: 6db1e...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sammen med samboeren min da jeg var 22, for 6 år siden.jeg har alltid vært mye på byen etter vi ble sammen( før vi fikk baby da), mens samboeren min er sånn som aldri har likt å dra ut. Det har aldri vært noe problem, tror jeg hadde blitt rimelig irritert hvis han hadde "nekta" meg å dra ut:-p har venninner hvor det har skjedd, og de er ikke sammen idag;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spesielt å dra ut på byen en gang i uka eller oftere. Spesielt når man er student. De som sier her at de gjør det har enten ikke jobb i tillegg og dermed sløser de penger på byen som de heller kunne brukt på f.eks et bedre kosthold eller så tar de ikke studiene seriøst. 

Så jeg hadde aldri ville vært sammen med en mann som var sånn. Jeg selv studerer, trener og jobber annenhver helg (jobben min er i tillegg svært relevant for min utdanning og jeg lærer mye) og hverken jeg eller kjæresten har tid til å feste oftere enn en gang i blant som da blir mindre enn en gang i måneden.  

Anonymkode: 1241c...54c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjeldent. 

Syntes utesteder + alkohol er ett kjøttmarked. Misforstå meg rett, det betyr ikke at en aldri skal dra ut. Men syntes det er "singeloppførsel" å dra ut såpass ofte. Men nå sier du at dere er så unge, så er det mer akseptert. Hun trenger sikkert å "løpe" fra seg.

Endret av Fjellgeit1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg synes det greit å fått rast fra seg litt den tiden der. Men er hun virkelig interessert i noe alvorlig med deg så bør det jo være noe hun har lyst til å prioritere fremfor fest hver helg... 2helger med fest og 2 helger med deg kunne jo vært greit. Ellers kan dere bare roe ned hele forholdet og feste.. Hvis dere er ment for hverandre så kanskje hun er der på et annet tidspunkt når hun har fått rast fra seg litt..? 

Det finnes mange andre bra jenter der ute som er ute etter noen å slå se til ro med.   

Anonymkode: 919b5...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Hvis hun er på byen 1-2 ganger hver uke, har dere fortsatt 5-6 dager der dere har muligheten til å møtes.

Jeg har veldig lite tid og mulighet til å se henne i hverdagene mellom skole og jobb, og hun har tilsvarende mye skole og jobb. Hadde vi bodd rett ved hverandre hadde det kanskje vært mulig, men når jeg bor over 30 min unna blir det ikke så lett. 

Det er jo bare å si at hvis det blir til at hun ikke skal ut enten torsdag, fredag eller lørdag så vil du treffes. Da har hun jo muligheten til å komme til deg dersom det ikke blir noe med jentene. 

 Sorry, men dette høres bare helt sykt ut, spør du meg. Selvfølgelig skal jeg prøve å få det til å funke med hennes planer, men jeg kan ikke tilpasse hele min timeplan etter hennes, som er slik du foreslår her. Forholdet kan ikke bygges på at jeg får se henne om hun ikke har noe bedre å gjøre, da er jeg dørmatten hennes, ikke kjæresten hennes.

Man må faktisk kunne sidesette noe av "singellivet" sitt når man er i et forhold, dvs. man må droppe et par venninnekvelder fra tid til annen, ihvertfall hvis man er den typen som er med venninnene mer eller mindre hele tiden.

 

Hvorfor er det flott at jeg har funnet meg en kjæreste som synes det er greit? Jeg tar det som en selvfølge at jeg skal få lov til å dra ut når jeg vil. Vi kan jo ses de dagene jeg ikke er ute, så jeg ser ikke helt problemet. 

Hvorfor det er flott? Er jo flott at du har funnet en kjæreste som åpenbart passer din livsstil og tilpasser sin timeplan deretter. Jeg orker ihvertfall ikke at om jeg får se kjæresten eller ikke avhenger av om det er én kveld det ikke skjer noe mer spennende i venninnegjengen hennes. Føler meg absolutt ikke komfortabel med en ordning hvor vi skal se hverandre om hun ikke har noe bedre å gjøre.

 

Man vil kanskje ikke angre på at man droppet å dra ut et par ganger, men du høres ut som du vil slå deg til ro allerede, og det tror jeg det er mange som ville angret på. Hun er 20 år, og for mange på den alderen er det viktig å være med på det som skjer, og jeg ser ikke noe problem med at hun gjerne vil ut to ganger i uken. 

Vi har tydeligvis litt forskjellige oppfatninger av hva det vil si "å slå seg til ro." Jeg mener det er en selvfølgelig at man (dessverre) må nedprioritere noen venneaktiviteter når man er i et forhold, det gjør jeg selv, du mener det er en selvfølge at man ikke må gjøre det. Om man får alt til å gå rundt er jo det mektig imponerende, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som klarer det, og vet at det ikke er mulig i mitt tilfelle.

 

Jeg tror ikke dere passer så godt sammen, for å være ærlig. Dere har tydeligvis helt forskjellig oppfatning av hva som passer seg i et forhold. Synd at det å være på byen ødela for både trening og skolen for din del, men nå klarer de fleste jeg kjenner fint å kombinere det.  

