Gå til innhold

Økt trafikk


mrsbb

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som vet hvem man kontakter når man vil legge inn ønske om å få opp humper på veien? Eller veiskjerming?  Denne økningen vi har hos oss skyldes bom på nye E18, så da får vi lekkasjen på "vår" vei. 

Kommunen eller vegvesenet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge, men du får neppe gjennomslag. Dette er kompliserte saker med mindre de som eier veien selv har bestemt hva som skal gjøres. 

Anonymkode: e0d82...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye diskusjon rundt dette med fartsdumper på sideveiene ved nye E18. Det som er problemet med det er utrykningskjøretøyene og kollektivtransport, noe staten/kommunene har begynt å innse at de må ta hensyn til

Fartsdumper funker ikke alltid like bra med tanke på lydnivå uansett, som jeg regner med er problemet siden støyskjerm også er nevnt

Hos meg anla de 2 fartsdumper utenfor huset, og det bråker minst like mye, om ikke mer for skrangler det som bare det hver gang noen med tilhenger kjører over dem. Og idiotene som gir bånn gass, full brems, over fartsdump, og bånn gass igjen. Mye mer irriterende enn når folk bare kjørte vanlig forbi her

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye diskusjon rundt dette med fartsdumper på sideveiene ved nye E18. Det som er problemet med det er utrykningskjøretøyene og kollektivtransport, noe staten/kommunene har begynt å innse at de må ta hensyn til

Fartsdumper funker ikke alltid like bra med tanke på lydnivå uansett, som jeg regner med er problemet siden støyskjerm også er nevnt

Hos meg anla de 2 fartsdumper utenfor huset, og det bråker minst like mye, om ikke mer for skrangler det som bare det hver gang noen med tilhenger kjører over dem. Og idiotene som gir bånn gass, full brems, over fartsdump, og bånn gass igjen. Mye mer irriterende enn når folk bare kjørte vanlig forbi her

 

Jeg ser problemet med fartsdump, så i utgangspunktet er jeg ikke super happy etter å få det opp her. Men noe må gjøres. Får prøve å lese meg litt mer opp om hva som har vært tatt opp tidligere i dette området. 

Jeg er litt rådvill, så alle mulige ideer rundt det å få ned trafikken har vært i tankene mine. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

noen som vet hvem man kontakter når man vil legge inn ønske om å få opp humper på veien? Eller veiskjerming?  Denne økningen vi har hos oss skyldes bom på nye E18, så da får vi lekkasjen på "vår" vei. 

Kommunen eller vegvesenet? 

 

Det kommer an på hvem som eier veien. Du må kontakte kommunen om veien er kommunal, og Vegvesenet om veien er fylkesveg eller riksveg.

Anonymkode: 70c12...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartshumper fører til mer bråk, men kan få ned trafikken. Har du kjørt bil i Tyskland? Der har de innført motorveiavgift for lastebiler. Så mange lastebiler begynte å kjøre på landevei fremfor motorvei. I mange småbyer ved slike landeveier er det blitt bygd sjikaner. Veien gjør en "S" som er vanskelig å forsere med stor lastebil - du må nesten ned i gangfart. Kanskje dét er aktuelt?

Anonymkode: dbb41...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...