Gå til innhold

Litteratur liste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her, leste på nettet om man har en bok med flere forfattere skal man i litteraturlisten nevne alle! Og jeg har 10 forfattere...

Men uansett spørsmålet mitt er, når forfattere har mellomnavn som f.eks : Cristina Angela Gulisano. Skriver jeg da Gulisano, A.G, osv....??? Slik at mellomnavnet Angela står i midten og fornavnet til sist?

Anonymkode: 6b3d2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer at du skal skrive Etternavn, Fornavn, Mellomnavn.

Når det gjelder å liste opp flere forfattere, pleier det å være nok med tre, og skrive et. al. til slutt. Kanskje to er nok også.

Hvilket nivå skriver du på? Hvis det er ph.d er jo dette ganske viktig, og du må sjekke dette nøyere. Hvis du er på lavere nivå, kan du trygt gjøre dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at du skal skrive Etternavn, Fornavn, Mellomnavn.

Når det gjelder å liste opp flere forfattere, pleier det å være nok med tre, og skrive et. al. til slutt. Kanskje to er nok også.

Hvilket nivå skriver du på? Hvis det er ph.d er jo dette ganske viktig, og du må sjekke dette nøyere. Hvis du er på lavere nivå, kan du trygt gjøre dette. 

Dette er en Godkjent/ ikke godkjent, oppgave på universitetet. Skal være på maks 12 sider. Så virker ikke så veldig seriøst egentlig, men er litt greit å gjøre det riktig uansett.

Anonymkode: 6b3d2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde mellomnavnet sin forbokstav skulle være i midten jeg??? 

Anonymkode: 6b3d2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Sunhands

Trodde mellomnavnet sin forbokstav skulle være i midten jeg??? 

Anonymkode: 6b3d2...815

Nei, f.eks. Karl Ove Knausgård blir: "Knausgård, K. O. (2014), tittel etc" etter blant annet Harvard. Da er jo mellomnavn til sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...