Gå til innhold

Hvordan tolke dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver her for å prøve å forstå ting som skjedde, og det skjedde jo nylig, bare litt over ei uke faktisk da hun skrev mld til meg. Da ble alt som var imellom oss, snudd på hode!

Jeg trenger tid på å fordøye det. Jeg har ikke sagt at jeg skal holde på sånn til evig tid, men at jeg akkurat nå har behov for det. Jeg lurer på om jeg skal si ifra til henne at han så meg fra jan- jun? Evt spørre henne hvor lenge de har vært kjærester? Jeg har et behov for å vite hvor lenge de holdte på bak min rygg, selv om jeg kanskje ikke burde vite...

Jeg lurer også på om jeg skal skrive han en ny mail, si at han har ydmyket meg på den verst tenkelige måten. Men jeg er usikker på om det vil gjøre det verre...at jeg mater egoet hans ennå mer? Føler at han ikke beskyttet noe av det vi hadde, hvorfor skal jeg ikke si hvordan det var så hun kan vite sannheten, at han så meg også? Og han trenger å høre at måten han var på, med å sende brev, skrive om håp, at han ventet på meg , invitere meg på den festen, for samtidig å se henne, gir han konsekvenser. Det har det så langt ikke gjort, han har bare slippet unna...

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du oppnår med å sende dem flere sms/mail er å ydmyke deg selv. Du vil bli sett på som irriterende, desperat og patetisk, og du vil bare gjøre din vonde spiral enda lenger og enda vondere.

Anonymkode: 8069c...215

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her for å prøve å forstå ting som skjedde, og det skjedde jo nylig, bare litt over ei uke faktisk da hun skrev mld til meg. Da ble alt som var imellom oss, snudd på hode!

Jeg trenger tid på å fordøye det. Jeg har ikke sagt at jeg skal holde på sånn til evig tid, men at jeg akkurat nå har behov for det. Jeg lurer på om jeg skal si ifra til henne at han så meg fra jan- jun? Evt spørre henne hvor lenge de har vært kjærester? Jeg har et behov for å vite hvor lenge de holdte på bak min rygg, selv om jeg kanskje ikke burde vite...

Jeg lurer også på om jeg skal skrive han en ny mail, si at han har ydmyket meg på den verst tenkelige måten. Men jeg er usikker på om det vil gjøre det verre...at jeg mater egoet hans ennå mer? Føler at han ikke beskyttet noe av det vi hadde, hvorfor skal jeg ikke si hvordan det var så hun kan vite sannheten, at han så meg også? Og han trenger å høre at måten han var på, med å sende brev, skrive om håp, at han ventet på meg , invitere meg på den festen, for samtidig å se henne, gir han konsekvenser. Det har det så langt ikke gjort, han har bare slippet unna...

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Ikke ta kontakt med henne mer, ingenting av dette er hennes skyld og hun fortjener ikke å bli blandet inn i mer av det som er mellom dere to.

Hvis du tror det kan hjelpe deg, så skriv for all del en mail. Bare skriv hvordan du føler det, du trenger ikke dvele så mye med hva han har gjort i mailen. Bruk heller mailen til å skrive ned følelsene dine, og gjerne til å kalle han for noen stygge ting. Det er ikke sikkert du trenger å sende den engang, noen ganger holder det med å ha skrevet det ned. 

Lykke til TS, håper det blir bedre for deg etter hvert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver her for å prøve å forstå ting som skjedde, og det skjedde jo nylig, bare litt over ei uke faktisk da hun skrev mld til meg. Da ble alt som var imellom oss, snudd på hode!

Jeg trenger tid på å fordøye det. Jeg har ikke sagt at jeg skal holde på sånn til evig tid, men at jeg akkurat nå har behov for det. Jeg lurer på om jeg skal si ifra til henne at han så meg fra jan- jun? Evt spørre henne hvor lenge de har vært kjærester? Jeg har et behov for å vite hvor lenge de holdte på bak min rygg, selv om jeg kanskje ikke burde vite...

