Gå til innhold

Skal du jobbe i julen?


The Kitten

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i butikk og har ikke full oversikt ennå. Vanligvis bruker jeg å jobbe en del i romjulen, så regner med at jeg skal det i år også. 

Har veldig lyst på fri kvelden på lille julaften så vurderer sterkt å be sjefen om fri da. Til gjengjleld kan jeg gjerne jobbe på julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare en ekstrahjelp-stilling i to butikker(samme kjede) foreløpig, men jeg har sagt fra om at i år vil jeg helst ha fri lille- og julaften. Familien min bor fem timers kjøring unna, og vi feirer annethvert år hos min og hos forlovedens familie. I år er det også ekstra "viktig" å feire julen hos min familie, siden søsteren min var først ute i søskenflokken med å få barn.

Men jeg kan godt jobbe i romjula, noe jeg håper på.

Anonymkode: ecefc...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe noen vakter, blant annet julaften og nyttårsaften. Men da er det heldigvis så korte vakter, siden jeg jobber i butikk, og stemningen er alltid veldig koselig.

Det eneste som er litt kjipt er å stå opp tidligere enn jeg helst vil de dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt fra at jeg jobber så mye som mulig når det er behov for meg, så jeg har vel allerede fått både julaften og nyttåraften. Blir vel fort noen dager i romjula også.

 

Er student, så jeg trenger alle pengene jeg kan få. Jobben er heldigvis på hjemstedet.

Anonymkode: 9dbf4...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe fram til nyttårshelga. Familien bor et par flyreiser unna så jeg stikker dit til nyttår i stedet. Min mor ville heller ha besøk nyttårs- enn julehelgen :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så heldig at jobben stenger hele romjula, har betalt for ekstra fridager i romjul og påska faktisk. Skikkelig bonus. Har også både igjen ferie og en god del flexitimer, så regner med å ha fri lille juleaften også, og kanskje kjøre litt korte dager den uka før jul når ungene har fri fra skolen. Hvis det er mulig å gjennomføre pga arbeidsmengde på jobben vel å merke.

Anonymkode: 25b58...a29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det, men vaktlista er ikke klar enda. Skal ikke jobbe julaften i år, for det gjorde jeg ifjor, mens jeg sikkert skal jobbe nyttårsaften siden jeg hadde fri forrige nyttårsaften. Ellers regner jeg med det blir MYE jobb de siste dagene før julaften, og litt i romjulen (butikkjobb). Håper å kunne kjøre hjem til familien så krysser fingrene for at jeg slipper å jobbe sent lillejulaften. Det vil vise seg :)    Er litt sjalu på de av mine medstudenter som ikke jobber og tar tre uker juleferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe i julen for første gang, dvs helligdagene. Har jobbet i romjulen (ørkendagene) tidligere, men nå jobber jeg på flyktningemottak, så regner ikke med særlig julekos på jobb, julaften eller ikke. :)  Men det går seg vel til. Ungene skal være hos far, så da kan jeg likegodt jobbe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått vaktlistene enda, men skal hvert fall jobbe julaften, noe jeg synes er veldig koselig! :) Blir nok en del jobbing i romjulen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvstendig næringsdrivende, så jeg må bare stille opp når jeg får oppdrag for å ikke miste kunder. Har dermed aldri helt fri, men bonusen er at jeg jobber hjemmefra og i tillegg kan velge når på dagen jeg gjør jobben. Og det pleier ikke å dukke opp noe akkurat på julaften. :)

Anonymkode: a862f...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jobb i romjulen. Muligens fri på julaften, eller noe redusert arbeidstid den dagen. Noen yrkesgrupper kan ta avspasering, men de fleste er på jobb i romjula. 

Anonymkode: 917f4...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jobbe så og si hele julen. Har fri julaften siden jeg jobbet kveld på julaften i fjor. Resten av jula jobber jeg. Det blir en rolig nyttårsaften når jeg skal være på jobb 7.30 1 nyttårsdag. 

Anonymkode: f1d78...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jobb holder stengt de på røde dager, men jeg pleier vanligvis å jobbe noen dager i romjulen. Synes de dagene er koselige og dessuten er de korte. I år er jeg i permisjon, så dette blir første jula på mange år hvor jeg har helt fri. Mannen min skal nok kanskje jobbe litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber tidlig lille julaften så har jeg fri t.o.m 27. Skal jobbe nyttårsaften og første nyttårsdag. Vi har en avtale på jobb om at vi skal jobbe hver tredje eller fjerde jul, jobber på sykehjem. Vi har mange vikarer som vil jobbe jul, så vi kunne vel teknisk sett sneket oss unna, men det har både med fagdekning og arbeidsmoral å gjøre.

Anonymkode: 7cc88...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir ingen julejobbing på meg i år :D Vi har stengt de fleste av juledagene! Jobbet tidligere i butikk og da var det mye jobbing i desember, i år blir det heldigvis litt mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på ti år har jeg fri alle juledagene, helt herlig! 

Men stiller vel opp likevel, om en gammel kollega ringer og vil ha fri, for jeg synes egentlig det er ganske koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...