Nei, det virker nesten sånn. Jeg orker hvertfall ikke et forhold som bygger på premisset at vi kan være sammen om hun ikke har noe som skjer med venninnene sine. Jeg dropper stadig vekk ting som skjer med gutta for å være med henne, og mener det er urettferdig at hun ikke kan gjøre det samme en gang i blant.

Og var vel mer at det er vanskelig å kombinere en seriøs innsats både på skole og trening om jeg drar på fylla 2-3 ganger i uken. Når man er vant til å trene 7 dager i uken og passe nøye på hva man spiser lar det seg vanskelig kombinere med et så høyt og regelmessig alkoholkonsum. Skolen skal jeg nok klare å kombinere, men da må jeg droppe trening, noe det virker som jeg må uansett nå.

Endret av urlm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker på meg som om dere, tross liten alderforskjell, er på ganske ulike nivå mentalt sett. Du formulerer deg godt for en 22-åring, mens hennes oppførsel (dersom den er korrekt beskrevet) er ekstremt umoden.

Da tenker jeg eksempelvis på;

  • - Hun kan ikke, en eneste gang, drikke noen glass vin eller drinker uten at det blir altfor mye. Man har noen fyllefester som ung, men man klarer som regel en ha en fredagskveld der man ikke blir mer enn brisen.
  • - Hun snakker i forkant om hvor full hun skal bli, som da man var 16 og det var noe utrolig kult ved å ha tilgang til alkohol
  • - Det blir "drama" når dere er ute sammen, hun blir sjalu eller vil gjøre deg sjalu. Alkoholen gjør alle negative personlighetstrekk verre, uten at hun begrenser seg av den grunn

Så kan man si at det er tidlig i studiene og alt det der, men hun er nok likevel - selv for sin aldersgruppe - ganske umoden. 

Dette er jo neppe din fremtidige livspartner uansett, så jeg sier gjør som du vil. Det er nok av andre jenter der ute, hvorav noen antakelig passer deg bedre. Kanskje har du det bedre med denne jenta enn uten. Jeg ville ikke tenkt for mye over det - bare vær ærlig med henne ift. hva du tenker. 

Du treffer ganske godt i beskrivelsene dine, selv om jeg må innrømme at da hun snakket i forkant om hvor full hun skulle bli var det jo i all hovedsak tull, og det har bare skjedd én gang.

Men hun blir jo alt for full hver gang hun er ute. I starten var vi nesten bare sammen etter byturer, og hun var ofte mye fullere enn meg, noe jeg syntes var litt ukomfortabelt til tider.


Jeg har ikke drukket meg så full som det hun gjør hver eneste gang hun er ute på mange år, som regel holder jeg meg forholdsvis edru når jeg er på byen.

Og ja, skal jo ut med henne på torsdagen, og merker jeg allerede gruer meg. Ser for meg henne overstadig beruset mens jeg prøver å finne balansen mellom å gi henne for mye og for lite oppmerksomhet.

Jeg har det jo kjempebra med henne når vi er sammen, men livsstilen hennes ellers er ganske vanskelig å forholde seg til, ihvertfall for meg. Føler det blir alt for mye alkohol og festing og at det går kraftig utover kvaliteten i forholdet vårt.

Hun ringte meg senest i natt, klokken 3, overstadig beruset, og ville snakke. Da skulle hun fortelle meg hvordan en kjendis spanderte drinker på henne, og fikk snaps fra henne tidligere hvor formålet åpenbart var å vise hvor mange gutter hun hang med, så det virker på meg som om hun ønsker å gjøre meg sjalu, selv når jeg ikke er med henne på fylla engang.

Forståelig nok at jeg da synes det er slitsomt og forholde meg til henne når hun drar ut 2+ ganger i uken i tillegg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, når du klager over hvor mye hun fester men så gjorde du det samme selv i samme alder. Det blir å kaste sten i glasshus. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor du skal lage så mye drama rundt det å gå ut? Hun er 20 år, ikke 30 eller 40. Da hadde saken stilt seg litt annerledes. Når jeg var 20, var jeg ute MYE mer enn hva jeg gjør nå som jeg er i slutten av 20-årene. Ting forandrer seg med tiden, men jeg er jaggu glad for at jeg har hatt mine festperioder! Dersom du anser det som et så stort problem, snakk med henne. Dessuten er det jo ikke lett for å henne å vite at du anser det som et problem, når du ikke engang har forslag til ting dere kan gjøre sammen.

Hvorfor er det ikke "passende" å feste når man er i et forhold? Hva er egentlig problemet med det? Hun er ikke eldre enn 20 år, da synes jeg slettes ikke du kan kreve det av henne, verken direkte eller indirekte. Dette er grunnen til at par snakker sammen om sånne ting, ikke bare går rundt å sutrer i seg selv om det.

Det var da fælt til feilsitering og aggressivitet her, da.

Tror du misforstår meg litt, jeg sier ikke at jeg festet like mye som henne da jeg var 20, jeg sier jeg festet like mye som henne i høst.

