Gå til innhold

Samlivsbrudd, barn, konflikter, Samvær.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei og god morgen :) 

Holder på  å skrive en oppgave om barn som av ulike grunner ikke lenger har kontakt med den ene forelderen og hva årsaken er. 

Er det noen her på forumet som er i denne situasjonen? Hvorfor er det blitt slik? Konflikter? Stakk av? Rus/vold? Vil sette stor pris på svar :)

Anonymkode: f1d5a...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mor som nektet far samvær. Mannen jobber for øvrig med barn og fullt egnet til å være en fantastisk omsorgsperson. Mor nekter samvær. Takk GUD for barneloven og minstekrav. 

Far (og barn) ønsket 50/50, mor nektet fordi økonomi er viktigere enn barnets beste. 

Så her: Økonomi og makt. Mor jobber for at barnet ikke skal være hos far, og har nå gjennom fritidsaktiviteter fjernet ennå en dag (fordi det er samme dag som samvær). 

Barnet kommer til å miste kontakt i løpet av få år. Kanskje allerede neste år, når barnet er 7.. 

Anonymkode: 08340...679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over. Penger er viktigere enn at barnet har kontakt med sin far. Hun og barnet flyttet 20 mil unna. Far og barn har samvær torsdag-søndag en gang i måneden. Far får ikke ha barnet ekstra i ferier og høytider. Har vært i mekling flere ganger, men mor følger aldri samværsavtalen likevel. Og hva kan fvk gjøre med at mor har bosatt seg så langt unna? Ingenting.

 

Anonymkode: 73057...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok i samme kategori som de over her. Mor motarbeider samvær. Og har flyttet 30 mil unna. De har samvær, men det er mer sjeldent enn før.
Det verste med det hele synes jeg er, at samtidig som mor stort sett har gjort alt i sin makt for å stikke kjepper i hjulene, så skylder hun på far for at det har blitt som det har blitt.
Noen trenger en god titt på seg selv om sin egen oppførsel.

Anonymkode: 6ed8b...f94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor som nektet far samvær. Mannen jobber for øvrig med barn og fullt egnet til å være en fantastisk omsorgsperson. Mor nekter samvær. Takk GUD for barneloven og minstekrav. 

Far (og barn) ønsket 50/50, mor nektet fordi økonomi er viktigere enn barnets beste. 

Så her: Økonomi og makt. Mor jobber for at barnet ikke skal være hos far, og har nå gjennom fritidsaktiviteter fjernet ennå en dag (fordi det er samme dag som samvær). 

Barnet kommer til å miste kontakt i løpet av få år. Kanskje allerede neste år, når barnet er 7.. 

Anonymkode: 08340...679

Dette har jeg lest fra andre kilder er mye mer utbredt problem enn hva som blir kreditert,  tror du det økonomiske incentiver erden eneste ggrunnen?  Eller ligger det en dypere konflikt bak?

Anonymkode: f1d5a...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kontakt med far til eldste. Han har dissosial personlighetsforstyrrelse, angst og depresjon. Pluss at han har flytta til et annet kontinent. (Men vi så like lite til han da han bodde i nabobyen)

Anonymkode: 54aef...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er årsaken konflikt. Den ene parten var utro, den andre så det som et svik mot seg selv og barna, og så det som naturlig å inkludere barna i konflikten.

Anonymkode: 7eca9...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 har ikke kontakt med far til eldste. Han har dissosial personlighetsforstyrrelse, angst og depresjon. Pluss at han har flytta til et annet kontinent. (Men vi så like lite til han da han bodde i nabobyen)

Anonymkode: 54aef...a3f

Hvordan påvirker dette barnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har sagt fra seg all samværsrett og har ikke kontakt med dattera si. Både dommer, mor og advokater prøvde å snakke han fra det, men han var ikke til å rikke. Foreldrene bodde på tidspunktet 10  min fra hverandre.

Far leker offer og skylder selvsagt alt på mor og sier til offentligheten at dommeren sa han burde gjøre det.

Anonymkode: c1d2d...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lest fra andre kilder er mye mer utbredt problem enn hva som blir kreditert,  tror du det økonomiske incentiver erden eneste ggrunnen?  Eller ligger det en dypere konflikt bak?

Anonymkode: f1d5a...f23

Om hun straffer far kanskje med at han og barnet har hatt bedre relasjon enn hun og barnet? Barnet gråt og nektet å bo hos mor når far flyttet ut. Mor har prøvd å sverte fars rykte i byen, og gjort alt hun kan for at han skal si fra seg ansvar. Vridd seg på alt av samtaler om samvær, og unnlatt å gi informasjon om foreldremøter, bursdager, samlinger etc. Far har lenge bedt styrer og videre lærere om å sende på egen mail til han, men der havner det som lapper i barnets hylle, og mor har tatt vekk alle som har hatt fars navn på. 

Dypere konflikt er det ikke, mor nektet den ene dagen ekstra som ville gitt 1000 mindre i måneden i bidrag, hvor mor nå gjør det hun kan for å fjerne samvær helt. 

Anonymkode: 08340...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun straffer far kanskje med at han og barnet har hatt bedre relasjon enn hun og barnet? Barnet gråt og nektet å bo hos mor når far flyttet ut. Mor har prøvd å sverte fars rykte i byen, og gjort alt hun kan for at han skal si fra seg ansvar. Vridd seg på alt av samtaler om samvær, og unnlatt å gi informasjon om foreldremøter, bursdager, samlinger etc. Far har lenge bedt styrer og videre lærere om å sende på egen mail til han, men der havner det som lapper i barnets hylle, og mor har tatt vekk alle som har hatt fars navn på. 

