Gå til innhold

I dag kommer dommen for min kjære hund


shoppedilla

Anbefalte innlegg

I dag er den vonde dagen der dyrlegen sier ja eller nei til videre behandling. Jeg har en helt fantastisk hund som dessverre har allergi. Hun har i mange år fungert på allergifôr og kortisontabletter, men i høst begynte hun å reagere på tablettene og de måtte kuttes ut. På dette tidspunktet var hun hos mine foreldre fordi jeg har bekkenløsning og klarte ikke jobb + hund samtidig på det tidspunktet. Etterhvert ble leiligheten vår lagt ut for salg også og hun skulle bare være der til vi fikk solgt så skulle hun hjem igjen til oss. Det tok selvfølgelig 7 uker før vi fikk solgt. I går fikk vi solgt! 

Det ble først forsøkt med en medisin, mine foreldre ønsket å betale for det og forsøke fordi de elsker hunden like høyt som jeg gjør. Jeg setter enormt pris på at de ville prøve. Det virket som om hun ble bedre og vi så lyst på det hele, dyrlegetimen viste dessverre noe annet :( Medisinen fungerte ikke, det var nå en ting igjen vi kunne prøve. Ingen viste hvor mye hunden er plaget og det er 80% sjanse for at siste utvei fungerer. Likevel så krever det enormt fra oss på vasking av hunden 2-3 ganger i uka minst + ørerensing i 6 mnd. Etter 6 mnd vil man se om medisinen fungerer eller ikke. Det ble mye frem og tilbake på hva vi gjør. Vi får jo snart en baby som vi ikke vet hvor mye krever enda. Man kan jo få alt fra sovebaby til kollikkbaby og sikkert verre. Min far skal mest sannsynlig gjennom en ny heavy operasjon og min mor er kronisk syk. Vi ble enige om at samboer, jeg og baby flytter inn til mine foreldre også får vi dra lasset hele gjengen. Hjelpe hverandre rett og slett! Dyrlegen syns det var flott at vi ville prøve en siste ting, men før hun vil gi medisinen måtte vi gjennom et vaskestyr i 2 uker for å se om vi kunne få vekk mest mulig av soppen som er på hele henne. Eller mamma har stått på som ei heltinne og vasket. 

I dag har det gått 2 uker. I dag, den dagen jeg egentlig har muligheten til å  hente jenta mi hjem frem til vi flytter. Så får vi kanskje beskjed om at det ikke er mer å gjøre. At 6 mnd med ny medisin bare er å pine henne og vil ende i avliving uansett. Jeg er ikke klar for å gi slipp på jenta mi. Snille, gode jenta mi som alltid har vært der med meg. Gjennom tunge og fantastiske tider. Skal hun bare få bli 7 år? 

Fantastiske jenta mi som fikk en tøff start på livet, med oppdretter som var slem og eiere som var slemmere... Jenta mi som likevel er trofast, som aldri er langt unna meg. Jenta mi som ALDRI stikker av, som faktisk stopper å jakte om jeg sier stopp. Som går perfekt ved min side uten bånd og som bare vil ha kos og kjærlighet. Du som ikke biter uansett hva som skjer. Den dagen jeg hentet deg kommer jeg aldri til å glemme. Du er den eneste hunden pappa noen gang har likt. Eneste dyret som har klart å komme seg inn i hjertet hans og det gjorde du fra dag 1! Lille jenta til bestefar. Lille jenta mi <3 Ingen er så god som du! 

Jeg håper dyrlegen sier vi kan kjøre på og at vi får beholde deg i mange år til. At du og baby også blir bestevenner! Likevel ser jeg at sjansen er liten. Jeg angrer på at ikke har hatt deg her hos meg de siste månedene. Jeg vet du har hatt det fint hos bestemor og bestefar, men du skulle vært med meg. Hvis jeg må ta farvell nå så skal du få en pose med epler og gulrøtter å kose deg med først. Helt utrolig at det er favorittene, og du er så søt der du spiser det som vi mennesker gjør. 

Jeg elsker deg jenta mi <3 håper ikke dette er slutten! Likevel er jeg forberedt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:trist::klem1: Skal krysse fingre for deg herfra. Er utrolig trist når slikt skjer. Får bare håpe det løser seg!

Takk! Det er det mest grusomme som finnes akkurat nå! :trist:Ha sittet og grått i nesten en time. Egentlig vil jeg at samboer blir med ut til foreldrene mine når jeg drar nå snart, men han ville helst slippe + at han egentlig trengs hjemme. Skulle dommen likevel bli avliving så får han bare sette seg på første toget og komme. Jeg klarer ikke stå i det uten han :grine:Dessuten må jo han også få ta farvell i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok var hun bedre, alle hadde sagt til meg at nå kunne vi bare gi opp.. Dyrlegen derimot mente at kanskje kan vi få hun helt frisk! Så vi fortsetter å prøve. Det neste blir dermatolog. Planen var at hun skulle få bli med hjem i dag da, men så fødte katten vår i natt... Desverre ikke noe vi jublet over da vi leter etter fosterhjem for pus inntil vi får kjøpt noe nytt. Eller inntil hunden er frisk. Vi kan ikke ha katt hos mine foreldre pga allergi. Nå må vi ha fosterhjem for 4 katter :(  vi håper en kompis vil si ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge varte det :( foreldrene mine tok hun med til dermatolog i dag... Dermatologen anbefalte avliving på det sterkeste!

Oppå det hele så prøver jeg å ligge i ro for å utsette fødselen i helst en uke til... Så nå vris hjernen på hvordan jeg skal komme meg til foreldrene mine for å ta farvel og hvordan jeg kan være der for henne når det skjer.... Prøver også å ikke gråte for det gjorde sammentrekningene jeg har kraftigere... 

Klarer ikke skrive mer nå :'( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover så dårlig i natt... Våkner hele tiden.. Avliving er bestilt til i kveld. Foreldrene mine kommer og henter meg/oss iom at jeg ikke får kjøre bil pga sammentrekningene... 

Det er så uvirkelig! Jeg skal aldri mer få kose med jenta mi etter i dag :( også akkurat en mnd før termin da. Jeg gledet meg til å gå tur med hunden og baby.. Gruet meg smått til å komme hjem fra sykehuset, men gledet meg til å se de bli venner. Bestevenner. 

Jeg skal kjøpe med epler og gulrøtter til henne for det elsker hun, men har ikke fått det pga allergien. Jeg vet at hun fikk ekstra middag i går og gulrot til dessert av pappa. 

Hun har hatt noen fine siste måneder hos foreldrene mine. Lei meg for at jeg ikke var i stand til å gi hun det selv.

Det blir ingen ny hund.. Dette blir siste hunden min! Jeg elsker deg så høyt jenta mi❤ takk for all kos, alt selskap og for at du har vært lyspunktet mitt flere ganger. Takk for at jeg fikk være der for deg. Unnskyld for at jeg ikke kunne redde deg mer :( unnskyd for at du hadde en så grusom start på livet :( helt utrolig at du endte opp med å bli så flott! Jeg kommer aldri til å glemme deg. Du blir alltid i hjertet mitt. 

Vi skal få deg begravet sammen med de to andre hundene som har gått bort før deg. Det blir ingen fest. Det klarer jeg ikke! Stille og rolig ned i jorda også drar vi hjem. Stille og rolig som deg❤ 

Nå må jeg stoppe å skrive og gråte. Du skal slippe å lide mer fordi fødselen starter så nå må jeg stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...