Gå til innhold

Gentlemannan er utryddet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Trollkarlen

Her er en veldig bra reklame fra 1955. Kvinner oppførte seg som kvinner og hankjønn var alle sammen gentlemen.

 

Kvinner som utøver vold og gjemmer seg bak det å være kvinne, fortjener virkelig en midt i trynet. Det er utrolig stakkarslig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo men i den verden vi lever i i dag, med andel volkd mot kvinner, man blir å tenke at de ikke finnes.

Anonymkode: a3a3b...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jo men i den verden vi lever i i dag, med andel volkd mot kvinner, man blir å tenke at de ikke finnes.

Anonymkode: a3a3b...8d0

Kvinner driver med partnervold i like stor grad som menn. De er også voldelig mot barn i like stor grad som menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hvorfor kan ikke kvinnen tilby/ofre  det ledige (eller sitt eget) setet til mannen, eller si "menn først" når de går gjennom en dør? Og da snakker vi ikke om folk med tydelige fysiske svakheter altså.

Anonymkode: da4e4...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg #needy ovenfor en attraktiv kvinne om jeg skulle gjort det å latt henne få et sete som det i utgangspunktet ikke stod et navn på av en åpenbar grunn. Kan være jeg er veldig trett av å ha stått hele dagen, og at det har gjort meg veldig sliten - slik at å sitte faktisk er noe jeg kanskje trengte mer enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.11.2015 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

En mann som kan grammatikk kanskje?

Anonymkode: e201d...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun kjerringa ser helt normal ut. Forlanger at folk skal behandle henne som en prinsesse :roll:

Du har jo de som veier 100kg full i kviser og apelsinhud som stiller samme krav som henne til og med.

hvis kvinner vil ha respekt så kan de begynne og vise oss mannfolk noe respekt.

Det får holde at vi 99% av tiden skal ta initiativ til kontakt. For så og bli silt ut 9/10 ganger.

Er det så vanskelig og forstå at menn ikke er så opptatt av de fleste kvinner som dere skal ha det til.

Anonymkode: 62cbd...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hva er motsatsen til gentle man..gentle woman?

Anonymkode: da4e4...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

 

Enda et eksempel på kvinner som ikke vil ha likestilling.

Anonymkode: 94c89...740

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette opplevelsessamfunnet som bidrar til at menn er mer bevisste på handlingsmønstere - på godt og vondt. Vi lever i et skambelagt samfunn, og som mann så må je daglig ta stilling til hva jeg skal gjøre, og det fører til så mye ubehag at å ikke handle er enklere enn å handle. Enkle ting som å holde opp døra til å gi fra seg seter blir store problemstillinger hvor jeg bir den tapende parten uansett utfall. Det er enkelt å se utfallet av dette her på KG også, hvo enkle handlingen må ha bunn i biologisk og seksuell natur fra en manns side, og da ting som å holde døra oppe betyr at en fortjener å bli sugd eller whatnot.

 

En høster som en sår er det noe som heter.

Anonymkode: 91b0e...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

Gikk du ikke i skolen og lærte "hvilken mann" eller "hva slags mann"?

 

 

Anonymkode: 5a314...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.11.2015 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår poenget om høflighet, men jeg ser ikke helt hvorfor det skal være kjønnsbetinget. Jeg tilbyr vanligvis et ledig sete til enhver person som er rundt meg, uavhengig av kjønn eller alder. Jeg er likevel mer oppmerksom dersom det er en gravid kvinne, en person med redusert fysisk helse eller eldre mennesker. Jeg synes det er frekt å løpe til et sete på grunn av at man tydeligvis har like mye krav på det setet som menneskene rundt.

Jeg er selv kvinne og synes ikke at kvinnen det diskuteres om er berettighet plassen. Høflighet er uansett noe man bør utvise til alle mennesker. Det har ikke noe med likestilling å gjøre etter min mening, men medmenneskelighet.