Jeg lurer også på om jeg skal skrive han en ny mail, si at han har ydmyket meg på den verst tenkelige måten. Men jeg er usikker på om det vil gjøre det verre...at jeg mater egoet hans ennå mer? Føler at han ikke beskyttet noe av det vi hadde, hvorfor skal jeg ikke si hvordan det var så hun kan vite sannheten, at han så meg også? Og han trenger å høre at måten han var på, med å sende brev, skrive om håp, at han ventet på meg , invitere meg på den festen, for samtidig å se henne, gir han konsekvenser. Det har det så langt ikke gjort, han har bare slippet unna...

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Kjære TS.. Om du fortsetter å kontakte kjæresten hans eller han spesielt mye mer nå så er faktisk sjansen stor for at de tilslutt blir lei og siden du sier "dette er er det siste du hører fra meg" men vurderer å fortsette, så blir dette en evig ond sirkel. Plutselig kommer det opp mer informasjon og du føler behovet for å ta mer kontakt for å grave videre. Du vet jo ikke hvor seriøse de to har vært i et år, og siden alt du sier er at du og denne mannen "har gjort mer enn å holde hender" får det meg faktisk til å lure litt på om dere egentlig har vært noe særlig fysiske i det hele tatt.

Pleide dere å kysse til vanlig? Ligge på sofaen å kline? Ting som er veldig vanlig i et forhold?

Jeg skjønner at det er tungt for deg, men om du fortsetter å grave så vil det bare dukke opp flere spørsmål. Dere var ikke i et seriøst forhold og han har ikke vært utro mot deg. Det er vanlig å date flere personer på en gang helt i starten, og selv om han har sendt søte brev eller SMSer til deg så betyr det per i dag ingenting. Han har ny kjæreste, de har det fint sammen, og mest sannsynlig så forsøkte han å si at det var slutt mellom de og gjemme børsten hennes fordi han rett og slett ikke orket konflikten med deg. Du dukket opp på døren hans helt uanmeldt, og du fikk sove over - på sofaen. Du ble ikke invitert på soverommet, han fortsatte å blokkere deg i ettertid, han forsøkte ikke å kysse deg, og han møtte opp til avtalt tid for å levere tingen din. Det høres ut som han kanskje har litt dårlig samvittighet fordi du har blitt så såret og sendt masse mail og desperat forsøkt å få kontakt med han.

Som jeg forstår det så svarer han deg ikke på mail, og de gangene han faktisk skriver til deg er for å be deg slutte å kontakte kjæresten hans. Han er ferdig med deg, hun er ferdig med deg, den eneste som fremdeles ikke er ferdig med dette er deg. Det kan godt hende kjæresten hans er klar over at han så deg i en periode, for du vet ikke nok om forholdet deres til å kunne si om han gjorde noe dumt mot henne eller ikke. De kan ha hatt et turbulent av-og-på forhold hvor DU kan ha vært reboundet. Du vet rett og slett ikke, men siden de tydeligvis blir sammen igjen så tror jeg ikke kjæresten hans reagerer så mye på hva som skjedde meg deg og han.

Om du fortsetter å kontakte dem så kommer det nok til å ende med et besøksforbud. Og hva skal du gjøre da? Hvis du mister muligheten til å kontakte dem, for han har bedt deg stoppe gjentatte ganger, men du gir deg ikke. Du har fått tingen din, og han har fått sine ting. Han har kjæreste og er lykkelig med henne, nå må du også komme deg videre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er mye her...Vi har vært mer fysiske enn du antyder her, men var mer avstand siste året fordi jeg trakk meg ofte pga mistillit. Det har alltdi vært veldig sterk lidenskap der, men jeg stengte av pga løgner. Han jobbet ikke nok for at jeg skulle få tillit igjen etter løgner.

Jeg kom på døra han uanmeldt fordi han aldri svarte meg aldri på å få tilbake det som var mitt. Mld fra henne , utløste at jeg ønsket å få det tilbake så kjapt som mulig.

Jeg spurte om å låne sofaen da klokka var blitt så mye at all kollektivtrafikk hadde gått ( bl.a fordi han sa jeg måtte høre den og den låta, han viste meg ting, jeg prøvde å gå tidligere, men han ville vise meg ting, han lagde mat til oss osv. Det hadde vært helt uaktuelt å sove i den senga hvis han hadde tilbudt meg det, siden jeg visste at han hadde hatt en greie med hun dama... )

Jeg kan ikke ha vært noen rebound, da han møtte meg for flere år siden og han har prøvd med oss lenge, jeg har vært mer avventende pga løgner, mistillit. Da tenker jeg heller at hun er det, siden jeg dumpa han i juni, da hadde han jo en greie med henne som han sikkert fortsatte med. 

