Gå til innhold

Hvordan uttaler dere Staedtler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, hvordan uttaler dere det? Jeg aner ikke hva som er riktig

Anonymkode: 100ea...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere?

Nei, hvorfor flere? Et tysk navn uttales naturligvis på tysk, et engelsk navn på engelsk. Verre blir det med kinesiske, arabiske etc. navn, men tysk og engelsk regner vi med at alle kan.

Anonymkode: 395ea...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjtetler, den første e-en  åpen uttale (som i "sette")

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvorfor flere? Et tysk navn uttales naturligvis på tysk, et engelsk navn på engelsk. Verre blir det med kinesiske, arabiske etc. navn, men tysk og engelsk regner vi med at alle kan.

Anonymkode: 395ea...0f2

Flere fordi jeg kunne ikke vite om den ene personen som hadde svart sa riktig. Om Staedtler er tysk vet jeg heller ikke, du kan fint roe deg ned.

Anonymkode: 100ea...d10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere fordi jeg kunne ikke vite om den ene personen som hadde svart sa riktig. Om Staedtler er tysk vet jeg heller ikke, du kan fint roe deg ned.

Det er ikke sånn det fungerer på forum som dette. Dersom noen svarer, og svaret er rett, er det ingen grunn for andre til å si ja og amen. Så får du bare ett svar, ber du ikke om flere. Du går da ut fra at svaret er korrekt og at det ikke er mer å si om den saken.

Om Staedtler er tysk, var heller ikke jeg 100% sikker på, kun 99%, men det tok meg bare ca. 4 sekunder å få det bekreftet. Jeg brukte noen nymotens greier de kaller for Internett.

Anonymkode: 395ea...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri lest eller hørt ordet før men jeg ville sagt "Stettlehr"

Anonymkode: a6b6e...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn det fungerer på forum som dette. Dersom noen svarer, og svaret er rett, er det ingen grunn for andre til å si ja og amen. Så får du bare ett svar, ber du ikke om flere. Du går da ut fra at svaret er korrekt og at det ikke er mer å si om den saken.

Om Staedtler er tysk, var heller ikke jeg 100% sikker på, kun 99%, men det tok meg bare ca. 4 sekunder å få det bekreftet. Jeg brukte noen nymotens greier de kaller for Internett.

Anonymkode: 395ea...0f2

Hva er problemet ditt? Komme inn i en tråd bare for å kjefte? Du kunne i det minste svart på spørsmålet, men neida.

Anonymkode: 100ea...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri lest eller hørt ordet før men jeg ville sagt "Stettlehr"

Anonymkode: a6b6e...ce0

Hvordan uttaler du en "h" inni et ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet ditt? Komme inn i en tråd bare for å kjefte? Du kunne i det minste svart på spørsmålet, men neida.

Svaret har du fått opptil flere ganger, også av meg. Det burde klare seg med én gang.
Jeg forsøkte bare å lære deg hvordan skikk og bruk er på diskusjonsforum:

  • man maser ikke når man har fått svar 
  • man spør ikke om ting som et enkelt søk umiddelbart oppklarer

Kjefte er det andre enn jeg som gjør. Du burde overveie å endre din oppførsel til noe i nærheten av normaliteten.

Anonymkode: 395ea...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret har du fått opptil flere ganger, også av meg. Det burde klare seg med én gang.Jeg forsøkte bare å lære deg hvordan skikk og bruk er på diskusjonsforum:

  • man maser ikke når man har fått svar 
  • man spør ikke om ting som et enkelt søk umiddelbart oppklarer

Kjefte er det andre enn jeg som gjør. Du burde overveie å endre din oppførsel til noe i nærheten av normaliteten.

Anonymkode: 395ea...0f2

Hva i all verden..? Og om du gidder å lese de andre svarene, så er de ulike, hva sier det deg? Hm? 

Anonymkode: 100ea...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier Stadler rett frem. Hvertfall slik alle på jobben uttaler det, inkludert de som jobber i Staedtler sier selv.. I dont know 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...