Gå til innhold

Han fikk ikke viljen sin og voldtok meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke du mener at det da er OK? At det er en forklaring og unnskyldning nok for å voldta?

 

Anonymkode: f1f9b...2f7

Jeg vet ikke jeg vel? Ville han voldta? Kanskje han bare ville ha vanlig sex? Og kanskje det er sånn de pleier å ha sex? Hva vet vel jeg?

Det eneste jeg vet i motsetning til dere er at jeg gjerne vil høre mannens versjon også. Da vil jeg spørre han, - pleier du å voldta når du ikke får viljen din? Hvorfor gjør du det? Føler du avmakt fordi hun bestemmer alt og du bestemmer ingenting, er det derfor? Skulle du teste forelskelsen hennes og hennes lojalitet? Prater dere ikke sammen? Hva har skjedd? Visste du at hun driver å utleverer deg på nettet som en voldtektsmann, - er det sånn du vil ha det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg vet ikke jeg vel? Ville han voldta? Kanskje han bare ville ha vanlig sex? Og kanskje det er sånn de pleier å ha sex? Hva vet vel jeg?

Det eneste jeg vet i motsetning til dere er at jeg gjerne vil høre mannens versjon også. Da vil jeg spørre han, - pleier du å voldta når du ikke får viljen din? Hvorfor gjør du det? Føler du avmakt fordi hun bestemmer alt og du bestemmer ingenting, er det derfor? Skulle du teste forelskelsen hennes og hennes lojalitet? Prater dere ikke sammen? Hva har skjedd? Visste du at hun driver å utleverer deg på nettet som en voldtektsmann, - er det sånn du vil ha det?

Det er revnende likegyldig hva en voldtektsmann føler på, slikt er mellom han og fengsels-psykologen. 

Anonymkode: 48e2c...6db

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis det er typen din som forsørger deg og betaler husleie? Vil du bo på gata mens typen din sitter inne, er det litt sånn du har tenkt?

- nei det jeg ville ha gjort er å spørre han (typen) hva er det som skjedde nå, - forklar hvorfor voldtar du når du ikke får viljen din?

Nei det er litt sånn som du tenker der du drar frem en urealistisk hypotese som ikke hadde vært aktuell for min del.

Jeg ville ikke satt meg selv i en posisjon hvor jeg var avhengig av en partner økonomisk ettersom dette ville ødelagt styrkeforholdet i relasjonen og vi ville ikke vært likeverdige. Så jeg ville selvsagt klar meg selv alene med dette tatt i betraktning.

Og nei jeg hadde ikke havnet på gata selv om denne hypotetiske situasjonen skulle vært reell. Staten ordner bolig til de som ikke har sted å bo. Og nei han ville ikke vært typen min mens han sonet, jeg hadde dumpet han på flekken etter voldtekten å brutt all kontakt for evig og for alltid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, dette er helt sykt. Du skulle selvfølgelig ikke latt han få holde på, men det er egentlig helt irrelevant. Saken er at han gjorde det når det (etter dine beskrivelser å dømme) var helt åpenbart noe du ikke var med på. En ekte mann puler ikke en dame som gråter av det. Hallo! 

Jeg er redd for at denne mannen er et dårlig eksemplar. I mine øyne er slike menn noe av det verste som finnes. De kan være aldri så hyggelige ellers, men dersom de viser sitt indre monster i sengen vet du at de er pill råtne. Løp!

Sier du det til alle som blir utsatt for voldtekt? Som TS selv skriver prøvde hun å stoppe han mens hun gråt. Uansett er det mange som blir utsatt for voldtekt som blir helt handlingslammet. Det er overhodet ikke greit å lire av seg en slik kommentar. TS sa nei i forkant, og det er det eneste som skal være nødvendig. Jeg blir direkte provosert av kommentaren din. 

Anonymkode: 6b161...c73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Unnskyld at jeg blander meg, men dette her er jo noe du må ta opp med han?

Vi (samfunnet) kan ikke forhindre mennnesker i å ta dårlige valg. Så lenge du ikke spør ham hvorfor han voldtar deg når han ikke får viljen sin, - så kan heller ikke vi hjelpe deg.

Eller vent, - om du er like tafatt mot han som du er tafatt mot oss, - så foreslår jeg at du rett og slett tar et oppgjør med deg selv, - det å være forelsket er en sinnslidelse og gjør at mennesker gjør dårlige valg. Og vi (samfunnet) kan ikke forhindre kvinner i å forelske seg i menn som vil dem selv vondt.

Det må du ordne opp i selv dessverre. Ja jeg vet at alle foreslår at du skal politianmelde, men det er fordi at de er maktesløse når de vil vise handlekraft, derfor foreslår de tiltak som de selv vet ikke hjelper eller forhindrer noe, -

- for går det an å politianmelde en selv fordi en er forelsket?

