Gå til innhold

icloud-hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Skjønner meg ikke heelt på icloud. Noen ganger virker det, andre ganger ikke.. Nå får jeg beskjed om at icloud-bilder ikke er aktivert når jeg prøver å åpne programmet icloudbilder på PCen. Har brukt det noen år og ikke gjort noen endringer som jeg vet om. Åpner så selve programmet icloud for å sjekke at det er haket av for bilder, men denne linja er grået ut og ikke aktiv. Får kun lov å hake av bokmerker, noe jeg ikke gjør. Hva er galt her? Har også sjekket iphonen på instillinger-icloud og bilder er "på".  

Anonymkode: edf5c...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På iPhone: innstillinger - bilder og kamera - iCloud bildebibliotek (skru denne på). Pass på at du har nok plass på iCloud kontoen. 

Anonymkode: 803b2...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Har følgende innstillinger på iPhonen:Innstillinger-Bilder og Kamera-Min bildestrøm på samt Bildedeling på og Oppsummer bilder på. Slik har det vært hele tiden men funker plutselig ikke. Har ikke siste oppdatering på IOS 9.1 (husker ikke hvilken versjon jeg har..) siden det ikke er plass til oppdatering. Tenkte jeg skulle oppdatere når jeg hadde fått overført bildene mine og slettet dem fra telefonen (er 1500 bilder og nå er det fullt.) iCloud-kontoen er helt ledig ser det ut til..

Anonymkode: edf5c...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til innstillinger - generelt - om - versjon. Hva står det der? Har du Mac eller Windows? 

Anonymkode: 803b2...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og betaler du for iCloud? For å laste opp 1500 bilder/videoer er du nok nødt til å betale for 50GB abonnementet (10kr i mnd). 

Anonymkode: 803b2...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versjon 7.1.2 på iPhone og Windows (7?).

Har ikke betalt for iClod nei, pleier ikke å overføre så mange av gangen. Det går jo automatisk etterhvert, men det er mange innimellom som har blitt hoppa over og det er dem jeg prøver å få over nå ved å "dele" med meg selv..

Anonymkode: edf5c...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg regner med du er helt tom for plass? Har du noen apper som tar mye plass, eller tar bildene alt? Det enkleste vil være å slette noen apper (du kan laste dem ned igjen etterpå) slik at du får nok plass til å installere iOS 9.1 (rundt 1GB), for så å skru på iCloud bildebibliotek. 

Om det ikke er mulig, er det en litt større omvei. 

1: Koble iPhone til pcen din og overfør bilder til den. http://www.digitaltrends.com/photography/best-ways-get-photos-iphone/

2: Slett alle bildene på iPhonen din og installer iOS 9.1

3: Kjøp ekstra lagringsplass på iCloud! 

4: Installer iCloud på pcen din. https://support.apple.com/en-us/HT204283

5: Åpne bilder (på iCloud på pcen din), overfør bildene du overførte til pcen (har du bilder fra et annet digitalkamera etc kan du overføre dem også).

6: På iPhone (som er oppdatert til iOS 9.1) gå til Bilder og Kamera og huk av iCloud bildebibliotek, samt optimalisert lagring. 

Nå har du tilgang til alle bildene dine på iPhone, uten at de tar så stor plass (iCloud merker selv hvor mye plass du har igjen på iPhone og laster ned thumbnails eller fullskala bilder deretter).

Evnt. så kan du kjøpe deg en konto på dropbox, laste ned Carousel appen på iPhone, laste opp alle bildene på dropbox, slette bilder fra iPhone og oppgradere. Da er du uavhengig fra iCloud! 

Jeg vil uansett anbefale deg å oppgradere telefonen hver gang det kommer en oppgradering, da det både kommer sikkerhetsoppgraderinger, samt at nye apper blir hovedsakelig laget for det nyeste operativsystemet, ikke eldre. 

Håper dette hjelper deg litt. 

Anonymkode: 803b2...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse hjelp👍 Har ikke kommet så mye lengre. Prøver å oppdatere til IOS 9 men den vil ikke. Har mer enn nok plass nå siden jeg har slette apper og tlf selv har lagt resten i dvale for å få nok plass. Men kommer aldri lengre enn " forbereder oppdatering", der står den og henger lenge før den gir opp. Noen triks her? 

Anonymkode: edf5c...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken telefon har du? Dette kan ta lang tid, prøv å vent i noen timer, evnt sett den på over natten. 

Anonymkode: 803b2...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forresten installere den via iTunes på pcen din, om ikke det over fungerer. 

Anonymkode: 803b2...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...