Dypere konflikt er det ikke, mor nektet den ene dagen ekstra som ville gitt 1000 mindre i måneden i bidrag, hvor mor nå gjør det hun kan for å fjerne samvær helt. 

Anonymkode: 08340...679

Som du kan se av satsene her, så gir en ekstra dag med samvær max 400 kr mindre i bidrag i måneden. Det er ganske så langt fra 1000 kr som du påstår!
https://www.nav.no/Samvær+-+satser.421824.cms

Anonymkode: c1d2d...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kan se av satsene her, så gir en ekstra dag med samvær max 400 kr mindre i bidrag i måneden. Det er ganske så langt fra 1000 kr som du påstår!
https://www.nav.no/Samvær+-+satser.421824.cms

Anonymkode: c1d2d...26b

Beklager, jeg var visst litt rask på labben der. 700 kr er maks reduskjon for en ekstra dag samvær avhengig da av barnets alder.

Anonymkode: c1d2d...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke barnet og far kontakt lengre. Det er ganske ferskt, men når han ikke møter opp for samvær, ikke tar telefonen og heller ikke svarer på meldinger som gjelder samvær eller barnet, tolker jeg det dit hen at samvær er et avsluttet kapittel. Det nærmer seg et halvt år siden siste samvær.

Far har aldri sagt at han ikke vil ha samvær, men de gangene han har hatt det, så er inntrykket mitt at han gjør det for å lette sin egen samvittighet eller for å tilfredstille foreldrene. Ikke fordi barnet ønsker det og det er til barnets beste. 

Anonymkode: 98456...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har ikke barnet og far kontakt lengre. Det er ganske ferskt, men når han ikke møter opp for samvær, ikke tar telefonen og heller ikke svarer på meldinger som gjelder samvær eller barnet, tolker jeg det dit hen at samvær er et avsluttet kapittel. Det nærmer seg et halvt år siden siste samvær.

Far har aldri sagt at han ikke vil ha samvær, men de gangene han har hatt det, så er inntrykket mitt at han gjør det for å lette sin egen samvittighet eller for å tilfredstille foreldrene. Ikke fordi barnet ønsker det og det er til barnets beste. 

Anonymkode: 98456...44a

Hvorfor er det blitt slik? Har dere noen konflikter?  Bittert brudd? Eller er det slik at han ikke gidder? Har du en rolle i dette utfallet?  Hva sier barnet?

Anonymkode: f1d5a...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ar har sagt fra seg all samværsrett og har ikke kontakt med dattera si. Både dommer, mor og advokater prøvde å snakke han fra det, men han var ikke til å rikke. Foreldrene bodde på tidspunktet 10  min fra hverandre.

Far leker offer og skylder selvsagt alt på mor og sier til offentligheten at dommeren sa han burde gjøre det.

Anonymkode: c1d2d...26b

Dette var spesielt,  kom det ut fra det blå? Eller ligger det en konflikt til grunn? og hva sier barnet?

Anonymkode: f1d5a...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spesielt,  kom det ut fra det blå? Eller ligger det en konflikt til grunn? og hva sier barnet?

Anonymkode: f1d5a...f23

I og med at dette skjedde i retten, så var det konflikt ja.

Barnet spør svært sjeldent etter far, men vet hvem han er, hvor han bor, hva han jobber med osv. Barnet får svar på alt. Har aldri spurt om å treffe far. Dette skjedde for noen år siden, da var barnet 2 år. For barnet er det helt normalt at far ikke er i livet.

Anonymkode: c1d2d...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det blitt slik? Har dere noen konflikter?  Bittert brudd? Eller er det slik at han ikke gidder? Har du en rolle i dette utfallet?  Hva sier barnet?

Anonymkode: f1d5a...f23

Ingen konflikter, ikke noe bittert brudd. Jeg har gjort det jeg kan for at samværet skal fungere, far kan mellom annet ha samvær når det passer ham. Jeg har prøvd å få i gang regelmessige, men fleksible avtaler. Har far plutselig spurt om samvær når vi egentlig har planer, ordner jeg det sånn at han får ha barnet likevell. Barnet gir uttrykk for at det ønsker å se far oftere.

Grunnen vet jeg ikke. Antageligvis er det mer komplekst enn at han ikke gidder. De gangene jeg har tatt det opp sier han alltid at det ikke er det at han ikke vil, men... også får jeg ikke noen forklaring. 

Anonymkode: 98456...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kontakt med far til eldste. Han har dissosial personlighetsforstyrrelse, angst og depresjon. Pluss at han har flytta til et annet kontinent. (Men vi så like lite til han da han bodde i nabobyen)

Anonymkode: 54aef...a3f

Likevel valgte du å få barn med denne fyren? Det sier litt om vurderingsevnen din.

Anonymkode: d6582...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alt utenom rettssak for å treffe sønnen min. Mora ville bare ha en unge, for så å hive meg ut under graviditeten. Ingen konflikter under svangerskapet. Men har trenert og ødelagt samvær. Alt for å fryse meg ut...  Orka ikke mer til slutt.. 

Anonymkode: b9b67...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel valgte du å få barn med denne fyren? Det sier litt om vurderingsevnen din.

Anonymkode: d6582...e29

Det er ikke sikkert hun visste om dette før hun fikk barnet.

Anonymkode: e589c...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...