Og skal jeg gjette, - så er du nok forelsket i han fordi han gjør som han selv vil og ikke tar et nei for et nei, - stemmer det?

For et usympatisk innlegg. Du bør virkelig tenke over hva du lirer fra deg. 

Først og fremst må jo hun finne ut hvorfor han driver og voldtar? Hva er det som har skjedd? Var han sint? Var han kåt? Var det rollespill? Var hun sint? Var hun kåt? Hvorfor vil hun heller prate om dette her med oss, i stedet for med han?

Dette er irrelevant. 

Anonymkode: 6b161...c73

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet ikke jeg vel? Ville han voldta? Kanskje han bare ville ha vanlig sex? Og kanskje det er sånn de pleier å ha sex? Hva vet vel jeg?

Det eneste jeg vet i motsetning til dere er at jeg gjerne vil høre mannens versjon også. Da vil jeg spørre han, - pleier du å voldta når du ikke får viljen din? Hvorfor gjør du det? Føler du avmakt fordi hun bestemmer alt og du bestemmer ingenting, er det derfor? Skulle du teste forelskelsen hennes og hennes lojalitet? Prater dere ikke sammen? Hva har skjedd? Visste du at hun driver å utleverer deg på nettet som en voldtektsmann, - er det sånn du vil ha det?

Du kan ikke være riktig vel bevart. Jeg fatter ikke hvordan du prøver å rettferdiggjøre voldtekten. "Kanskje han bare ville ha vanlig sex?" Det vil de aller fleste som forgriper seg seksuelt på andre mennesker. DE ønsker sex. Poenget er at HUN ikke ville ha sex, og når han ikke respekteres hennes ønske om å ikke ha sex forgriper han seg på henne. I det sekundet har han blitt en voldtektsmann. 

Det er helt ufattelig at jeg i det hele tatt må skrive dette. Så å si alle ungdomsskoleelever forstår dette, og det er rett og slett bekymringsverdig at du ikke gjør det. Det siste avsnittet ditt er helt usmakelig.

Anonymkode: 6b161...c73

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: Jeg  endte med å gå med på det. 

Det er vell ikke voldtekt. men heller en side du så av samboeren din som du ikke har sett før.  kan det være at det er mest skremmende ? at du opplevde noe nytt som du ikke trodde? 

Jeg kunne jo å sagt jeg har blitt voldtatt en haug med ganger, pga jeg har ikke vært i slaget... mens de man har vært sammen med har masa og drevet og styra så mye at man bare sier,, jaja... men voldtekt vil jeg aldri si det er... 

men om han ser du gråter, så stopper man jo å spør om hva er galt?  men hvor flink er du til å ytre dine egne meninger? bli flinkere.... mange damer som omtrent hvisker ting eller tror vi kan lese tanker... å ja mange menn blir dessverre egosentriske da det kommer til sex... 

Er det noe med hele opplegget som skremmer deg så mye at du tenker nei til å gifte deg osv.. så si det er slutt... er lettere enn du tror... å føles mye bedre når man har sagt det og kommet seg vekk ) 

 

Anonymkode: abc20...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: Jeg  endte med å gå med på det. 

Det er vell ikke voldtekt.

(...)

Anonymkode: abc20...b03

Feil. Det er alltid lov å ombestemme seg. Jeg ser at du har tatt vekk vesentlige deler av hovedinnlegget. TS prøvde å stoppe han samtidig som hun gråt. Når partneren da ikke stopper gjør han noe som ikke er greit. 

Dette er per def. voldtekt. 

Anonymkode: 6b161...c73

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det TS? Jeg har tenkt mye på deg, og er bekymret for hva som har skjedd. Vær så snill å gi lyd fra deg, så jeg slipper å være redd for at du er alvorlig skadet el.

Anonymkode: dd477...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Og dette er en mann du har vært sammen med i 10 år, du elsker han og har aldri opplevd sånn oppførsel fra han før. Forteller du hele sannheten i innlegget ditt? Her kunne jeg tenkt meg å høre hans side av saken også., faktisk.

I alle dager.Hans versjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Kjenner jeg blir målløs av noen svar her! Hvorfor mistenkeliggjør dere Ts? Snakker om at hun burde hatt tankene et annet sted nå bla.En blir kanskje litt i sjokk,og rystet.Da hender det at en distanserer seg,og jeg syns forøvrig HI sa nok.Det er ikke avhør Ts er i her,og dere har ingen god grunn til å tvile på det hun skriver.

Det er nettopp disse holdningene som gjør at voldtektsofre ikke tør si fra og anmelde.Vær så snill å tenk litt før dere skriver sånt.