Ja, han er sikkert ferdig med meg, men jeg kjenner jeg får lyst til å si sannheten til henne, i tilfelle han har løyet til henne og. Hvorfor skal jeg beskytte han, når han  ikke beskyttet noe av det vi hadde, men ydmyket meg på verst tenkelige måte?

Det var HAN som ikke svarte på mine mld om å gi meg det som er mitt tilbake, da mld hun meg og ba meg slutte å mld han ( hun mld meg først! )

Det var HAN som sa at de ikke er sammen, da jeg var der sist, for så å ringe meg på lørdag å si at jeg måtte slutte å mld henne/han? Det er å dolke meg i ryggen! Hun sa også først at de ikke så hvernadre nå, men 5 minutter etterpå ringte han meg, og sa at hun hadde sagt at jeg mld henne...

På toppen fikk jeg vite at de har sett hevrnare over ETT år, første halve året han prøvde seg kontinuerlig på meg, jeg følte at vi så hverandre.

Han har sviktet meg , ydmyket meg foran dama hans, og jeg føler for å ta igjen.

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver her for å prøve å forstå ting som skjedde, og det skjedde jo nylig, bare litt over ei uke faktisk da hun skrev mld til meg. Da ble alt som var imellom oss, snudd på hode!

Jeg trenger tid på å fordøye det. Jeg har ikke sagt at jeg skal holde på sånn til evig tid, men at jeg akkurat nå har behov for det. Jeg lurer på om jeg skal si ifra til henne at han så meg fra jan- jun? Evt spørre henne hvor lenge de har vært kjærester? Jeg har et behov for å vite hvor lenge de holdte på bak min rygg, selv om jeg kanskje ikke burde vite...

Jeg lurer også på om jeg skal skrive han en ny mail, si at han har ydmyket meg på den verst tenkelige måten. Men jeg er usikker på om det vil gjøre det verre...at jeg mater egoet hans ennå mer? Føler at han ikke beskyttet noe av det vi hadde, hvorfor skal jeg ikke si hvordan det var så hun kan vite sannheten, at han så meg også? Og han trenger å høre at måten han var på, med å sende brev, skrive om håp, at han ventet på meg , invitere meg på den festen, for samtidig å se henne, gir han konsekvenser. Det har det så langt ikke gjort, han har bare slippet unna...

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Hvordan har han ydmyket deg på verst tenkelige måte? 

Anonymkode: 9b95c...b80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, prøv å se deg selv litt utenfra. Se på de siste årene av ditt liv. 
Synes du denne overtenkingen er konstruktiv? Du finner en ting å kverne på og så kverner og kverner og kverner du på den, klarer du å se det? For noen år siden var det en avtale han ikke hadde møtt opp til. For noen måneder siden var det tingen han ikke leverte tilbake. Nå har du fått den tilbake, men det er nesten fullstendig glemt. Det du grublet og grublet og grublet på, løste seg, og du ofrer det ikke en tanke. Nå er det det at hun sendte sjokkmeldingen. Hva blir det om 3 måneder til? At han har fått besøksforbud, og "det er urettferdig. Han behandlet jo meg urettferdig. Det var han som var utro mot meg, og jeg hadde mye mistillit til ham, og jeg skjønner ikke hvorfor han lot meg sove på sofaen for 3 mnd siden for så å få besøksforbud. Han har ydmyket meg med besøksforbudet. Jeg lurer på om han er sammen med den dama fremdeles. Det var så flaut da hun sendte sjokkmeldingen." Du kaster vekk livet ditt på dette. Og jeg skjønner at du gjerne ikke kan velge å la være. Men stopp opp, se deg selv. Og så kan du velge å ta tak i dette, og jobbe sammen med noen profesjonelle slik at du ikke trenger å ha så mye tankekjør og uro. Men det er opp til deg, hvis du liker å ha det på denne måten, så trenger du selvsagt ikke å gjøre noe med det...

Anonymkode: 9b95c...b80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver gjentatte ganger at han har ydmyket deg, men sånn som det virker på meg så er det du som ydmyker deg selv. La det ligge og kom deg videre, det kommer ikke noe godt ut av dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har han ydmyket deg på verst tenkelige måte? 