Jeg "klager" ikke over at hun festet mye i høst, det gjorde jeg selv. Vi var vel egentlig ikke sammen engang i høst, da drev vi for det meste bare og holdt på.

Det jeg er bekymret over er at vi nå er i et forhold, og hun gir inntrykket av at hun har planer om å fortsette å dra ut 2-3 ganger i uken. Det synes jeg kan være problematisk fordi det gjør det veldig vanskelig for oss å se hverandre.

Har aldri sagt at det ikke er "passende" å feste når man er i et forhold, jeg har sagt at det er ganske normalt å moderere seg litt mer, sammenliknet med når man er singel. Single mennesker drar mye mer ut på byen, tro det eller ei.

Det er ikke snakk om at noen av oss skal slutte og feste, jeg liker selv og ta meg en fest i ny og ne, men jeg synes flere ganger i uken er unormalt mye når man er i et forhold, jeg synes egentlig det er unormalt mye når man er singel, men mulig jeg har en annerledes vennekrets på det området.

Og jeg ser du spør hvorfor jeg skal lage drama rundt det og gå ut. Grunnen til at jeg kanskje er ekstra lite begeistret for akkurat dette er
A) Det er når hun skal "ut" at hele problemet blir gjeldende, det er da ingenting annet gjelder.
B) hun blir alltid, alt for full.
C) Skal alltid ringe meg langt på natt, og blir sur og sjalu hvis jeg ikke svarer.
D) Jeg vet hvordan hun var i fylla før hun ble sammen med meg, og det ligger i bakhodet (gjør ting hun ikke husker, o.l.)
E) Gitt "assosiasjoner" tidligere til at det er kjedelig å dra ut når man ikke er singel, dvs når hun drar ut føler jeg at hun synes det er kjipt og ikke være singel,
F) Føler hun ser ned på meg hvis hun skal ut og ikke jeg, og er nok litt av grunnen til at jeg dro så mye ut i høst.


Så ja, ser ikke på det som noe positiv egenskap at dama drar ut hele tiden. Er vel en grunn til at man sier at man ikke burde date festjenter, men nå er det nå henne jeg har falt for..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er hun en helt normal 20-åring som nettopp har fått tilgang til 20-års steder, bor hjemmefra for første gang og synes typen er blitt litt vel "satt" allerede som 22-åring. Jeg er enig med deg at de ikke passer sammen. Hun oppfører seg som den alderen hun er, TS virker som en litt "satt" gubbe.

"Satt" gubbe fordi jeg ikke liker å måtte tilpasse min timeplan og mine planer etter hvorvidt hun skal ut eller ikke? Fordi jeg setter pris på å kunne ha planer uten forbehold om at det skjer noe bedre?

Vet ikke hva slags skole du gikk på, men det er ikke veldig vanlig og konsekvent dra på fylla flere ganger i uken for studenter her jeg går, og da spesielt ikke om man er i et forhold.

Kan gjerne si oss uenige i hvorvidt det er nødvendig og drikke seg dritings flere ganger i uken for å ha et bra studentliv, men jeg vil gjerne ha meg frabedt flåsete, nedlatende kommentarer.

Og nei, jeg kjenner veldig få som oppførte seg slik hun gjør nå da de var 20. De fleste klarte å dra ut uten og drikke seg sanseløst fulle hver bidige gang, og de fleste hadde heller noe behov for å gjøre dette flere ganger i uken.

Jeg er stor tilhenger av at man skal få leve slik man vil, men enkelte livsstiler er bare ikke egnet for å fungere i et forhold, og jeg mener hennes faller inne under det, med mindre man har en veldig tålmodig type.

Rimelig sikker på at majoriteten av menn ikke vil satt pris på at dama flyr på byen og drikker seg dritings flere ganger i uken, men vi er vel bare "satte" gubber.

Og jeg er sikker på at det samme gjelder kvinner.

Virker som du tror jeg ønsker å kontrollere henne, eller setter andre standarder for kvinner enn menn, og at jeg har truffet et ømt, kvinnefrigjørende punkt hos deg (siden du kaller meg en "satt" gubbe). Dette tror jeg kommer av at du rett og slett ikke forstod hva jeg sa. Jeg klagde ikke over at hun dro ut så mye når jeg dro ut selv, jeg uttrykte bekymring for at hun ønsker å fortsette å dra ut like mye etter at vi ble involvert i et forhold. Begge dro ut alt for mye i høst etter min mening.

Det er ikke snakk om at jeg ønsker å "kue" dama mens jeg kan gjøre hva jeg vil. Det er snakk om å finne en balanse hvor vi faktisk kan se hverandre noen ganger i helgene, + mye mer annet som jeg allerede har tatt opp.

Endret av urlm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Jeg synes du høres skikkelig oppegående ut, TS, og jeg er helt enig i alt du skriver. Det ville vært naturlig at hun mistet interessen for å fly på byen på den måten der nå. 

Du skriver at du har sunne interesser og ønsker å gjøre det bra på skolen osv men at denne "livsstilen" ikke er forenelig med det. Det burde være en tankevekker. Hva er det som egentlig er viktig for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...