Ts.Du ga først etter,så ombestemte du deg.Det skulle han ha respektert,selvfølgelig,så dette var voldtekt.Det virker som det var aggresjon i han som du beskriver det,så dette er virkelig ikke bra! Dette vil mest sannsynlig skje igjen.Voldelige menn skjuler ofte sider til de er trygge på at en er hos dem,og dere planlegger å gifte dere? Menn slår heller ikke ofte før en flytter sammen med dem.Så håper du har fått snakket med foreldrene dine.Håper alt er bra med deg,forholdene tatt i betraktning.

Og ikke la de ekle svarene her knuse deg mer,det er totalt uakseptabelt å mistenkeligjøre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så grusomt! Man forventer ikke at mannen skal endre seg til et annet menneske sånn plutselig etter 10 år sammen!! Skjønner godt du ikke forstår hva som egentlig har skjedd, tar tid å la det synke inn. Det skjønner jeg godt.

Sånn du beskriver det er det helt klart voldtekt, og da syns jeg ikke du skal være usikker på at du vil gifte deg med han eller ikke. Han kommer ikke ut til deg når du gråter etterpå en gang. Noen her er usikre på om han kunne forstå at han voldtok deg, men han må jo også ha fått med seg det. Og ikke bry seg om deg en gang gjør at det er ganske klart at han voldtok deg og mente det. For meg virker det sånn da. 

Håper du tenker på deg selv og handler ut i fra det. Om han voldtar deg en gang så sier det veldig mye om han som mann og hvordan forhold han har til deg. En mann som gjør dette mangler mange verdier man skal ha da man skal være sammen. 

Ønsker deg lykke til! Stor klem til deg! Må være helt forferdelig!

Anonymkode: 787c9...238

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann og det er helt klart en voldtekt. Så lenge personen bruker fysisk eller psykisk makt for å presse seg til sex er det regnet som et stort overgrep. TS forklarte at han presset seg på og hun bare lot han slippe til fordi hun ville la han bli ferdig, men hun var også redd og lei seg. Det mens han holdt på, så det er ikke noe som viser til mannen at hun liker det eller syns at det er ok. I følge loven:

§ 291. Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a)skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b)har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c)ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv.
0Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74.

🔗Del paragraf

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man da? Vi har vært sammen i ti år og skal gifte oss snart. Kan ikke forlate et slikt forhold. Tørr ikke prate med han om det enda heller 

Anonymkode: ddfe6...f54

du kan ikke gifte deg med han etter dette her. Det han gjorde er totalt utilgivelig. Det sier du til han og. At han har ødelagt det fine dere hadde sammen og så går du og då anmelder du i tillegg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, jeg mener ikke å bagatellisere dette på noen måte, men..

Du sier at du gikk med på det, skjønte han at du ikke ville ligge sammen før dette? Eller var det slik at du var sliten og "han tok ikke hintet" og prøvde seg og du sa ja?

Sa du ifra på noen måte hvordan du følte det mens dere hadde sex? Altså, merket han/hørte han at du gråt? Sa du stopp eller viste tegn på at du ville stoppe?

Hvordan er han om dette nå? Skjønner han alvoret? 

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi du skriver:

Jeg har selv blitt voldtatt, og når jeg lå der etterpå så var det ikke snakk om at jeg la meg til å sove for å ta en prat imorgen. Du bagatelliserer det så mye i dette innlegget og du viser at frykten for at bryllupet blir avlyst eller at familien din skal anmelde han er større enn faktisk alvoret i en voldtekt.

Og det at dette tydeligvis skjedde nå nettopp og du fyker rett på KG for å fortelle om det.. Jeg bare forstår ikke? Kanskje vi alle reagerer annerledes, men noe så alvorlig er så ille ut tankene dine burde vært et helt annet sted! 

Anonymkode: e3794...b8d

Oj! Vet du ikke at det finnes mange måter å reagere på i sjokk? Alt fra bagatellisering, fortrengning og fokus på banale detaljer? Jeg syns tvert imot reaksjonen til TS vitner om et alvor. Og et sjokk over at kjæresten gjennom 10 år var istand til å fullføre et samleie med henne uten hennes lyst og vilje.

Anonymkode: da2c1...258

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tør ikke ta det opp med ham? Virker som om du har problemer med å markere grenser. Var han full og skjønte ikke at du sa nei? Uansett - du må være svært tydelig på grensesetting og du må selvsagt ta dette opp! Hvis han med viten og vilje tvang dette gjennom er forholdet deres over - med mindre du vil at dritten skal eskalere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det TS? Jeg har tenkt mye på deg, og er bekymret for hva som har skjedd. Vær så snill å gi lyd fra deg, så jeg slipper å være redd for at du er alvorlig skadet el.