Anonymkode: 9b95c...b80

Da han sa til meg at de ikke er sammen ( sist jeg var der ), for så når jeg mld henne i helga ( hadde noen spørsmål ), jeg spør om hun ser han, så spør hun meg : "hva sier han ?", jeg svarer ikke, like etterpå skriver hun at de ikke ser hverandre nå, så går det ca 5 minutter, og HAN ringer meg, er opprørt, ber meg slutte å mld henne og han, og sier at de ser hverandre.

Det er å ydmyke meg på verst tenkelige måte...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta kontakt med henne mer, ingenting av dette er hennes skyld og hun fortjener ikke å bli blandet inn i mer av det som er mellom dere to.

Hvis du tror det kan hjelpe deg, så skriv for all del en mail. Bare skriv hvordan du føler det, du trenger ikke dvele så mye med hva han har gjort i mailen. Bruk heller mailen til å skrive ned følelsene dine, og gjerne til å kalle han for noen stygge ting. Det er ikke sikkert du trenger å sende den engang, noen ganger holder det med å ha skrevet det ned. 

Lykke til TS, håper det blir bedre for deg etter hvert!

Hun har ikke skyld i det nei, men det var HUN som blandet seg i vår kontakt, da hun skrev til meg out of the blue en dag : "Dama til ( hans navn ) Slutt å mld han!!!!!" ( akkurat sånn skrev hun det, med mange utropstegn...)

Det var en veldig vond mld å få, da jeg ikke visste at han hadde kjæreste. Så kommer det i tillegg frem senere at de har sett hverandre i over ETT ÅR! Når hun skrev til meg at "det som skjer imellom dere har ingenting med meg å gjøre", stemmer det ikke helt, da det faktisk har noe med henne å gjøre når han har sett henne samtidig som han så meg...

I det ene øyeblikket vil jeg sende henne ei mld, si at jeg føler for å skrive at han så meg store deler av det halvåret. Hvorfor skal han slippe unna med løgnene sine? Jeg gjentok gang på gang at noe skurret, da bebreidet han meg, mens jeg hadde rett hele veien, han hadde jo ugler i mosen... I det neste øyebliket vet jeg ikke om jeg vil sende ei mld til...det er vanskelig..

Ts

 

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, prøv å se deg selv litt utenfra. Se på de siste årene av ditt liv. 
Synes du denne overtenkingen er konstruktiv? Du finner en ting å kverne på og så kverner og kverner og kverner du på den, klarer du å se det? For noen år siden var det en avtale han ikke hadde møtt opp til. For noen måneder siden var det tingen han ikke leverte tilbake. Nå har du fått den tilbake, men det er nesten fullstendig glemt. Det du grublet og grublet og grublet på, løste seg, og du ofrer det ikke en tanke. Nå er det det at hun sendte sjokkmeldingen. Hva blir det om 3 måneder til? At han har fått besøksforbud, og "det er urettferdig. Han behandlet jo meg urettferdig. Det var han som var utro mot meg, og jeg hadde mye mistillit til ham, og jeg skjønner ikke hvorfor han lot meg sove på sofaen for 3 mnd siden for så å få besøksforbud. Han har ydmyket meg med besøksforbudet. Jeg lurer på om han er sammen med den dama fremdeles. Det var så flaut da hun sendte sjokkmeldingen." Du kaster vekk livet ditt på dette. Og jeg skjønner at du gjerne ikke kan velge å la være. Men stopp opp, se deg selv. Og så kan du velge å ta tak i dette, og jobbe sammen med noen profesjonelle slik at du ikke trenger å ha så mye tankekjør og uro. Men det er opp til deg, hvis du liker å ha det på denne måten, så trenger du selvsagt ikke å gjøre noe med det...

Anonymkode: 9b95c...b80

Jeg er enig med deg, men akkurat nå er jeg helt lost oppi dette...Mld hennes endret alt. Det er sviket mot meg jeg aldri glemmer..Vi som hadde en spesiell greie, bare jeg og han, så kaster han det ut i intet!

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver gjentatte ganger at han har ydmyket deg, men sånn som det virker på meg så er det du som ydmyker deg selv. La det ligge og kom deg videre, det kommer ikke noe godt ut av dette.