Jeg har også sett flere mennesker som ikke har gitt fra seg setet sitt til eldre mennesker eller mennesker med fysisk handicap. Jeg forstår det dersom de er helt i sine egne tanker og ikke ser disse menneskene som trenger plassen mer enn deg, men når man legger merke til det er det virkelig ufint og egoistisk. Jeg har vært vitne til to kvinner på en stappfull buss der hun ene hadde et fysisk handicap og brukte krykker. Venninnen nærmest ropte ut hvor absurd det var at ingen tilbydde henne et sete. Verken da var det ingen som rørte seg en millimeter. 

Anonymkode: 3f02a...d06

Jeg hadde garantert ikke rørt meg en millimeter hvis noen hadde ropt ut at det var uhørt at folk ikke tilbø hun et sete. Det får være makan til prinsessesyndom. Hadde hun med handikappet spurt derimot så hadde jeg nok gitt opp plassen min ved mindre jeg følte veldig for å sitte den dagen.

Anonymkode: 02618...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt artikkelen? Der står det nemlig:

 

Og kom ikke her med en unnskyldning om likestilling.

Det er nemlig akkurat som med menn og kvinner, fra to vidt forskjellige planeter.

Jeg snakker om de små tingene. Høfligheten, som en gang var der.

Nei, en gang fantes det kanskje en norsk gentleman. Men han er fra min side erklært død.

Heldigvis har jeg selv funnet en overlevende, en sen høstkveld i Volda. Han skal jeg holde godt på.

Anonymkode: f07dc...e86

I Volda ???   Det må være en innflytter/student.

Sunnmørske gentelmen finnes ikke ... Med mindre du har MYE mer penger enn han.  Stor arv i vente osv.

Anonymkode: 046f0...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 den 21.35, AnonymBruker skrev:

I USA er det helt annerledes, som hun skriver. Der har menn manerer. Bildører åpner seg, jenter går uten unntak først inn i et rom, og restaurantregningen bare forsvinner i løse luften. Gentlemannen lever. Så kanskje det er en god idé å begynne å tindre litt i USA? 

 

Anonymkode: f07dc...e86

Det har du rett i. Men tror du dette kommer gratis? Niks, menn forventer noe tilbake når de gjør andre en tjeneste. Hva tror du menn forventer av kvinner?

Norske kvinner ønsker å bli oppvartet uten å yte noe tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Horten Market skrev:

Det har du rett i. Men tror du dette kommer gratis? Niks, menn forventer noe tilbake når de gjør andre en tjeneste. Hva tror du menn forventer av kvinner?

Norske kvinner ønsker å bli oppvartet uten å yte noe tilbake.

Det samme gjør norske menn.

Heldigvis finnes det folk der ute som er høflige og omtenksomme uten å forvente noe tilbake.

Anonymkode: bc0f6...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest HarryDotter
På Wed Nov 18 2015 den 21.33, amativeReflection skrev:

Jeg trodde jenter likte likestilling jeg.

Det gjør de ikke, straks de forstår hva det innebærer i praksis. Når de forstår at menn plutselig tror det er greit å gi dem et slag i trynet, når de krangler, for slikt gjør jo menn når de sloss eller ryker i tottene? Tenk når skip forliser, og kvinner blir bedt om å bli på båten, til alle menn er på plass i livbåtene. Det er rekordlav oppslutning blandt kvinner i gruvedrift for eksempel. Hvorfor snakkes det ikke om å kvotere inn damer der??

Kvinner elsker likestilling, såfremt det gagner dem direkte i positiv grad

 

 

Hvor er alle gentlewomen?? Hvor er damene som trekker ut stolen for menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2015 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Veldig bra leserinnlegg om den norske gentlemannens død. Tenk å ta setet fra en jente! Hvem MANN gjør noe sånt?

http://gjest.blogg.no/1447877916_den_norske_gentlemann.html

Anonymkode: f07dc...e86

Det er klart gentlemannen er død. Det er likestilling! Jeg er litt av den gamle skolen som liker å gjøre dette, men det blir ferre av oss fordi kvinner i mange år har skriket om likestilling. Det som er tankevekkende er at dagens kvinner elsker likestilling helt til det går i mot dem, tenk litt på det. De vil at mannen skal vaske hjemme, men med en gang du ber de om noe! Å herregud for et leven det blir, da kommer sitatet fram; "du er mann!", "vær litt mann da!". Nei, er få igjen av oss pga dere kvinner.

Anonymkode: 01a6f...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...