Gå til innhold

Gentlemannan er utryddet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det burde være en selvfølge at en mann lar kvinnen ta plassen. At det i det hele tatt er en debatt er utrolig. Jeg er flau på mitt eget kjønns vegne når jeg leser om slike hendelser. 

Anonymkode: 56164...d51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter likestilling.
likestilling er ikke bare win win for dere kvinner. det gir oss menn litt muligheter også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har da likemye rett på plassen som henne. 

Det er ikke snakk om rett, men om å være gentlemann. Ja, du har rett til å la Olga på 98 stå og lene seg på rullatoren sin også, men hvis du har noe som helst manerer og sosial intelligens så lar du henne ta setet ditt. 

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter likestilling.
likestilling er ikke bare win win for dere kvinner. det gir oss menn litt muligheter også.

Hallo. Likestilling handler om stemmerett osv. Det går an å være gentlemann selv om du lever i et likestilt samfunn. 

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det heter likestilling.
likestilling er ikke bare win win for dere kvinner. det gir oss menn litt muligheter også.

Om kvinnen var gravid så er det fortsatt helt greit at mannen deiser ned i det ledige setet? Du vet ikke hva likestilling betyr. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Det er ikke snakk om rett, men om å være gentlemann. Ja, du har rett til å la Olga på 98 stå og lene seg på rullatoren sin også, men hvis du har noe som helst manerer og sosial intelligens så lar du henne ta setet ditt. 

Anonymkode: f07dc...e86

Eldre mennesker er noe annet, evt mennesker som virkelig trenger plassen. I dette tilfellet var der snakk om to jevngamle mennesker. Ser ikke helt at kjønn skal spille noen rolle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om rett, men om å være gentlemann. Ja, du har rett til å la Olga på 98 stå og lene seg på rullatoren sin også, men hvis du har noe som helst manerer og sosial intelligens så lar du henne ta setet ditt. 

Anonymkode: f07dc...e86

Artikkelen handler om ei sprek jente på 24 år. Hu har ikke noe vondere av å stå enn herren som satt seg.

Om man ønsker likeverd mellom kjønnene så må dere også belage dere på at likestilling ikke bare gjelder når det passer dere.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvinnen var gravid så er det fortsatt helt greit at mannen deiser ned i det ledige setet? Du vet ikke hva likestilling betyr. 

Gravide er fortsatt mennesker. Min tidligere sjef sa til meg måndentlig: "Graviditet er ingen sykdom". Deretter la hun ut om hvordan gravide kan jobbe normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det helt annerledes, som hun skriver. Der har menn manerer. Bildører åpner seg, jenter går uten unntak først inn i et rom, og restaurantregningen bare forsvinner i løse luften. Gentlemannen lever. Så kanskje det er en god idé å begynne å tindre litt i USA? 

 

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Likestilling handler om stemmerett osv. Det går an å være gentlemann selv om du lever i et likestilt samfunn. 

Anonymkode: f07dc...e86

Hvorfor føler du at kvinner har mer rett på sitte plasser enn menn? Det er diskriminerende og manneundertykkende å kreve sær rang over det motsatte kjønn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det heter likestilling.
 

Leste du i det hele tatt artikkelen? Der står det nemlig:

 

Og kom ikke her med en unnskyldning om likestilling.

Det er nemlig akkurat som med menn og kvinner, fra to vidt forskjellige planeter.

Jeg snakker om de små tingene. Høfligheten, som en gang var der.

Nei, en gang fantes det kanskje en norsk gentleman. Men han er fra min side erklært død.

Heldigvis har jeg selv funnet en overlevende, en sen høstkveld i Volda. Han skal jeg holde godt på.

Anonymkode: f07dc...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvinnen var gravid så er det fortsatt helt greit at mannen deiser ned i det ledige setet? Du vet ikke hva likestilling betyr. 

artikkelen det linkes til nevner ingenting om graviditet. bare en normal 24år gammel jente.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvinnen var gravid så er det fortsatt helt greit at mannen deiser ned i det ledige setet? Du vet ikke hva likestilling betyr. 

Om man ikke greier å stå på en buss mens man er gravid så får man ordne seg andre former for transport som f.eks taxi eller eventuelt kjøpe en rullator man kan bruke om man er så dårlig til bens og svak. 

Det er ikke andre sitt problem at du har blitt smelt på tjukka. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I USA er det helt annerledes, som hun skriver. Der har menn manerer. Bildører åpner seg, jenter går uten unntak først inn i et rom, og restaurantregningen bare forsvinner i løse luften. Gentlemannen lever. Så kanskje det er en god idé å begynne å tindre litt i USA? 

 

Anonymkode: f07dc...e86

likestillinga er veldig annerledes i usa enn i norge.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

artikkelen det linkes til nevner ingenting om graviditet. bare en normal 24år gammel jente.

Likevel. Hun kunne vært det. Er en norm i mine øyne at man lar kvinner sitte framfor mannen, med mindre han er syk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel. Hun kunne vært det. Er en norm i mine øyne at man lar kvinner sitte framfor mannen, med mindre han er syk. 

Med andre ord er du manne diskriminerende. Kvinner er ikke mer verdt enn menn. 

Og nei du er ikke tilhenger av likestilling om du tror det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel. Hun kunne vært det. Er en norm i mine øyne at man lar kvinner sitte framfor mannen, med mindre han er syk. 

er da TOTALT forskjellig om personen er gammel eller gravid vs ei normal sunn 24 åring.
skjønner ikke hvorfor du skal gå OT .....

Endret av herremann
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...