Ja, mulig jeg selv gjør det, men det er fordi han begynte. Og det gjør så vondt...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mulig jeg selv gjør det, men det er fordi han begynte. Og det gjør så vondt...

ts

Anonymkode: 98caf...76f

har du lest boka "hekta på et håp om kjærlighet"??

Anonymkode: 61f74...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte han sa jæi var dom først så atte derfor må jeg si han er dust tilbake!!!!

Anonymkode: 47cc0...db2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet en kladd til mail, men vet ikke om jeg skal sende den til han. En del av meg sier jeg burde kjempet mer for han, ikke godta at han bare drar med ei anna dame, samtidig har han jo ydmyket meg med å velge henne...Kanskje han vil tenke mer på meg hvis jeg er helt borte nå? Eller bør jeg skrive det mec at han ydmyket meg på den verst tenkelige måten? Være åpen å si at han har kastet det vi hadde , ut i intet! Jeg som trodde vi var spesielle for hverandre...

Jeg kjenner og et behov for å si ifra til hun dama at hun hadde ingenting med å sende den mld ( fra hans tlf! ), at jeg ikke måtte mld han, da det var noe mellom meg og han! Hun burde ikke blandet seg inn i det.

Skulle ønske Cheshirecat kan svare meg, hun virker så klok,  mye kunnskap om menneskesinnet...

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har skrevet en kladd til mail, men vet ikke om jeg skal sende den til han. En del av meg sier jeg burde kjempet mer for han, ikke godta at han bare drar med ei anna dame, samtidig har han jo ydmyket meg med å velge henne...Kanskje han vil tenke mer på meg hvis jeg er helt borte nå? Eller bør jeg skrive det mec at han ydmyket meg på den verst tenkelige måten? Være åpen å si at han har kastet det vi hadde , ut i intet! Jeg som trodde vi var spesielle for hverandre...

Jeg kjenner og et behov for å si ifra til hun dama at hun hadde ingenting med å sende den mld ( fra hans tlf! ), at jeg ikke måtte mld han, da det var noe mellom meg og han! Hun burde ikke blandet seg inn i det.

Skulle ønske Cheshirecat kan svare meg, hun virker så klok,  mye kunnskap om menneskesinnet...

 

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

det var vel ikke noe mellom dere da hun sendte den mld fra hans tlf?!

Anonymkode: 89376...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei alvorlig talt,at ikke du tar hintet etterhvert. Synes du virker som en som aldri gir opp,når der nå har gått så lang tid, å hvis han elsker henne han er med nå,så kommer ikke meld din til å bety noe som helst. Beste rådet jeg kan gi er å glemme han p gå videre med ditt eget liv...lykke til 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han sa til meg at de ikke er sammen ( sist jeg var der ), for så når jeg mld henne i helga ( hadde noen spørsmål ), jeg spør om hun ser han, så spør hun meg : "hva sier han ?", jeg svarer ikke, like etterpå skriver hun at de ikke ser hverandre nå, så går det ca 5 minutter, og HAN ringer meg, er opprørt, ber meg slutte å mld henne og han, og sier at de ser hverandre.

Det er å ydmyke meg på verst tenkelige måte...

Ts

Anonymkode: 98caf...76f

Jeg fatter virkelig ikke hvordan dette er å ydmyke deg på verst tenkelige måte. Det er jo helt okei atferd fra hans side. Da har du kanskje ikke opplevd mye ydmykende. Jeg sier ikke at du ikke føler deg ydmyket, for det er jo tydelig, men det er ikke noe å bli ydmyket av, han gjør ikke noe aktivt her for å ydmyke deg. 

Og når du sier at hun ikke hadde noe med å sende den meldingen, så tenker jeg at JO, det hadde hun jo. Hvis hun er kjæresten hans så ønsker hun selvsagt at du skal slutte å plage dem. 

Du velger å kaste vekk livet ditt på dette. 

Anonymkode: 9b95c...b80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Mailen din vil ikke ha noe påvirkning på han eller hans følelser for deg og henne. Hvis noe, så er han hyggelig å svarer. Og det gjør han sikkert, for han virker jo ekstremt tålmodig som kan holde ut med alt gnålet fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...