Gå til innhold

Din første bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som er mellom 20-24. For meg er dette helt urealistisk med tanke på jeg studerer enda og er ikke ferdig med endt utdannelse før jeg er 23(19 nå). Hvordan hadde dere mulighet til å kjøpe i så ung alder?

Anonymkode: 7086c...465

Jeg var lærling og min daværende kjæreste var i full jobb med god inntekt. Jeg hadde endel EK. Ikke noe problem hverken å få eller betjene lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er mange som er mellom 20-24. For meg er dette helt urealistisk med tanke på jeg studerer enda og er ikke ferdig med endt utdannelse før jeg er 23(19 nå). Hvordan hadde dere mulighet til å kjøpe i så ung alder?

Anonymkode: 7086c...465

For min del så har jeg ikke gått høyskole, begynte å jobbe med det jeg er utdannet mens jeg gikk vgs.. Jobbet noen år før vi valgte å kjøpe. Hadde da lagt av noen tusen pr mnd, slik at jeg hadde egenkapital, det samme gjorde samboer. Bygde da hus sammen, vertikaltdelt vel og merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Jeg var 28 da jeg kjøpte min første bolig. Bodde utenlands i mange år så var ikke i stand til å kjøpe noe før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 

Ser det er mange som er mellom 20-24. For meg er dette helt urealistisk med tanke på jeg studerer enda og er ikke ferdig med endt utdannelse før jeg er 23(19 nå). Hvordan hadde dere mulighet til å kjøpe i så ung alder?

Anonymkode: 7086c...465

Forskudd på arv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 20 og 22. Jeg student, han elektriker. Han hadde fått 300.000 i arv etter at hans bestefar solgte firmaet sitt, i tillegg til at han har jobbet ved siden av skolen og i ferier siden han var 14, og jeg jobbet ved siden av skolen og i ferier siden jeg var 13. Jeg vaska dasser, og jobbet senere i butikk, han jobber på gulv i lager. Fikk drømmeleil til 1,9 mill. Heldigvis uten budrunde, da den ene var usikker og den andre ikke tok telefonen, så vi trengte ikke noe mer hjelp :) 

Anonymkode: 1bfdd...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte første bolig (rekkehus) når jeg var 19.5. Kjøpte så større rekkehus når jeg var 23. Nå er jeg 26 år og eier enebolig på litt over 200 kvm med utleie og er student. Ikke noe hjelp fra foreldre. Samboer som studerte i starten og jobber nå. Men vi har i dag en felles inntekt ekskludert studielån på 675.000 kr, så vi greier oss helt greit. Selv om økonomien er blitt vesentlig trangere nå som jeg studerer.

Anonymkode: 7da8e...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...