Anonymkode: dd477...177

Hei alle sammen. Jeg har nå tatt tiden til gode og fått tenkt meg godt gjennom det her. I begynnelsen skjønte jeg ikke at dette var en voldttekt. Vi har tatt en seriøs prat på et offentlig sted for jeg var redd for reaksjonen hans og ville sikre meg i tilfelle. Han sier selv at han angrer som bare det og at det ikke var ment sånn, han mistet kontrollen og det var ikke han. Han har ikke innrømmet at han var beruset eller påvirket på noe vis men jeg mistenker det da han har en fortid med medikamentelle avhengighet tidligere. Dette har han vært på avrusning for. 

Jeg har bodd hos foreldrene mine og de vet alt og de mener at jeg må ta det valget som føles riktig. Han har vært innom hver dag for å prate og for å få meg tilbake. Foreldrene mine ville ikke slippe han inn til å begynne med. Han har vist sider av seg etter dette som jeg aldri trodde at jeg skulle se. Han er ikke den følsomme typen, men han gråter og vil krige for forholdet vårt. Dette var en stor tabbe fra han side sier han og er villig til å søke hjelp sammen for å få fikset på forholdet vårt. 

 

Jeg har nå kommet frem til at jeg drar hjem imorgen og ser hvordan det går. Jeg elsker han og kan tilgi en tabbe. Skjer det noe igjen så er det rett ut. Han får en sjanse og han vet at han ike får flere. Han vet heller ikke enda at jeg kommer hjem imorgen. Holdt han litt på avstand ang avgjørelsen min. Håper han har forstått alvoret. For han fikk mildt sagt sjokk når jeg flyttet til foreldrene mine. 

 

Jeg håper dette ikke gjentar seg. Jeg vil så gjerne at dette forholdet skal fungere. De som ber meg anmelde han.  Det er ikke så lett å anmelde den man elsker mer enn alt på jord. 

Anonymkode: ddfe6...f54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hei alle sammen. Jeg har nå tatt tiden til gode og fått tenkt meg godt gjennom det her. I begynnelsen skjønte jeg ikke at dette var en voldttekt. Vi har tatt en seriøs prat på et offentlig sted for jeg var redd for reaksjonen hans og ville sikre meg i tilfelle. Han sier selv at han angrer som bare det og at det ikke var ment sånn, han mistet kontrollen og det var ikke han. Han har ikke innrømmet at han var beruset eller påvirket på noe vis men jeg mistenker det da han har en fortid med medikamentelle avhengighet tidligere. Dette har han vært på avrusning for. 

Jeg har bodd hos foreldrene mine og de vet alt og de mener at jeg må ta det valget som føles riktig. Han har vært innom hver dag for å prate og for å få meg tilbake. Foreldrene mine ville ikke slippe han inn til å begynne med. Han har vist sider av seg etter dette som jeg aldri trodde at jeg skulle se. Han er ikke den følsomme typen, men han gråter og vil krige for forholdet vårt. Dette var en stor tabbe fra han side sier han og er villig til å søke hjelp sammen for å få fikset på forholdet vårt. 

 

Jeg har nå kommet frem til at jeg drar hjem imorgen og ser hvordan det går. Jeg elsker han og kan tilgi en tabbe. Skjer det noe igjen så er det rett ut. Han får en sjanse og han vet at han ike får flere. Han vet heller ikke enda at jeg kommer hjem imorgen. Holdt han litt på avstand ang avgjørelsen min. Håper han har forstått alvoret. For han fikk mildt sagt sjokk når jeg flyttet til foreldrene mine. 

 

Jeg håper dette ikke gjentar seg. Jeg vil så gjerne at dette forholdet skal fungere. De som ber meg anmelde han.  Det er ikke så lett å anmelde den man elsker mer enn alt på jord. 

Anonymkode: ddfe6...f54

Jeg ville bare skrive å si at du er sterk.
Det er mange som ikke vil forstå at du går tilbake til ham, men det er i alle fall en som forstår deg. Du elsker ham. Det betyr ikke at man utsletter seg selv, og tolererer alt, og det har du heller ikke gjort. Det er veldig bra at du dro til dine foreldre og fortalte dem om hva som har skjedd. Både for å komme deg unna, vise ham alvoret, og fordi nå vet de, tilfelle noe skjer igjen, noe det ikke skal. Husk på at dette er den sjansen han får. Skriv det ned et sted, slik at hvis den dagen kommer så husker du det. Men vi krysser fingre og tær for at det aldri skjer. For at han tar tak i problemet sitt og at dere sammen kan komme tilbake til et sted i forholdet der det er sunt og produktivt og fylt av kjærlighet for begge. 

Det er bra du står opp for deg selv, forteller hvor feil det var, og aldri la ham få deg til å føle det som at du er urimelig for at du føler på dette, og at dette ødela for dere. Jeg håper han og du, og dere sammen, får den hjelpen dere trenger til å gi dette en god vei videre. 

Ta vare på deg selv, og husk å elske deg selv også, ikke bare han. Og vit og husk at du aldri fortjente det, og det ikke var din feil. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...